Horloge / Horloges topic
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Re: Horloge / Horloges topic
Wunderbar!
Ik vind de kroon juist wél mooi, wieder mal etwas anderes.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
OK.-Menrik- schreef:Wunderbar!
Deze kroon op de Doppelchrono Topgun had ik wél mooi gevonden. Is ansich ook wel 'n drukke wijzerplaat. Jeremy Renner draagt deze in de nieuwe film Bourne Legacy die net uit is:
- dvh
Robin schreef:Anyway.
In de nieuwe CHRONOS staat 'n test van de IWC Grosse Fliegeruhr mit ewigem Kalender.
Ceramische kast, prachtig eigen caliber met nogal wat functies(Stunden, Minuten,kleine Sekunde, Gangreserveanzeige, ewiger Kalender mit Datum, Wochentag, Monat, Jahr und Mondphase ademhaal) en met 'n Textilarmband en 'n Faltschliesse aus Edelstahl.
34.100,- Euro. Gutentag sag!
Nicht mein Handgelenk lass das deutlich sein!
Maar die kroon zoals de normale Grosse Fliegeruhr met die 'uienvorm'. Ik vind dat echt niks. Klok wel mooi, maar vanwege die in mijn ogen oerlelijke kroon, kein Denken an!
Zakenrelatie van me droeg gisteren deze:
JLC Master Compressor Geographic. Prachtige techniek/uurwerk. Maar ik vind de wijzerplaatindeling rommelig/te druk/niet symetrisch. Dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. Overal asymetrische cirkeltjes van verschillende grootte op de wijzerplaat...Patek is daar ook erg 'goed' in. Geen fan van:
http://www.minutemachines.com/watches/J ... rGeo01.jpg
Sjeezus wat is die IWC druk !
- Tom van H.
Deze draag ik ook, heb hem juist gekozen mede doordat deze het asymetrische ontwerp heeft (in tegenstelling tot de andere master compressor varianten), prachtig!Robin schreef: Zakenrelatie van me droeg gisteren deze:
JLC Master Compressor Geographic. Prachtige techniek/uurwerk. Maar ik vind de wijzerplaatindeling rommelig/te druk/niet symetrisch. Dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. Overal asymetrische cirkeltjes van verschillende grootte op de wijzerplaat...Patek is daar ook erg 'goed' in. Geen fan van:
http://www.minutemachines.com/watches/J ... rGeo01.jpg

- Robin
@Tom. Natuurlijk is 't 'n uitmuntende klok van een van de beste merken ter wereld. Eigenlijk overall het beste merk ter wereld imo.
Ik heb 'n korte tijd ergens 6/7 jaar terug de normale compressor gehad. Clean, maar wel wat vrouwelijk. Ook de Compressor Chrono gehad. Die was min of meer symetrisch. Mooi ding ook.
Nu heb ik hier nog 'n paar 60s JLCs en m'n pa draagt een MUT Grande Taille. En 'n 1946er (z'n geboortejaar)

Ik heb 'n korte tijd ergens 6/7 jaar terug de normale compressor gehad. Clean, maar wel wat vrouwelijk. Ook de Compressor Chrono gehad. Die was min of meer symetrisch. Mooi ding ook.
Nu heb ik hier nog 'n paar 60s JLCs en m'n pa draagt een MUT Grande Taille. En 'n 1946er (z'n geboortejaar)
- Tom van H.
Fototje van die 1946'er? Of is die al ergens langsgekomen? Vintage Jaegers zijn gaaf!
- Macboy
- Tom van H.
LOL Macboy zou Macboy niet zijn als ik niet al een whatsappje had gehad voor hoeveel ik hem verkoop 

- Robin
Ik ben altijd fan geweest van duikhorloges. M'n eerste was 'n TAG Heuer 1000 Quartz in 1986 die op 'n Submariner leek. Ook ben ik altijd fan van 'Fliegeruhren' oftewel pilotenhorloges geweest. M'n eerste mechanisch high end klok was dan wel 'n IWC Portofino, nr 2 was 'n Fliegerchronograph en nr 3 'n Doppelchrono van hetzelfde merk. M'n ouweheer had begin jaren '90 een IWC Mark 11 die hij nooit weg had moeten doen en in de tussentijd had ik 'n modernere MkXII 'n jaar of 10 terug.
Mark 11:

Hier staat veel info over Fliegeruhren:
http://www.fliegeruhr.ch
Punt is dat die dingen van net na de oorog tot in de loop van de 90s nogal klein waren. OK de Fliegerchrono die ik in '95 kocht mat 40mm en was 'n raap van 'n klok. Voor DIE tijd! De '98 Doppelchrono was helemaal een 'te' dikke klok met 42mm. Toen.... Panerai was net bezig de wereld te veroveren.
Nu heb ik al dikke Inge IWC's gehad en 'n DeepSea Rolex. Nu draag ik dus 'n 44mm /15mm JLC NSA.
Ik kwam nog 'n Laco tegen. Een van de 5 merken die in de 40's voor de Luftwaffe werkten. Te weten Lange, IWC, Wempe, StoWa en Lacher/Laco. Allen met hetzelfe model Beobachtungsuhr. Dit is de Laco , modern, maar wel leuk:
http://forums.watchuseek.com/f367/laco- ... 96417.html

Die weer verdacht veel lijkt op de IWC Beobachtungsuhr(1200 geleverd destijds 1940) Baumuster 1 stijl dial. Baumuster 2 heeft nog 'n subdial in 't midden:
LET OP DE UIVORMIGE KROON!

Ik zie dat die kroon niet liefde op 't eerste gezicht was bij mij, maar wel op 't tweede.
Dus ben ik overstag gegaan en wordt dit m'n nieuwe daily en de JLC gaat er weer uit zoals 't nu lijkt.

< Past ook beter bij m'n avatar, alhoewel. Eddie vliegt 'n Spitfire, en knalt Emils (ME 109s) naar de Filistijnen, de IWC is gebruikt door Me 109 Fliegers....
Polsfoto's volgen.
Hier staat ook leuke info betr. Laco vs StoWa:
http://forums.watchuseek.com/f2/stowa-v ... 37494.html
Even scrollen en uitleg waar zo'n Beobachtungsuhr aan moest voldoen. Daarom lijken ze allemaal wat op elkaar.
foto's van een open 5004:
http://www.keepthetime.com/index.php?ma ... ucts_id=77
Mark 11:
Hier staat veel info over Fliegeruhren:
http://www.fliegeruhr.ch
Punt is dat die dingen van net na de oorog tot in de loop van de 90s nogal klein waren. OK de Fliegerchrono die ik in '95 kocht mat 40mm en was 'n raap van 'n klok. Voor DIE tijd! De '98 Doppelchrono was helemaal een 'te' dikke klok met 42mm. Toen.... Panerai was net bezig de wereld te veroveren.
Nu heb ik al dikke Inge IWC's gehad en 'n DeepSea Rolex. Nu draag ik dus 'n 44mm /15mm JLC NSA.
Ik kwam nog 'n Laco tegen. Een van de 5 merken die in de 40's voor de Luftwaffe werkten. Te weten Lange, IWC, Wempe, StoWa en Lacher/Laco. Allen met hetzelfe model Beobachtungsuhr. Dit is de Laco , modern, maar wel leuk:
http://forums.watchuseek.com/f367/laco- ... 96417.html
Die weer verdacht veel lijkt op de IWC Beobachtungsuhr(1200 geleverd destijds 1940) Baumuster 1 stijl dial. Baumuster 2 heeft nog 'n subdial in 't midden:
LET OP DE UIVORMIGE KROON!

Ik zie dat die kroon niet liefde op 't eerste gezicht was bij mij, maar wel op 't tweede.

Dus ben ik overstag gegaan en wordt dit m'n nieuwe daily en de JLC gaat er weer uit zoals 't nu lijkt.
< Past ook beter bij m'n avatar, alhoewel. Eddie vliegt 'n Spitfire, en knalt Emils (ME 109s) naar de Filistijnen, de IWC is gebruikt door Me 109 Fliegers....
Polsfoto's volgen.
Hier staat ook leuke info betr. Laco vs StoWa:
http://forums.watchuseek.com/f2/stowa-v ... 37494.html
Even scrollen en uitleg waar zo'n Beobachtungsuhr aan moest voldoen. Daarom lijken ze allemaal wat op elkaar.
foto's van een open 5004:
http://www.keepthetime.com/index.php?ma ... ucts_id=77
Laatst gewijzigd door Robin op 24 sep 2012, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
Ik kijk niet veel in dit topic, maar die Maurice Lacroix klokjes zijn wel heel erg

Misschien toch nog eens kijken of ik weer lederen bandjes kan gaan dragen.

Misschien toch nog eens kijken of ik weer lederen bandjes kan gaan dragen.

- Robin
Zo'n ML heb ik hier ook. En nog een TI met rubberband. Mooi en goed spul voor de centen, naamgenoot.
Ik heb hier 'n 2011/12 brochure van IWC te liggen en bij de afdeling Pilotenhorloges/Grosse Fliegeruhr staat deze foto van 'n cockpit van 'n Junkers JU52 WWII troepentransportvliegtuig(1M en 3M, waarbij de cijfers staan voor 't aantal stervormige 9 cylinder BMW Hornet motoren)

WAT?! Geen iDrive?
Hier 'n moderne foto:

En kijk eens naar dit apparaat. Wat 'n geld:
http://www.ebay.ca/itm/WW2-German-Luftw ... 1053787466
Ik heb hier 'n 2011/12 brochure van IWC te liggen en bij de afdeling Pilotenhorloges/Grosse Fliegeruhr staat deze foto van 'n cockpit van 'n Junkers JU52 WWII troepentransportvliegtuig(1M en 3M, waarbij de cijfers staan voor 't aantal stervormige 9 cylinder BMW Hornet motoren)
WAT?! Geen iDrive?

Hier 'n moderne foto:
En kijk eens naar dit apparaat. Wat 'n geld:
http://www.ebay.ca/itm/WW2-German-Luftw ... 1053787466
- Robin Hartog
@Robin: Vind het mooie horloges, geen idee van de prijzen alleen. Op Google krijg ik echt hele uiteenlopende resultaten. Wat moet zo een als ik postte kosten normaal gesproken?
- Robin
@Robin: wv. 3 a 3.5k....
Anyway. Komtiedanhe. M'n Grosse Fliegeruhr , (Beob)Achtung Baby.
Wat 'n kwaliteit en strakheid straalt die kast en dial/wijzers uit, dat had ik alleen met m'n ex Flieger/Doppelchrono en de Rolexen....
En de beide zijden antireflective coating geeft 't idee alsof er geen glas opzit. Zo mooi strak.Draagt ook zeer comfy voor z'n grootte.
Uivormige kroon no problem.
Liefde op 't tweede of derde of achtentachtigste gezicht, maar hij is prachtig vind ik. En de historie, tja dat vind ik zo belangrijk plus dat megafantastische manufactuur uurwerk calibre 51111(cal. 5011):

Bouwpakketje.*Zoekt de UHU lijm*

http://www.iwcforum.com/Articles/2002/5011text.html
Anyway. Komtiedanhe. M'n Grosse Fliegeruhr , (Beob)Achtung Baby.

Wat 'n kwaliteit en strakheid straalt die kast en dial/wijzers uit, dat had ik alleen met m'n ex Flieger/Doppelchrono en de Rolexen....
En de beide zijden antireflective coating geeft 't idee alsof er geen glas opzit. Zo mooi strak.Draagt ook zeer comfy voor z'n grootte.
Uivormige kroon no problem.

Liefde op 't tweede of derde of achtentachtigste gezicht, maar hij is prachtig vind ik. En de historie, tja dat vind ik zo belangrijk plus dat megafantastische manufactuur uurwerk calibre 51111(cal. 5011):
Bouwpakketje.*Zoekt de UHU lijm*
http://www.iwcforum.com/Articles/2002/5011text.html
- Robin Hartog
Hmm, "valt mee", las al prijzen van 6k+..
Mooi ding die IWC.

Mooi ding die IWC.

- Robin
Thanx.
Ik 'moet' nu nog 'n Panerai 372 of 422.
En nog 'n (Double) (Red) Rolex Submariner/Seadweller uit 1970 ofzo en dan vind ik 't wel gesneeen met die gekte van mij.....
Mooi drie Klassiekers. Uit de luchtvaart, duikwereld en 'n écht ouwe rakker uit m'n geboortjaar.
Ik 'moet' nu nog 'n Panerai 372 of 422.

En nog 'n (Double) (Red) Rolex Submariner/Seadweller uit 1970 ofzo en dan vind ik 't wel gesneeen met die gekte van mij.....

Mooi drie Klassiekers. Uit de luchtvaart, duikwereld en 'n écht ouwe rakker uit m'n geboortjaar.
- RVV
Dik hoor! Altijd al een zwak voor gehad. Is er tot nu toe nooit van gekomen.
- Robin
Zou ik ook maar niet doen Rico. Als jij dit ding gaat dragen ben je opeens weer op je ouwe gewicht terug man.RVV schreef:Dik hoor! Altijd al een zwak voor gehad. Is er tot nu toe nooit van gekomen.

*Loopt scheef naar de koffieautomaat

- dvh
Hippe klok Robin ! i like.
Frederique Constant, heeft een nieuw model gepresenteerd dat in een gelimiteerde oplage geproduceerd zal worden. De naam van dit model is Frederique Constant Slimline Tourbillon Manufacture.
Zoals de naam al doet vermoeden is het horloge voorzien van een tourbillon uurwerk dat door Frederique Constant zelf is gecreëerd. Deze tourbillon is via een opening in de wijzerplaat te zien. Daarnaast is op het horloge ook een dag- en nachtaanduiding terug te vinden.

Via de doorzichtige achterzijde is het prachtige manufactuur uurwerk te bezichtigen, dat Frederique Constant aanduidt als Caliber FC-980-3.

De Frederique Constant Slimline Tourbillon Manufacture is verkrijgbaar in een staal-gouden versie en een volledig stalen versie. Van beide versies worden 188 stuks gemaakt. De staal-gouden versie kost €28.500 en de volledig stalen versie kost €26.500.
Frederique Constant, heeft een nieuw model gepresenteerd dat in een gelimiteerde oplage geproduceerd zal worden. De naam van dit model is Frederique Constant Slimline Tourbillon Manufacture.
Zoals de naam al doet vermoeden is het horloge voorzien van een tourbillon uurwerk dat door Frederique Constant zelf is gecreëerd. Deze tourbillon is via een opening in de wijzerplaat te zien. Daarnaast is op het horloge ook een dag- en nachtaanduiding terug te vinden.
Via de doorzichtige achterzijde is het prachtige manufactuur uurwerk te bezichtigen, dat Frederique Constant aanduidt als Caliber FC-980-3.
De Frederique Constant Slimline Tourbillon Manufacture is verkrijgbaar in een staal-gouden versie en een volledig stalen versie. Van beide versies worden 188 stuks gemaakt. De staal-gouden versie kost €28.500 en de volledig stalen versie kost €26.500.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zie het nu pas............
Robin congrats met de Grosse Fliegeruhr...........skitterend......
Voor mijn pols te groot, helaas, had hem wel willen omdoen..
Robin congrats met de Grosse Fliegeruhr...........skitterend......
Voor mijn pols te groot, helaas, had hem wel willen omdoen..
- Robin
Thanx jongens.
Hij draagt echt comfortabel.
Anyway, met m'n twee jaar oude iPhone4 rotcamera op 't JUISTE moment 'n shotje. Exact 12 uur 00. Dat heb ik nog nooit vastgelegd gekregen, altijd 'n halve seconde ervoor of erna. Let ook op dat de uren en minutenwijzer ook gewoon exact op de '12'driehoek staan. En dan nog scherp ook!

Hij draagt echt comfortabel.
Anyway, met m'n twee jaar oude iPhone4 rotcamera op 't JUISTE moment 'n shotje. Exact 12 uur 00. Dat heb ik nog nooit vastgelegd gekregen, altijd 'n halve seconde ervoor of erna. Let ook op dat de uren en minutenwijzer ook gewoon exact op de '12'driehoek staan. En dan nog scherp ook!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Met recht een machtige klok.......
- Robin
@Romo, Ik noem 'm 'Emil', u snapt mij wel.
- Downforce Hans
Nice Robin, staat ook al lang op mijn lijstje.......... 

- dvh
Wauw !
Erg fraaie klok deze IWC Ingenieur Vintage..

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Onlangs m'n eerste "spotwaardige" klok aangeschaft...

Ben
Ben