Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Booooh » 01 aug 2012, 21:42

Dat zijn best mooie klokkies, gaat wel een maandsalaris (of 2 à 3) kosten denk ik (die Titanium versie dan hè) ;) ...

Ben

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 aug 2012, 22:52

Over wie zijn maandsalaris heb je het dan...................

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 02 aug 2012, 00:56

Tim Cook?

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 02 aug 2012, 01:08

Downforce Hans schreef:Over wie zijn maandsalaris heb je het dan...................
Het gemiddelde DF salaris (Bruto) en dan 2 à 3 x , maar misschien zit ik er wel naast en is die klok veel duurder, schat 9 of 10 K voor de titanium uitvoering ...

Ben

PS Tim Cook moet er voor sparen denk ik :crazy: ...

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 02 aug 2012, 01:34

Booooh schreef:
Downforce Hans schreef:Over wie zijn maandsalaris heb je het dan...................
Het gemiddelde DF salaris (Bruto) en dan 2 à 3 x , maar misschien zit ik er wel naast en is die klok veel duurder, schat 9 of 10 K voor de titanium uitvoering ...

Ben

PS Tim Cook moet er voor sparen denk ik :crazy: ...
Ja, 1/1000e van een seconde.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 aug 2012, 08:31

Rebel schreef:Piazza del Campo in Siena! .... La vita è bella, Robino :D
Goed gezien. Tja in mijn ogen het mooiste stadje(..) waar ik ooit ben geweest, dus niet zijnde wereldstad. En dat alweer drie keer, vanaf 1986 was 't raak(met de middelbare school die kant op toen)

@Romo, ja die gouden Dragon 888 voor de Chinese markt, erg mooi.

Die Volvo Ocean Race Yacht Club is gewoon her en der 'gebruikt' te koop. Vanaf een kleine 10k. Kennis van me heeft zo'n ding te liggen.

Robin

Bericht door Robin » 02 aug 2012, 14:46

M'n nieuwe daily beater, JLC Master Compressor Navy Seals Alarm. Edition Limitée voor de US Navy seals, 1500 stuks geproduceerd. Titanium met ceramische bezel, 300m waterdicht. Draagt prima en hij is MOOOOOOOOI irl. :crazy:

Afbeelding

Iets betere(?) foto:bag:
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 02 aug 2012, 15:41

Mooi horloge :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 aug 2012, 21:09

IWC Gouden Dragon gelimiteerde oplage van 888 stuks a raison van €22.700,--

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 09 aug 2012, 14:20

Na twee weken wachten heb ik hem binnen.
Eerste indrukken:
-Gewicht lijkt overeen te komen met een echte IWC.
-Veel gehoorde klacht is het het harde tikken, dit heeft deze (nog) niet.
-Klok zelf lijkt van goede kwaliteit te zijn. Alles zit stevig in elkaar en voelt goed aan
-Bandje is zoals te verwachten van matige kwaliteit. Het is een ''Nato'' bandje en deze stijl past goed bij het horloge.
Denk dat ik deze een keer vervang door eenzelfde van hogere kwaliteit.
-Alle Chrono functies lijken naar behoren te werken.
-Goed verpakt

Conclusie voor onder de € 100 geen miskoop lijkt kwalitatief erg op Armani, Hilfiger en soortgelijke horloges.

Drang naar een echte IWC is alleen maar toegenomen, maar die komt ooit..... wel

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 10 aug 2012, 10:47

Olivier, inderdaad zal 't goed spul voor de centen zijn.

Als ik bij IWC zou gaan voor ééntje, was 't niet de Miramar, maar de 'gewone'zwarte ceramische Fliegerchrono met eigen caliber, net als de Miramar, dus de 3880(01?)
http://www.iwc.com/en/collection/pilots/IW388001/

Deze komt er nog wel eens bij mij denk ik. Zeer zeker mijn stijl(al moest ik wennen aan de grote datumopening)
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------

Anyway. :tooth:

Ik heb 'm nu een dikke week, feitelijk nul afwijking tov het zendergestuurde klokje hier (signaal atoomklok in Mainflingen?/Frankfurt a/M)

Ding draagt superlicht(grade 5 titanium, ook dicht deksel). Superafleesbaar(net als Rolexen en Panerais ook in 't donker zee van licht). Robuust. Kast is 300 m waterdicht, maar heeft ook de ISO norm betr duiken. Ceramische lunette/bezel(krasvast). Kast kan zelfs zo 1000m statische druk aan.

Ik denk echt dat JLC het meest innovatieve/vooruitstrevende horlogemerk is van 't moment wat dat soort dingen betreft(ook de uurwerken dus he)

Bill Clinton heeft ook ééntje van de 1500. :D

Ben 'n crappy fotograaf en de lichtval is waardeloos, maar de tijd(10:11 en 35 seconden ongeveer) is fotogeniek Alleen de datum had '28' moeten zijn. Bij Rolex staan ze altijd op '28' :tooth:

Kijk ook naar de secondewijzer bij '35' ongeveer en de minutenwijzer die tussen de streepjes op de helft staat zodat als de sec wijzer bij '12' is de minutenwijzer exact op 't minutenstreepje staat. Ja waar 'n mens zich druk over kan maken. :bag:
Afbeelding

Surferboy

Bericht door Surferboy » 10 aug 2012, 11:39

Wat een schitterende klok zeg!

dvh

Bericht door dvh » 10 aug 2012, 11:44

Mooie klok ! Echter de dikke knoppen vind ik wat te opvallend in eerste instantie.
Normaal kan ik dat wel waarderen :bag:

Dit er van originele een ledere of rubbere band aan ?
En wat vind je zelf van het Rolex afgeleide uiterlijk?
( geen verwijt :-) maar kan me herinneren dat je een keer een betoog geschreven hebt betreft de looks van duikershorloges )

Robin

Bericht door Robin » 10 aug 2012, 12:02

dvh schreef:Mooie klok ! Echter de dikke knoppen vind ik wat te opvallend in eerste instantie.
Normaal kan ik dat wel waarderen :bag:

Dit er van originele een ledere of rubbere band aan ?
En wat vind je zelf van het Rolex afgeleide uiterlijk?
( geen verwijt :-) maar kan me herinneren dat je een keer een betoog geschreven hebt betreft de looks van duikershorloges )
Die knoppen zijn functioneel als je (duik)handschoenen aanhebt. :D IRL staan ze goed.

Er zitten 3 banden bij. Dit is de lederen geimpregneerde standaard band dus watervast ook, dan nog 'n luxere lederen en 'n NATO nylon band. Ook is er nog 'n compleet titanium band leverbaar en 'n rubber(Casio G shock achtige) band met gesp en 'n rubberband geschakeld met vouwsluiting. Een van beide laatste zal ik nog denk ik aan gaan schaffen , waarbij die laatste wel erg prijzig is....daar heb jre ook 'n Oris compleet voor. :bag:

Over het Rolex afgeleide uiterlijk...Tja eigenlijk was Blancpain de eerste met zo'n duikring(Fifty Fathoms) zie paginas terug hier. Jaartje later kwam Rolex en daarna de rest. En buitenste duikring (dus niet intern onder achter 't glas)is 't functioneels in mijn ogen.

Aan de andere kant vind ik 'm dus helemaal niet op any Rolex lijken: De wijzerplaat met de typerende cijfers 6/9/12, de WIJZERS zijn specifiek voor JLC/dit model en niet de bekende Rolex hands, de layout ivm wekkerfunctie.
De duikring die mat is (ipv gladglimmend bij Rolex) met dat specifiek type cijfers.

De vorm/formaat /model en materiaal (titanium) van de kast lijken no way op de Oyster/Submarinerkast plus de zwarte band ipv staal(bij Rolex). Dan nog de twee specifieke kenmerkende knoppen...

In geen enkel opzicht lijkt ie op 'n Rolex Submariner wat dat betreft. Ja ze zijn beide duikhorloges met zo'n buitenste draairing. En that's it.

Neemt niet weg dat SUbs enzo fantastisch zijn. Misschien een weinig origineel(elke hoek van de straat relatief) tov dit ding wat dus 'n productie had van 1500...dus imo net wat aparter/origineler. Ik zeg niet BETER. Een Sub/SD DS is 'n superklok. Topper.

AfbeeldingAfbeelding

De JLC op de foto is de normale duikversie(dus in staal en geen alarm...)

Caliber 956, ceramisch kogelgelagerde beide zijden opdraaiende rotor, free sprung schroefbalans.

Afbeelding

Afbeelding

Andere versie(Tribute Deep Sea), zie hoe de rotor niet OP maar in /onder is gemonteerd:
Afbeelding

Zogenaamde hamerautomaat, de rotor veert dus tegen de beide veren aan beide zijden, dus GEEN totaal roterende rotoropwinding(360 graden) zoals de twee foto's erboven. Dit om historisch correct te zijn. EDIT: Ik weet niet zeker
of er in de Tribute to Deep Sea dat hamerautomaatcaliber zit. Ik heb 't wel van de officiele site....dus tja...

Hamerautomaten (vanwege de beweging die de rotor maakt, 'n halve slag zegmaar tot aan de veren die 'm weer terug veren , minder dan 180 graden ipv 360 rond) werden in de eind '40s en tot in de loop van de 50's gebruikt door vele merken w.o. JLC dus en Omega bijvoorbeeld en Zenith etc.

Waarom geen normale 360 graden rotor dan?

Omdat Rolex 't patent daar op had aangevraagd(1946?) zodat de rest van de Zwitserse merken tot in de late 50s het moest doen met de hamerautomaat...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 aug 2012, 19:38

Erg fraai exemplaar Robin :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 aug 2012, 23:35

Over dat service ben ik ook van de oude stempel Robin. Goed verhaal ook van Rico. Kon mijn Rolex voor €200 minder bij Amsterdam Diamond Center kopen maar vond die kerel bij Schaap&Citroen Utrecht zo eerlijk en vriendelijk dat ik het hem gunde. Uiteindelijk heb ik er een persoonlijke service voor terug ipv anoniem cijfer uit Amsterdam te zijn. Is ook wat waard toch ?

Erg mooie JLC trouwens, met name het effect van de verzonken wijzerplaat tov de bezel. Stoer ding !

SweetRyan

Bericht door SweetRyan » 13 aug 2012, 15:02

@Robin, mooie klok die JLC ! Jij hebt jouw Zenith destijds toch door Reintke & Esselbrugge laten servicen? Kun je iets vertellen over je ervaringen? Ik wil mijn EL Primero eerdaags wegbrengen voor een beurtje.

Maatje van mij heeft net een nieuwe IWC gekocht, een Portofino. Mooie klok, maar als je dan leest dat IWC in dat horloge een Sellita SW300 monteert (dat is een zwitserse ETA immitatie, dit omdat ETA gaat stoppen met leveren van uurwerken aan fabrikanten welke niet tot de Swatch Group behoren) wat een verkooprijs heeft van zeg 180 us dollar (horloge zelf kost iets van 3800 euro adviesprijs) ... Dan ben ik er wel klaar mee.

romo

Bericht door romo » 13 aug 2012, 19:37

SweetRyan schreef:@Robin, mooie klok die JLC ! Jij hebt jouw Zenith destijds toch door Reintke & Esselbrugge laten servicen? Kun je iets vertellen over je ervaringen? Ik wil mijn EL Primero eerdaags wegbrengen voor een beurtje.

Maatje van mij heeft net een nieuwe IWC gekocht, een Portofino. Mooie klok, maar als je dan leest dat IWC in dat horloge een Sellita SW300 monteert (dat is een zwitserse ETA immitatie, dit omdat ETA gaat stoppen met leveren van uurwerken aan fabrikanten welke niet tot de Swatch Group behoren) wat een verkooprijs heeft van zeg 180 us dollar (horloge zelf kost iets van 3800 euro adviesprijs) ... Dan ben ik er wel klaar mee.
Dat geldt (helaas) voor bijna alle topmerken.................daarom; alleen een manufactuur uurwerk........kost wat, heb je ook wat.......

RVV

Bericht door RVV » 13 aug 2012, 21:09

Heej Robin, de techniek achter de hamerautomaat was me bekend, maar erg leuk om de geheugen opfrissing voor mij terug te lezen! Topinfo :thumbup:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 14 aug 2012, 20:19

Vandaag mijn eerste 'echte' klok gekocht...
De eerste van een collectie vrees ik. :lol:

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 15 aug 2012, 02:16

Held gefeliciteerd :beer:

dvh

Bericht door dvh » 24 aug 2012, 21:39

Deze staat te koop op DZVL. Erg fraaie klok !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zullen vast een hoop mensen zijn die hem niet mooi vinden. Te rommelig, te weinig symmetrie, te druk.
Normaal houdt ik ook van rustig en overzichtelijk, toch doet deze me wat. Heel erg mooie klok.

Ook ben ik wel te porren voor open uurwerken.
Stukje informatie van de verkopende partij:
Dit is echt een buitenkans voor liefhebbers van Zenith, de El Primero en/of mensen die houden van opengewerkte klokjes. Deze limited edition Zenith Chronomaster Open XXT 40th Anniversary Limited Edition El Primero is uniek. Deel van een serie die het 40 jarig jubileum van het El Primero uurwerk viert. Er zijn er maar 169 van gemaakt wereldwijd. Origineel met alle hangtags, doos, houten horloge kistje, omdoos, handleiding en dik Zenith boek! Dit is nummer 34 van 169. Staat gegraveerd in de kast.

Zie het legendarische Zenith El Primero uurwerk aan het werk in deze prijswinnende Zenith Grande Chronomaster XXT Open (45 mm) Limited Edition 40th anniversary El Primero. Het uurwerk is uniek en 40 jaar na de introductie nog steeds het meest accurate mechanische uurwerk dat seriematig geproduceerd wordt, met het hoogste tikgetal. Zelfs Rolex heeft het gebruikt in hun horloges. Grijp je kans een echte El Primero te bezitten van een van de echte Zwitserse manufactures. Het horloge is in nieuwstaat (zonder krasjes of sporen) met nieuwe band en is nog niet geregistreerd, dus heeft nog 2 jaar volledige fabrieksgarantie. Nieuwwaarde 10.400 euro.

Zelfs de gebruikte materialen zijn uniek en van de meest exclusieve en dure materialen: bruggen van platina, cijfers van het duurste edelmetaal Rhodium, een wijzerplaat van massief zilver en een echte alligator leren band. Ook de ‘Reserve de Marche’ complicatie (restenergie) is van goud en een echte technische prestatie om die in een chronograaf vanuit het midden te laten komen… kortom, een klein wonder

romo

Bericht door romo » 24 aug 2012, 21:43

Op de Romeinse cijfers na vind ik het wel een fraai horloge........

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2012, 08:01

Toptechniek, stukje historie etc. Maar 'n te drukke layout inclusief de Romeinse cijfers waar ik op 'n wijzerplaat ook helemaal geen fan van ben....

Heb vorige week nog bij 'n topjuwelier op Mallorca nog verscheidene Piagets, Jaegers(wwaronder de Amvox II chrono in staal, wat 'n enorm hoog en groot maar wel indrukwekkend ding) en Zeniths gepast. Prachtwinkel, vergelijkbaar met Leon Martens Maastricht.

http://www.relojeriaalemana.com/

Heel erg aardige mensen , m'n JLC NS DA viel op bij 'n medewerker en dan is al gauw 't ijs gebroken, maar dan nog :D

Familiebedrijf bestond > 125 jaar. Seiko was hun voordeligste merk, Patek Phillipe hun duurste. Noem de top maar op ze hadden 't , vreemgenoeg behalve Breitling, omdat dat al bij andere juweliers en Bijenkorfachtigen al lag denk ik ? Of ik heb 't over 't hoofd gezien.
Paar dikkere Pateks gezien. Dus met wat complicaties. Prachtig.

romo

Bericht door romo » 25 aug 2012, 13:29

Mooi verhaal...............kenners onder elkaar......... :D

Net pagina grote advertentie krant met Umberto Tan...........met uiteraard weer een dikke IWC om de pols

Plaats reactie