Bericht
door Dennis Cavallino » 08 dec 2011, 16:02
Even wat opsommen:
- De S2000 van Honda heb ik een paar keer gereden en ik kan niet anders zeggen dan dat een hele leuke auto is. Ik wil alleen geen roadster.
- Mx5 idem dito. Super speels karakter, met weinig pk's erg veel rijplezier. Maar open, dus in feite niets voor mij als daily.
- BMW 120i vond ik echt niet leuk, 120d wel. De 120i was voor mij 't toonbeeld dat atmosferisch ook gewoon kut kan zijn. Ondanks dat de 120d nagenoeg even snel was, had je in de 120d gewoon veel meer lol.
- Met mijn Porsche 924 S (150pk) en mijn BMW 325 (170) pk heb ik het mensen in Subaru's, Civic Type R's, Porsches 911 GT3 (met wankers achter 't stuur) echt vreselijk moeilijk gemaakt. Vervolgens word ik door een Alfa 75 2.0 TS rijder op de feiten gedrukt dat er altijd iemand zal zijn die nóg sneller en beter is dan ik.
- Een Lotus Elise is open dus zal ik nooit kopen als daily. Een Exige is echt helemaal fantastisch, maar ondanks dat 'ie dicht is, is het geen auto om lange afstanden mee te rijden, laat staan dat 'ie praktisch is. Het is wel één en al rijplezier
- BMW 3 serie is groot, zwaar en log. Prima auto, maar ik krijg er geen warme gevoelens van. Laatst in de M3 ook niet. Dat is gewoon niet mijn auto. Te goed misschien wel.
- Wat hebben we dan verder nog gehad in dit draadje? Ferrari 458, Cayman? Gave auto's maar way out of my league. En bij de Cayman wil je niet de langzaamste versie, maar de snelste... net als bij de Boxster.
Kortom, als de 86 of BRZ een mix is van al die auto's hierboven, dan zal 200 pk voor de één te langzaam zijn, maar die kan 't concept dan wel waarderen, voor de ander is 't gewoon een geschenk uit de hemel. Zo zie ik 't. En status? Als jij straks met een 86 buitenom een GT3 inhaalt, of al driftend in de regen een BMW 135i op loopt te duwen, dan heb je toch maling aan status, maar wel de grootste lol.
Overigens zal ik met de 86 niet 't circuit op gaan. Pas als ik hem na 3 jaar privé over neem. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Tot die tijd moet ik echt afwachten of de prijs goed is en ik dan nog net zo enthousiast en vastberaden ben als ik nu denk te zijn.