Bedoel ik kocht mijn 325i E91 voor 8250 met 2 ton erop.... oke 2005 vs 2009 maar toch... 8k of 25k

Mike R32 schreef:De echte liefhebber gaat toch voor een zes in lijn. Was zelf ook aan het kijken voor een F30 320i, keuze was snel gemaakt na een proefrit in een E90 zes cilinder. Bovendien vind ik de E90 LCI ook de mooiere auto, laatste drie serie met een eigen gezicht.
Klopt maar wel 6 in lijn.... ik vind het idioot wat men probeert te vangen voor een iets dikkere motor.Arthur schreef:@knot: Is ook geen 335i
De prijsverschillen tussen Nederland en Duitsland kruipen naar elkaar toe op de tweedehands markt. Dat is altijd wel zo geweest, zeker na 5 jaar gaat het hard.David van Kampen schreef:Zijn de prijzen hier in NL dan lager want voor duitse begrippen vakt de prijs dan wel weer mee.
Dit. N54. 35i blok is zo overengineered in 'n tijd dat er nog geen crisis was. Loopt op z'n sloffen en maar 3kwart van z'n echte vermogen om maar niet de beleving(...) van 'n te zware E9x M3 handbak (met te lange verzetten) in de weg te zitten.Reind schreef:Knot: weleens met een 335i gereden? Die motor is echt geweldig en niet te vergelijken met een 4 cil turbo. En een gechipte 320i vergelijken met een std 335i is een appels met peren. Een gechipte 335i doet gewoon 370pk/525Nm.
En een waardevaste auto schrijft ook weinig af. Onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper rijden dan een F30 320i.
Motorisering doet gewoon veel mbt waarde. Ik verkocht nu alweer 2 jaar geleden een 2009 lci 320d m pakket touring voor 10,5K. Auto had 215K gelopen. HAd overigens ook gewoon 220pk/430NM.
Arthur schreef:Motorisering doet niet in alle gevallen wat. Of eigenlijk wel, het is maar net hoe je het uitlegt. Een dikke 6 cilinder is nu gewoon niet meer "hot". Ja, bij een enkele liefhebber natuurlijk wel maar bij het gros niet. Als je nu een 3-er diesel wilt verkopen is het de 320d EDE die je aan wilt bieden. Heb ik me laten vertellen. Voor veelrijders is dan een 3.0 6 cilinder minder aantrekkelijk. Zwaarder, meer verbruik. Vul maar in.
Bij 10-15kkm per jaar zet ik hier gerust een 335i voor de deur. Maar zo zijn er tegenwoordig niet veel mensen meer. Plus dat de 328i/330i gewoon veel gunstiger liggen qua CO2, lees goedkoper. Dan koop je weer minder snel die 335i.
Reind schreef:Arthur schreef:Motorisering doet niet in alle gevallen wat. Of eigenlijk wel, het is maar net hoe je het uitlegt. Een dikke 6 cilinder is nu gewoon niet meer "hot". Ja, bij een enkele liefhebber natuurlijk wel maar bij het gros niet. Als je nu een 3-er diesel wilt verkopen is het de 320d EDE die je aan wilt bieden. Heb ik me laten vertellen. Voor veelrijders is dan een 3.0 6 cilinder minder aantrekkelijk. Zwaarder, meer verbruik. Vul maar in.
Bij 10-15kkm per jaar zet ik hier gerust een 335i voor de deur. Maar zo zijn er tegenwoordig niet veel mensen meer. Plus dat de 328i/330i gewoon veel gunstiger liggen qua CO2, lees goedkoper. Dan koop je weer minder snel die 335i.
Hmmm. Rationeel en logisch verhaal. Maar ik heb het in het eggie toch anders meegemaakt. De rationele 320d werd lastig verkocht (duurde maanden) hoewel dat echt een plaatje van een auto was. Mijn buurman zet zijn 335d touring te koop voor flink geld en verkoop hem binnen een week.
Kortom 335i en 335d zijn geliefde auto's waar vraag naar is. Logisch ook als je ziet wat er nog voor wordt gevraagd. Hetzelfde geldt voor de 130i.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten