F80 M3
- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Erik,
Heb je wel eens blokken als Hawk HP+ of HT10 geprobeerd? Bij mij trilde de boel ook als een malle na 1000km inremmen en paar keer vanaf 200-100 remmen met Ferodo DS2500 blokken, Hawk loste al mijn problemen op.
Heb je wel eens blokken als Hawk HP+ of HT10 geprobeerd? Bij mij trilde de boel ook als een malle na 1000km inremmen en paar keer vanaf 200-100 remmen met Ferodo DS2500 blokken, Hawk loste al mijn problemen op.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Mijn remmen trillen niet, en experimenteren met remschijven en blokken op een auto met premium select garantie is er helaas niet bij. Het is zoals Dick terecht stelt. Dusseldorp heeft deze remschijven en blokken gemonteerd. Ik heb betaald aan Dusseldorp. Misschien had ik dat niet moeten doen. Maar zo zit ik niet in mekaar. Vervolgens hebben ze een mega goede inruil aanbieding gedaan op een M550D. Maar dat is nieuw. En dat wil ik niet. Wat ik bij moest leggen heb je in 10.000km afgeschreven. Dankjewel. Qua verstand is die A8 V8 tdi een goede keuze. De tijd zal leren of het hart het daarmee eens is.
Verder zal het mij een worst zijn eigenlijk, zaken worden hier en in verschillende pb's compleet uit zijn verband getrokken. De M gaat zaterdag weg en vanaf dan rijd ik zakelijk satansap. Voor de fun wil ik dan weer rustig op zoek naar een Subaru, droom is een 22B achtig ding, maar die krijgen meer en meer museum status. Maar een 99 widebody coupe graag. Daar komt AP op, rondom. Voor 6pots 335mm achter 4pots 335mm. Korte bak. Beetje als mijn drift WRX destijds. Maar dan 300kg lichter. En een goed setje schokbrekers, Reiger Proflex, zoiets.
Dan kan ik wel ff vooruit
Langlopend hobby project.
Is belangrijker dan een over-powerede auto voor het woon-werk verkeer.

Verder zal het mij een worst zijn eigenlijk, zaken worden hier en in verschillende pb's compleet uit zijn verband getrokken. De M gaat zaterdag weg en vanaf dan rijd ik zakelijk satansap. Voor de fun wil ik dan weer rustig op zoek naar een Subaru, droom is een 22B achtig ding, maar die krijgen meer en meer museum status. Maar een 99 widebody coupe graag. Daar komt AP op, rondom. Voor 6pots 335mm achter 4pots 335mm. Korte bak. Beetje als mijn drift WRX destijds. Maar dan 300kg lichter. En een goed setje schokbrekers, Reiger Proflex, zoiets.
Dan kan ik wel ff vooruit

Langlopend hobby project.
Is belangrijker dan een over-powerede auto voor het woon-werk verkeer.

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Volgende stap > een Tesla 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Lol, met zijn rijstijl waarschijnlijk een rijdende atoombom...
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Ja die remt vanzelf na een uurtje 200 rijden 

- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- JP
- Berichten: 34328
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Is dat nog wel leuk, al dat geboenjer door Duitsland, van baustelle naar baustelle........? 

- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
ik heb er 1 in 450km 

-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Wat nog een issue bij moderne auto's zoals de M5 en de andere vergelijkbare modellen is het feit dat ze buiten heel erg zwaar en enorm sterk zijn ook nog eens de spagaat naar comfort en stil moeten maken. Uit tests schijnt te zijn gebleken dat er tegenwoordig voor de remklauwen uit een zachtere legering materiaal gebouwd wordt om geluid en trillingen beter op te vangen. Nadeel hiervan is dat ze bij zeer zwaar gebruik licht kunnen torderen waardoor de druk op de schijven een ietwat zou kunnen veranderen.
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
De rest mis je omdat je er met 315 km p/u doorheen knalt?


- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Gewoon tijd voor weer eens wat anders volgens mij
Wellicht dat er iets niet klopt aan de M5, het houdt imho bij BMW niet over qua remmerij maar je gebruikt het spul ook wel. De dikke V8TDI lijkt me heerlijk en volgens mij veeeuuul relaxter dan de M!
Ben benieuwd naar de Sub die er moet komen!

Ben benieuwd naar de Sub die er moet komen!

- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Erik, zoek anders mijn oude STI even op. Ik zag op de RDW site dat die al anderhalf jaar stilstaat, dus die heeft niet veel geleden. Vast voor een paar knaken en een bosje konthaar te koop.
400 pk, 500 Nm, top onderstel. Bank eruit slopen, hydraulische handrem erop en klaar is kees
400 pk, 500 Nm, top onderstel. Bank eruit slopen, hydraulische handrem erop en klaar is kees

- Luco
- Berichten: 29376
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Nou Erik, ik zou oppassen, die Bram schijnt ook nogal wat krom te rijden.
Vooral BMW's

Vooral BMW's


- JP
- Berichten: 34328
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Luco, lul


- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Die wilde ik toen al van je kopen ouwe
Ja hoe zoek je zoiets op dan ?

Ja hoe zoek je zoiets op dan ?
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Geen idee. Ik zag op de RWD site dus dat die nadat ik hem met een jaar APK verkocht heb, niet meer opnieuw gekeurd is, dus die zou stil moeten staan sinds januari 2014.
Doodzonde
Doodzonde

-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
mooie lijst. en maar goed dat je de turbo,bak, diff en spruitstukken via garantie kon vervangen. gaat wat worden als de F10 M5's binnenkort voor 'redelijk' geld op de tweedehands markt komen zonder garantie.Erik schreef:Alles met beleid uiteraard, warm rijden vind ik bijv extreem belangrijk, dus altijd 25(!!) km warmrijden, minimaal. Die remmen, je hebt soms geen keuze als je 280 (of 250 of 200) rijdt, en je moet dan opeens remmen in het tante Sidonia scenario, je geen keuze hebt, en je wel moet trappen als Knot zijn 650cc. En dan remt hij zeer overtuigend, bizar zelfs. Daarom is het zo jammer dat die M5 gewoon remschijven als ontbijt eet.
Kosten (ongeveer) over 75kkm / 21 maanden / euro per km
(met de grote beurt en weer een set schijven en blokken erin meegenomen)
mrb 0,02 €
verzekering 0,03 €
afschrijving 0,40 €
remmen en banden 0,24 €
regulier onderhoud 0,07 €
benzine 0,31 €
totaal 1,06 €
Turbo, bak, diff en spruitstukken hebben me niets gekost. Allemaal fabrieksgarantie.
Hoofdkostenpost is de afschrijving, zoals te verwachten, gevolgd door benzine (daar is ook makkelijk 14 liter/100km van te maken maar daar heb je geen M5 voor) en daarna remmen en banden.
![]()
Zit nu wel te vloeken, maar dat is misschien ook wel omdat ik weet dat ik die M enorm ga missen. Zelfs met kut remmen erop. Het was elke keer dikke piemelwerk om dat ding te starten (mits hij warm was, koud klinkt het echt lelijk) of hem in te trappen waar dan ook. Die zwiepende kont ga ik ook missen. Man man man wat een afgrijselijk gaaf apparaat. Snel maar weer een 4banger Subaru opbouwen voor de hobby haaksheid
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
deze is best grappig, een originel 22B is op die site net verkocht, maar deze schijnt ala 22B gemaakt te zijn? oid...Erik schreef: Voor de fun wil ik dan weer rustig op zoek naar een Subaru, droom is een 22B achtig ding, maar die krijgen meer en meer museum status. Maar een 99 widebody coupe graag. Daar komt AP op, rondom. Voor 6pots 335mm achter 4pots 335mm. Korte bak. Beetje als mijn drift WRX destijds. Maar dan 300kg lichter. En een goed setje schokbrekers, Reiger Proflex, zoiets.
Dan kan ik wel ff vooruit
Langlopend hobby project.
Is belangrijker dan een over-powerede auto voor het woon-werk verkeer.
met schijnbaar veel aandacht/kosten gemaakt, wel RHD...maar zo te zien ready to rock

gratis boekenkast erbij zo te zien

http://www.carandclassic.co.uk/car/C634956" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten 

- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Dat is de hoofdreden dat hij weg gaat.bm-dub schreef:mooie lijst. en maar goed dat je de turbo,bak, diff en spruitstukken via garantie kon vervangen. gaat wat worden als de F10 M5's binnenkort voor 'redelijk' geld op de tweedehands markt komen zonder garantie.
De garantie die straks afloopt.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
GTrene wat een belachelijk bruut ding !!!
Alleen ff ombouwen naar LHD en gaan mit der banane
Alleen ff ombouwen naar LHD en gaan mit der banane

- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Geen echte 22B omdat er een 2.0 CDB in ligt, maar ach, het hok zal goed van zijn plek afkomen lijkt me
Gristus, ff naar Roger Clark gebracht voor 17K in ponden, dat was net iets meer werk dan de ruitenwisservloeistof bijvullen

Gristus, ff naar Roger Clark gebracht voor 17K in ponden, dat was net iets meer werk dan de ruitenwisservloeistof bijvullen

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Alleen al de Exe-Tc dempers kosten al een godsvermogen. Geld speelde duidelijk geen rol.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Liever een 2.0cdb dan een 2.35....die laatste gaan in de UK massaal kapot
Het is niet voor niets dat de gobstopper met de 2.0cdb rond rijdt (met 850pk)
Maareh dit is idd een (hele fraaie) replica
Het is niet voor niets dat de gobstopper met de 2.0cdb rond rijdt (met 850pk)
Maareh dit is idd een (hele fraaie) replica