Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 10:26

dvh schreef:http://www.luckymedia.nl/luckytv/2011/09/job/" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitterend !
whahaha :lollerdelol: wat gaaf, dit is vast een compilatie toch? zo in elkaar gezet? als dit echt zo ging dan ist helemaal scherp :lol:

ik ga hem nog eens kijken :TV kijken:

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2011, 11:12

RVV schreef:Even over die comfortabele bijstandtrekkers.. Over geen vetpot ed... Men vergeetceven gemakshalve dat ze links en rechts nog allerlei putjes en klusjes al dan niet legaal (wietzoldertje) er bij snaaien... Als je gratis geld krijgt de hele week kunt doen en laten wat je wilt dan zorg je vanzelf voor wat zwarte inkomsten.. En het kan ook allemaal zo makkelijk in NL.

+ veel

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 22 sep 2011, 11:57

Ach ja, de huidige tweede kamer is gewoon een goede afspiegeling van de huidige maatschappij. Alles verhardt. Zoals Robin zegt: if you can't stand the heat.... Cohen moet niet zo huilie huilie doen, hij reageert precies zoals Wilders wil dat hij reageert: gebeten en verontwaardigd. Hij tuint er weer met open ogen in.

Ik heb me wel vermaakt gister met dat 'debat'. Was inderdaad een grote schreeuwpartij maar daarom wel leuk om te zien en te horen. :) Heb regelmatig dubbel gelegen, zoals die opmerking over verstrengelde belangen. :) Tuurlijk roept Wilders ook de nodige onzin maar hij krijgt het elke keer weer voorelkaar om de anderen op de kast te jagen en zelf alle aandacht op te eisen. Is gewoon zijn tactiek en het werkt goed.

Die hele tweede kamer is toch niet serieus te nemen. Daar zitten 150 wereldvreemde mannen en vrouwen te oordelen over heel veel gebieden waar ze totaal niet deskundig over zijn. Als ik als ICT deskundige (kuch) hoor wat ze regelmatig over 'mijn' vakgebied roepen... dan kan ik dat totaal niet serieus nemen. Ik hoor zelden een zinnige opmerking uit die tweede kamer komen. Het is vooral een clubje mensen wat het laatste nieuws van de Telegraaf of het AD becommentariëert. Reageren op het nieuws van de dag en daar dan wat van vinden om zo ook hun mediamomentjes weer te scoren maar veranderen doet er verder toch niets.

Het is allemaal complete onzin wat daar gebeurt, het enige wat daar regeert is het opportunisme dus in dat licht bekeken heb ik er geen moeite mee dat er zo nu en dan iemand de boel flink opschudt, zoals Wilders. Dan hebben we tenminste nog wat vermaak voor onze belastingcenten. :) Voortaan maar op Comedy Central uitzenden ipv. op Politiek 24.

En heerlijk om te zien dat het morele geweten van Nederland oftewel mannetje Pechtold gister in P&W stevig werd aangepakt door Pauw en Witteman. :) Da's helemaal een eng mannetje.

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2011, 12:10

Hans het heet fraude, strafbaar, misdrijf blabla.. Maar zo wordt dat helemaal niet gezien. Paar plantjes op zolder wie doe je daar nou kwaad mee? Of de buurman met een eigen bedrijfje die een schilderklusje heeft en je zo 500 euro in het handje voor een weekje schilderen geeft... Wie heeft daar nou last van? Of die afgekeurde monteur die in de avonduurtjes wat bijklust voor familie vrienden en kennisen. Iedereen wordt er beter van. Familie lekker goedkoop, en ach ze hebben het al zo zwaar gun hem ook wat. Hoezo fraude. Dat is mekaar gewoon voorthelpen. Ach hondjes fokken en in het zwarte circuit doorverkopen. Ook een leuk zakcentje.

Het is gewoon een feit dat het gebeurd. Alles comforttabel opstrijken en zelf de leuke dingen uit het leven halen. Niks crimineels aan toch?

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 12:11

aanvullende op Wouter, klopt, en Roemer? werd vandaag ook terecht gezet voor uitspraken van Pechthold uit het verleden waar ze niet zo moeilijk over deden, en die uitspraken waren heviger dan wat Wilders doet, wat wilders regelmatig roept/doet is iemand opschrikken door wat te "kleineren" zeg maar, en das heel wat anders dan wat Pechthold deed/doet.
Pechthold vind ik eerlijk gezegd een naar mannetje.

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2011, 12:32

:lollerdelol: :lollerdelol:

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2011, 12:36

RVV schreef:Hans het heet fraude, strafbaar, misdrijf blabla.. Maar zo wordt dat helemaal niet gezien. Paar plantjes op zolder wie doe je daar nou kwaad mee? Of de buurman met een eigen bedrijfje die een schilderklusje heeft en je zo 500 euro in het handje voor een weekje schilderen geeft... Wie heeft daar nou last van? Of die afgekeurde monteur die in de avonduurtjes wat bijklust voor familie vrienden en kennisen. Iedereen wordt er beter van. Familie lekker goedkoop, en ach ze hebben het al zo zwaar gun hem ook wat. Hoezo fraude. Dat is mekaar gewoon voorthelpen. Ach hondjes fokken en in het zwarte circuit doorverkopen. Ook een leuk zakcentje.

Het is gewoon een feit dat het gebeurd. Alles comforttabel opstrijken en zelf de leuke dingen uit het leven halen. Niks crimineels aan toch?
Hehehe, zo is het maar net, en laat de ambtenaar daar eens wat aan doen........... dit maakt het sociale systeem onbetaalbaar. Maar je mag dat niet zeggen......... simpelweg mensen die gepakt worden voor uitkeringsfraude, dus ook zwart bij klussen met WIA of bijstandsuitkering, gelijk het recht tot uitkering ontnemen.......... Nu is het in NL geen vangnet maar een hangmat....... men lacht de werkende gewoon uit, en verklaard ze voor gek.

@Wouter, idd 150 incompetente lamzakken bij elkaar........... de show die Wilders geeft door als een standup comedian de diverse collega's op de hak te nemen is dan toch wel ff prettig.

Die video edit eerder gepost is daarbij natuurlijk ook geniaal............ Job, pas op je partij vrienden van de PVDA zagen achter je rug om aan je poten.......... maar wees gerust, burgemeester in Utrecht kan je altijd nog worden, daar heb je het linkse vrienden netwerk voor.Waar incompetentie een pre is op je CV......

Michel

Robertdj

Bericht door Robertdj » 22 sep 2011, 12:51

RVV schreef:Hans het heet fraude, strafbaar, misdrijf blabla.. Maar zo wordt dat helemaal niet gezien. Paar plantjes op zolder wie doe je daar nou kwaad mee? Of de buurman met een eigen bedrijfje die een schilderklusje heeft en je zo 500 euro in het handje voor een weekje schilderen geeft... Wie heeft daar nou last van? Of die afgekeurde monteur die in de avonduurtjes wat bijklust voor familie vrienden en kennisen. Iedereen wordt er beter van. Familie lekker goedkoop, en ach ze hebben het al zo zwaar gun hem ook wat. Hoezo fraude. Dat is mekaar gewoon voorthelpen. Ach hondjes fokken en in het zwarte circuit doorverkopen. Ook een leuk zakcentje.

Een beetje bijbeunen (met de nadruk op bij) moet kunnen, dat is imho het voordeel van bouwvakker/monteur of iets in die richting. Maar idd niet als je ondertussen je handje op houdt bij de staat. In mijn omgeving zijn er een paar die overdag schilderen voor de zaak en 's avonds/'s weekends bijbeunen. Werken zich de schompes in voor een leuk extraatje, prima toch? Helaas ook een paar die wel het handje ophouden, hebben zogenaamd psychische problemen, maar faken het.

HansD

Bericht door HansD » 22 sep 2011, 12:53

Maar zo wordt dat helemaal niet gezien.
Door wie wordt dat zo gezien? Door de fraudeur of 'de maatschappij'? Niet volgens de wet in ieder geval.

Dat fraude fanatieker opgespoord en harder bestraft mag worden ben ik het mee eens maar doe nou niet alsof heel uitkeringsontvangend Nederland fraudeert met goedkeuring. Dat er gefraudeerd wordt is een feit maar richt je dan op de fraudeurs en niet op iedereen.

HansD

Bericht door HansD » 22 sep 2011, 12:55

In mijn omgeving zijn er een paar die overdag schilderen voor de zaak en 's avonds/'s weekends bijbeunen. Werken zich de schompes in voor een leuk extraatje, prima toch?
Prima, dan is het idd gewoon wat extra geld buiten hun reguliere baan. Zouden ze wel op moeten geven voor de belasting maar daar gaat het nu niet over :wink: .
Maar idd niet als je ondertussen je handje op houdt bij de staat.
En dan is het uitkeringsfraude en mag je wat mij betreft alles terugbetalen en gestraft worden.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 sep 2011, 12:59

Robertdj schreef:

Een beetje bijbeunen (met de nadruk op bij) moet kunnen, dat is imho het voordeel van bouwvakker/monteur of iets in die richting. Maar idd niet als je ondertussen je handje op houdt bij de staat. In mijn omgeving zijn er een paar die overdag schilderen voor de zaak en 's avonds/'s weekends bijbeunen. Werken zich de schompes in voor een leuk extraatje, prima toch? Helaas ook een paar die wel het handje ophouden, hebben zogenaamd psychische problemen, maar faken het.
Een beetje moet ook kunnen idd.

Maar ik ken ook iemand die schilder is en elk jaar verplicht 3 maanden geen werk heeft. Dus een uitkering aanvragen en daarnaast nog 5/6 dagen in de week bijbeunen. Levert hem een leuk zakcentje op, wat ie ook wel nodig is.
Hoort natuurlijk niet zo, maar door de regels wordt ie wel die kan op gedrukt en kan ik het eigenlijk wel begrijpen.

Moedwillig werkloos zijn, de hele dag een beetje niks doen behalve de wietplantjes water geven vind ik van een andere orde eerlijk gezegd.

Elise

Bericht door Elise » 22 sep 2011, 13:20

HansD schreef:Prima, dan is het idd gewoon wat extra geld buiten hun reguliere baan. Zouden ze wel op moeten geven voor de belasting maar daar gaat het nu niet over :wink: .
Het aangeven van die extra inkomsten is nou net de essentie waar het om gaat!

Er is niks mis met extra inkomsten buiten je reguliere baan MITS je deze netjes aangeeft bij de belastingdienst.
En hetzelfde geldt voor de uitkeringstrekker MITS deze het netjes aangeeft bij de uitkerende instantie.

Geef je inkomsten niet op, dan is het altijd fout!

Robertdj

Bericht door Robertdj » 22 sep 2011, 13:52

12 maanden voor doodslag. Nice!

http://www.nu.nl/binnenland/2622562/18- ... tiere.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HansD

Bericht door HansD » 22 sep 2011, 14:07

Het aangeven van die extra inkomsten is nou net de essentie waar het om gaat!

Er is niks mis met extra inkomsten buiten je reguliere baan MITS je deze netjes aangeeft bij de belastingdienst.
Dat schrijf ik toch?
En hetzelfde geldt voor de uitkeringstrekker MITS deze het netjes aangeeft bij de uitkerende instantie.

Geef je inkomsten niet op, dan is het altijd fout!
Klopt.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2011, 14:20

Maar geeft men (de beun met baan of beun met uitkering) het op................ nee, want dan moet voorde beun met werk de prijs omhoog i.v.m. IB, en gaat bij de beun met uitkering gekort worden op zijn uitkering.........

De beun met baan moet dan een zo'n hoog uurloon vragen dat de opdrachtgever net zo goed naar een officieel bedrijf kan gaan, waar die dan ook garantie krijgt......

De beun met uitkering is dan nog wat schandaliger want hard werkende burgers liggen krom voor zijn uitkering, terwijl de persoon in kwestie kennelijk gewoon kan werken................

Kortom de pak kans moet fors omhoog en de strafmaat ook! Naming and shaming is hierbij wellicht ook een optie.

Wellicht moeten de belastingen op werk wel wat omlaag......... zodat meer mensen in een uitkering aan het werk kunnen en een particulier eerder een regulier bedrijf inhuurt, dan een beun.

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2011, 15:53

Robertdj schreef:12 maanden voor doodslag. Nice!

http://www.nu.nl/binnenland/2622562/18- ... tiere.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Was het maar zo :( Doodslag is niet bewezen, anders was de straf (veel) hoger geweest.

EG

Bericht door EG » 22 sep 2011, 15:58

Wouter81 schreef:Ach ja, de huidige tweede kamer is gewoon een goede afspiegeling van de huidige maatschappij. Alles verhardt. Zoals Robin zegt: if you can't stand the heat.... Cohen moet niet zo huilie huilie doen, hij reageert precies zoals Wilders wil dat hij reageert: gebeten en verontwaardigd. Hij tuint er weer met open ogen in.

Ik heb me wel vermaakt gister met dat 'debat'. Was inderdaad een grote schreeuwpartij maar daarom wel leuk om te zien en te horen. :) Heb regelmatig dubbel gelegen, zoals die opmerking over verstrengelde belangen. :) Tuurlijk roept Wilders ook de nodige onzin maar hij krijgt het elke keer weer voorelkaar om de anderen op de kast te jagen en zelf alle aandacht op te eisen. Is gewoon zijn tactiek en het werkt goed.

Die hele tweede kamer is toch niet serieus te nemen. Daar zitten 150 wereldvreemde mannen en vrouwen te oordelen over heel veel gebieden waar ze totaal niet deskundig over zijn. Als ik als ICT deskundige (kuch) hoor wat ze regelmatig over 'mijn' vakgebied roepen... dan kan ik dat totaal niet serieus nemen. Ik hoor zelden een zinnige opmerking uit die tweede kamer komen. Het is vooral een clubje mensen wat het laatste nieuws van de Telegraaf of het AD becommentariëert. Reageren op het nieuws van de dag en daar dan wat van vinden om zo ook hun mediamomentjes weer te scoren maar veranderen doet er verder toch niets.

Het is allemaal complete onzin wat daar gebeurt, het enige wat daar regeert is het opportunisme dus in dat licht bekeken heb ik er geen moeite mee dat er zo nu en dan iemand de boel flink opschudt, zoals Wilders. Dan hebben we tenminste nog wat vermaak voor onze belastingcenten. :) Voortaan maar op Comedy Central uitzenden ipv. op Politiek 24.

En heerlijk om te zien dat het morele geweten van Nederland oftewel mannetje Pechtold gister in P&W stevig werd aangepakt door Pauw en Witteman. :) Da's helemaal een eng mannetje.
Ik weet dat iedereen een eigen mening heeft, maar ik vind dat een totaal respectloos optreden. Het lijkt net een gefrustreerd mannetje die een jaar niks mocht neuken en al zijn lusten op de rest van de 2e Kamerleden mocht botvieren.

Cohen vind ik eerlijk gezegd ook geen sterk man qua discussieren (word tijd dat de PVDA iemand anders daarvoor gebruikt!), maar kom alsjeblieft op zeg, vind jij het normaal op de manier hoe Wilders dat aanpakt? Hij maakt gewoon MISBRUIK van het feit dat Cohen toch niet gaat terugschelden of terugvechten. Dan moet je ook niet meer zeiken als Marokkaanse kutjongeren allerlei verwensingen naar mensen roepen, want ikke ikke ikke en de rest mag stikke want ik ben een kutjoch die alles mag zeggen wat ie wilt. Doet Wilders toch ook?

Er is in dit land vrijheid van meningsuiting, maar met respect I M H O. Serieus, ik heb al 10 oneliners staan die Wilders helemaal zou gek krijgen, die opmerking over dubbele belangen, als ik GL was, zou ik allang gezegd hebben "oh net als die belangenverstrengeling die u met uw Israelische vriendjes heeft". Dan is ie wel gelawyerd.

De enige echte winnaar in die discussie is Roemer:

http://nos.nl/video/274808-roemer-gedoo ... v-nog.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mag die Wilders wat van leren.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2011, 16:09

Jij bent ook zo voorspelbaar EG dat is ook humor............

Dan moet je ook niet meer zeiken als Marokkaanse kutjongeren allerlei verwensingen naar mensen roepen

Je zou een zoon van Pechtold kunnen zijn, die droomt ook van Geert Wilders......... :beer:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 22 sep 2011, 16:11

Bleef het maar bij verbaal geweld van marokkaans tuig, dan had Wilders zelf ook niet zoveel munitie in de kamer gehad.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 16:15

de video is er... speciaal voor EG die over die Roemer praat :D
luister maar goed :wink:

http://nos.nl/video/274963-wilders-verw ... iging.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2011, 16:28

Er zijn hier mensen die schijnen zich niet te realiseren dat ze dankzij mensen als roemer en cohen en dergelijke uberhaupt nog kunnen overleven.

Ik wacht met smart op de dag dat Wilders aan de macht komt en ze niks meer krijgen :lollerdelol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2011, 16:29

EG schreef:De enige echte winnaar in die discussie is Roemer:

http://nos.nl/video/274808-roemer-gedoo ... v-nog.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mag die Wilders wat van leren.
Huh? Wil je het juiste linkje nog eens sturen? Wat je nu stuurt spreekt nogal vóór Wilders en tegen Roemer. Wilders zegt (en dat klopt namelijk m.i.) dat diverse regelingen niet meer in stand gehouden kunnen worden omdat ze in de huidige vorm teveel geld kosten. Wilders kijkt verder dan NU, maar vooral naar STRAKS. Dat vind ik juist zo fijn van het huidige kabinet, ze zijn niet met 22 september 2011 bezig, maar voeren beleid zodat we in 2020 nog steeds iets te vreten hebben.

Roemer daarentegen, laat weer exact zien waar de SP voor staat: een korte termijn visie. Dat niet alleen, hij probeert Wilders onderuit te schoffelen door a: hem te betichten van een afleidingsmanouvre, en doet dat door b: te gaan zeiken over zijn verkiezingsprogramma. Wat heeft Wilders zijn verkiezingsprogramma te maken met de voorgestelde bezuinigingen?

Kijk, ik snap dat Roemer probeert om "de mensen" te laten zien dat Wilders vooral vol leugens zit. Daarmee de steun van het kabinet probeert onderuit te halen zodat de SP zelf in het pluche terecht zou kunnen komen. Maar Wilders van afleiding verwijten en dat zelf vervolgens ook doen in zn 30sec prietpraat tijd, dat is gewoon regelrecht dom :bag:

Ik vind Roemer echt juist tenenkrommend slecht. Totaal geen boodschap die vent, en maar roepen hoe zielig "de mensen" zijn.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 22 sep 2011, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2011, 16:31

Luco schreef:Er zijn hier mensen die schijnen zich niet te realiseren dat ze dankzij mensen als roemer en cohen en dergelijke uberhaupt nog kunnen overleven.

Ik wacht met smart op de dag dat Wilders aan de macht komt en ze niks meer krijgen :lollerdelol:
Cohen en Roemer kijken gezamelijk vooral naar de waan van de dag. Een economisch beleid voer je niet voor het komende jaar, maar voor de komende 10-20 jaar. De effecten van de bezuinigingen nu zullen ook pas over een paar jaar merkbaar zijn. Tegen de tijd dat dit kabinet weggestemd is uit onvrede, zodat de PvdA en SP straks weer trots kunnen gaan doen.

VOORUIT kijken (dat zou ondernemers niet vreemd moeten zijn).

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2011, 16:36

Cohen laat zich ook zoooooooo uit de tent lokken: http://nos.nl/video/274800-opnieuw-aanv ... cohen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Je ziet het stoom uit zn oren gieren, reageert uit emotie en raakt het zakelijke aspect kwijt. Dat is niet de juiste manier om Wilders aan te pakken, totaal niet.

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2011, 16:41

Maus335i schreef:
Luco schreef:Er zijn hier mensen die schijnen zich niet te realiseren dat ze dankzij mensen als roemer en cohen en dergelijke uberhaupt nog kunnen overleven.

Cohen en Roemer kijken gezamelijk vooral naar de waan van de dag. Een economisch beleid voer je niet voor het komende jaar, maar voor de komende 10-20 jaar. De effecten van de bezuinigingen nu zullen ook pas over een paar jaar merkbaar zijn. Tegen de tijd dat dit kabinet weggestemd is uit onvrede, zodat de PvdA en SP straks weer trots kunnen gaan doen.

VOORUIT kijken (dat zou ondernemers niet vreemd moeten zijn).
Helemaal met je eens, probleem is alleen dat elk kabinet, links of rechts andere beleidslijnen uitzet en er dus niks van terechtkomt.

Ik doelde ook meer met mensen als roemer en cohen dat dankzij mensen die zo dachten er nu de regels zijn om zwakkeren en dergelijk op te vangen, sommigen noemen het een hangnet, maar goed het is er wel, de mensen die nu wilders staan aan te moedigen, staan straks als eerste in de kou als die het voor het zeggen krijgt.

Plaats reactie