Vanaf P10 2020 (992) Carrera S

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Enrico

Re: Vanaf P10 2020 (992) Carrera S

Bericht door Enrico » 26 jul 2025, 13:29

Wimo schreef: 26 jul 2025, 12:56 Rennlist staat vol met mensen die de pccb schijven vervangen door stalen varianten omdat het kosten besparend is.. gebeurt ook bij veel Ferraris. Nooit overwogen? Schijven leveren je een handige cent op..

Wat vind je van de turbo spoolup vs de s? Ik vond dat het leukste aan de base.
Ombouwen loste de PCCB probleem, maar kost ook een berg geld om het bij Porsche te laten doen. En er waren meer systemen die grint gevoelig zijn met hoge kosten posten. Adaptive cruise control radar aan de voorkant en de 360 camera’s en PDLS Mateix koplampen. Nu heb ik base lampen, geen camera aan de voorkant nog spiegels en geen cruisecontrol radar onder de kenteken op de voor bumper. Dat ging ook in mijn hooft spelen. Over een paar manden rij ik 8000/9000km door Frankrijk/Spanje en Zwitzerland. Als voorbeeld in de afgelopen jaar is binnen mijn road trip vrienden group 5 voorruiten gesneuveld. Wij rijden hoofdzakelijk afgelegen gebieden. Voorruiten zijn verzekerings werk maar de andere systemen zijn voor eigen rekening.

De spoolup van de T is sneller dan de S. Stuk minder lag en snellere response! Daarom denk ik dat hij tussen 80-150 nauwelijks langzamer voelt. Na 160 voel je wel dat de acceleratie minder heftig is. Maar dat neem ik voor lief. Ik rij al jaren 99% van de tijd tussen 60 en 140. Tot de S. Dat was ook een issue, hoe gek het ook klinkt. Hij was TE SNEL voor de openbare weg 😬

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2025, 13:35

Robin schreef: 26 jul 2025, 12:56
Enrico schreef: 26 jul 2025, 11:56
JP schreef: 26 jul 2025, 11:43 Ik vraag me serieus af hoe gek je moet doen dat kiezel tussen je remschijf/schijfrem kan komen of zelfs je velgen beschadigd, maar misschien rij ik te langzaam en ontwijk de grindbakken ook :kikker: :tooth:
3km op een Franse landweg met 25km per uur. De foto’s van de velg schade staan eerder in dit topic. Zo makkelijk ging het.
De term 'steenrijk' krijgt in dit geval een andere betekenis. :P
:lol:

Maar idd begrijpelijk dat je niet continu bang wil zijn voor zo’n kostenpost zeker in het buitenland heb je nou eenmaal veel wegen met gravel / kleine stenen op de weg.

En uiteindelijk heb je zo’n ding om te rijden :df:

Wimo

Bericht door Wimo » 26 jul 2025, 14:50

Enrico schreef: 26 jul 2025, 13:29
Wimo schreef: 26 jul 2025, 12:56 Rennlist staat vol met mensen die de pccb schijven vervangen door stalen varianten omdat het kosten besparend is.. gebeurt ook bij veel Ferraris. Nooit overwogen? Schijven leveren je een handige cent op..

Wat vind je van de turbo spoolup vs de s? Ik vond dat het leukste aan de base.
Ombouwen loste de PCCB probleem, maar kost ook een berg geld om het bij Porsche te laten doen. En er waren meer systemen die grint gevoelig zijn met hoge kosten posten. Adaptive cruise control radar aan de voorkant en de 360 camera’s en PDLS Mateix koplampen. Nu heb ik base lampen, geen camera aan de voorkant nog spiegels en geen cruisecontrol radar onder de kenteken op de voor bumper. Dat ging ook in mijn hooft spelen. Over een paar manden rij ik 8000/9000km door Frankrijk/Spanje en Zwitzerland. Als voorbeeld in de afgelopen jaar is binnen mijn road trip vrienden group 5 voorruiten gesneuveld. Wij rijden hoofdzakelijk afgelegen gebieden. Voorruiten zijn verzekerings werk maar de andere systemen zijn voor eigen rekening.

De spoolup van de T is sneller dan de S. Stuk minder lag en snellere response! Daarom denk ik dat hij tussen 80-150 nauwelijks langzamer voelt. Na 160 voel je wel dat de acceleratie minder heftig is. Maar dat neem ik voor lief. Ik rij al jaren 99% van de tijd tussen 60 en 140. Tot de S. Dat was ook een issue, hoe gek het ook klinkt. Hij was TE SNEL voor de openbare weg 😬
Heb je onderzoek gedaan naar de fragiele ruiten die je nu hebt? De lichtgewicht ruiten breken al als je er naar kijkt.. hoop voor je dat ze heel blijven. Heb al twee keer een kapotte zijruit gehad. Peperkoek.
NOOIT meer lwg hier. 859.25 per keer.

New fear unlocked https://rennlist.com/forums/992-gt3-and ... glass.html

Ik plak gewoon een klein stukje ductape op de nacht camera als ik een roadtrip maak.. de rest van de punten die je noemt zijn aardig bulletproof tegen stenen hoor...

Enrico

Bericht door Enrico » 26 jul 2025, 16:09

Heb je onderzoek gedaan naar de fragiele ruiten die je nu hebt? De lichtgewicht ruiten breken al als je er naar kijkt.. hoop voor je dat ze heel blijven. Heb al twee keer een kapotte zijruit gehad. Peperkoek.
NOOIT meer lwg hier. 859.25 per keer.

New fear unlocked https://rennlist.com/forums/992-gt3-and ... glass.html

Ik plak gewoon een klein stukje ductape op de nacht camera als ik een roadtrip maak.. de rest van de punten die je noemt zijn aardig bulletproof tegen stenen hoor...
Valt de zijruit niet onder je verzekering? Glazen dak niet, die heb ik met ppf laten dekken.

Kennis van mij zit al op zijn 3rde ACC radar in 2 jaar ivm steenslag. Voorruit van de 992 is ook Swiss cheese.

Wimo

Bericht door Wimo » 26 jul 2025, 16:55

Nope.. in Amerika vervangt porsche de ruiten door een sterkere variant. Hier in de eu durven we niets dus bukken.

Enrico

Bericht door Enrico » 26 jul 2025, 21:21

Wimo schreef: 26 jul 2025, 16:55 Nope.. in Amerika vervangt porsche de ruiten door een sterkere variant. Hier in de eu durven we niets dus bukken.
That sucks, heb het gecheckt en alle ruiten zijn bij mij ook gedekt. Zelf de panorama dak 🤣 voor nix de ppf er op laten zetten 🤣 volgende keer eerst de kleine letters checken op de polis 🤭

Plaats reactie