
BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: BMW M3 SMG, 2004
Meeste tellers geven af-fabriek iets teveel aan, dus ik denk dat wat Bram nu op z'n teller ziet redelijk goed is.
Zou het inderdaad gewoon ff een keer testen met GPS, zit misschien wel in z'n navigatie, dat is zelfs bij de meeste TomToms ook zo en anders via Google maps op de telefoon, of via de Flitsmeister app bijvoorbeeld.
Er zijn tegenwoordig heel veel manieren om te testen hoe hard je in echte kilometers rijdt.
Zou het inderdaad gewoon ff een keer testen met GPS, zit misschien wel in z'n navigatie, dat is zelfs bij de meeste TomToms ook zo en anders via Google maps op de telefoon, of via de Flitsmeister app bijvoorbeeld.
Er zijn tegenwoordig heel veel manieren om te testen hoe hard je in echte kilometers rijdt.
-
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: BMW M3 SMG, 2004
Nee, de teller geeft te weinig aan.
120 NU op de teller is met deze banden combinatie volgens de berekening 124,96 echte kilometers.
En da's niet handig als je rekent dat tellers normaal gesproken teveel aangeven
120 NU op de teller is met deze banden combinatie volgens de berekening 124,96 echte kilometers.
En da's niet handig als je rekent dat tellers normaal gesproken teveel aangeven

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M3 SMG, 2004
Zo’n calculator gebruik je alleen om een relatief verschil uit te rekenen. Waarbij 120 op de teller een ijkpunt is. Dat betekend niet dat je met 120 op de teller nu 124 echte (gps) km/u rijdt. Ofwel, als standaard 120 teller 115 gps is, heb je nu 120 teller 119 gps.
- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Je zou even langs kunnen gaan bij een bedrijf wat passie voor banden en uitlijnen heeft, ipv de ProfileBram schreef: 13 feb 2019, 11:41 Auto is uitgelijnd dij Profile Tyrecenter. Die zullen ongetwijfeld de Golf 1.2 uit 1993 van opoe netjes op punt kunnen zetten, maar een M3? Of maakt dat niet zoveel uit?
Opa, ik heb die Continental TS860 onder m'n vorige Octavia gehad, die vond ik echt goed. Rijd nu met Michelin Crossclimate allseason, dus niet meer wisselen.

Persoonlijk heb ik goede ervaring met Antonissen Autobanden in Breda (bij de McD aan de Noordelijke rondweg bij de A16), die hebben een recente Hunter WinAlign HawkEye Elite uitlijner staan, top-apparaat!
Laatst gewijzigd door Barend op 13 feb 2019, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Snap ik, die uitlijning heb ik ook niet geregeld
DRS uitlijnservice zou ook een goede zijn. Komt vast goed.
Bovenstaand verhaal is me te wiskundig, daar ben ik echt bar slecht in. Standaard had de auto mijn huidige bandenmaten maar dan in 18". Dan zou je teller toch juist minder moeten afwijken als ik een wat plattere band neem?

DRS uitlijnservice zou ook een goede zijn. Komt vast goed.
Bovenstaand verhaal is me te wiskundig, daar ben ik echt bar slecht in. Standaard had de auto mijn huidige bandenmaten maar dan in 18". Dan zou je teller toch juist minder moeten afwijken als ik een wat plattere band neem?
- JP
- Berichten: 34234
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M3 SMG, 2004
Sommige banden zijn breder dan de opgegeven waarde, is de hoogte(percentage) dan ook anders dan normaal ?
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Standaard had de M3 toch: 225/40/18 en 265/35/18 en de CSL 225/35/19 en 265/30/19?
Ik heb de CSL wielen met 225/40/19 en 265/35/19.
Ik heb de CSL wielen met 225/40/19 en 265/35/19.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: BMW M3 SMG, 2004
Het gaat om de rolomtrek Bram, als die groter wordt(hogere band of grotere wielen) dan geeft je teller, bij een zelfde aantal toeren in dezelfde versnelling, hetzelfde aan als voorheen, maar rijdt je dus in werkelijkheid harder.
Zie het als iemand die grote passen neemt(lange benen) of iemand die kleine pasjes neemt(korte benen).
Zie het als iemand die grote passen neemt(lange benen) of iemand die kleine pasjes neemt(korte benen).

- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ok, maar als het wiel dan groeit, van 18 naar 19, en de band wordt platter, heft het dan elkaar niet op?
- JP
- Berichten: 34234
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M3 SMG, 2004
Beide hoogtes zijn met 5% van de breedte gestegen tov standaard CSL velgen. Dus klopt je diameter niet meer.... gewoon gas geven dan slijten die banden en is je diameter sneller weer goedBram schreef: 13 feb 2019, 18:00 Standaard had de M3 toch: 225/40/18 en 265/35/18 en de CSL 225/35/19 en 265/30/19?
Ik heb de CSL wielen met 225/40/19 en 265/35/19.
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Beste advies wat ik tot zover gekregen heb 

-
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: BMW M3 SMG, 2004
Volg de link, vul de cijfertjes in en kijk naar het verschil.Bram schreef: 13 feb 2019, 18:04 Ok, maar als het wiel dan groeit, van 18 naar 19, en de band wordt platter, heft het dan elkaar niet op?
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: BMW M3 SMG, 2004
Klopt en hier kun je dan uitrekenen of je wel voldoende plat of juist te plat bent gegaan: https://www.oponeo.nl/banden-advies/ban ... CalculatorBram schreef: 13 feb 2019, 18:04 Ok, maar als het wiel dan groeit, van 18 naar 19, en de band wordt platter, heft het dan elkaar niet op?
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: BMW M3 SMG, 2004
Klopt en hier kun je dan uitrekenen of je wel voldoende plat of juist te plat bent gegaan:Bram schreef: 13 feb 2019, 18:04 Ok, maar als het wiel dan groeit, van 18 naar 19, en de band wordt platter, heft het dan elkaar niet op?
https://www.oponeo.nl/banden-advies/ban ... Calculator
In het geval van jou is het verschil tussen 265/35/18 en 265/35/19 ongeveer 3,8%, je teller geeft dus 3,8% minder aan.
Stel dat je teller precies klopte en 100km/h ook 100km/h echte kilometers was, dan zou je nu bij 100km/h op de teller 103,8 echte kilometers rijden.
Waarschijnlijk wijkt je teller iets af en zal 100km/h op de teller nu dan ook redelijk in de buurt van de 100 echte kilometers per uur zitten, maar dat kun je alleen testen d.m.v. GPS zoals al eerder aangegeven.
Laatst gewijzigd door Opa op 13 feb 2019, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 SMG, 2004
Kortom, deze maat:CSL 225/35/19 en 265/30/19 had gemoeten Bram.
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Wat ook origineel is 

- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: BMW M3 SMG, 2004
Zoekerig op hoge snelheid betekend meestal een kromme koets



-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004
Je huidige bandenmaat is correct. Een m3 op 18 inch heeft 225/45-18 voor en 255/40-18 achter, bij de csl is dat voor 235/35-19 maar 225/40-19 ook bij cs ipv csl wielen. Achter 255/35-19 of 265/30-19.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 SMG, 2004
Maar hij heeft achter 265/35-19 en het aangedreven wiel zit toch de snelheidssensor op (wielspin in sneeuw tellernaald doorschietend naar 100 terwijl je maar 60 rijdt ofzo)?Mark 320iS schreef: 13 feb 2019, 21:52 Je huidige bandenmaat is correct. Een m3 op 18 inch heeft 225/45-18 voor en 255/40-18 achter, bij de csl is dat voor 235/35-19 maar 225/40-19 ook bij cs ipv csl wielen. Achter 255/35-19 of 265/30-19.
Die 255/35-19 was inderdaad standaard achter, dat 'normale' 19 inch wiel.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW M3 SMG, 2004
Snelheidssensor zit volgens mij in het cardan bij een BMW.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 SMG, 2004
OK, maar die draaisnelheid is gelinked aan de achterwieldraaisnelheid.Martin van der Zwaard schreef: 14 feb 2019, 08:31 Snelheidssensor zit volgens mij in het cardan bij een BMW.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW M3 SMG, 2004
In principe wel ja.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ja, gooi ff olie op het vuur......

-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 SMG, 2004
Krom is relatief: Een bocht wordt ook wel krom recht stuk genoemd.
Toen ik duizend jaar terug bij Toyota/Suzuki werkte had de chef wp het wel vaker over banden die onrond waren. Kun je ook alles mee....

Zodoende vandaar dus eigenlijk in feite. De facto.
Toen ik duizend jaar terug bij Toyota/Suzuki werkte had de chef wp het wel vaker over banden die onrond waren. Kun je ook alles mee....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Fabian, LucPWG, Mark 320iS, Ti-Tourist (Erik) en 4 gasten