Zo, net terug uit Franeker. Ben echt finaal gesloopt. Vanacht 4 uur geslapen want om 5 uur op om om 6 uur naar Offenga te rijden. 10 over 8 kwam ik aan en Jacob zat rustig ate wachten. Gedurende de dag zijn er een aantal zaken veranderd aan de auto. 'Welke?', hoor ik jullie vragen. De volgende zaken
1) M5 remmen rondom met nieuwe schijven!
2) M5 sperdiff
3) M5 stabi stangen
4) Zwarte powerflex in de achteras
5) M5 stuurhuis
6) Meyle heavy duty draagarmen met zwarte powerflex
7) 16'' schandalig lelijke velgen met slechte banden, ach is nu toch maar om op te roken
8) Racekuipje. Deze is overigens te koop want is mij wat te harde kern voor een semiracert
9) Nieuwe visco koppeling
10) nieuwe waterpomp, zelf nog in te bouwen.
Wagen voelt nu zelfs met standaard dempers al fucking strak aan. Met goede bilstein dempers zal het zeker leuk zijn.
Zijn er ook punten van kritiek? Jazeker, die zijn er.
1) Het sperdiff jankt als een dolle bij 120km/h. Zo erg dat je elkaar bijna niet kan verstaan. Verder doet het ding prima zijn werk maar dat janken stoort mij toch wel heel erg. Tzt maar eens kijken of ik het kan ruilen. Dit lijkt mij ook niet echt veilig.
2) Het sperdiff is een 3.91 verhouding ipv een 3.65. Verbruik is daardoor echt enorm gestegen, viel mij op

Normaal bij 120 deed de E34 zo'n 1 op 11/12 en nu is dat 1 op 9 geworden. Ik vind dat toch erg enthousiast drinken. Bij 140/150 op de teller drinkt ie 12.5 liter op de 100.
3) Bij het schakelen en koppelen lijk je de druklager te horen en te voelen. Sterker nog, ik heb het gevoel dat niks fatsoenlijk vast zit in de bak, het rammelt er maar doorheen. Dit lijkt mij nou niet bepaald BMW-eigen. Koppelen en oppakken doet de bak wel goed, alleen dus niet met de nodige bijgeluiden en rammels.
Conclusie, Het gaat de goede weg op maar kennelijk verkeerde de E34 toch niet in zo'n goede technische staat als ik eerst gedacht had. Ik heb echt altijd gezeik met dit soort dingen.