En volgende keer iets eerder blokken vervangen haha, ik dacht dat ik laat was

Nouja, ik koop pas andere blokken/schijven als de oude op zijn....dus ik weet niet waarom ik op deze manier duurder uit ben.Rolf205 schreef: 06 okt 2020, 09:24Misschien is het een gevalletje "niet weten wat je mist", maar met 4pots klauwen kun je ook gedoseerder harder remmen, zonder dat ze het randje van hun kunnen zitten. Voor je huidige remmen eerst DS2500 en dan DS3000 blokken kopen, is ook niet helemaal gratis; wellicht kun je eerst naar een upgrade kijken en dan daar goede blokken voor kopen? Als je straks harder gaat, kom je wellicht toch een keer op het punt dat je grotere remmen wil en dan ben je uiteindelijk meer kwijt.Rene-RS schreef: 02 okt 2020, 16:52
Jawel hoor....genoeg verkrijgbaar van veel verschillende merken....ook adapters om achterklauwen van een Porsche 996 te monteren icm mijn huidige 280mm schijf.....echt veel mogelijkheden
Maar tot nu toen voldeden mijn huidige remmen prima hoor. Vorig jaar ook op Assen gereden en dat ging prima....en dat was dus op de Sandtler schijven en Yellowstuff blokken...dus ook nog niet eens een dure setup. Ik zie daarom niet nog niet de noodzaak om over te stappen naar een grotere schijf of een remklauw met 4 zuigers oid. Dat dit nu zo kapot is, is mijn eigen schuld door iets te lang door te rijden
En de reden dat ik nu overstap naar Brembo Max/DS2500 is puur omdat ik graag ervaring wil opdoen met verschillende blokken/schijven op huidige (betaalbare) setup. Volgende stap zal DS3000 worden oid zeg maar...
klopt helemaal hoor....en ben me er bewust van dat uiteindelijk de grotere setup er (moeten) komen. Maar dan nog zou ik eerst mijn huidige remmen op rijden, voordat ik de grotere setup zou plaatsen.Rolf205 schreef: 06 okt 2020, 15:00 Uiteindelijk is het jouw keuze waar en wanneer je geld aan je auto besteedt; dat was ook niet mijn punt.
Ik bedoelde meer als een hint om in het achterhoofd te houden; wat je nu onder of boven de maat vindt, kan in de verloop van tijd veranderen en dat hoeft niet perse samen te vallen met het moment dat je blokken op zijn. Met het vermogen wat jij hebt, ga je snellere rondetijden neerzetten en neemt de belasting op de remmen toe. Ter vergelijk; ik rij met mijn jaren '80 gebakje en 160pk/177Nm nu ook 2.14/2.15 op Assen; jij hebt het dubbele vermogen en de potentie om er meer snelheid er uit te halen; maw ik zou de noodzaak voor groter spul nog niet zo snel afserveren.
Banaantjes waren 10minuten na het maken van de foto al op...hahaha
Pinderwagen! Ja die volg ik al jarenlang op Clubgti.co.uk. Heel erg tof project is dat en doet net als ik alles in de buitenlucht of in een oude kleine garage.. ben zelf niet zo'n fan van de looks van zijn aeropakket, maar het schijnt wel echt serieus winst te geven....heeft ie ook helemaal zelf uitgedoktert met testen op het circuit met lintjes op de auto en dan kijken wat de luchtstroom doet etc......erg leuk om te volgen.jacobt schreef: 11 okt 2020, 23:00 Deze wel is gezien?
Ik niet , dacht gelijk aan jouw Golf.
Misschien wat inspiratie
https://youtu.be/l47hKqnA-lc
Blokken goed inremmen, en dan weer even wegleggen is de beste methode. Als deze blokken (net als HT10's) op 500-600 graden moeten komen, moet je ze als straatblokken eigenlijk niet gebruiken, dan slijten ze veel te veel omdat ze op kracht werken en niet op de transferlaag (frictie).Ferdi Gielen schreef: 15 okt 2020, 07:04 Netjes weer zo!
Die Ferrodo's mag je best redelijk enthousiast inremmen, zijn verder blokken waar wel iets temperatuur in moet zitten voor ze écht bijten.
Ah oke, maar dan is het echt wel aan te raden dat Rene betere remmen gaat monteren voor op het circuit, dat je ook met je tanden op het dash hangt en niet op 300m al moet aanremmen vanwege die sponzenFerdi Gielen schreef: 15 okt 2020, 09:41 DS2500 is geschikt voor sportief straatgebruik, zijn dus geschikt om gewoon dagelijks te gebruiken.
Zo heb ik ze zelf ook onder meerdere auto's gehad.
Onder de 205 zat DS3000, die moeten echt goed warm worden voordat die het echt gaan doen.
Ik heb hetzelfde. Ik sprak iemand met een Clio RS endurance racer en die had een achterspoiler gemonteerd om iets meer druk op de achterwielen te krijgen, waardoor zn banden schoner bleven. Geen idee of het hout snijt, maar FYI...Rene-RS schreef: 15 okt 2020, 02:13
Kwam er trouwens achter dat mijn profieldiepte alleen maar groter wordt na een trackday
Oh dat kan wel eens helpen ja...beetje meer wrijving tussen achterband en asfalt waardoor de band schoner blijft. Beetje meer druk op de achterwielen zou sowieso geen overbodige luxe zijn btwRolf205 schreef: 15 okt 2020, 12:25Ik heb hetzelfde. Ik sprak iemand met een Clio RS endurance racer en die had een achterspoiler gemonteerd om iets meer druk op de achterwielen te krijgen, waardoor zn banden schoner bleven. Geen idee of het hout snijt, maar FYI...Rene-RS schreef: 15 okt 2020, 02:13
Kwam er trouwens achter dat mijn profieldiepte alleen maar groter wordt na een trackday
Lekker bezig verder!
Klopt! Volgens mij zijn de zachtere versies ook niet streetlegal?
Ik wil de binnenste homokineten nog even vervangen en dan is de doos van Autodoc leegNurdt schreef: 15 okt 2020, 20:24 Lekker nieuwe remmerij! Geeft wel weer vertrouwen na die debacle!
Nog meer op je agenda staan qua aanpassingen of?
En beetje bij elkaar zoeken is prima! Wat werkt dat werkt!![]()
Mijn Nankang AR-1 hebben ook TW100 en zijn idd streetlegal.EricT schreef: 16 okt 2020, 00:24 Treadwear 100 is ook gewoon streetlegal voor zover ik weet ,daar reed ik mee op de openbare weg en op het circuit.
Ze slijten misschien iets sneller dan de 180.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Dimitri, Google [Bot], Kocheler, m3e30_chris, Philipoo, Sander-E46 en 10 gasten