Napraten, foto's & filmpjes van DF @ Zandvoort part III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 18 feb 2008, 14:19

Maik schreef:Cor, ga nou niet liegen he, met 260/270 aankomen bij de Tarzan en dan na de 100m remmen.... Zal wel door de hoge snelheid komen :wink: :lol:
Maar het kan echt wel hoor. Met 270 km/h komen aanzetten en dan bij het 100 meter bordje remmen. Als er dan iemand met een videocamera bijstaat speel je 's avonds de hoofdrol in Hart van Nederland: "Corvette geland op Hoogovens" :lol: :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2008, 14:29

Cor, we willen filmpjes van je teller (270km/u) voor minder gaan we niet aldaar en transponders om te checken dat je onder de 2min komt :lol: ja wij Europese fappers willen eerst zien dan geloven :wink: :wink:

Feit is dat je een knaller van een Corvette hebt...errug gaaf zoals ie nu is, top.

Als je aan beide kan voldoen met jou achter het stuur en op de baan blijvend...krijg je diep respect 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 18 feb 2008, 14:47

....en een certificaat (achtigiets).

Heb hier nog wel wat windows meuk liggen om het een en ander met voorbedachte tierelantijnen in elkaar te flansen :lol: Ja hallo, zet er niks tussen, de volgende keer lukt 't 'm waarschijnlijk ook nog om die 2 minuten grens te doorbreken :P

Komt wel goed met Cor en Kornuiten :wink: Als ie nu al in een Verstappen stijl (zie Engelse Mits video) 'the outer skirts of the immens Zandvoort track' (vrij vertaald: de grindbak) weet te verkennen dan zijn de bakens nagenoeg naar maximum attack verlegd. Als die mannen nu of later met een DSC team beginnen dan zijn ze van de grootste schare fans verzekerd 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 18 feb 2008, 14:49

GTRene schreef:krijg je diep respect 8)

Van mij heeft ome Cor allang al respect. Luister maar niet naar deze raddraaiers en vlegels :mrgreen:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 18 feb 2008, 15:20

Hielke schreef:260/270 aankomen bij de Tarzan en dan na de 100m remmen....
Ik reed ernaast, rempunt lag ongeveer op hetzelfde punt...

MX5T

Bericht door MX5T » 18 feb 2008, 15:41

Maik schreef:Cor, ga nou niet liegen he, met 260/270 aankomen bij de Tarzan en dan na de 100m remmen.... Zal wel door de hoge snelheid komen :wink: :lol:
waarom zou dit niet kunnen ?
een gemiddelde frikandel kan wel met 90 - 100 door de Tarzan, maar als je 1400 kg American Steel voorziet van Japanese rubba en Nederlandse sjokkies dan kun je er wel met 150 doorheen.............hoef je maar 120 kmu weg te remmen en dat lukt wel vanaf 100 meter.

Hard rijden is uiteindelijk een simpel optelsommetje waarbij je voldoende vermogen moet hebben om de diverse rijweerstanden te overwinnen om hard te gaan rechtuit en voldoende klevend rubber op het wegdek, dat er ook zo optimaal mogelijk wordt opgehouden, om hard te kunnen remmen en door de bochten te gaan.
De rondetijd geeft het totaalplaatje (of je een beetje hard over de baan kunt gaan) en een datalogger vertelt de details........simpel zat, de rest is gel..l

Racen is weer wat anders dan een trackday want dan mag je in het ongunstigste geval proberen om in een veld van nagenoeg gelijkwaardigen als eerste aan te komen en dat vereist nog wat extra vaardigheden

:roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2008, 16:04

Ik weet al wel, zo'n denkertje als ik rijd liever trackdays lekker relaxed en met respect voor elkaars wagens en de vele verschillende auto's dan dat ik wedstrijden zou gaan doen met een klein budget en met grote kans op schades immers er wordt veel gebumped e.d. en daar moet het bijna, en bij trackdays kan het....en de sfeer is goed, tevens kun je opletten wie met jou de baan opgaat en dus kijken wat je kan tegenover die andere auto met een bepaalde coureur (combo)

Macboy

Bericht door Macboy » 18 feb 2008, 17:07

Even over Eva en de MR2: ik denk dat Eva gewoon bedoelde dat Harm Koks probeerde te driften (wat zij als bewust spinnen ziet) en daardoor de achterkant uitbreekt en in een slip terecht komt

:)

beetje opletten heren :)

@Cor en Harry: dan is dit nu ook duidelijk en uit de wereld ! Cor omdat jij ook zei dat voor passagiers steeds lastiger wordt: ik ben verdomme nu toch echt wel benieuwd !
Laatst gewijzigd door Macboy op 18 feb 2008, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 feb 2008, 17:07

Dieseltourist schreef:
een gemiddelde frikandel kan wel met 90 - 100 door de Tarzan, maar als je 1400 kg American Steel voorziet van Japanese rubba en Nederlandse sjokkies dan kun je er wel met 150 doorheen.............hoef je maar 120 kmu weg te remmen en dat lukt wel vanaf 100 meter.
Het kan niet. Even serieus nu.

Als de gemiddelde frikandel afgelopen donderdag met 90 km/h door de Tarzan kon snellen, dan kon de Corvette dat met 100 km/h. Die verschillen tussen straatauto's van eenzelfde gewicht (gewone banden, semi slicks of slicks) zijn slechts heel gering. De Corvette heeft een laag zwaartepunt en brede banden, is dus iets in het voordeel. Maar kijk ook maar naar de video's. Er is niet zomaar even een auto die in een lange doordraaier bij een andere auto (mits de rijders full attack rijden) wegrijdt. Het blijft allemaal op elkaar zitten. Zelfs een Formule 1 auto haalt in de Tarzan de 150 km/h nog niet. Pas in hoge snelheids bochten kan een F1 auto door z'n downforce grote verschillen maken.

Nu even de berekening. De formule om de remweg te berekenen is S= V² / 2xA. S is de remafstand, V is de snelheid in meters per sec. en A is de remvertraging. Ik ga in het geval van de Corvette uit van een remvertraging van 11 meter/sec. Voor zover ik weet is dat bijzonder goed. Als ik een snelheid van 270 km/h op de formule loslaat kom ik op een remafstand naar 0 km/h van 255 meter. Laten we ervan uit gaan dat de laatste 100 km/h naar 0 km/h in 40 meter voltooid kan worden dan blijven er 215 meter over om van 270 naar 100 km/h te vertragen.

215 meter. Als je dan bij het 100 meter bordje begint met remmen, ok, dan zul je niet bij de Hoogovens uitkomen. Maar de Apex van de Tarzan zul je die dag ook niet meer gaan verkennen met je eigen auto :wink: :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 feb 2008, 17:24

Komt wel aardig uit denk ik idd.

Met de M3 rem ik op ongeveer 130 meter vanaf iets meer als 200 km/u met straatbanden.

Voor 270 zal je idd wel op een metertje of 200 uitkomen.

Tom V

Bericht door Tom V » 18 feb 2008, 17:27

En dan natuurlijk ook : in hoeverre is 270 ook werkelijk 270 km/u. Niet dat het niet hard gaat, de Corvettes zijn gewoon retesnel op het rechte stuk.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 feb 2008, 17:33

Tom944 schreef:En dan natuurlijk ook : in hoeverre is 270 ook werkelijk 270 km/u. Niet dat het niet hard gaat, de Corvettes zijn gewoon retesnel op het rechte stuk.
270 km/h is 270 km/h.

Je bedoelt waarschijnlijk dat de snelheidsmeter een bepaalde afwijking zal hebben. Ongetwijfeld. Maar hoeveel en welke kant op :?: :?:

Elmar

Bericht door Elmar » 18 feb 2008, 17:33

Ah joh, die Amerikanen overdrijven altijd... :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 18 feb 2008, 17:36

Elmar schreef:Ah joh, die Amerikanen overdrijven altijd... :lol:
:lol:

Ik word helemaal psychadilic als ik lang naar je avater tuur. Zal er wel mee te maken hebben dat ik m'n a-wiskundige hersenen zo lang met die remvertragingsformule heb zitten pijnigen :lol:

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 18 feb 2008, 18:04

Macboy schreef:Even over Eva en de MR2: ik denk dat Eva gewoon bedoelde dat Harm Koks probeerde te driften (wat zij als bewust spinnen ziet) en daardoor de achterkant uitbreekt en in een slip terecht komt

:)

beetje opletten heren :)

@Cor en Harry: dan is dit nu ook duidelijk en uit de wereld ! Cor omdat jij ook zei dat voor passagiers steeds lastiger wordt: ik ben verdomme nu toch echt wel benieuwd !
Vervang Harm Koks even door Tim Kloes ;) Ik heb niet met Eva gereden :)

Maik

Bericht door Maik » 18 feb 2008, 18:19

Hielke schreef:
Dieseltourist schreef:
Het kan niet. Even serieus nu.

Als de gemiddelde frikandel afgelopen donderdag met 90 km/h door de Tarzan kon snellen, dan kon de Corvette dat met 100 km/h. Die verschillen tussen straatauto's van eenzelfde gewicht (gewone banden, semi slicks of slicks) zijn slechts heel gering. De Corvette heeft een laag zwaartepunt en brede banden, is dus iets in het voordeel. Maar kijk ook maar naar de video's. Er is niet zomaar even een auto die in een lange doordraaier bij een andere auto (mits de rijders full attack rijden) wegrijdt. Het blijft allemaal op elkaar zitten. Zelfs een Formule 1 auto haalt in de Tarzan de 150 km/h nog niet. Pas in hoge snelheids bochten kan een F1 auto door z'n downforce grote verschillen maken.

Nu even de berekening. De formule om de remweg te berekenen is S= V² / 2xA. S is de remafstand, V is de snelheid in meters per sec. en A is de remvertraging. Ik ga in het geval van de Corvette uit van een remvertraging van 11 meter/sec. Voor zover ik weet is dat bijzonder goed. Als ik een snelheid van 270 km/h op de formule loslaat kom ik op een remafstand naar 0 km/h van 255 meter. Laten we ervan uit gaan dat de laatste 100 km/h naar 0 km/h in 40 meter voltooid kan worden dan blijven er 215 meter over om van 270 naar 100 km/h te vertragen.

215 meter. Als je dan bij het 100 meter bordje begint met remmen, ok, dan zul je niet bij de Hoogovens uitkomen. Maar de Apex van de Tarzan zul je die dag ook niet meer gaan verkennen met je eigen auto :wink: :lol:
Zoiets wat Hielke dus schreef.... Ton ga je schamen met je 150km/u! :wink:
Maar het leukste van dit alles is natuurlijk dat we Hielke weer eens wat hersengymnastiek hebben gegeven, wat erg veel vergt van die ouwe man! En natuurlijk dat Cor toch een liegbeest blijkt te zijn! :lol: :wink:

(zonder dollen, de Vettes zijn machtige machines, het was langs de baan genieten als die gasten langs kwamen, door merg en been :idea: :shock: )

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 18 feb 2008, 18:25

Corvette

Bericht door Corvette » 18 feb 2008, 18:36

Hans GP1630 schreef:Je heb nu ook de juiste trackday tool, cor!
Waanzinnig apperaat.. ongelofelijk dat je de 270 aantipt op het rechte stuk.. ik kom niet verder dan 190/195 met de Dax (dan gaat die ook bijna vliegen trouwens :lol: )
Ik wil je wel eens tegen komen in de bochten.. ben benieuwd wat er dan sneller is.. bruut geweld maar met een hoog gewicht of iets minder bruut maar een stuk lager gewicht.. kwa rondetijd ga ik het voorlopig nog niet redden. Moet mijn ballen nog iets laten groeien om later te remmen en harder te gaan.
Hans ook in de bochten gaat het nu gruwelijk hard met de semi's.

Gr.

Cor

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 18 feb 2008, 18:48

semi's doen echt een hoop.. en als ik nu ook semi's onder de Dax zet..
maarja, het gaat dan om de rondetijden!
Wat weegt de Corvette?

Wel erg close met die csl trouwens :?
volgens mij zag ik ook al zo'n aktie voor de tarzan..

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2008, 22:48

klopt Cor, die R888 zijn echt meesterlijk op de corvette, in die van Divid Yu ook helemaal aangepast zaten ze ook op(Z06 LS7 lingenfelter) over de Ring, geen piepje en gewoon redelijk lomp insturen op hoge snelheid, ik dacht ja zo kan ik het ook :lol: damn wat een wegligging voor een straatauto en toch nog 1420kg ofzo... en die banden blijven vrij lang goed en ook redelijk in de regen zei hij en nog een leuke prijs ook...schijnbaar.

@iko

Bericht door @iko » 18 feb 2008, 22:53

Eindelijk iemand die foto's van het spinnen van ons in de MR2 hebben gemaakt. Zijn er nog meer?

Ik zal mij eens even snel voorstellen, ik ben Eva, 21, vriendin van Harm Koks. Zat samen met een vriend van Harm in de MR2 en vond het heel stiekem erg leuk om te spinnen. Puur en alleen gedaan wanneer er geen andere auto's in de buurt waren om het veilig te houden, en natuurlijk wanneer de vangrails en banden op grotere afstand waren. Moet niet te gevaarlijk worden voor ons en de mederijders.

Eef
Tim, Harm, Eef,
wie er ook reed, ik wordt hier niet echt vrolijk van. Ik moet er niet aan denken dat ik jullie met 150 in de zijkant pak.
Een foutje maken is prima, maar bewust op zo'n trackday er af gaan is volgens mij niet de bedoeling. Ik las ergens 7x.....

DDX

Bericht door DDX » 18 feb 2008, 23:03

mooie foto's Kristof :D

RVV

Bericht door RVV » 18 feb 2008, 23:12

Aiko schreef:
Eindelijk iemand die foto's van het spinnen van ons in de MR2 hebben gemaakt. Zijn er nog meer?

Ik zal mij eens even snel voorstellen, ik ben Eva, 21, vriendin van Harm Koks. Zat samen met een vriend van Harm in de MR2 en vond het heel stiekem erg leuk om te spinnen. Puur en alleen gedaan wanneer er geen andere auto's in de buurt waren om het veilig te houden, en natuurlijk wanneer de vangrails en banden op grotere afstand waren. Moet niet te gevaarlijk worden voor ons en de mederijders.

Eef
Tim, Harm, Eef,
wie er ook reed, ik wordt hier niet echt vrolijk van. Ik moet er niet aan denken dat ik jullie met 150 in de zijkant pak.
Een foutje maken is prima, maar bewust op zo'n trackday er af gaan is volgens mij niet de bedoeling. Ik las ergens 7x.....

:shock: :shock: :shock: :shock:

Als je wilt spinnen doe dat dan de volgende keer alsjeblieft ergens op het binnenterrein ofzo ver uit de buurt van andere auto's.

DDX

Bericht door DDX » 18 feb 2008, 23:14

mja idd lekker naar paddock waar geen hond is hele dag, en daar kan je hele dag zo vaak spinnen als je wilt :)

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 18 feb 2008, 23:19

driften en racenn gaat niet samen op 1 baan, al denken sommige rijders daar anders over

het zijn twee totaal verschillende takken van sport met ieder hun eigen publiek. door de verschillende manieren van rijden op het circuit en de verschillende snelheden past het niet bij elkaar, ga dan een driftcursus doen, dan weet iedereen waar je mee bezig bent

m2p

Plaats reactie