HANZ06 schreef:Harry-944-basic schreef:Cor Dame schreef:
Al maak je de hele wagen van plastic Ben...............je zal het nodig hebben.
Ik ben nu de data aan het verwerken en de eerst volgende battle zal je in het stof moeten bijten
Have a nice day Ben
Corvette alias
Black Arrow
zorg je dan voor 'officiele' tijdmeting, want: eerst zien dan geloven
p.s. wat zijn de specs van jouw wagen Cor zoals pk/Nm/gewicht verhouding?
Wat ben je fanatiek Harrie, er zijn ook andere auto`s buiten een Porsche die hard kunnen.

Harry en andere geinteresseerden
hierbij dan de specs waar jij zo benieuwd naar bent.
Het is een Corvette Z06 een soort C6 maar dan anders
Motor is een LS7....een zeven liter zonder flauwekul, dus geen turbo's, compressor of andere peppers.
De
intake is wel aangepast, want standaard komt er maar weinig zuurstof naar binnen, dus een andere intake en een enorm gat gezaagd in het vooronder en nu kan de motor zijn lol niet op.
Er is ook een ander
software pakket over de bestaande software geladen en die zogenaamde performance software moet er dan ook voor zorgen dat er iets met die grote hoeveelheid extra lucht wordt gedaan.
Deze aanpassingen zouden +/- 50 pk moeten opleveren. Nooit laten meten, maar Hans heeft met mijn auto gereden en vind het een enorm verschil met zijn Corvette.
Mijn Z06 heeft nu dus ongeveer
565 pk en
660 Nm. De standaard specs zijn 512 pk en 643 Nm. Gewicht +/- 1400kg , want door een aantal veranderingen weet ik het niet precies op de kilo af. Op kenteken staat 1393.
De
remmen zijn nu optimaal in balans en zijn van Stoptech met zeer agressieve blokken, n.l. de Performance Friction Brakes met Carbon Metallic. Remmen doen hun werk echt geweldig, want als je bij de tarzan aankomt met zo'n 260/270 kun je ruim na de 100 meter nog makkelijk remmen. Als ik er zelf wat meer ervaring mee heb zal ik eens kijken waar die grens ligt, want voor mij was het de eerste keer dat ik met echte remmen heb gereden en dat geld trouwens voor de gehele setup/aanpassingen op de van de auto.
Het
onderstel is volledig aangepast door Intrax. Coilovers en dat soort spul. De stabies zijn niet vervangen, want die zijn al zo dik als de uitlaat

Het is al in december aangebracht, maar op straat staat alles in een hele softe modus, zodat ik dagelijks bijna een normale auto heb, waarbij nog een aardige hoeveelheid comfort aanwezig is. Ik had er dus nog geen ervaring mee op het circuit.
De
velgen zijn van ForgeLine en het zijn race velgen, niet te zwaar natuurlijk en de afmetingen zijn alle 18" en voor 11" breed en achter 13" breed.
De
banden zijn de bekende Toyo's R888 met de maten 285 /30 voor en 335 / 30 achter. Het was de eerste keer dat ik met semi's heb gereden en ik ben er zeer van onder de indruk. De auto kan nog veel en veel meer, maar ik moet daar nog aan wennen dat ik nu veel sneller door de scherpe bochten kan. De Michelins PS hebben natuurlijk hun beperking, want dat zijn immers gewoon straatbanden.
Kortom alles op een hoop gooiend>>>>>>>de auto is nu fantastisch.
Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de prestaties, want een donderdag heb ik een beetje geexperimenteerd en had ook nog pech met de Corvette. Als ik er een paar keer meer mee gereden heb dan kan ik er alles uithalen denk ik zelf. Nu was alles te nieuw.
Op het dashboard brandde een lampje van het motormanagement en tijdens het rijden hoorde ik ook nog een soort klopgeest onder de auto.
Op dat moment weet je ff niet wat verstandig is ..... doorrijden of stoppen

: Ik vond het immers zo leuk om met mijn "andere wagen" te rijden dat ik toch ben doorgereden.
Later bleek dat mijn uitlaat ( dempers ) een beetje getordeerd waren en tegen het subframe klopte. Het gaf een vreselijke tering herrie en je had de indruk dat het hele zootje eronderuit zou pleuren. De uitlaten, de lagers, de aandrijfassen

:

:

: Die melding is trouwens nog niet weg en zal naar de dealer moeten om uit te lezen. De uitlaat heb ik al vastgezet, maar het is nog niet echt stil, want bij vol gas en wat hoger in de toeren klopt het nog, maar wel minder. Misschien rubbers van de uitlaatophanging

:

:

:
Maar los van dat gedoe had ik toch een fijne dag.
Vr. Gr.
Corvette
NU SCHAKEL IK EVEN IN DE ONAARDIGE MODUS SPECIAAL VOOR MIJN VRIEND HARRY
Harry je moet niet stom gaan lullen als ik iets post.
Als jij om informatie vraag dan geef ik die jou 1 op 1 . Ik heb er geen enkel belang bij om met getallen te gogelen..........
ik ben geen puber.
Ik bedoel hiermee dat je me niet voor leugenaar moet uitmaken. Als ik jou en de rest informeer over het 1 en ander dan doe ik dat naar eer en geweten en dan verwacht ik niet allerlei stom gelul over bewijzen en dat soort shit.
Als ik jou was dan zou ik de volgende keer een stuk of 6 van die responders stiekum onder de Corvette plakken ( dan zal ik ff niet kijken ) want als je er maar 1 onderplakt dan zou die misschien kunnen uitvallen .......en ja dat wil Harry natuurlijk niet he, want dan heb je geen BEWIJS.
Snap je het nu Harry en dan breng ik het nog genuanceerd.
Have a nice day Harry, no hard feelings.
EEN BEETJE ELKAAR OPNAAIEN IS NATUURLIJK ALTIJD LEUK