ErikKramer schreef:Hier is de uitzending te zien:
http://www.rtl.nl/automotor/rtlautowereld/video/
Bij 1:47 is de plek van DF nog te zien met o.a. de neus van de GTO.

[img:422:700]http://img117.imageshack.us/img117/1999/markta1ft1.jpg[/img]
ErikKramer schreef:Hier is de uitzending te zien:
http://www.rtl.nl/automotor/rtlautowereld/video/
Bij 1:47 is de plek van DF nog te zien met o.a. de neus van de GTO.
Hey Elmar,Elmar schreef:Kevin, nogmaals gefeliciteerd met je overwinning. De moeilijkheid bij TA blijft het feit dat je maar 1 rondje krijgt om te presteren. Je tijd in de vrije training van onder de 2 minuten is mooi, maar in welke ronde was dat. Die tijd zegt dus ook niet zo veel.
Ik heb wel 1 vraagje n.a.v. het Autovisie artikel, daarin staat dat je 270 km/h op het rechte eind reed. Ik kwam, met 400pk aan de wielen, niet verder dan 210 (GPS). Dan lijkt mij dat je toch wel (veel) meer dan 600 pk had.
Of ik kwam als een oud wijf uit de Arie Luyendijk....
Kijk, dan wordt die gehaalde top dus een stuk begrijpelijker. Om die snelheid te behalen heb je nu eenmaal of veel vermogen nodig, of je moet met meer dan 200 km/h Bos uit uitkomen.go4it schreef: Kevin zit in de 4e versnelling in Bos Uit, trekt door naar 9k rpm (redline) schakelt door naar 5 (rechte stuk) weer richting 9k rpm en dan naar 6e versnelling, met 7500 rpm in de 6e versnelling is dat precies 267,7 km/u
Over het max vermogen kan ik je vertellen dat in de 5e en 6e versnelling de boost iets hoger staat afgeregeld dan in de lagere versnellingen (we maken gebruik van speedpulse gerelateerde boost)![]()
Ik hoop dat alles een beetje duidelijker is geworden.
Met vriendelijke groet,
Henk
Dan blijf ik erbij dat als je zulke snelheden haalt en je remmen en onderstel daarop zijn aangepast ik een tijd van 2.00 erg mager vind. Dan win je dus alleen maar op puur vermogen ipv rijderskwaliteiten.Elmar schreef:Kijk, dan wordt die gehaalde top dus een stuk begrijpelijker. Om die snelheid te behalen heb je nu eenmaal of veel vermogen nodig, of je moet met meer dan 200 km/h Bos uit uitkomen.go4it schreef: Kevin zit in de 4e versnelling in Bos Uit, trekt door naar 9k rpm (redline) schakelt door naar 5 (rechte stuk) weer richting 9k rpm en dan naar 6e versnelling, met 7500 rpm in de 6e versnelling is dat precies 267,7 km/u
Over het max vermogen kan ik je vertellen dat in de 5e en 6e versnelling de boost iets hoger staat afgeregeld dan in de lagere versnellingen (we maken gebruik van speedpulse gerelateerde boost)![]()
Met vriendelijke groet,
Henk
Het is een vrij simpel reken sommetje als je je toeren weet en je diff en bak ratio..ErikKramer schreef:Als die wagen op hogere snelheid wel afgeregeld werd naar 900pk, geloof ik de 270km/u zeker wel. Wordt alleen wel stevig remmen.
Het is dat ik het niet kan doen je een stukje in de auto te laten rijden op zandvoort maar wat zou ik het graag willen zienluco hornsveld schreef:Dan blijf ik erbij dat als je zulke snelheden haalt en je remmen en onderstel daarop zijn aangepast ik een tijd van 2.00 erg mager vind. Dan win je dus alleen maar op puur vermogen ipv rijderskwaliteiten.Elmar schreef:Kijk, dan wordt die gehaalde top dus een stuk begrijpelijker. Om die snelheid te behalen heb je nu eenmaal of veel vermogen nodig, of je moet met meer dan 200 km/h Bos uit uitkomen.go4it schreef: Kevin zit in de 4e versnelling in Bos Uit, trekt door naar 9k rpm (redline) schakelt door naar 5 (rechte stuk) weer richting 9k rpm en dan naar 6e versnelling, met 7500 rpm in de 6e versnelling is dat precies 267,7 km/u
Met vriendelijke groet,
Henk
Maar misschien dat de betere rijders hier eens hun licht op kunnen werpen of ik dat goed heb?.
Niet de bedoeling dat ik mezelf hier kom verdedigen ik kom gezellig lezen en meepraten.luco hornsveld schreef:1550 kg met 900 pk
6 pots ap remmen en aangepaste draagarmen en vering.
Dat is 1,6 kg per pk
en dan 2.00![]()
![]()
![]()
![]()
voorbeeld 2
golf met 200 pk en 900 kg
aangepast onderstel en vering
Dat is 4,5 kg per pk
en dan 2.02 weliswaar slicks maar dat scheelt zoveel niet met streetlegal racebanden met profiel, is bijna dezelfde compound namelijk.
Leg me dat eens even uit dan:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten