Napraten, foto's & filmpjes van DF @ Zandvoort part III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 18 feb 2008, 00:24

Opa schreef:
Jan Visser schreef: Vind die van mijn remschijven mooi gelukt, opa / Ron!! Thnx daarvoor.
Als je 'm in 't groot wilt hebben dan stuur je maar een pb met je email-adres. :wink:
U heeft pb :lol: :D

Corvette

Bericht door Corvette » 18 feb 2008, 00:25

HANZ06 schreef:
Harry-944-basic schreef:
Cor Dame schreef: Al maak je de hele wagen van plastic Ben...............je zal het nodig hebben.
Ik ben nu de data aan het verwerken en de eerst volgende battle zal je in het stof moeten bijten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Have a nice day Ben

Corvette alias Black Arrow
zorg je dan voor 'officiele' tijdmeting, want: eerst zien dan geloven ;-)

p.s. wat zijn de specs van jouw wagen Cor zoals pk/Nm/gewicht verhouding?
Wat ben je fanatiek Harrie, er zijn ook andere auto`s buiten een Porsche die hard kunnen. :wink:
Harry en andere geinteresseerden

hierbij dan de specs waar jij zo benieuwd naar bent.
Het is een Corvette Z06 een soort C6 maar dan anders
Motor is een LS7....een zeven liter zonder flauwekul, dus geen turbo's, compressor of andere peppers.

De intake is wel aangepast, want standaard komt er maar weinig zuurstof naar binnen, dus een andere intake en een enorm gat gezaagd in het vooronder en nu kan de motor zijn lol niet op. :lol:
Er is ook een ander software pakket over de bestaande software geladen en die zogenaamde performance software moet er dan ook voor zorgen dat er iets met die grote hoeveelheid extra lucht wordt gedaan.
Deze aanpassingen zouden +/- 50 pk moeten opleveren. Nooit laten meten, maar Hans heeft met mijn auto gereden en vind het een enorm verschil met zijn Corvette.

Mijn Z06 heeft nu dus ongeveer 565 pk en 660 Nm. De standaard specs zijn 512 pk en 643 Nm. Gewicht +/- 1400kg , want door een aantal veranderingen weet ik het niet precies op de kilo af. Op kenteken staat 1393.

De remmen zijn nu optimaal in balans en zijn van Stoptech met zeer agressieve blokken, n.l. de Performance Friction Brakes met Carbon Metallic. Remmen doen hun werk echt geweldig, want als je bij de tarzan aankomt met zo'n 260/270 kun je ruim na de 100 meter nog makkelijk remmen. Als ik er zelf wat meer ervaring mee heb zal ik eens kijken waar die grens ligt, want voor mij was het de eerste keer dat ik met echte remmen heb gereden en dat geld trouwens voor de gehele setup/aanpassingen op de van de auto.

Het onderstel is volledig aangepast door Intrax. Coilovers en dat soort spul. De stabies zijn niet vervangen, want die zijn al zo dik als de uitlaat :lol: Het is al in december aangebracht, maar op straat staat alles in een hele softe modus, zodat ik dagelijks bijna een normale auto heb, waarbij nog een aardige hoeveelheid comfort aanwezig is. Ik had er dus nog geen ervaring mee op het circuit.

De velgen zijn van ForgeLine en het zijn race velgen, niet te zwaar natuurlijk en de afmetingen zijn alle 18" en voor 11" breed en achter 13" breed.

De banden zijn de bekende Toyo's R888 met de maten 285 /30 voor en 335 / 30 achter. Het was de eerste keer dat ik met semi's heb gereden en ik ben er zeer van onder de indruk. De auto kan nog veel en veel meer, maar ik moet daar nog aan wennen dat ik nu veel sneller door de scherpe bochten kan. De Michelins PS hebben natuurlijk hun beperking, want dat zijn immers gewoon straatbanden.

Kortom alles op een hoop gooiend>>>>>>>de auto is nu fantastisch.
Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de prestaties, want een donderdag heb ik een beetje geexperimenteerd en had ook nog pech met de Corvette. Als ik er een paar keer meer mee gereden heb dan kan ik er alles uithalen denk ik zelf. Nu was alles te nieuw.

Op het dashboard brandde een lampje van het motormanagement en tijdens het rijden hoorde ik ook nog een soort klopgeest onder de auto.
Op dat moment weet je ff niet wat verstandig is ..... doorrijden of stoppen :?: Ik vond het immers zo leuk om met mijn "andere wagen" te rijden dat ik toch ben doorgereden.
Later bleek dat mijn uitlaat ( dempers ) een beetje getordeerd waren en tegen het subframe klopte. Het gaf een vreselijke tering herrie en je had de indruk dat het hele zootje eronderuit zou pleuren. De uitlaten, de lagers, de aandrijfassen :?: :?: :?: Die melding is trouwens nog niet weg en zal naar de dealer moeten om uit te lezen. De uitlaat heb ik al vastgezet, maar het is nog niet echt stil, want bij vol gas en wat hoger in de toeren klopt het nog, maar wel minder. Misschien rubbers van de uitlaatophanging :?: :?: :?:
Maar los van dat gedoe had ik toch een fijne dag.

Vr. Gr.

Corvette

NU SCHAKEL IK EVEN IN DE ONAARDIGE MODUS SPECIAAL VOOR MIJN VRIEND HARRY

Harry je moet niet stom gaan lullen als ik iets post. Als jij om informatie vraag dan geef ik die jou 1 op 1 . Ik heb er geen enkel belang bij om met getallen te gogelen..........ik ben geen puber.
Ik bedoel hiermee dat je me niet voor leugenaar moet uitmaken. Als ik jou en de rest informeer over het 1 en ander dan doe ik dat naar eer en geweten en dan verwacht ik niet allerlei stom gelul over bewijzen en dat soort shit.
Als ik jou was dan zou ik de volgende keer een stuk of 6 van die responders stiekum onder de Corvette plakken ( dan zal ik ff niet kijken ) want als je er maar 1 onderplakt dan zou die misschien kunnen uitvallen .......en ja dat wil Harry natuurlijk niet he, want dan heb je geen BEWIJS.

Snap je het nu Harry en dan breng ik het nog genuanceerd.

Have a nice day Harry, no hard feelings.

EEN BEETJE ELKAAR OPNAAIEN IS NATUURLIJK ALTIJD LEUK
Laatst gewijzigd door Corvette op 18 feb 2008, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 feb 2008, 00:55

@Cor: Afgelopen vrijdag nog een Amerikaanse held gesproken over Corvettes. Hij begrijpt jou in ieder geval volledig voor het monteren van een coilover-set. Volgens hem was een 'bladveer'-oplossing puur en alleen een slechte geldkwestie :D

Ze racen zelf in een Adder trouwens ;) Gewoon bijna 3 kwartier met die gast aan de telefoon gezeten, echt lachen :D

Zie hier: http://www.bursethracing.com/products/s ... 5/sfID3/38
(ging mij om de Öhlins trouwens)

en hier voor jou:
http://www.bursethracing.com/products/sfID1/490

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 18 feb 2008, 01:15

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 18 feb 2008, 02:01

[subaru-noob]

Die RHD- Impreza , is dat nou een 22B of.. ?

[/subaru-noob]

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 18 feb 2008, 02:08

Dat is een Subaru Impreza WRX STi Type R version V ;)

Roel.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 18 feb 2008, 02:13

Lekker korte type aanduiding hehe. Zal wel aardig wat verschil maken op een circuit als Zandvoort.. zo'n rechtsgestuurde auto ? Of is er van de "betere" gewichtsverdeling niets te merken ?

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 18 feb 2008, 02:21

Zowiezo het gewicht van de bestuurder Michel ... dat zit aan de stuurboordzijde :mrgreen: ;)

Verder is de wagen wel wat breder aan de achterzijde wat uiteraard tov een 'normale Impreza' een wat andere/betere wegligging zal geven.

Maar ik denk dat de eigenaar (Scooby Leo) hier wel wat over kan vertellen.

Roel.

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 18 feb 2008, 08:13

LOL @ Roel

Het is idd een Type R. De Type R (2deurs) en RA (4deurs) waren het officiele rallychassis voor Subaru voor oa Groep N.

De 22B is een speciale editie. Deze is gemaakt naar aanleiding van de WRC auto.

Misschien dat ik de mijne ooit nog een WRC look geef (brede schermen etc) Verder is zo'n beetje alles al aangepast aan de auto.

gr Leo

Corvette

Bericht door Corvette » 18 feb 2008, 08:58

Sjoerd

je kunt die 2 absoluut niet met elkaar vergelijken, want het zijn totaal verschillende auto's.

De AMG is een supersportwagen met alle denkbare comfort en is daarbij ook nog een cabrio, dus wat verwacht je nog meer van een auto.
De MB is met de mooiste leersoorten en andere luxe materialen afgewerkt en de Corvette niet. Dat is overigens wel mogelijk om dat ook in de Corvette te krijgen, maar dan ben je weer net zo ver..qua kosten dan. Carbondelen, leer, etc., etc....alles kan.

De verschillen van de auto's zijn mega, maar de prijs ook.
De AMG is kompleet 228.000 en de Corvette ruim 100.000 minder.
Nu na de diverse aanpassingen komen de kosten op 135.000 inclusief een extra set velgen en Toyo's R888.

Mijn keuze voor de Corvette is zo'n 14 maanden geleden geboren op het moment dat ik racen leuk begon te vinden. Nou ja racen.....trackdays eigenlijk.

Vr. Gr.

Cor

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 18 feb 2008, 09:11

Je heb nu ook de juiste trackday tool, cor!
Waanzinnig apperaat.. ongelofelijk dat je de 270 aantipt op het rechte stuk.. ik kom niet verder dan 190/195 met de Dax (dan gaat die ook bijna vliegen trouwens :lol: )
Ik wil je wel eens tegen komen in de bochten.. ben benieuwd wat er dan sneller is.. bruut geweld maar met een hoog gewicht of iets minder bruut maar een stuk lager gewicht.. kwa rondetijd ga ik het voorlopig nog niet redden. Moet mijn ballen nog iets laten groeien om later te remmen en harder te gaan.

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 18 feb 2008, 09:12

Er komen nog meer foto's van mijn kant, maar ben afgelopen weekend nog al druk geweest, dus geen tijd gehad... :oops:

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 feb 2008, 10:09

Roderic E34T schreef:Er komen nog meer foto's van mijn kant, maar ben afgelopen weekend nog al druk geweest, dus geen tijd gehad... :oops:
Ik verheug me erop

N6GSR

Bericht door N6GSR » 18 feb 2008, 10:19

http://www.youtube.com/watch?v=V1okZ5UNtcc

Me having fun :lol:

jamsie in a spin vs evo 7 vs m3 csl
8) 8) 8) 8)
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2020081195

Enjoy

Jason

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 feb 2008, 10:38

SpeedCars schreef:Zowiezo het gewicht van de bestuurder Michel ... dat zit aan de stuurboordzijde :mrgreen: ;)

Verder is de wagen wel wat breder aan de achterzijde wat uiteraard tov een 'normale Impreza' een wat andere/betere wegligging zal geven.

Maar ik denk dat de eigenaar (Scooby Leo) hier wel wat over kan vertellen.

Roel.
Dat gewicht wordt ruimschoots gecompenseerd met de gigantische set gereedschap die hij naast hem heeft liggen.
Niet voor grote reparaties hoor, maar voor af en toe eens een lampje te vervangen of een ................................ distributie ofzo :mrgreen:

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 18 feb 2008, 10:42

Tijdens het rijden haal ik dit eruit maar bij een Impreza heb je dit idd standaard nodig :wink:

Geluukig deden mijn ventieltjes wel wat ze moesten doen :mrgreen:

gr SleutelScoobyLeo

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 18 feb 2008, 10:50

Great movies Jason :!:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 feb 2008, 10:51

Scooby Leo schreef:Tijdens het rijden haal ik dit eruit maar bij een Impreza heb je dit idd standaard nodig :wink:

Geluukig deden mijn ventieltjes wel wat ze moesten doen :mrgreen:

gr SleutelScoobyLeo

Alleen je koppeling niet :mrgreen:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 18 feb 2008, 11:34

They Jamsie vid is great! Nice action there.

Only the second half of the vid is not working here?
Vid goes black and then scrambles a bit at the end.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2008, 11:52

that was a nice spin :lol: :lol: a perfect...360 spin :twisted:

René130i

Bericht door René130i » 18 feb 2008, 11:54

Great movies 8) Scared the hell out of me (130i) @ scheivlak :lol:

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 18 feb 2008, 12:57

Is my webbrowser OK? What's wrong with the sound on the second video (spin, CSL, EVO)?

The sound doesn't match the video?

N6GSR

Bericht door N6GSR » 18 feb 2008, 13:22

Yes sorry about that,the battery was flat in the recording equipment.
but everyone just wanted to see the video off the 3 cars racing

Ill post an edited version when i get the time

Jason

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 18 feb 2008, 13:30

Cor Dame schreef: NU SCHAKEL IK EVEN IN DE ONAARDIGE MODUS SPECIAAL VOOR MIJN VRIEND HARRY

Harry je moet niet stom gaan lullen als ik iets post. Als jij om informatie vraag dan geef ik die jou 1 op 1 . Ik heb er geen enkel belang bij om met getallen te gogelen..........ik ben geen puber.
Ik bedoel hiermee dat je me niet voor leugenaar moet uitmaken. Als ik jou en de rest informeer over het 1 en ander dan doe ik dat naar eer en geweten en dan verwacht ik niet allerlei stom gelul over bewijzen en dat soort shit.
Als ik jou was dan zou ik de volgende keer een stuk of 6 van die responders stiekum onder de Corvette plakken ( dan zal ik ff niet kijken ) want als je er maar 1 onderplakt dan zou die misschien kunnen uitvallen .......en ja dat wil Harry natuurlijk niet he, want dan heb je geen BEWIJS.

Snap je het nu Harry en dan breng ik het nog genuanceerd.

Have a nice day Harry, no hard feelings.

EEN BEETJE ELKAAR OPNAAIEN IS NATUURLIJK ALTIJD LEUK
waren mijn vorige posts zo onaardig dat ik twee draaien om mijn oren en een schop onder mijn kont verdiend heb...... mocht ik zo zijn overgekomen mijn oprechte excuses! :oops:

Ik had het niet over jou maar over een grote groep circuitridders die met grote verhalen de show willen stelen, vandaar. zelf ga ik niet meer het circuit op zonder tijdmeting, bij gewoon rondjes rijden is voor mij de lol eraf, zodoende vroeg ik naar 'bewijs', dat je zeer snel was was mij niet ontgaan, en eerlijk is eerlijk, je begon zelf over mogelijk te rijden rondetijden.......

dank voor je uitgebrijde verslag van de specs van je wagen, hij was al indrukwekkend, en nu nog meer, je hebt zeker een goede keuze gemaakt door bij Henk er coilovers onder te zetten, naar mijn mening 1 van de beste oplossingen voor het geld (ik rij er in de basic cup ook mee)

volgende keer mag je van mij een transponder lenen, heb ik ook een keer rondetijden die onder de 2 minuten komen :wink:

Maik

Bericht door Maik » 18 feb 2008, 13:47

Cor, ga nou niet liegen he, met 260/270 aankomen bij de Tarzan en dan na de 100m remmen.... Zal wel door de hoge snelheid komen :wink: :lol:

Plaats reactie