Onzin? Nee.Tom schreef: 30 mei 2020, 12:10 Onzin, dat geldt misschien voor 20% van de ZZPers (en foute zaak natuurlijk).
De rest heeft die keus wel.
De zzpers die nu naar adem snakken is juist de groep die ik bedoel.
Onzin? Nee.Tom schreef: 30 mei 2020, 12:10 Onzin, dat geldt misschien voor 20% van de ZZPers (en foute zaak natuurlijk).
20%, manman onder welke steen heb jij geleefd?Tom schreef: 30 mei 2020, 12:10 Onzin, dat geldt misschien voor 20% van de ZZPers (en foute zaak natuurlijk).
En wiens schuld is het dat die ondernemer geen buffer had?Luco schreef: 30 mei 2020, 12:10 Lees eens goed terug Tom, 99% van alle ondernemers werd hier weggezet als patsers die op te grote voet leefden en maar hadden moeten bufferen, het waren allemaal prutsers en niet capabel om een onderneming te runnen, daar kwam het op neer.
Dat kan allerlei oorzaken hebben die ook al uitgebreid aan bod zijn geweest.Tom schreef: 30 mei 2020, 12:13En wiens schuld is het dat die ondernemer geen buffer had?Luco schreef: 30 mei 2020, 12:10 Lees eens goed terug Tom, 99% van alle ondernemers werd hier weggezet als patsers die op te grote voet leefden en maar hadden moeten bufferen, het waren allemaal prutsers en niet capabel om een onderneming te runnen, daar kwam het op neer.
NL overheid/belastingdienst.Tom schreef: 30 mei 2020, 12:13En wiens schuld is het dat die ondernemer geen buffer had?Luco schreef: 30 mei 2020, 12:10 Lees eens goed terug Tom, 99% van alle ondernemers werd hier weggezet als patsers die op te grote voet leefden en maar hadden moeten bufferen, het waren allemaal prutsers en niet capabel om een onderneming te runnen, daar kwam het op neer.
Luco schreef: 30 mei 2020, 12:13
20%, manman onder welke steen heb jij geleefd?
bezorgers
alle beroepen in de bouw
en zo nog veel meer.
Aannemers nemen bv bijna geen personeel meer aan omdat ze er bijna niet vanaf komen als het minder gaat, dus kunnen velen alleen nog maar als zzp-er aan de slag voor 35 euro, maar die discussie is hier ook al een keer gevoerd, eigenlijk kan je daar niet van leven. PUNT.
Dat was dus het punt Tom, in de eerste posts hierover werden alle ondernemers beticht van slecht ondernemersschap en een grote broek gedrag.tomgtr schreef: 30 mei 2020, 16:06 Nee. Ik ben ook groot voorstander dat ondernemers gesteund worden. Zelfs ZZPers. Alleen heb ik er wat moeite mee dat zowel ondernemers als ZZPers zich zo’n grote broek aantrekken alsof het allemaal batavieren zijn waar de loonslaafjes een diepe buiging voor moeten maken. Je neemt een risico en als het tegen zit ben je de eerste die aan de beurt is. Mogen ze gesteund worden? Ja natuurlijk. Zijn ze een apart ras wat gekoesterd moet worden? Mwoh, valt wel mee. En als je denkt dat ik hier loop te patsen ken je me slecht. Het enige wat ik zei is dat de ZZPers met hoog inkomen zich het hardst verzetten tegen collectieve bescherming, zij waren de vrije jongens die het recht hadden om eigen keuzes te maken. Loonslaven (en hun werkgevers) hebben die vrijheid niet en dragen de lasten collectief naar inkomen. Dat jij daar iets anders uit leest zegt weinig over wat ik zei.
Ik vind je een prima gast hoor, maar je bent nu echt aan janken en bekijkt de zaak gruwelijk zwart wit.Luco schreef: 30 mei 2020, 15:25 We hadden het over ondernemers, inclusief zzp-ers.
Jij begint nu ook aardig door te drammen over zzp-ers, prima hoor, is ook een keuze.
Ik klaag niet, heb mijn pensioen goed voor elkaar, alleen geen arbeidsongeschiktheid meer omdat je je dan de markt uitprijst, en dat is in vele beroepen het geval. De keus is dus voor veel mensen heel beperkt, maar ach, als ik het maar goed heb en bovengemiddeld bijdraag mag ik overal schijt aan hebben en wijzen naar de ander, want ik draag bovengemiddeld bij![]()
Maar het wordt hier ook een steeds meer ikkeikkeikke gehalte, met geklop op eigen borst door diegene met een goede baan
newsflash, niet iedereen is in die gelukkige omstandigheid, maar ja daar heeft de gemiddelde DF-er blijkbaar schijt aan.
Is allemaal hun eigen schuld, prutsers en tokkies zijn het.![]()
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 8 gasten