Rederij E46 update, al weer een maand of 2 niet meer

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: another boat, weer een E46

Bericht door Tommy » 16 okt 2009, 16:28

hehe, ja ik wacht nog op de postbode met een doos met vroege kerstpakketjes. Een beetje Hawk, een beetje Alcon en een beetje performance friction :)

Net even een rondje lopen slalommen om de pickup van de banden af te rijden, reed toch niet echt lekker al die rubber slierten op de banden :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: another boat, weer een E46

Bericht door allen » 16 okt 2009, 16:28

Bert ///M3 schreef:Op een flinke boot horen ook flinke ankers :mrgreen:
Gezien jouw voormalige verblijfsplaats moet jij wel verstand van ankers hebben... :bag:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: another boat, weer een E46

Bericht door Tommy » 16 okt 2009, 16:31

ach, wij hebben als klein kind ook regelmatig in de ankers gehangen :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: another boat, weer een E46

Bericht door Bert ///M3 » 16 okt 2009, 16:52

allen schreef:
Bert ///M3 schreef:Op een flinke boot horen ook flinke ankers :mrgreen:
Gezien jouw voormalige verblijfsplaats moet jij wel verstand van ankers hebben... :bag:
Sterker nog ik ben een paar jaar stuurman op een echte boot geweest :mrgreen:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Rederij E46

Bericht door indobesar » 28 okt 2009, 12:47

Heb je het spul al binnen? 8)

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Rederij E46

Bericht door Patrick van Wijngen » 07 jan 2010, 15:46

Binnen en geirriteerd. :bag:
Maar ondertussen opnieuw binnen en gemonteerd :thumbup:

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Rederij E46

Bericht door Patrick van Wijngen » 07 jan 2010, 18:04

zal ik het maar doen dan ?
Bijlagen
sIMG_0481.JPG
sIMG_0481.JPG (236.73 KiB) 1940 keer bekeken
sIMG_0471.JPG
sIMG_0471.JPG (218.58 KiB) 1943 keer bekeken

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Rederij E46

Bericht door M@rcel » 07 jan 2010, 18:12

Achteraf M bumbers monteren komt er in de praktijk meestal niet van. Natuurlijk is het mooi, maar echt goedkoop kan je zo'n geintje niet noemen.

Mooie auto hoor, goede kleur en uitvoering.

Rickstah
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
Locatie: Randstad

Re: Rederij E46

Bericht door Rickstah » 07 jan 2010, 18:40

dat zijn flinke remmen voor een 320 :bag:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Rederij E46

Bericht door Tommy » 07 jan 2010, 19:03

Er wordt ook mee gereden ipv gepoetst :)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Rederij E46

Bericht door Rupie » 07 jan 2010, 19:08

Heb je nu weer andere klauwen dan op 2de kerstdag?

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Rederij E46

Bericht door Tommy » 07 jan 2010, 19:14

zijn dezelfde, alleen toen was het smeriger :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22508
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Rederij E46

Bericht door Niels » 07 jan 2010, 21:06

Rickstah schreef:dat zijn flinke remmen voor een 320 :bag:
Het is ook een flinke massa voor een 320 :wink:

Mooie kar met een lekker setje remmen eronder :thumbup:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Rederij E46

Bericht door Tommy » 08 jan 2010, 18:43

Ook al heeft het bakkie maar 170 pk, het weegt toch bijna 1500 kilo. Als je even gaat stoeien merk je wel dat de originele remmen een zwak punt vormen. Voor een beetje recreatief spelen op cpz en de ring zijn grotere remmen juist ideaal. Tuurlijk kan je ook RC06 oid op standaard klauwen gooien, maar dan moet je altijd maar rondrijden met een auto die rammelt en piept, bovendien kan je je velgen na een dagje ook wel weggooien.

Over het setje zelf, montage was vrij straightforward. Inremmen was misselijkmakend. Maar het pedaal blijft net wat harder, maar blijft goed doseerbaar, zelfs op ijzige ondergrond. Remmen voelen altijd vertrouwd aan, ook op autobahn afrem acties. Je hebt nu continu een brake overkill gevoel, dat bevalt me een stuk beter dan het "het voldoet net aan" gevoel. Bij het monteren van de remmen bleek wel dat rondjes ring en cpz z'n tol hadden geeist. Diverse onderdelen waren zo heet geweest dat ze met geweld losgebroken moesten worden. De Ferodo's die op de wagen zaten waren goed verkoold en afgebrokkeld. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik niet eerder zulke remmen had gekocht, elke auto hierna zal ook wel voorzien worden van een degelijk setje.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5444
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Rederij E46

Bericht door Kasteel » 08 jan 2010, 18:46

Tommy schreef:Ook al heeft het bakkie maar 170 pk, het weegt toch bijna 1500 kilo. Als je even gaat stoeien merk je wel dat de originele remmen een zwak punt vormen. Voor een beetje recreatief spelen op cpz en de ring zijn grotere remmen juist ideaal. Tuurlijk kan je ook RC06 oid op standaard klauwen gooien, maar dan moet je altijd maar rondrijden met een auto die rammelt en piept, bovendien kan je je velgen na een dagje ook wel weggooien.

Over het setje zelf, montage was vrij straightforward. Inremmen was misselijkmakend. Maar het pedaal blijft net wat harder, maar blijft goed doseerbaar, zelfs op ijzige ondergrond. Remmen voelen altijd vertrouwd aan, ook op autobahn afrem acties. Je hebt nu continu een brake overkill gevoel, dat bevalt me een stuk beter dan het "het voldoet net aan" gevoel. Bij het monteren van de remmen bleek wel dat rondjes ring en cpz z'n tol hadden geeist. Diverse onderdelen waren zo heet geweest dat ze met geweld losgebroken moesten worden. De Ferodo's die op de wagen zaten waren goed verkoold en afgebrokkeld. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik niet eerder zulke remmen had gekocht, elke auto hierna zal ook wel voorzien worden van een degelijk setje.
Blijft gewoon een hele goede investering, voelt op alle fronten beter en op langer termijn scheelt het je ws ook nog in schijven/blokken ook.
Indicatie van kosten van dergelijke set?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Rederij E46

Bericht door Bert ///M3 » 08 jan 2010, 19:06

Die setups komen volgens mij bij UUC weg.

Gaan samen met E46 M3 schijven volgens mij. Dan past het bij jou al slecht omdat je standaard CSL schijven hebt, welke 345mm zijn.

Voor wat zoiets kost met verzenden, import etc kan je denk ik ook even een praatje met Dick maken over een Mov'it 342 kit, best kans dat je niet heel veel meer kwijt bent.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Rederij E46

Bericht door Tommy » 08 jan 2010, 19:37

khad hetzelf iig wel voor een aantrekkelijke prijs(ook na de invoerrechten). Kocht het als impulsieve aankoop, het kan altijd beter ,da's bekend, maar ben tevreden. Er zullen best mooier afgewerkte remmen zijn die op z'n minst even goed remmen, zal hier geen namen proberen te noemen. AP-racing heeft toch ook wel kant en klare sets voor een Z4 coupe? Maar wat heet slecht, hele volkshorden met hi-spec, xyz, wilwood waar ook allerlei verhalen over gaan zijn ook nog niet verongelukt, soms denk ik dan, alles maar met een korrel zout nemen. Het kan vast niet slechter zijn dan standaard.
Heeft een Z4 coupe al CSL remschijven?
Laatst gewijzigd door Tommy op 09 jan 2010, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Rederij E46

Bericht door Bert ///M3 » 08 jan 2010, 19:40

Yep. Z4M gebruikt E36 style veerpoten en naven met CSL schijven en klauwen.

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Rederij E46

Bericht door Patrick van Wijngen » 08 jan 2010, 19:41

CSL schijven ? Dit zijn toch echt standaard M3 formaat schijven. Of is er ineens 20mm bijgegroeid met al die pekel ?

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Rederij E46

Bericht door Tommy » 08 jan 2010, 19:42

ah zo, wat nou als je een setje dikke klauwen op de standaard schijfjes laat bijten? Dat moet dan toch ook wel werken op zo'n Z4Mcoupe.

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Rederij E46

Bericht door Patrick van Wijngen » 08 jan 2010, 19:44

En daarnaast zijn movits rood. :bag:

Zoiets wil je juist onopvallend, ipv dat schreeuwerige gedoe. Dat doen mensen ook met hun trommelremschijven :P

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Rederij E46

Bericht door Patrick van Wijngen » 08 jan 2010, 19:44

Oh CSL schijven op de Z4.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Rederij E46

Bericht door Tommy » 08 jan 2010, 19:45

antraciete klauwen was idd ook een van de overwegingen, ik weet het... je moet remmen niet kopen om de kleur, maar gebrek aan kleur trok me over de streep :P

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Rederij E46

Bericht door Bert ///M3 » 08 jan 2010, 19:51

Tommy schreef:ah zo, wat nou als je een setje dikke klauwen op de standaard schijfjes laat bijten? Dat moet dan toch ook wel werken op zo'n Z4Mcoupe.
Kan ook prima.

Kwestie van een klauw bestellen die er bij past en een set brackets laten maken.

Dat doet UUC ook alleen vragen die er vervolgens 2000+ USD voor :mrgreen:

Bij de meeste fabrikanten kan je ook nog een andere kleur klauw nemen als ze de verkeerde kleur hebben :lol:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Rederij E46

Bericht door Tommy » 08 jan 2010, 20:02

200 euro extra betalen om geen rood klauwtje te hebben .... zou ik weer niet doen, het remt er geen hout beter of minder van in een andere kleur.

Maar op zich doet bijna iedereen dat wel, componenten zoeken die bij elkaar passen. Overigens is 2k+ USD nog goed te behappen met een euro-dollarkoers een tijdje geleden van bijna 1,50 USD per euro. Dat ze ook werken met universele M3 E46 maten is ergens wel makkelijk, gaat er iets kaduuk aan een schijf, heb je ook weer easy een schijfje bij de dealer. Ik was eigenlijk van plan alleen klauwen met brackets te bestellen. Maar scheelde niet zoveel om de pfc mee te bestellen, sterker nog, het was goedkoper dan de pfc schijven los bij parts-box Uk te bestellen. Was eigenlijk aan het kijken naar de AP racing formula kits, die waren net voor de kerst ook aantrekkelijk geprijsd met 10% extra korting via de AP website doen. 1590 GBP ofzo.
Laatst gewijzigd door Tommy op 09 jan 2010, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Robbert92, S-RS, Sabberjoch, Vanreijmersdal en 9 gasten