whahahadvh schreef:http://www.luckymedia.nl/luckytv/2011/09/job/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitterend !
ik ga hem nog eens kijken
whahahadvh schreef:http://www.luckymedia.nl/luckytv/2011/09/job/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitterend !
RVV schreef:Even over die comfortabele bijstandtrekkers.. Over geen vetpot ed... Men vergeetceven gemakshalve dat ze links en rechts nog allerlei putjes en klusjes al dan niet legaal (wietzoldertje) er bij snaaien... Als je gratis geld krijgt de hele week kunt doen en laten wat je wilt dan zorg je vanzelf voor wat zwarte inkomsten.. En het kan ook allemaal zo makkelijk in NL.
Hehehe, zo is het maar net, en laat de ambtenaar daar eens wat aan doen........... dit maakt het sociale systeem onbetaalbaar. Maar je mag dat niet zeggen......... simpelweg mensen die gepakt worden voor uitkeringsfraude, dus ook zwart bij klussen met WIA of bijstandsuitkering, gelijk het recht tot uitkering ontnemen.......... Nu is het in NL geen vangnet maar een hangmat....... men lacht de werkende gewoon uit, en verklaard ze voor gek.RVV schreef:Hans het heet fraude, strafbaar, misdrijf blabla.. Maar zo wordt dat helemaal niet gezien. Paar plantjes op zolder wie doe je daar nou kwaad mee? Of de buurman met een eigen bedrijfje die een schilderklusje heeft en je zo 500 euro in het handje voor een weekje schilderen geeft... Wie heeft daar nou last van? Of die afgekeurde monteur die in de avonduurtjes wat bijklust voor familie vrienden en kennisen. Iedereen wordt er beter van. Familie lekker goedkoop, en ach ze hebben het al zo zwaar gun hem ook wat. Hoezo fraude. Dat is mekaar gewoon voorthelpen. Ach hondjes fokken en in het zwarte circuit doorverkopen. Ook een leuk zakcentje.
Het is gewoon een feit dat het gebeurd. Alles comforttabel opstrijken en zelf de leuke dingen uit het leven halen. Niks crimineels aan toch?
Een beetje bijbeunen (met de nadruk op bij) moet kunnen, dat is imho het voordeel van bouwvakker/monteur of iets in die richting. Maar idd niet als je ondertussen je handje op houdt bij de staat. In mijn omgeving zijn er een paar die overdag schilderen voor de zaak en 's avonds/'s weekends bijbeunen. Werken zich de schompes in voor een leuk extraatje, prima toch? Helaas ook een paar die wel het handje ophouden, hebben zogenaamd psychische problemen, maar faken het.RVV schreef:Hans het heet fraude, strafbaar, misdrijf blabla.. Maar zo wordt dat helemaal niet gezien. Paar plantjes op zolder wie doe je daar nou kwaad mee? Of de buurman met een eigen bedrijfje die een schilderklusje heeft en je zo 500 euro in het handje voor een weekje schilderen geeft... Wie heeft daar nou last van? Of die afgekeurde monteur die in de avonduurtjes wat bijklust voor familie vrienden en kennisen. Iedereen wordt er beter van. Familie lekker goedkoop, en ach ze hebben het al zo zwaar gun hem ook wat. Hoezo fraude. Dat is mekaar gewoon voorthelpen. Ach hondjes fokken en in het zwarte circuit doorverkopen. Ook een leuk zakcentje.
Het is gewoon een feit dat het gebeurd. Alles comforttabel opstrijken en zelf de leuke dingen uit het leven halen. Niks crimineels aan toch?
Door wie wordt dat zo gezien? Door de fraudeur of 'de maatschappij'? Niet volgens de wet in ieder geval.Maar zo wordt dat helemaal niet gezien.
Prima, dan is het idd gewoon wat extra geld buiten hun reguliere baan. Zouden ze wel op moeten geven voor de belasting maar daar gaat het nu niet overIn mijn omgeving zijn er een paar die overdag schilderen voor de zaak en 's avonds/'s weekends bijbeunen. Werken zich de schompes in voor een leuk extraatje, prima toch?
En dan is het uitkeringsfraude en mag je wat mij betreft alles terugbetalen en gestraft worden.Maar idd niet als je ondertussen je handje op houdt bij de staat.
Een beetje moet ook kunnen idd.Robertdj schreef:Een beetje bijbeunen (met de nadruk op bij) moet kunnen, dat is imho het voordeel van bouwvakker/monteur of iets in die richting. Maar idd niet als je ondertussen je handje op houdt bij de staat. In mijn omgeving zijn er een paar die overdag schilderen voor de zaak en 's avonds/'s weekends bijbeunen. Werken zich de schompes in voor een leuk extraatje, prima toch? Helaas ook een paar die wel het handje ophouden, hebben zogenaamd psychische problemen, maar faken het.RVV schreef:Hans het heet fraude, strafbaar, misdrijf blabla.. Maar zo wordt dat helemaal niet gezien. Paar plantjes op zolder wie doe je daar nou kwaad mee? Of de buurman met een eigen bedrijfje die een schilderklusje heeft en je zo 500 euro in het handje voor een weekje schilderen geeft... Wie heeft daar nou last van? Of die afgekeurde monteur die in de avonduurtjes wat bijklust voor familie vrienden en kennisen. Iedereen wordt er beter van. Familie lekker goedkoop, en ach ze hebben het al zo zwaar gun hem ook wat. Hoezo fraude. Dat is mekaar gewoon voorthelpen. Ach hondjes fokken en in het zwarte circuit doorverkopen. Ook een leuk zakcentje.
Het aangeven van die extra inkomsten is nou net de essentie waar het om gaat!HansD schreef:Prima, dan is het idd gewoon wat extra geld buiten hun reguliere baan. Zouden ze wel op moeten geven voor de belasting maar daar gaat het nu niet over.
Dat schrijf ik toch?Het aangeven van die extra inkomsten is nou net de essentie waar het om gaat!
Er is niks mis met extra inkomsten buiten je reguliere baan MITS je deze netjes aangeeft bij de belastingdienst.
Klopt.En hetzelfde geldt voor de uitkeringstrekker MITS deze het netjes aangeeft bij de uitkerende instantie.
Geef je inkomsten niet op, dan is het altijd fout!
Was het maar zoRobertdj schreef:12 maanden voor doodslag. Nice!
http://www.nu.nl/binnenland/2622562/18- ... tiere.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet dat iedereen een eigen mening heeft, maar ik vind dat een totaal respectloos optreden. Het lijkt net een gefrustreerd mannetje die een jaar niks mocht neuken en al zijn lusten op de rest van de 2e Kamerleden mocht botvieren.Wouter81 schreef:Ach ja, de huidige tweede kamer is gewoon een goede afspiegeling van de huidige maatschappij. Alles verhardt. Zoals Robin zegt: if you can't stand the heat.... Cohen moet niet zo huilie huilie doen, hij reageert precies zoals Wilders wil dat hij reageert: gebeten en verontwaardigd. Hij tuint er weer met open ogen in.
Ik heb me wel vermaakt gister met dat 'debat'. Was inderdaad een grote schreeuwpartij maar daarom wel leuk om te zien en te horen.Heb regelmatig dubbel gelegen, zoals die opmerking over verstrengelde belangen.
Tuurlijk roept Wilders ook de nodige onzin maar hij krijgt het elke keer weer voorelkaar om de anderen op de kast te jagen en zelf alle aandacht op te eisen. Is gewoon zijn tactiek en het werkt goed.
Die hele tweede kamer is toch niet serieus te nemen. Daar zitten 150 wereldvreemde mannen en vrouwen te oordelen over heel veel gebieden waar ze totaal niet deskundig over zijn. Als ik als ICT deskundige (kuch) hoor wat ze regelmatig over 'mijn' vakgebied roepen... dan kan ik dat totaal niet serieus nemen. Ik hoor zelden een zinnige opmerking uit die tweede kamer komen. Het is vooral een clubje mensen wat het laatste nieuws van de Telegraaf of het AD becommentariëert. Reageren op het nieuws van de dag en daar dan wat van vinden om zo ook hun mediamomentjes weer te scoren maar veranderen doet er verder toch niets.
Het is allemaal complete onzin wat daar gebeurt, het enige wat daar regeert is het opportunisme dus in dat licht bekeken heb ik er geen moeite mee dat er zo nu en dan iemand de boel flink opschudt, zoals Wilders. Dan hebben we tenminste nog wat vermaak voor onze belastingcenten.Voortaan maar op Comedy Central uitzenden ipv. op Politiek 24.
En heerlijk om te zien dat het morele geweten van Nederland oftewel mannetje Pechtold gister in P&W stevig werd aangepakt door Pauw en Witteman.Da's helemaal een eng mannetje.
Dan moet je ook niet meer zeiken als Marokkaanse kutjongeren allerlei verwensingen naar mensen roepen
Huh? Wil je het juiste linkje nog eens sturen? Wat je nu stuurt spreekt nogal vóór Wilders en tegen Roemer. Wilders zegt (en dat klopt namelijk m.i.) dat diverse regelingen niet meer in stand gehouden kunnen worden omdat ze in de huidige vorm teveel geld kosten. Wilders kijkt verder dan NU, maar vooral naar STRAKS. Dat vind ik juist zo fijn van het huidige kabinet, ze zijn niet met 22 september 2011 bezig, maar voeren beleid zodat we in 2020 nog steeds iets te vreten hebben.EG schreef:De enige echte winnaar in die discussie is Roemer:
http://nos.nl/video/274808-roemer-gedoo ... v-nog.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mag die Wilders wat van leren.
Cohen en Roemer kijken gezamelijk vooral naar de waan van de dag. Een economisch beleid voer je niet voor het komende jaar, maar voor de komende 10-20 jaar. De effecten van de bezuinigingen nu zullen ook pas over een paar jaar merkbaar zijn. Tegen de tijd dat dit kabinet weggestemd is uit onvrede, zodat de PvdA en SP straks weer trots kunnen gaan doen.Luco schreef:Er zijn hier mensen die schijnen zich niet te realiseren dat ze dankzij mensen als roemer en cohen en dergelijke uberhaupt nog kunnen overleven.
Ik wacht met smart op de dag dat Wilders aan de macht komt en ze niks meer krijgen
Helemaal met je eens, probleem is alleen dat elk kabinet, links of rechts andere beleidslijnen uitzet en er dus niks van terechtkomt.Maus335i schreef:Cohen en Roemer kijken gezamelijk vooral naar de waan van de dag. Een economisch beleid voer je niet voor het komende jaar, maar voor de komende 10-20 jaar. De effecten van de bezuinigingen nu zullen ook pas over een paar jaar merkbaar zijn. Tegen de tijd dat dit kabinet weggestemd is uit onvrede, zodat de PvdA en SP straks weer trots kunnen gaan doen.Luco schreef:Er zijn hier mensen die schijnen zich niet te realiseren dat ze dankzij mensen als roemer en cohen en dergelijke uberhaupt nog kunnen overleven.
Ik wacht met smart op de dag dat Wilders aan de macht komt en ze niks meer krijgen
VOORUIT kijken (dat zou ondernemers niet vreemd moeten zijn).