Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Reind

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Reind » 08 aug 2011, 09:58

Ik zie op de beelden zo geen gekke dingen. Behalve de meest lompe valse start ooit :hammer: Kun je wat specifieker zijn waar het in het filmpje mis gaat. Ik heb geen tijd om alles te bekijken.

Jullie zitten er overigens goed bij zo te zien. Goed bezig. Hoeveel Aprisco auto's waren er in totaal aanwezig en wat voor tijden werden er gereden?

MOCMOS

Bericht door MOCMOS » 08 aug 2011, 10:16

hoi Reind,

Niet alles is helaas te zien. Er gebeurde veel achter ons en naast ons. 2 x rode vlag, einde wedstrijd en geen prijsuitreiking en een woedende Grondel zegt al iets over het verloop.

Ik heb ook weinig tijd gehad voor analyse van de film. Ik vond dit al weer heel wat. We staan nu ook alweer op het punt om naar het circuit te gaan om te trainen.

Tijden waren gemiddeld in de 2:06 - 2:07 en een aantal 2:11. Wij reden 2:07 laag.

Er waren totaal 8 Aprisco's.

jan.t

Bericht door jan.t » 08 aug 2011, 10:31

Ik heb geen beelden van ons incident.....voor de herstart in race 3 viel de auto stil en moesten we m opnieuw starten waardoor de video niet opgestart kon worden. Wel contact met peter gehad en die zei dat er duidelijk te zien was dat het linkerwiel begon te zwabberen en met in remmen er scheef onder kwam te staan. Van het race incident in race 2 heb ik wel beelden probeer ze er op te krijgen deze week...eerst maar een paar uur aan de auto besteden :?

Reind

Bericht door Reind » 08 aug 2011, 10:40

Het afbreken van een fusee kogel gebeurt vaker bij de e36. Heb het veelvuldig gezien en zelf ook meegemaakt tijdens de laaste race van het seizoen. Gebeurde bij aanremmen de bult. Was overigens ook na ligt contact.

Het advies is dan ook om de draagarm altijd te vervangen nadat je er een tik op heb gehad of na iig twee seizoenen rijden.

Sterkte met de opbouw. Is het nog te redden?

Knot

Bericht door Knot » 08 aug 2011, 11:20

MOCMOS schreef:Gisteren alvast race 3 in 3 stukken ge-upload.
Mooie beelden, jammer dat je afentoe je positie terug moet geven, soms zit ie nog in 3....

jan.t

Bericht door jan.t » 08 aug 2011, 11:52

Ja met een paar uur werk wel, deurtjes, voorscherm en voorkant moeten er nieuw op,en ff spuiten en bestickeren. en natuurlijk voorste draagarm, spoorstang en....fuseekogel....
Het toevallige was dat degene die mij zaterdag te pakken had het slachtoffer van het hele geheel zondag was. Hoe kan het zo lopen..je moest de oordelen is horen, niet normaal gewoon er werd al gevraagd of we een doodsaanslag wouden plegen. Of je bewust schade gaat rijden echt niet wijs...
Laatst gewijzigd door jan.t op 08 aug 2011, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Reind

Bericht door Reind » 08 aug 2011, 12:17

Klinkt allemaal behoorlijk heftig. Na een race kunnen er weleens wat woord wisselingen zijn. Na de race zit je vaak nog vol adrenaline.

Maar zoals jij het beschrijft heb ik nog niet eerder meegemaakt in de Aprisco cup. Vervelend allemaal en geen goeie reclame voor de cup.

jan.t

Bericht door jan.t » 08 aug 2011, 13:32

zeker geen goede reclame voor de cup. het publiek zal zich wel kapot gelachen hebben hoe we ons voor l...l zetten. In mijn ogen had de race het beste afgeblazen kunnen worden naar het zwarte vlag incident. Doordat iedereen weer bij elkaar kwam te rijden dachten ze waarschijnlijk dat ze allemaal konden winnen. En waarvoor, een bosje bloemen en een beker...nu is het wonden likken en hopelijk met gezond verstand weer de volgende race starten.

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 08 aug 2011, 14:05

Knot schreef:Wil hij het voor straat of trackdays gebruiken?

Bedoel ik ben terug gegaan naar 90/50 omdat het teveel stuiterde maar wat ik eerst had vond ik op straat te erg en trackdays (interieur auto) prima, dat was 120/70
Ik rij met 180-90, zowel op straat als op het circuit.

jan.t

Bericht door jan.t » 08 aug 2011, 19:13

ok eerste filmpje klaar nog niet de beste kwaliteit maar toch....
is de zaterdag race van gamma racing day aprisco klasse start tot aan ca 13 min
probeer in de toekomst er meer filmpjes bij te zetten :D
<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/faxn8McjoCE?hl=nl&fs=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

of http://www.youtube.com/watch?v=faxn8McjoCE" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre

Bericht door Andre » 08 aug 2011, 19:24

Wie is die man in die auto met die strepen erop.

Die stuurt gewoon 20 meter voor de bocht al in. Of was het met opzet een beuk? Dit was voor mij al 1 wedstrijd schorsing te pakken mocht ik wedstrijdleiding zijn. Een beuk of niet. Je stuurt niet zo in zo ver voor de bocht en wetende dat er iemand in de uitrem zone zit.

jan.t

Bericht door jan.t » 08 aug 2011, 20:01

cordial racing......hoorde dat ze de auto opnieuw laten opbouwen na de crash van zondag.....

MOCMOS

Bericht door MOCMOS » 08 aug 2011, 20:37

jan.t schreef:cordial racing......hoorde dat ze de auto opnieuw laten opbouwen na de crash van zondag.....
Nou Jan, over crashen gesproken. Onze auto is vandaag afgeschreven. Ik baal als een stekker. En nu ? Ik denk niet dat we hem weer opbouwen. ff laten bezinken en dan plan B of C of zoiets.

foto's voor leedvermaak : https://picasaweb.google.com/mocmos/Vri ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2011, 20:40

Verdorie mannen wat jammer nou :(

Andre

Bericht door Andre » 08 aug 2011, 20:51

Dat de rijder uit de aprisco cup zwart negeerde en valse start maakte was puur uit frustratie van een dag eerder dat er niks aan beuk en ram partijen werd gedaan.

Zwart negeren mag nooit en zal ik niet goedpraten. Maar dat iemand zover gaat zou een mega eyeopener moeten zijn voor de organisatie om nu eens acute straffen uit te delen op rampartijen.

Als dit zo doorgaat is de aprisco cup het zelfde lot beschoren als de 130i cup die ook overleden is door niet resoluut optreden tegen ongeoorloofd rijgedrag en uiteindelijk bleven de rijders weg. En is de cup overleden.

We wachten de volgende race maar weer af.

Marc32

Bericht door Marc32 » 08 aug 2011, 20:55

Sodeknetters, wat een ellende zeg!! Het is me niet helemaal duidelijk wat er allemaal gebeurt is. Ik heb een aantal incidenten gezien:

1. Bij de start van race 3 gaat een zwarte auto er alvast vandoor en negeert daarna ook nog eens de zwarte vlag? Had de coureur een epilepetisch insult aan zijn rechtervoet? Was dat de reden voor de rode vlag ?
2. Ik zag in race 2 cordial racing idd erg vroeg insturen. Gelijktijdig met zijn voorganger. Ik krijg het gevoel dat ie JanT niet gezien heeft...lijkt me geen opzet...
3. Ik zag een zwarte auto achter cordial racing aan jagen in de ramshoek ( race 3 ), zeer kort op elkaar, vol in de onderstuur buiten de baan komen en beide weer terug komend binnen de lijnen zie ik de zwarte om voor mij onduidelijke reden de binnenkant opzoeken, terwijl het mij logischer leek om de buitenkant op te zoeken omdat daar meer asfalt was om af te remmen. Ik kan niet oordelen of dat ook zo makkelijk had gekund. Is dit reden geweest voor een rode vlag?

Marc32

Bericht door Marc32 » 08 aug 2011, 21:02

MOCMOS schreef:
jan.t schreef:cordial racing......hoorde dat ze de auto opnieuw laten opbouwen na de crash van zondag.....
Nou Jan, over crashen gesproken. Onze auto is vandaag afgeschreven. Ik baal als een stekker.
Ach!!! Ik zag je al staan achter de vangrail vandaag. Ik dacht dat je motorische pech had of zo....Is ie echt afgeschreven?

jan.t

Bericht door jan.t » 08 aug 2011, 21:05

MOCMOS schreef:
Nou Jan, over crashen gesproken. Onze auto is vandaag afgeschreven. Ik baal als een stekker. En nu ? Ik denk niet dat we hem weer opbouwen. ff laten bezinken en dan plan B of C of zoiets.

foto's voor leedvermaak : https://picasaweb.google.com/mocmos/Vri ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hmm alles behalve leedvermaak...Hoorde van coen al dat er wat loos was...wat ontzettend K voor jullie.
Gisteren zo terughoudend gereden en nu dit. Schade is idd niet misselijk en hoop dat je zelf niks hebt.

Sterkte van deze kant

MOCMOS

Bericht door MOCMOS » 08 aug 2011, 21:06

Marc32 schreef:
MOCMOS schreef:
Nou Jan, over crashen gesproken. Onze auto is vandaag afgeschreven. Ik baal als een stekker.
Ach!!! Ik zag je al staan achter de vangrail vandaag. Ik dacht dat je motorische pech had of zo....Is ie echt afgeschreven?
Yep, helemaal krom. De kant die je niet zag is echt kansloos beschadigd. ( zie foto's )

jan.t

Bericht door jan.t » 08 aug 2011, 21:10

Marc32 schreef:Sodeknetters, wat een ellende zeg!! Het is me niet helemaal duidelijk wat er allemaal gebeurt is. Ik heb een aantal incidenten gezien:

1. Bij de start van race 3 gaat een zwarte auto er alvast vandoor en negeert daarna ook nog eens de zwarte vlag? Had de coureur een epilepetisch insult aan zijn rechtervoet? Was dat de reden voor de rode vlag ?
2. Ik zag in race 2 cordial racing idd erg vroeg insturen. Gelijktijdig met zijn voorganger. Ik krijg het gevoel dat ie JanT niet gezien heeft...lijkt me geen opzet...
3. Ik zag een zwarte auto achter cordial racing aan jagen in de ramshoek ( race 3 ), zeer kort op elkaar, vol in de onderstuur buiten de baan komen en beide weer terug komend binnen de lijnen zie ik de zwarte om voor mij onduidelijke reden de binnenkant opzoeken, terwijl het mij logischer leek om de buitenkant op te zoeken omdat daar meer asfalt was om af te remmen. Ik kan niet oordelen of dat ook zo makkelijk had gekund. Is dit reden geweest voor een rode vlag?

1.Rode vlag was voor stilleggen race omdat die zwarte er niet afging.
2.in mijn ogen wist cordial dat ik er zat hij rijdt een verdedigende lijn op start/ finish alleen niet breed genoeg
3.de zwarte auto zat idd achter cordial met het uitkomen van de ramshoek bij het remmen op de binnenlijnen brak de fusee kogel met alle gevolgen van dien...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 08 aug 2011, 21:10

Zonde dat het zo moet gaan, terwijl er eigenlijk niet veel te winnen was dit weekend toch? :(

Sterkte aan de mensen die schade hebben, hoop dat het vlot (en redelijk goedkoop) weer goed komt en dat er dan weer genoten kan worden. Maar als ik het allemaal zo lees, moet er dan eerst wel het een en ander veranderen :wtf:

MOCMOS

Bericht door MOCMOS » 08 aug 2011, 21:11

jan.t schreef:
MOCMOS schreef:

foto's voor leedvermaak : https://picasaweb.google.com/mocmos/Vri ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hmm alles behalve leedvermaak...Hoorde van coen al dat er wat loos was...wat ontzettend K voor jullie.
Gisteren zo terughoudend gereden en nu dit. Schade is idd niet misselijk en hoop dat je zelf niks hebt.

Sterkte van deze kant
Thanks Jan,

Schade is dusdanig dat ombouwen het enige alternatief is. Of we dat doen weet ik niet. Dit jaar in ieder geval niet meer.
Mijn broer reed en heeft nu nekpijn. Hopelijk alleen spierpijn. Dat is nog veel belangrijker dan dat stuk blik op wielen. Ik bel hem zo nog wel ff hoe het gaat.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 aug 2011, 21:21

Zonde van de schade :?

Maar is hij echt niet meer te redden dan? Ik heb ze zo op het oog wel van zwaardere schades terug zien komen, beetje immitatieplatwerk rondom en klaar. Misschien dat je veertoren voor krom is maar als dat nog redelijk recht is dan kan het op zich nog wel.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 aug 2011, 21:24

Een weekend en maandag om snel te vergeten. Sterkte met de slachtoffers.

MOCMOS

Bericht door MOCMOS » 08 aug 2011, 21:31

Bert ///M3 schreef:Zonde van de schade :?

Maar is hij echt niet meer te redden dan? Ik heb ze zo op het oog wel van zwaardere schades terug zien komen, beetje immitatieplatwerk rondom en klaar. Misschien dat je veertoren voor krom is maar als dat nog redelijk recht is dan kan het op zich nog wel.
Er is wel erg veel verbogen hoor. Uiteraard speelt emotie ook wel mee op dit moment maar wat we nu gezien hebben :

Veertoren : erg krom
achterwielophanging : krom
wielophanging voor : afgebroken links : krak, rechts : krom
enz...

Motor : Als een zonnetje.......

Plaats reactie