Pagina 20 van 27

Geplaatst: 24 jun 2008, 13:34
door Roel SpeedCars
ErikKramer schreef:Hier is de uitzending te zien:

http://www.rtl.nl/automotor/rtlautowereld/video/

Bij 1:47 is de plek van DF nog te zien met o.a. de neus van de GTO.
:mrgreen: idd Erik ... en Mark in action ook nog gespot 8)

[img:422:700]http://img117.imageshack.us/img117/1999/markta1ft1.jpg[/img]

Geplaatst: 24 jun 2008, 14:02
door Mike S.
Wel een spannende uitzending idd zeg , sjeeeez.

Geplaatst: 24 jun 2008, 16:00
door Elmar
Kevin, nogmaals gefeliciteerd met je overwinning. De moeilijkheid bij TA blijft het feit dat je maar 1 rondje krijgt om te presteren. Je tijd in de vrije training van onder de 2 minuten is mooi, maar in welke ronde was dat. Die tijd zegt dus ook niet zo veel.

Ik heb wel 1 vraagje n.a.v. het Autovisie artikel, daarin staat dat je 270 km/h op het rechte eind reed. Ik kwam, met 400pk aan de wielen, niet verder dan 210 (GPS). Dan lijkt mij dat je toch wel (veel) meer dan 600 pk had.
Of ik kwam als een oud wijf uit de Arie Luyendijk....

Geplaatst: 24 jun 2008, 16:16
door Downforce Hans
ik heb erg mijn twijfels bij die 270 km per uur. :wink:

Geplaatst: 24 jun 2008, 16:16
door Hans R
210 maar.. (niet dat ik harder ging maar dacht wel dat jullie een hogere top hadden) 270 is ook weer een beetje overdreven dat haal je nooit (echte kilometers)

Geplaatst: 24 jun 2008, 16:26
door Tristan
Ik haal met mijn 170pk / 1000kg zeker 190 km/u.

Geplaatst: 24 jun 2008, 18:06
door Luco
Topsnelheid is helemaal niet belangrijk op een circuit
Als die daadwerkelijk 270 heeft gereden op het rechte stuk dan heeft die de rest van het circuit als een oud wijf rondgereden als je dan maar net aan de 2.00 komt :D :D :D :D

Geplaatst: 24 jun 2008, 18:17
door Aad
270 km/uur :roll:

Geplaatst: 24 jun 2008, 19:41
door Metchu
jullie hebben trouwens nog wat video's van me tegoed :roll:

eind van deze week ga ik daar nog ff aan zitten. 8)


p.s. Elmar, welkom terug van je vakantie. De video's al gezien? :lol:

Geplaatst: 24 jun 2008, 19:47
door Aad
Metchu schreef:jullie hebben trouwens nog wat video's van me tegoed :roll:

eind van deze week ga ik daar nog ff aan zitten. 8)


p.s. Elmar, welkom terug van je vakantie. De video's al gezien? :lol:
Je mag van ons nu al beginnen hoor :roll:

Geplaatst: 24 jun 2008, 20:00
door Erik K.
Ja Metchu,

Laat je door ons niet ophouden ;)

Geplaatst: 24 jun 2008, 20:06
door Opa
Tristan schreef:Ik haal met mijn 170pk / 1000kg zeker 190 km/u.
Ik denk dat de top van Elmar wel wat hoger zal zijn, want ik heb 217 km/h op de AVC-r als hoogste snelheid gezien en dat zou ongeveer 212 km/h op de GPS geweest zijn.

Geplaatst: 24 jun 2008, 20:17
door Elmar
Metin, filmpjes heb ik zeker al gezien (en op de PC opgeslagen!).

Opa, die 210km/h haal ik uit de gegevens van de Racelogic Performance Box. Kan er echt niks meer van maken... :wink:

Geplaatst: 24 jun 2008, 20:35
door indobesar
Elmar is goudeerlijk, of zijn Logic box moet opnieuw gekalibreerd worden... :wink:

Geplaatst: 24 jun 2008, 20:46
door go4it
Elmar schreef:Kevin, nogmaals gefeliciteerd met je overwinning. De moeilijkheid bij TA blijft het feit dat je maar 1 rondje krijgt om te presteren. Je tijd in de vrije training van onder de 2 minuten is mooi, maar in welke ronde was dat. Die tijd zegt dus ook niet zo veel.

Ik heb wel 1 vraagje n.a.v. het Autovisie artikel, daarin staat dat je 270 km/h op het rechte eind reed. Ik kwam, met 400pk aan de wielen, niet verder dan 210 (GPS). Dan lijkt mij dat je toch wel (veel) meer dan 600 pk had.
Of ik kwam als een oud wijf uit de Arie Luyendijk....
Hey Elmar,

Bedankt voor je felicitatie namens Kevin.
Dit is de 2e keer pas dat we op Zandvoort racen. Vorig jaar TA was de eerste keer. Kevin heeft in de ochtend 7 rondjes gereden. De eerste 5 rondjes om de baan te leren kennen en de 6e ronde geknald met een tijd dus van net onder de 2min.
Door de speaker werd omgeroepen dat de gemeten snelheid 267km/u was. Dit komt aardig overeen met wat wij aan data hebben.

Kevin zit in de 4e versnelling in Bos Uit, trekt door naar 9k rpm (redline) schakelt door naar 5 (rechte stuk) weer richting 9k rpm en dan naar 6e versnelling, met 7500 rpm in de 6e versnelling is dat precies 267,7 km/u

Over het max vermogen kan ik je vertellen dat in de 5e en 6e versnelling de boost iets hoger staat afgeregeld dan in de lagere versnellingen (we maken gebruik van speedpulse gerelateerde boost) :D

Ik hoop dat alles een beetje duidelijker is geworden.


Met vriendelijke groet,
Henk

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:18
door Downforce Hans
Ik heb er nog steeds moeite mee.
Reed hij op slicks en hoe hard komt hij bosuit dan uit?

Grtz,Hanz06 :wink:

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:35
door Elmar
go4it schreef: Kevin zit in de 4e versnelling in Bos Uit, trekt door naar 9k rpm (redline) schakelt door naar 5 (rechte stuk) weer richting 9k rpm en dan naar 6e versnelling, met 7500 rpm in de 6e versnelling is dat precies 267,7 km/u

Over het max vermogen kan ik je vertellen dat in de 5e en 6e versnelling de boost iets hoger staat afgeregeld dan in de lagere versnellingen (we maken gebruik van speedpulse gerelateerde boost) :D

Ik hoop dat alles een beetje duidelijker is geworden.


Met vriendelijke groet,
Henk
Kijk, dan wordt die gehaalde top dus een stuk begrijpelijker. Om die snelheid te behalen heb je nu eenmaal of veel vermogen nodig, of je moet met meer dan 200 km/h Bos uit uitkomen.

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:38
door Erik K.
Als die wagen op hogere snelheid wel afgeregeld werd naar 900pk, geloof ik de 270km/u zeker wel. Wordt alleen wel stevig remmen.

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:43
door Luco
Elmar schreef:
go4it schreef: Kevin zit in de 4e versnelling in Bos Uit, trekt door naar 9k rpm (redline) schakelt door naar 5 (rechte stuk) weer richting 9k rpm en dan naar 6e versnelling, met 7500 rpm in de 6e versnelling is dat precies 267,7 km/u

Over het max vermogen kan ik je vertellen dat in de 5e en 6e versnelling de boost iets hoger staat afgeregeld dan in de lagere versnellingen (we maken gebruik van speedpulse gerelateerde boost) :D

Ik hoop dat alles een beetje duidelijker is geworden.


Met vriendelijke groet,
Henk
Kijk, dan wordt die gehaalde top dus een stuk begrijpelijker. Om die snelheid te behalen heb je nu eenmaal of veel vermogen nodig, of je moet met meer dan 200 km/h Bos uit uitkomen.
Dan blijf ik erbij dat als je zulke snelheden haalt en je remmen en onderstel daarop zijn aangepast ik een tijd van 2.00 erg mager vind. Dan win je dus alleen maar op puur vermogen ipv rijderskwaliteiten.
Maar misschien dat de betere rijders hier eens hun licht op kunnen werpen of ik dat goed heb?.

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:43
door go4it
ErikKramer schreef:Als die wagen op hogere snelheid wel afgeregeld werd naar 900pk, geloof ik de 270km/u zeker wel. Wordt alleen wel stevig remmen.
Het is een vrij simpel reken sommetje als je je toeren weet en je diff en bak ratio..

Ben ook 3x door de AP 6pots heen getrapt voor de tarzan en dat was vanaf 150meter :?


Bosuit weet ik niet welke snelheid het was moet ik de data even bekijken. Het was in ieder geval 4de versnelling rond de 7500 rpm.



Groetjes,
Kevin

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:47
door go4it
luco hornsveld schreef:
Elmar schreef:
go4it schreef: Kevin zit in de 4e versnelling in Bos Uit, trekt door naar 9k rpm (redline) schakelt door naar 5 (rechte stuk) weer richting 9k rpm en dan naar 6e versnelling, met 7500 rpm in de 6e versnelling is dat precies 267,7 km/u

Over het max vermogen kan ik je vertellen dat in de 5e en 6e versnelling de boost iets hoger staat afgeregeld dan in de lagere versnellingen (we maken gebruik van speedpulse gerelateerde boost) :D

Ik hoop dat alles een beetje duidelijker is geworden.


Met vriendelijke groet,
Henk
Kijk, dan wordt die gehaalde top dus een stuk begrijpelijker. Om die snelheid te behalen heb je nu eenmaal of veel vermogen nodig, of je moet met meer dan 200 km/h Bos uit uitkomen.
Dan blijf ik erbij dat als je zulke snelheden haalt en je remmen en onderstel daarop zijn aangepast ik een tijd van 2.00 erg mager vind. Dan win je dus alleen maar op puur vermogen ipv rijderskwaliteiten.
Maar misschien dat de betere rijders hier eens hun licht op kunnen werpen of ik dat goed heb?.
Het is dat ik het niet kan doen je een stukje in de auto te laten rijden op zandvoort maar wat zou ik het graag willen zien :D LOL

Het probleem met de skyline zit hem niet in het vermogen, te veel mensen denken met zulk vermogen moet je ook hard gaan.
Het is en blijft een auto van 1550kg. zonder mij erin en zonder benzine. En iedere coureur weet wat gewicht in een auto doet...
De remmen zijn van AP maar kunnen het gewicht/snelheid niet aan.. Verder is het onstel op een setje draagarmen en suspensie na standaard..

Groetjes,
Kevin

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:51
door Elmar
1550 kg...lichtgewicht dus.





Ivm de Viper. :wink:

En ach, laat die Luco maar lullen, ze hebben hem niet voor niets de aanmoedigings prijs gegeven. :twisted:

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:53
door go4it
Elmar schreef:1550 kg...lichtgewicht dus.





Ivm de Viper. :wink:

En ach, laat die Luco maar lullen, ze hebben hem niet voor niets de aanmoedigings prijs gegeven. :twisted:
Hehehe jah dan moet je weten dat je een auto van dergelijk gewicht simpel weg niet harder door een bocht krijgt :P

Groetuhhhh

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:54
door Luco
1550 kg met 900 pk
6 pots ap remmen en aangepaste draagarmen en vering.
Dat is 1,6 kg per pk
en dan 2.00 :shock: :shock: :shock: :shock:

voorbeeld 2
golf met 200 pk en 900 kg
aangepast onderstel en vering
Dat is 4,5 kg per pk
en dan 2.02 weliswaar slicks maar dat scheelt zoveel niet met streetlegal racebanden met profiel, is bijna dezelfde compound namelijk.

Leg me dat eens even uit dan :?:

En dan kan de auto wel zwaarder zijn, maar die heeft ook een veel betere/bredere wielbasis.

Geplaatst: 24 jun 2008, 22:05
door go4it
luco hornsveld schreef:1550 kg met 900 pk
6 pots ap remmen en aangepaste draagarmen en vering.
Dat is 1,6 kg per pk
en dan 2.00 :shock: :shock: :shock: :shock:

voorbeeld 2
golf met 200 pk en 900 kg
aangepast onderstel en vering
Dat is 4,5 kg per pk
en dan 2.02 weliswaar slicks maar dat scheelt zoveel niet met streetlegal racebanden met profiel, is bijna dezelfde compound namelijk.

Leg me dat eens even uit dan :?:
Niet de bedoeling dat ik mezelf hier kom verdedigen ik kom gezellig lezen en meepraten.

Maar teneerste die 900pk is nonsens dat is alleen heel kortstondig op het rechte stuk. En de rest is alles op 600pk gereden. Dat ten eerste.

Ten tweede je vergelijkt nu geloof ik jou snelste tijd ooit gereden met mijn 2de rondje tijdens time attack:s Lijkt me zoieso geen realistische vergelijking.

Als jij een echte coureur bent dan weet je toch alles van wielbasis gewicht bochtensnelheid in combinatie met circuit layout.? Daar bedoel ik mee te zeggen niet elk circuit komt een bepaalde auto tot z'n recht. Zet je jou auto op een lang snel circuit neer tegen die van ons zal het verschil dus stuk groter worden.. De skylines zijn allemaal straat legale autos zonder rolkooi what so ever. En in deze setup met goeie remmen(wil niet zeggen dat AP niet goed is wat we hebben maar ze zijn zeker niet genoeg voor ons) moet ik ergens in de 1.58 kunnen rijden. Dat is het en daar moet je het maar mee doen :D hehehe

Groetjessss
Kevin