Bedoel ik kocht mijn 325i E91 voor 8250 met 2 ton erop.... oke 2005 vs 2009 maar toch... 8k of 25k
Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
- Knot
- Berichten: 40884
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Dat niet maar bijna zelfde vermogen, nieuwe model.
Bedoel ik kocht mijn 325i E91 voor 8250 met 2 ton erop.... oke 2005 vs 2009 maar toch... 8k of 25k
Bedoel ik kocht mijn 325i E91 voor 8250 met 2 ton erop.... oke 2005 vs 2009 maar toch... 8k of 25k
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
De echte liefhebber gaat toch voor een zes in lijn. Was zelf ook aan het kijken voor een F30 320i, keuze was snel gemaakt na een proefrit in een E90 zes cilinder. Bovendien vind ik de E90 LCI ook de mooiere auto, laatste drie serie met een eigen gezicht.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 02 mar 2016, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 43820
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
@knot: Is ook geen 335i 
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Met m pakket zijn ze altijd nog prijzig.
handbak zie je hier zeker niet veel.
handbak zie je hier zeker niet veel.
- Arthur
- Berichten: 43820
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Die keuze zou ik niet maken, ook al heb je een zes cilinder nu. Vind de F3x zoveel moderner en mooier dat de E9x er ouderwets uitziet. Alles subjectief natuurlijk
Mike R32 schreef:De echte liefhebber gaat toch voor een zes in lijn. Was zelf ook aan het kijken voor een F30 320i, keuze was snel gemaakt na een proefrit in een E90 zes cilinder. Bovendien vind ik de E90 LCI ook de mooiere auto, laatste drie serie met een eigen gezicht.
- Mark 320iS
- Berichten: 2911
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
+1
Ik heb ze allebei gehad en de F3x vind ik echt een fijnere auto dan de e9x.
Ik heb ze allebei gehad en de F3x vind ik echt een fijnere auto dan de e9x.
- Knot
- Berichten: 40884
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Klopt maar wel 6 in lijn.... ik vind het idioot wat men probeert te vangen voor een iets dikkere motor.Arthur schreef:@knot: Is ook geen 335i
In mijn ogen is een 325i/335i etc gewoon middenmoot en alleen de M3 exclusief en dat mag dan ook wel 30k kosten.
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Dankzij de kleine drie en vier cilindertjes in de F30 blijft de E90 met zes cilinder lekker waardevast 
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
De prijsverschillen tussen Nederland en Duitsland kruipen naar elkaar toe op de tweedehands markt. Dat is altijd wel zo geweest, zeker na 5 jaar gaat het hard.David van Kampen schreef:Zijn de prijzen hier in NL dan lager want voor duitse begrippen vakt de prijs dan wel weer mee.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Knot: weleens met een 335i gereden? Die motor is echt geweldig en niet te vergelijken met een 4 cil turbo. En een gechipte 320i vergelijken met een std 335i is een appels met peren. Een gechipte 335i doet gewoon 370pk/525Nm.
En een waardevaste auto schrijft ook weinig af. Onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper rijden dan een F30 320i.
Motorisering doet gewoon veel mbt waarde. Ik verkocht nu alweer 2 jaar geleden een 2009 lci 320d m pakket touring voor 10,5K. Auto had 215K gelopen. HAd overigens ook gewoon 220pk/430NM.
En een waardevaste auto schrijft ook weinig af. Onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper rijden dan een F30 320i.
Motorisering doet gewoon veel mbt waarde. Ik verkocht nu alweer 2 jaar geleden een 2009 lci 320d m pakket touring voor 10,5K. Auto had 215K gelopen. HAd overigens ook gewoon 220pk/430NM.
- Arthur
- Berichten: 43820
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Motorisering doet niet in alle gevallen wat. Of eigenlijk wel, het is maar net hoe je het uitlegt. Een dikke 6 cilinder is nu gewoon niet meer "hot". Ja, bij een enkele liefhebber natuurlijk wel maar bij het gros niet. Als je nu een 3-er diesel wilt verkopen is het de 320d EDE die je aan wilt bieden. Heb ik me laten vertellen. Voor veelrijders is dan een 3.0 6 cilinder minder aantrekkelijk. Zwaarder, meer verbruik. Vul maar in.
Bij 10-15kkm per jaar zet ik hier gerust een 335i voor de deur. Maar zo zijn er tegenwoordig niet veel mensen meer. Plus dat de 328i/330i gewoon veel gunstiger liggen qua CO2, lees goedkoper. Dan koop je weer minder snel die 335i.
Bij 10-15kkm per jaar zet ik hier gerust een 335i voor de deur. Maar zo zijn er tegenwoordig niet veel mensen meer. Plus dat de 328i/330i gewoon veel gunstiger liggen qua CO2, lees goedkoper. Dan koop je weer minder snel die 335i.
-
Robin
- Berichten: 56215
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Dit. N54. 35i blok is zo overengineered in 'n tijd dat er nog geen crisis was. Loopt op z'n sloffen en maar 3kwart van z'n echte vermogen om maar niet de beleving(...) van 'n te zware E9x M3 handbak (met te lange verzetten) in de weg te zitten.Reind schreef:Knot: weleens met een 335i gereden? Die motor is echt geweldig en niet te vergelijken met een 4 cil turbo. En een gechipte 320i vergelijken met een std 335i is een appels met peren. Een gechipte 335i doet gewoon 370pk/525Nm.
En een waardevaste auto schrijft ook weinig af. Onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper rijden dan een F30 320i.
Motorisering doet gewoon veel mbt waarde. Ik verkocht nu alweer 2 jaar geleden een 2009 lci 320d m pakket touring voor 10,5K. Auto had 215K gelopen. HAd overigens ook gewoon 220pk/430NM.
Onderschatte motor, totaal.
N55 opvolger heb ik 2 van gehad, vloeiender, maar krachtiger weetniet, gevoel van niet.
- Mark 320iS
- Berichten: 2911
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Een gechipte 335i n54 is inderdaad een bom, die van mij had 380pk. De e46 m3 kwam niet eens in de buurt bij de performance (rechte lijn snelheid) van dat ding. De 335i komt dan weer niet in de buurt bij de m3 wat 'beleving' betreft. Helaas heb ik de 335i maar een maand gehad, nu een 325i en die valt toch een beetje tegen...
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Arthur schreef:Motorisering doet niet in alle gevallen wat. Of eigenlijk wel, het is maar net hoe je het uitlegt. Een dikke 6 cilinder is nu gewoon niet meer "hot". Ja, bij een enkele liefhebber natuurlijk wel maar bij het gros niet. Als je nu een 3-er diesel wilt verkopen is het de 320d EDE die je aan wilt bieden. Heb ik me laten vertellen. Voor veelrijders is dan een 3.0 6 cilinder minder aantrekkelijk. Zwaarder, meer verbruik. Vul maar in.
Bij 10-15kkm per jaar zet ik hier gerust een 335i voor de deur. Maar zo zijn er tegenwoordig niet veel mensen meer. Plus dat de 328i/330i gewoon veel gunstiger liggen qua CO2, lees goedkoper. Dan koop je weer minder snel die 335i.
Hmmm. Rationeel en logisch verhaal. Maar ik heb het in het eggie toch anders meegemaakt. De rationele 320d werd lastig verkocht (duurde maanden) hoewel dat echt een plaatje van een auto was. Mijn buurman zet zijn 335d touring te koop voor flink geld en verkoop hem binnen een week.
Kortom 335i en 335d zijn geliefde auto's waar vraag naar is. Logisch ook als je ziet wat er nog voor wordt gevraagd. Hetzelfde geldt voor de 130i.
- David van Kampen
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 17:35
- Locatie: Gooische Matras
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Toch denk ik dat ik een 335 moet gaan laten schieten. Ik rijd meestal maar een jaartje met een auto om hem vervolgens voor eigen geld / of meer weer te kunnen verkopen ( lukt tot op heden aardig). Ik ben bang dat ik mij met desbetreffende auto in de vingers zal snijden.
Natuurlijk appels en peren maar een Golf R20 of S3 Sportback behoort ook nog tot de mogelijke kanshebbers...ik denk dat 'veiliger' is om te kopen...
Natuurlijk appels en peren maar een Golf R20 of S3 Sportback behoort ook nog tot de mogelijke kanshebbers...ik denk dat 'veiliger' is om te kopen...
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Denk dat een 335i couranter is dan een R20 of S3.
- David van Kampen
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 17:35
- Locatie: Gooische Matras
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Beetje off topic nu natuurlijk maar bijv
een s3 sportback is in dld toch aanzienlijk goedkoper als
hier daar waar de 335 hier weer wat goedkoper is. Het lijkt mij dan een veiligere keuze.
een s3 sportback is in dld toch aanzienlijk goedkoper als
hier daar waar de 335 hier weer wat goedkoper is. Het lijkt mij dan een veiligere keuze.
- Arthur
- Berichten: 43820
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Dat was wel een 5 jaar oude auto met 215kkm. En gechipt. Die zijn er ook met 150kkm. Was dat vergelijkbaar met die 335d? Mijn (F31) 320d EDE was een dik jaar oud met 32kkm, scheelt ook
Reind schreef:Arthur schreef:Motorisering doet niet in alle gevallen wat. Of eigenlijk wel, het is maar net hoe je het uitlegt. Een dikke 6 cilinder is nu gewoon niet meer "hot". Ja, bij een enkele liefhebber natuurlijk wel maar bij het gros niet. Als je nu een 3-er diesel wilt verkopen is het de 320d EDE die je aan wilt bieden. Heb ik me laten vertellen. Voor veelrijders is dan een 3.0 6 cilinder minder aantrekkelijk. Zwaarder, meer verbruik. Vul maar in.
Bij 10-15kkm per jaar zet ik hier gerust een 335i voor de deur. Maar zo zijn er tegenwoordig niet veel mensen meer. Plus dat de 328i/330i gewoon veel gunstiger liggen qua CO2, lees goedkoper. Dan koop je weer minder snel die 335i.
Hmmm. Rationeel en logisch verhaal. Maar ik heb het in het eggie toch anders meegemaakt. De rationele 320d werd lastig verkocht (duurde maanden) hoewel dat echt een plaatje van een auto was. Mijn buurman zet zijn 335d touring te koop voor flink geld en verkoop hem binnen een week.
Kortom 335i en 335d zijn geliefde auto's waar vraag naar is. Logisch ook als je ziet wat er nog voor wordt gevraagd. Hetzelfde geldt voor de 130i.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Die 335d was van 2007 (dus pre facelift) en had 185K gelopen. Ding ging weg voor iets van 16 of 17 K en verkocht in 2015. Dus gewoon 8 jaar oud.
- Arthur
- Berichten: 43820
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Is niet verkeerd idd.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Moet zeggen dat de BMW's van pak 'm beet 2005 t/m 2008 wel erg hun waarde weten te houden.
En dan vooral de wat "dikker" 1, 3 en 5 serie's. In de handel moeten ze ook nog veel opleveren.
En dan vooral de wat "dikker" 1, 3 en 5 serie's. In de handel moeten ze ook nog veel opleveren.
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Een volle E90 325i/330i LCI zijn moeilijk te krijgen. Zelfs in Duitsland zijn ze moeilijk te vinden met een gunstige km-stand. Komt mede door de financiële crisis destijds. Een R20 of S3 zou ik persoonlijk eerder kopen dan een F30 met vier cilindertje.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
Hierbij nog even een bevestiging dat ze gewoon grof geld vragen op alles wat op 35 eindigt. Gaat toch nergens over.
http://link.marktplaats.nl/m1026763664
http://link.marktplaats.nl/m1026763664
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
LOL 20K voor een 335d met 2,5ton ervaring? En nog doodleuk erbij vermelden "in prijs verlaagd" in duitsland koop je ze iig met minder km's voor deze bedragen.
- Knot
- Berichten: 40884
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
En je krijgt er ook nog gratis een 1'tje bij op kenteken... nee doe mij dan maar een 2013 F30 335i/335d met nog geen ton erop in de premium selectie garantie voor 35 min een beetje.
http://link.marktplaats.nl/m1026478621" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/m1026478621" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: PetervdH en 11 gasten
