Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40166
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Knot » 02 mar 2016, 20:20

Dat niet maar bijna zelfde vermogen, nieuwe model.

Bedoel ik kocht mijn 325i E91 voor 8250 met 2 ton erop.... oke 2005 vs 2009 maar toch... 8k of 25k :duh:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Mike R32 » 02 mar 2016, 20:20

De echte liefhebber gaat toch voor een zes in lijn. Was zelf ook aan het kijken voor een F30 320i, keuze was snel gemaakt na een proefrit in een E90 zes cilinder. Bovendien vind ik de E90 LCI ook de mooiere auto, laatste drie serie met een eigen gezicht.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 02 mar 2016, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 02 mar 2016, 20:21

@knot: Is ook geen 335i :P

Gebruikersavatar
964aircooled
Berichten: 402
Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door 964aircooled » 02 mar 2016, 20:27

Met m pakket zijn ze altijd nog prijzig.

handbak zie je hier zeker niet veel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 02 mar 2016, 21:46

Die keuze zou ik niet maken, ook al heb je een zes cilinder nu. Vind de F3x zoveel moderner en mooier dat de E9x er ouderwets uitziet. Alles subjectief natuurlijk :wink:
Mike R32 schreef:De echte liefhebber gaat toch voor een zes in lijn. Was zelf ook aan het kijken voor een F30 320i, keuze was snel gemaakt na een proefrit in een E90 zes cilinder. Bovendien vind ik de E90 LCI ook de mooiere auto, laatste drie serie met een eigen gezicht.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2883
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 02 mar 2016, 21:51

+1

Ik heb ze allebei gehad en de F3x vind ik echt een fijnere auto dan de e9x.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40166
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Knot » 02 mar 2016, 23:21

Arthur schreef:@knot: Is ook geen 335i :P
Klopt maar wel 6 in lijn.... ik vind het idioot wat men probeert te vangen voor een iets dikkere motor.

In mijn ogen is een 325i/335i etc gewoon middenmoot en alleen de M3 exclusief en dat mag dan ook wel 30k kosten.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Mike R32 » 03 mar 2016, 01:36

Dankzij de kleine drie en vier cilindertjes in de F30 blijft de E90 met zes cilinder lekker waardevast :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Macboy » 03 mar 2016, 01:40

David van Kampen schreef:Zijn de prijzen hier in NL dan lager want voor duitse begrippen vakt de prijs dan wel weer mee.
De prijsverschillen tussen Nederland en Duitsland kruipen naar elkaar toe op de tweedehands markt. Dat is altijd wel zo geweest, zeker na 5 jaar gaat het hard.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Reind » 03 mar 2016, 09:45

Knot: weleens met een 335i gereden? Die motor is echt geweldig en niet te vergelijken met een 4 cil turbo. En een gechipte 320i vergelijken met een std 335i is een appels met peren. Een gechipte 335i doet gewoon 370pk/525Nm.

En een waardevaste auto schrijft ook weinig af. Onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper rijden dan een F30 320i.

Motorisering doet gewoon veel mbt waarde. Ik verkocht nu alweer 2 jaar geleden een 2009 lci 320d m pakket touring voor 10,5K. Auto had 215K gelopen. HAd overigens ook gewoon 220pk/430NM.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 03 mar 2016, 10:03

Motorisering doet niet in alle gevallen wat. Of eigenlijk wel, het is maar net hoe je het uitlegt. Een dikke 6 cilinder is nu gewoon niet meer "hot". Ja, bij een enkele liefhebber natuurlijk wel maar bij het gros niet. Als je nu een 3-er diesel wilt verkopen is het de 320d EDE die je aan wilt bieden. Heb ik me laten vertellen. Voor veelrijders is dan een 3.0 6 cilinder minder aantrekkelijk. Zwaarder, meer verbruik. Vul maar in.
Bij 10-15kkm per jaar zet ik hier gerust een 335i voor de deur. Maar zo zijn er tegenwoordig niet veel mensen meer. Plus dat de 328i/330i gewoon veel gunstiger liggen qua CO2, lees goedkoper. Dan koop je weer minder snel die 335i.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Robin » 03 mar 2016, 10:09

Reind schreef:Knot: weleens met een 335i gereden? Die motor is echt geweldig en niet te vergelijken met een 4 cil turbo. En een gechipte 320i vergelijken met een std 335i is een appels met peren. Een gechipte 335i doet gewoon 370pk/525Nm.

En een waardevaste auto schrijft ook weinig af. Onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper rijden dan een F30 320i.

Motorisering doet gewoon veel mbt waarde. Ik verkocht nu alweer 2 jaar geleden een 2009 lci 320d m pakket touring voor 10,5K. Auto had 215K gelopen. HAd overigens ook gewoon 220pk/430NM.
Dit. N54. 35i blok is zo overengineered in 'n tijd dat er nog geen crisis was. Loopt op z'n sloffen en maar 3kwart van z'n echte vermogen om maar niet de beleving(...) van 'n te zware E9x M3 handbak (met te lange verzetten) in de weg te zitten.

Onderschatte motor, totaal.

N55 opvolger heb ik 2 van gehad, vloeiender, maar krachtiger weetniet, gevoel van niet.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2883
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 03 mar 2016, 11:28

Een gechipte 335i n54 is inderdaad een bom, die van mij had 380pk. De e46 m3 kwam niet eens in de buurt bij de performance (rechte lijn snelheid) van dat ding. De 335i komt dan weer niet in de buurt bij de m3 wat 'beleving' betreft. Helaas heb ik de 335i maar een maand gehad, nu een 325i en die valt toch een beetje tegen...

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Reind » 03 mar 2016, 13:25

Arthur schreef:Motorisering doet niet in alle gevallen wat. Of eigenlijk wel, het is maar net hoe je het uitlegt. Een dikke 6 cilinder is nu gewoon niet meer "hot". Ja, bij een enkele liefhebber natuurlijk wel maar bij het gros niet. Als je nu een 3-er diesel wilt verkopen is het de 320d EDE die je aan wilt bieden. Heb ik me laten vertellen. Voor veelrijders is dan een 3.0 6 cilinder minder aantrekkelijk. Zwaarder, meer verbruik. Vul maar in.
Bij 10-15kkm per jaar zet ik hier gerust een 335i voor de deur. Maar zo zijn er tegenwoordig niet veel mensen meer. Plus dat de 328i/330i gewoon veel gunstiger liggen qua CO2, lees goedkoper. Dan koop je weer minder snel die 335i.

Hmmm. Rationeel en logisch verhaal. Maar ik heb het in het eggie toch anders meegemaakt. De rationele 320d werd lastig verkocht (duurde maanden) hoewel dat echt een plaatje van een auto was. Mijn buurman zet zijn 335d touring te koop voor flink geld en verkoop hem binnen een week.

Kortom 335i en 335d zijn geliefde auto's waar vraag naar is. Logisch ook als je ziet wat er nog voor wordt gevraagd. Hetzelfde geldt voor de 130i.

Gebruikersavatar
David van Kampen
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 jun 2008, 17:35
Locatie: Gooische Matras

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door David van Kampen » 03 mar 2016, 13:34

Toch denk ik dat ik een 335 moet gaan laten schieten. Ik rijd meestal maar een jaartje met een auto om hem vervolgens voor eigen geld / of meer weer te kunnen verkopen ( lukt tot op heden aardig). Ik ben bang dat ik mij met desbetreffende auto in de vingers zal snijden.

Natuurlijk appels en peren maar een Golf R20 of S3 Sportback behoort ook nog tot de mogelijke kanshebbers...ik denk dat 'veiliger' is om te kopen...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Tristan » 03 mar 2016, 14:34

Denk dat een 335i couranter is dan een R20 of S3.

Gebruikersavatar
David van Kampen
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 jun 2008, 17:35
Locatie: Gooische Matras

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door David van Kampen » 03 mar 2016, 14:47

Beetje off topic nu natuurlijk maar bijv
een s3 sportback is in dld toch aanzienlijk goedkoper als
hier daar waar de 335 hier weer wat goedkoper is. Het lijkt mij dan een veiligere keuze.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 03 mar 2016, 15:26

Dat was wel een 5 jaar oude auto met 215kkm. En gechipt. Die zijn er ook met 150kkm. Was dat vergelijkbaar met die 335d? Mijn (F31) 320d EDE was een dik jaar oud met 32kkm, scheelt ook :)
Reind schreef:
Arthur schreef:Motorisering doet niet in alle gevallen wat. Of eigenlijk wel, het is maar net hoe je het uitlegt. Een dikke 6 cilinder is nu gewoon niet meer "hot". Ja, bij een enkele liefhebber natuurlijk wel maar bij het gros niet. Als je nu een 3-er diesel wilt verkopen is het de 320d EDE die je aan wilt bieden. Heb ik me laten vertellen. Voor veelrijders is dan een 3.0 6 cilinder minder aantrekkelijk. Zwaarder, meer verbruik. Vul maar in.
Bij 10-15kkm per jaar zet ik hier gerust een 335i voor de deur. Maar zo zijn er tegenwoordig niet veel mensen meer. Plus dat de 328i/330i gewoon veel gunstiger liggen qua CO2, lees goedkoper. Dan koop je weer minder snel die 335i.

Hmmm. Rationeel en logisch verhaal. Maar ik heb het in het eggie toch anders meegemaakt. De rationele 320d werd lastig verkocht (duurde maanden) hoewel dat echt een plaatje van een auto was. Mijn buurman zet zijn 335d touring te koop voor flink geld en verkoop hem binnen een week.

Kortom 335i en 335d zijn geliefde auto's waar vraag naar is. Logisch ook als je ziet wat er nog voor wordt gevraagd. Hetzelfde geldt voor de 130i.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Reind » 03 mar 2016, 15:41

Die 335d was van 2007 (dus pre facelift) en had 185K gelopen. Ding ging weg voor iets van 16 of 17 K en verkocht in 2015. Dus gewoon 8 jaar oud.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 03 mar 2016, 16:07

Is niet verkeerd idd.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 03 mar 2016, 16:47

Moet zeggen dat de BMW's van pak 'm beet 2005 t/m 2008 wel erg hun waarde weten te houden.
En dan vooral de wat "dikker" 1, 3 en 5 serie's. In de handel moeten ze ook nog veel opleveren.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Mike R32 » 03 mar 2016, 17:31

Een volle E90 325i/330i LCI zijn moeilijk te krijgen. Zelfs in Duitsland zijn ze moeilijk te vinden met een gunstige km-stand. Komt mede door de financiële crisis destijds. Een R20 of S3 zou ik persoonlijk eerder kopen dan een F30 met vier cilindertje.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Reind » 04 mar 2016, 16:07

Hierbij nog even een bevestiging dat ze gewoon grof geld vragen op alles wat op 35 eindigt. Gaat toch nergens over.

http://link.marktplaats.nl/m1026763664

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Tim N » 04 mar 2016, 17:19

LOL 20K voor een 335d met 2,5ton ervaring? En nog doodleuk erbij vermelden "in prijs verlaagd" in duitsland koop je ze iig met minder km's voor deze bedragen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40166
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje

Bericht door Knot » 04 mar 2016, 20:16

En je krijgt er ook nog gratis een 1'tje bij op kenteken... nee doe mij dan maar een 2013 F30 335i/335d met nog geen ton erop in de premium selectie garantie voor 35 min een beetje.

http://link.marktplaats.nl/m1026478621" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten