Wel je achterbrug versterken bij de M3, zit je in S6 veel meer op je gemak.....
gr Ron
Een perfecte Revmatch is geweldig voor de beleving...Knot schreef:Revmatch is ook lekker voor de beleving hoor!
En dat is precies de reden waarom die SMG1 mythe in stand gehouden zal blijven.Hoppa schreef:Tja, SMG 1 vond ik persoonlijk echt waardeloos, maar dat was omdat er ook een DSG op de oprit stond dus de proefrit duurde welgeteld 3 minuten...
Het is fijn dat je er zelf van geniet. Maar de meeste mensen willen toch echt een handbak. Dat geldt voor zowel de E36 als de E46. En dat zie je ook weer terug in de 2e hands waarde. De handbakken gaan nu veel harder omhoog.MParallel schreef:En dat is precies de reden waarom die SMG1 mythe in stand gehouden zal blijven.Hoppa schreef:Tja, SMG 1 vond ik persoonlijk echt waardeloos, maar dat was omdat er ook een DSG op de oprit stond dus de proefrit duurde welgeteld 3 minuten...
Het is echt opnieuw leren auto rijden.
Het blijft uiteraard een oud systeem. Het was de eerste in zijn soort en techniek staat niet stil. Maar je moet het wel een kans geven.
Zaken als revmatching zijn natuurlijk makkelijk met (een) computergestuurde gasklep(pen). Met SMG1 kan het ook, met je rechtervoet. Niet zo perfect, maar als je het dan nailed, blijft mooi.
M.a.w als je een E36 fan bent en je vindt verder een perfecte, laat hem niet staan omdat het een SMG is.
De M3 E46 wordt net zo als de Porsche 911 964 meer en meer een belegging/investering. Niks mis mee, maar ik ga echt geen bijna 40k betalen voor een E46 M3 met handbak. Trouwens ook niet met SMGII. Een auto blijft wel een auto, ik wil er plezier aan beleven en niet gevoelsmatig of financieel verstandiger onder een bepaalde kilometerstand moeten willen blijven en ik wil bij regen, sneeuw en pekel gewoon dat ding pakken als ik zIn heb.535d schreef:De handgeschakelde versie zal vanaf nu flink meer opbrengen met gelijke specs.
Even als voorbeeld, een in topstaat verkerende E46 M3 met 50000km, handbak zal nu rond de 37500 Euro doen. Een SMG rond de 27500 Euro. En die verkoopt minder makkelijk dan de handbak.
Als SMG je wel bevalt dan ben je idd spekkoper ja.
Heb lang geaast op een mooie 964, gewoon omdat ik dat de mooiste luchtgekoelde 911 vind. Heb er diverse laten staan toen ze nog rond de 30-35k waren maar nog geen jaar later was het 45-50k. Qua fun/€ dan inmiddels voorbijgestreefd door een E46 M3 en die is het dan ook geworden. Zoiets als jij zegt: SMG met ca. 120k km, goede historie en dan gewoon gebruiken! Al veel plezier aan beleefd, o.a. met een rit naar Italie. En als ik de taxateur mag geloven heb ik een prima deal gedaan, taxatiewaarde was in elk geval al ruim boven de 20k. Ga er heus niet rijk van worden maar weinig afschrijven is gewoon wel erg prettig. De meeste exemplaren zijn al aardig 'gebruikt' met bijbehorende kilometerstanden. Al zullen die vanzelf wel omlaag gaan naarmate de auto meer waard wordt...RS-Ron schreef:De M3 E46 wordt net zo als de Porsche 911 964 meer en meer een belegging/investering. Niks mis mee, maar ik ga echt geen bijna 40k betalen voor een E46 M3 met handbak. Trouwens ook niet met SMGII. Een auto blijft wel een auto, ik wil er plezier aan beleven en niet gevoelsmatig of financieel verstandiger onder een bepaalde kilometerstand moeten willen blijven en ik wil bij regen, sneeuw en pekel gewoon dat ding pakken als ik zIn heb.535d schreef:De handgeschakelde versie zal vanaf nu flink meer opbrengen met gelijke specs.
Even als voorbeeld, een in topstaat verkerende E46 M3 met 50000km, handbak zal nu rond de 37500 Euro doen. Een SMG rond de 27500 Euro. En die verkoopt minder makkelijk dan de handbak.
Als SMG je wel bevalt dan ben je idd spekkoper ja.
Als je een investering zoekt neem je die rode die net voorbij kwam, is het je kleur niet zet je hem weg onder een zwart/blauw/wit kleedje. Wil een een lekkere rijmachine zou ik een M3 E46 met bijv. 140dkm op de teller kopen en daar wat meer preventief in investeren. Zou dan wel eerst eens rijden met een SMGII met aangepaste sw. Is best wel grappig en gewoon eens niet zo compromis/polder-achtig. En als de SMGII echt zo'n stuk goedkoper is kan dat verschil in sw, onderstelupgrade, verstevigingen en remmenupgrade. Lekker paar jaar genieten en netjes bijhouden, dan zal ie niet meer waard geworden zijn, maar ook niet veel minder.
Gr Ron
Je moet je DME laten flashen met de CSL software.Beros schreef:Ben trouwens wel benieuwd naar dat revmatch verhaal, ik had er nog nooit van gehoord. Wat is het precies en wie kan dat uitvoeren?
markk schreef:Woehahaha, al die fuss over de CSL heb ik nooit gesnapt. Vroeger al niet. Maar nu gaat het helemaal mis. Het blijft gewoon een oude bmw 3-serie hoor...
Voor 100k minder mag je mijn 'normale' m3 komen ophalen
Mark.
Wordt een lang weekje Leen.Leen schreef:bijna ..... nog 1 weekje wachten . was vandaag bij rdw , maar was de CVO vergeten aan te vragen , vrijdag weer proberen..........
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Joost H. en 5 gasten