Speedster (fin...)
-
Re: bmw 318i dbilas + speedster + #$@%$@!@#$!!!
Zo, hoofdstuk mag hopelijk afgesloten worden. Ben net even langs geweest. Kwa duidelijkheid lost dat toch een stuk beter op dan over de telefoon. Ik krijg een lijst met uren en onderdelen die in het blok gestoken zijn. Onderdelen zitten in die 2600 euro, dus hoop dat het na controle wat meer klopt met mijn wereld. Vanavond komt er een mini terug die ik op hun kosten kan gebruiken tot de auto klaar is. Nieuw blok is met geluk deze vrijdag binnen. Dan maar hopen dat ik de wagen in de loop van volgende week weer op de oprit heb staan. Het blijft al met al een duur geintje, maar ik troost me momenteel met de gedachte dat de IB in 2008 vast iets lager uitvalt nu. :morecoffee:
Open maken terwijl je eigenlijk niet 100% zeker weet of je het daarmee fixed had ik gewoon echt geen zin meer in. Het is uiteindelijk geen projectwagen die je een jaartje laat staan.
Open maken terwijl je eigenlijk niet 100% zeker weet of je het daarmee fixed had ik gewoon echt geen zin meer in. Het is uiteindelijk geen projectwagen die je een jaartje laat staan.
- MartijnGizmo
Ik hoop dat er snel een goed einde aan dit verhaal komt! 

-
Met dat ruilblok heb je weinig aan de onderdelen die nieuw in het oude blok zitten toch? Of wordt er wat geswapt e.d.
-
Ruilblokken zijn kaal, dus er moet idd een en ander overgezet worden.
@martijn: ik sta onderhand bekend om allerlei eindeloze verhalen, maar wie weet.
@martijn: ik sta onderhand bekend om allerlei eindeloze verhalen, maar wie weet.

-
Net de 5 weer mogen ophalen met fris blok. Niet veel verschil met daarvoor, maar wel een betere gemoedsrust. Hopelijk kunnen we er nu weer 2 ton aan betrouwbare kilometers tegenaan gooien. Best comfy na een paar maanden Speedsteren. Kleine 1000 tot 1500 km inrijden maar weer. Zal wel weer gaaaaaaaaap worden. :drinking:
- Niels
- Auto: Prius+
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Re: bmw 318i dbilas + speedster + opluchting
Goedzo! Nu die wannabee 318 nog definitief en resonantieloos de weg op krijgen en je bent klaar
!

-
Lekker, voelt goed om weer te kunnen genieten van je auto :playcar: .
-
Volgende week moet ik de hort op. Daarna mag ik weer echt vlotjes rijden. 

-
-
Gaat lukken Tom. Ergens toch wel grappig. Je irriteert je serieus dood aan zo'n comfortabele auto. Vervolgens rijdt je een eindeloze tijd in autootjes waar je zelf moet schakelen en die stug afgesteld staan. Dan mis je hem ook helemaal niet echt. Gisteren starten en wegrijden. Drie keer met m'n linkervoet de koppeling in willen trappen die er niet was. En rustig naar huis cruisen. Dan is het stiekem toch ook weer een beetje genieten. BMW's zijn zo slecht nog niet als ze werken... 

- Arthur
- Auto: Nr.51
En nu heel houden hè 8)
- MartijnGizmo
5? Ik dacht dat er een ruilmotor in de 3 kwam...allen schreef:Net de 5 weer mogen ophalen met fris blok. Niet veel verschil met daarvoor, maar wel een betere gemoedsrust. Hopelijk kunnen we er nu weer 2 ton aan betrouwbare kilometers tegenaan gooien. Best comfy na een paar maanden Speedsteren. Kleine 1000 tot 1500 km inrijden maar weer. Zal wel weer gaaaaaaaaap worden. :drinking:

-
Die in de 3 doet het wel goed hoor nu. Die was opnieuw opgebouwd. Voor de 5 had ik daar geen trek meer in. Duurde me allemaal al te lang. 

- Michel P
Mooi dat de 5 weer vers is! Veel comfy KM's toegewenst. Na een rit in de 5, heb je nog meer pret in de badkuip!
Michel
Michel
- Peric
Nah Allen, blij dat 'ie eindelijk weer rijdt..
-

- Tommy
De E36 doet het idd prima. Is nog wel ergens incontinent.. spettertjes achterop de auto, maar de motor verbrand geen olie meer. Van de week een dag lang lopen trappen op Malmedy met de speedsterclub en zelfs op droog weet de 316i prima raad met 235 brede goodyears ... loopvlak ligt er al af
Hij loopt lekker 
Qua rondetijden komt ie gewoon goed overeen met de speedstertjes op malmedy.

Qua rondetijden komt ie gewoon goed overeen met de speedstertjes op malmedy.
-
Leuk op het epma baantje wezen boenderen. Geweldig om dan eens echt te ontdekken hoe lichtvoetig en makkelijk zo'n speedster rijdt. Wel de banden stuk gereden, maar dat is dan direct weer een smoes voor een nieuw setje velgen. Hopelijk zijn ze gearriveerd als ik terug ben van vakantie zodat er gelijk nieuwe banden onder kunnen. De Nitronsnoepjes komen er ook aan ivm de achterdempers die toch langzamerhand hun tijd gehad hebben. :playcar:
Hiermee zal dan ook al het noodzakelijke om van mij een blij kind te maken wel gedaan zijn. De Bart Smit is leeg.
Tommy gaat verder spelen met het dbilashok al vraag ik me af of dat wel zo verstandig is. Hij heeft nogal moeite met rechtuit rijden in dat ding. Wellicht dat hij de ruitenwissers kan verplaatsen.
Hiermee zal dan ook al het noodzakelijke om van mij een blij kind te maken wel gedaan zijn. De Bart Smit is leeg.
Tommy gaat verder spelen met het dbilashok al vraag ik me af of dat wel zo verstandig is. Hij heeft nogal moeite met rechtuit rijden in dat ding. Wellicht dat hij de ruitenwissers kan verplaatsen.

- Tommy
update, ruitenwissers verplaatst naar de zijruiten.
- Maik
Die speedster van jou spoort anders ook niet echt lekker Allen.... dus die ruitenwissermod zie ik ook voor je opeltje nog wel gebeuren

-
En v/d Kooi maar zeggen dat de auto is uitgelijnd!!! 

-
Zo een update: Heb van Tommy de onrechtmatige eigenaar gemaakt van de 3 zodat ik me nu zelf lekker kan botvieren op het rode slachtoffer. De fietspompen worden vervangen zodra de Nitrons binnen zijn. Voorlopig alleen andere velgen dus.

- Niels
- Auto: Prius+
Re: Speedster... wieltjes...
Wat is het verschil? 

- Stéphane
Re: Speedster... wieltjes...
Als ik me niet vergis ging het vooral om de bredere voorvelgen en banden en dus ook een complete andere set velgen en bandenNiels schreef:Wat is het verschil?