Net even een rondje lopen slalommen om de pickup van de banden af te rijden, reed toch niet echt lekker al die rubber slierten op de banden
Rederij E46 update, al weer een maand of 2 niet meer
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: another boat, weer een E46
hehe, ja ik wacht nog op de postbode met een doos met vroege kerstpakketjes. Een beetje Hawk, een beetje Alcon en een beetje performance friction
Net even een rondje lopen slalommen om de pickup van de banden af te rijden, reed toch niet echt lekker al die rubber slierten op de banden
Net even een rondje lopen slalommen om de pickup van de banden af te rijden, reed toch niet echt lekker al die rubber slierten op de banden
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: another boat, weer een E46
Gezien jouw voormalige verblijfsplaats moet jij wel verstand van ankers hebben...Bert ///M3 schreef:Op een flinke boot horen ook flinke ankers
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: another boat, weer een E46
ach, wij hebben als klein kind ook regelmatig in de ankers gehangen 
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: another boat, weer een E46
Sterker nog ik ben een paar jaar stuurman op een echte boot geweestallen schreef:Gezien jouw voormalige verblijfsplaats moet jij wel verstand van ankers hebben...Bert ///M3 schreef:Op een flinke boot horen ook flinke ankers
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Rederij E46
Heb je het spul al binnen? 8)
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Rederij E46
Binnen en geirriteerd.
Maar ondertussen opnieuw binnen en gemonteerd
Maar ondertussen opnieuw binnen en gemonteerd
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Rederij E46
zal ik het maar doen dan ?
- Bijlagen
-
- sIMG_0481.JPG (236.73 KiB) 2094 keer bekeken
-
- sIMG_0471.JPG (218.58 KiB) 2097 keer bekeken
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Rederij E46
Achteraf M bumbers monteren komt er in de praktijk meestal niet van. Natuurlijk is het mooi, maar echt goedkoop kan je zo'n geintje niet noemen.
Mooie auto hoor, goede kleur en uitvoering.
Mooie auto hoor, goede kleur en uitvoering.
-
Rickstah
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: Rederij E46
dat zijn flinke remmen voor een 320 
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Rederij E46
Er wordt ook mee gereden ipv gepoetst 
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Rederij E46
Heb je nu weer andere klauwen dan op 2de kerstdag?
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Rederij E46
zijn dezelfde, alleen toen was het smeriger 
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Rederij E46
Het is ook een flinke massa voor een 320Rickstah schreef:dat zijn flinke remmen voor een 320
Mooie kar met een lekker setje remmen eronder
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Rederij E46
Ook al heeft het bakkie maar 170 pk, het weegt toch bijna 1500 kilo. Als je even gaat stoeien merk je wel dat de originele remmen een zwak punt vormen. Voor een beetje recreatief spelen op cpz en de ring zijn grotere remmen juist ideaal. Tuurlijk kan je ook RC06 oid op standaard klauwen gooien, maar dan moet je altijd maar rondrijden met een auto die rammelt en piept, bovendien kan je je velgen na een dagje ook wel weggooien.
Over het setje zelf, montage was vrij straightforward. Inremmen was misselijkmakend. Maar het pedaal blijft net wat harder, maar blijft goed doseerbaar, zelfs op ijzige ondergrond. Remmen voelen altijd vertrouwd aan, ook op autobahn afrem acties. Je hebt nu continu een brake overkill gevoel, dat bevalt me een stuk beter dan het "het voldoet net aan" gevoel. Bij het monteren van de remmen bleek wel dat rondjes ring en cpz z'n tol hadden geeist. Diverse onderdelen waren zo heet geweest dat ze met geweld losgebroken moesten worden. De Ferodo's die op de wagen zaten waren goed verkoold en afgebrokkeld. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik niet eerder zulke remmen had gekocht, elke auto hierna zal ook wel voorzien worden van een degelijk setje.
Over het setje zelf, montage was vrij straightforward. Inremmen was misselijkmakend. Maar het pedaal blijft net wat harder, maar blijft goed doseerbaar, zelfs op ijzige ondergrond. Remmen voelen altijd vertrouwd aan, ook op autobahn afrem acties. Je hebt nu continu een brake overkill gevoel, dat bevalt me een stuk beter dan het "het voldoet net aan" gevoel. Bij het monteren van de remmen bleek wel dat rondjes ring en cpz z'n tol hadden geeist. Diverse onderdelen waren zo heet geweest dat ze met geweld losgebroken moesten worden. De Ferodo's die op de wagen zaten waren goed verkoold en afgebrokkeld. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik niet eerder zulke remmen had gekocht, elke auto hierna zal ook wel voorzien worden van een degelijk setje.
- Kasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Rederij E46
Blijft gewoon een hele goede investering, voelt op alle fronten beter en op langer termijn scheelt het je ws ook nog in schijven/blokken ook.Tommy schreef:Ook al heeft het bakkie maar 170 pk, het weegt toch bijna 1500 kilo. Als je even gaat stoeien merk je wel dat de originele remmen een zwak punt vormen. Voor een beetje recreatief spelen op cpz en de ring zijn grotere remmen juist ideaal. Tuurlijk kan je ook RC06 oid op standaard klauwen gooien, maar dan moet je altijd maar rondrijden met een auto die rammelt en piept, bovendien kan je je velgen na een dagje ook wel weggooien.
Over het setje zelf, montage was vrij straightforward. Inremmen was misselijkmakend. Maar het pedaal blijft net wat harder, maar blijft goed doseerbaar, zelfs op ijzige ondergrond. Remmen voelen altijd vertrouwd aan, ook op autobahn afrem acties. Je hebt nu continu een brake overkill gevoel, dat bevalt me een stuk beter dan het "het voldoet net aan" gevoel. Bij het monteren van de remmen bleek wel dat rondjes ring en cpz z'n tol hadden geeist. Diverse onderdelen waren zo heet geweest dat ze met geweld losgebroken moesten worden. De Ferodo's die op de wagen zaten waren goed verkoold en afgebrokkeld. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik niet eerder zulke remmen had gekocht, elke auto hierna zal ook wel voorzien worden van een degelijk setje.
Indicatie van kosten van dergelijke set?
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Rederij E46
Die setups komen volgens mij bij UUC weg.
Gaan samen met E46 M3 schijven volgens mij. Dan past het bij jou al slecht omdat je standaard CSL schijven hebt, welke 345mm zijn.
Voor wat zoiets kost met verzenden, import etc kan je denk ik ook even een praatje met Dick maken over een Mov'it 342 kit, best kans dat je niet heel veel meer kwijt bent.
Gaan samen met E46 M3 schijven volgens mij. Dan past het bij jou al slecht omdat je standaard CSL schijven hebt, welke 345mm zijn.
Voor wat zoiets kost met verzenden, import etc kan je denk ik ook even een praatje met Dick maken over een Mov'it 342 kit, best kans dat je niet heel veel meer kwijt bent.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Rederij E46
khad hetzelf iig wel voor een aantrekkelijke prijs(ook na de invoerrechten). Kocht het als impulsieve aankoop, het kan altijd beter ,da's bekend, maar ben tevreden. Er zullen best mooier afgewerkte remmen zijn die op z'n minst even goed remmen, zal hier geen namen proberen te noemen. AP-racing heeft toch ook wel kant en klare sets voor een Z4 coupe? Maar wat heet slecht, hele volkshorden met hi-spec, xyz, wilwood waar ook allerlei verhalen over gaan zijn ook nog niet verongelukt, soms denk ik dan, alles maar met een korrel zout nemen. Het kan vast niet slechter zijn dan standaard.
Heeft een Z4 coupe al CSL remschijven?
Heeft een Z4 coupe al CSL remschijven?
Laatst gewijzigd door Tommy op 09 jan 2010, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Rederij E46
Yep. Z4M gebruikt E36 style veerpoten en naven met CSL schijven en klauwen.
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Rederij E46
CSL schijven ? Dit zijn toch echt standaard M3 formaat schijven. Of is er ineens 20mm bijgegroeid met al die pekel ?
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Rederij E46
ah zo, wat nou als je een setje dikke klauwen op de standaard schijfjes laat bijten? Dat moet dan toch ook wel werken op zo'n Z4Mcoupe.
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Rederij E46
En daarnaast zijn movits rood.
Zoiets wil je juist onopvallend, ipv dat schreeuwerige gedoe. Dat doen mensen ook met hun trommelremschijven
Zoiets wil je juist onopvallend, ipv dat schreeuwerige gedoe. Dat doen mensen ook met hun trommelremschijven
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Rederij E46
Oh CSL schijven op de Z4.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Rederij E46
antraciete klauwen was idd ook een van de overwegingen, ik weet het... je moet remmen niet kopen om de kleur, maar gebrek aan kleur trok me over de streep 
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Rederij E46
Kan ook prima.Tommy schreef:ah zo, wat nou als je een setje dikke klauwen op de standaard schijfjes laat bijten? Dat moet dan toch ook wel werken op zo'n Z4Mcoupe.
Kwestie van een klauw bestellen die er bij past en een set brackets laten maken.
Dat doet UUC ook alleen vragen die er vervolgens 2000+ USD voor
Bij de meeste fabrikanten kan je ook nog een andere kleur klauw nemen als ze de verkeerde kleur hebben
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Rederij E46
200 euro extra betalen om geen rood klauwtje te hebben .... zou ik weer niet doen, het remt er geen hout beter of minder van in een andere kleur.
Maar op zich doet bijna iedereen dat wel, componenten zoeken die bij elkaar passen. Overigens is 2k+ USD nog goed te behappen met een euro-dollarkoers een tijdje geleden van bijna 1,50 USD per euro. Dat ze ook werken met universele M3 E46 maten is ergens wel makkelijk, gaat er iets kaduuk aan een schijf, heb je ook weer easy een schijfje bij de dealer. Ik was eigenlijk van plan alleen klauwen met brackets te bestellen. Maar scheelde niet zoveel om de pfc mee te bestellen, sterker nog, het was goedkoper dan de pfc schijven los bij parts-box Uk te bestellen. Was eigenlijk aan het kijken naar de AP racing formula kits, die waren net voor de kerst ook aantrekkelijk geprijsd met 10% extra korting via de AP website doen. 1590 GBP ofzo.
Maar op zich doet bijna iedereen dat wel, componenten zoeken die bij elkaar passen. Overigens is 2k+ USD nog goed te behappen met een euro-dollarkoers een tijdje geleden van bijna 1,50 USD per euro. Dat ze ook werken met universele M3 E46 maten is ergens wel makkelijk, gaat er iets kaduuk aan een schijf, heb je ook weer easy een schijfje bij de dealer. Ik was eigenlijk van plan alleen klauwen met brackets te bestellen. Maar scheelde niet zoveel om de pfc mee te bestellen, sterker nog, het was goedkoper dan de pfc schijven los bij parts-box Uk te bestellen. Was eigenlijk aan het kijken naar de AP racing formula kits, die waren net voor de kerst ook aantrekkelijk geprijsd met 10% extra korting via de AP website doen. 1590 GBP ofzo.
Laatst gewijzigd door Tommy op 09 jan 2010, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 26 gasten
