F80 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 12 aug 2015, 20:05

Erik,

Heb je wel eens blokken als Hawk HP+ of HT10 geprobeerd? Bij mij trilde de boel ook als een malle na 1000km inremmen en paar keer vanaf 200-100 remmen met Ferodo DS2500 blokken, Hawk loste al mijn problemen op.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 20:22

Mijn remmen trillen niet, en experimenteren met remschijven en blokken op een auto met premium select garantie is er helaas niet bij. Het is zoals Dick terecht stelt. Dusseldorp heeft deze remschijven en blokken gemonteerd. Ik heb betaald aan Dusseldorp. Misschien had ik dat niet moeten doen. Maar zo zit ik niet in mekaar. Vervolgens hebben ze een mega goede inruil aanbieding gedaan op een M550D. Maar dat is nieuw. En dat wil ik niet. Wat ik bij moest leggen heb je in 10.000km afgeschreven. Dankjewel. Qua verstand is die A8 V8 tdi een goede keuze. De tijd zal leren of het hart het daarmee eens is.

Verder zal het mij een worst zijn eigenlijk, zaken worden hier en in verschillende pb's compleet uit zijn verband getrokken. De M gaat zaterdag weg en vanaf dan rijd ik zakelijk satansap. Voor de fun wil ik dan weer rustig op zoek naar een Subaru, droom is een 22B achtig ding, maar die krijgen meer en meer museum status. Maar een 99 widebody coupe graag. Daar komt AP op, rondom. Voor 6pots 335mm achter 4pots 335mm. Korte bak. Beetje als mijn drift WRX destijds. Maar dan 300kg lichter. En een goed setje schokbrekers, Reiger Proflex, zoiets.

Dan kan ik wel ff vooruit :)
Langlopend hobby project.
Is belangrijker dan een over-powerede auto voor het woon-werk verkeer.

:)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door dvh » 12 aug 2015, 20:26

Volgende stap > een Tesla :headbang:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door allen » 12 aug 2015, 20:33

Lol, met zijn rijstijl waarschijnlijk een rijdende atoombom...

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 20:45

Ja die remt vanzelf na een uurtje 200 rijden :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 20:46

:mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34337
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door JP » 12 aug 2015, 20:54

Is dat nog wel leuk, al dat geboenjer door Duitsland, van baustelle naar baustelle........? :coffee:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 21:05

ik heb er 1 in 450km :ongeveer als:

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Dickh. » 12 aug 2015, 21:11

Wat nog een issue bij moderne auto's zoals de M5 en de andere vergelijkbare modellen is het feit dat ze buiten heel erg zwaar en enorm sterk zijn ook nog eens de spagaat naar comfort en stil moeten maken. Uit tests schijnt te zijn gebleken dat er tegenwoordig voor de remklauwen uit een zachtere legering materiaal gebouwd wordt om geluid en trillingen beter op te vangen. Nadeel hiervan is dat ze bij zeer zwaar gebruik licht kunnen torderen waardoor de druk op de schijven een ietwat zou kunnen veranderen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 21:11

De rest mis je omdat je er met 315 km p/u doorheen knalt?

:headbang:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Niels » 12 aug 2015, 21:31

Gewoon tijd voor weer eens wat anders volgens mij :lol: Wellicht dat er iets niet klopt aan de M5, het houdt imho bij BMW niet over qua remmerij maar je gebruikt het spul ook wel. De dikke V8TDI lijkt me heerlijk en volgens mij veeeuuul relaxter dan de M!

Ben benieuwd naar de Sub die er moet komen! :df:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 21:38

Erik, zoek anders mijn oude STI even op. Ik zag op de RDW site dat die al anderhalf jaar stilstaat, dus die heeft niet veel geleden. Vast voor een paar knaken en een bosje konthaar te koop.

400 pk, 500 Nm, top onderstel. Bank eruit slopen, hydraulische handrem erop en klaar is kees :mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29376
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Luco » 12 aug 2015, 21:40

Nou Erik, ik zou oppassen, die Bram schijnt ook nogal wat krom te rijden.
Vooral BMW's :tooth: :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34337
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door JP » 12 aug 2015, 21:42

:lollerdelol: :roflol:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 21:44

Luco, lul

:lollerdelol:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 21:47

Die wilde ik toen al van je kopen ouwe :mrgreen:
Ja hoe zoek je zoiets op dan ?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 21:49

Geen idee. Ik zag op de RWD site dus dat die nadat ik hem met een jaar APK verkocht heb, niet meer opnieuw gekeurd is, dus die zou stil moeten staan sinds januari 2014.

Doodzonde :?

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door bm-dub » 12 aug 2015, 21:52

Erik schreef:Alles met beleid uiteraard, warm rijden vind ik bijv extreem belangrijk, dus altijd 25(!!) km warmrijden, minimaal. Die remmen, je hebt soms geen keuze als je 280 (of 250 of 200) rijdt, en je moet dan opeens remmen in het tante Sidonia scenario, je geen keuze hebt, en je wel moet trappen als Knot zijn 650cc. En dan remt hij zeer overtuigend, bizar zelfs. Daarom is het zo jammer dat die M5 gewoon remschijven als ontbijt eet.

Kosten (ongeveer) over 75kkm / 21 maanden / euro per km

(met de grote beurt en weer een set schijven en blokken erin meegenomen)

mrb 0,02 €
verzekering 0,03 €
afschrijving 0,40 €
remmen en banden 0,24 €
regulier onderhoud 0,07 €
benzine 0,31 €
totaal 1,06 €

Turbo, bak, diff en spruitstukken hebben me niets gekost. Allemaal fabrieksgarantie.
Hoofdkostenpost is de afschrijving, zoals te verwachten, gevolgd door benzine (daar is ook makkelijk 14 liter/100km van te maken maar daar heb je geen M5 voor) en daarna remmen en banden.

:df:

Zit nu wel te vloeken, maar dat is misschien ook wel omdat ik weet dat ik die M enorm ga missen. Zelfs met kut remmen erop. Het was elke keer dikke piemelwerk om dat ding te starten (mits hij warm was, koud klinkt het echt lelijk) of hem in te trappen waar dan ook. Die zwiepende kont ga ik ook missen. Man man man wat een afgrijselijk gaaf apparaat. Snel maar weer een 4banger Subaru opbouwen voor de hobby haaksheid :mrgreen:
mooie lijst. en maar goed dat je de turbo,bak, diff en spruitstukken via garantie kon vervangen. gaat wat worden als de F10 M5's binnenkort voor 'redelijk' geld op de tweedehands markt komen zonder garantie.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door GTRene » 12 aug 2015, 21:54

Erik schreef: Voor de fun wil ik dan weer rustig op zoek naar een Subaru, droom is een 22B achtig ding, maar die krijgen meer en meer museum status. Maar een 99 widebody coupe graag. Daar komt AP op, rondom. Voor 6pots 335mm achter 4pots 335mm. Korte bak. Beetje als mijn drift WRX destijds. Maar dan 300kg lichter. En een goed setje schokbrekers, Reiger Proflex, zoiets.

Dan kan ik wel ff vooruit :)
Langlopend hobby project.
Is belangrijker dan een over-powerede auto voor het woon-werk verkeer.

:)
deze is best grappig, een originel 22B is op die site net verkocht, maar deze schijnt ala 22B gemaakt te zijn? oid...
met schijnbaar veel aandacht/kosten gemaakt, wel RHD...maar zo te zien ready to rock :tooth:

gratis boekenkast erbij zo te zien ;-)

http://www.carandclassic.co.uk/car/C634956" onclick="window.open(this.href);return false;

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door speedy25 » 12 aug 2015, 22:01

Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten :D

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 22:13

bm-dub schreef:mooie lijst. en maar goed dat je de turbo,bak, diff en spruitstukken via garantie kon vervangen. gaat wat worden als de F10 M5's binnenkort voor 'redelijk' geld op de tweedehands markt komen zonder garantie.
Dat is de hoofdreden dat hij weg gaat.
De garantie die straks afloopt.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 22:17

GTrene wat een belachelijk bruut ding !!!
Alleen ff ombouwen naar LHD en gaan mit der banane :)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 22:20

Geen echte 22B omdat er een 2.0 CDB in ligt, maar ach, het hok zal goed van zijn plek afkomen lijkt me :mrgreen:

Gristus, ff naar Roger Clark gebracht voor 17K in ponden, dat was net iets meer werk dan de ruitenwisservloeistof bijvullen :tooth:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Tristan » 12 aug 2015, 22:26

Alleen al de Exe-Tc dempers kosten al een godsvermogen. Geld speelde duidelijk geen rol.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 22:26

Liever een 2.0cdb dan een 2.35....die laatste gaan in de UK massaal kapot
Het is niet voor niets dat de gobstopper met de 2.0cdb rond rijdt (met 850pk)
Maareh dit is idd een (hele fraaie) replica

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Kadett, m@rco, Martin*, Nivek, Peter-Paul, Thomas H, Wimo en 3 gasten