Ik heb mijn hobby auto's idd ook altijd via Herasto. Goedkoop en goed geregeld.Paskal schreef: 21 mar 2024, 10:20 De Z4 is uit 2003 en ik heb eea ondergebracht bij Herasto waarbij je op hun site heel eenvoudig voor auto's van meer dan 20 jaar een premieberekening uit kunt voeren. Voor jongere voertuigen moet je even contact met hen opnemen aldus de site.
Ook daar is de leeftijd van de auto inderdaad van invloed op de hoogte van de premie: deze is afhankelijk van de gewenste dekking, leeftijd bestuurder, leeftijd auto, taxatiewaarde (noodzakelijk bij all-risk), eigen risico, aantal km/jaar en of het hobby of dagelijkse auto is.
BMW i3s in the house
- Martijn_bmw
- Berichten: 28521
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Z4 gedetailed
Inmiddels de Z4 wat netter gemaakt middels een fatsoenlijke detailbeurt: kleien, 3 staps polijsten en vervolgens van een dubbele waxlaag voorzien. Kunststof in interieur gevoed en leren stoelen schoongemaakt en weer ingevet. Ondanks dat Joël er heel goed voor gezorgd had,doet zo'n fatsoenlijke poetsbeurt de auto toch goed (ook al is het lastig op de foto's te zien).
Linker nier netjes zwart gemaakt, rechter nog to do: Kapje moet ik nog doen, maar ziet er ook zo eigenlijk nog prima uit
Niet slecht voor een autootje van 21 jaar oud denk ik
Ook van binnen ziet hij er weer top uit inclusief het fijne stuurtje:
Heerlijk zittende stoeltjes nog weer iets netter dan ze waren:
Imilddels kan ik bijna gaan kwartetten met al die pasjes
Linker nier netjes zwart gemaakt, rechter nog to do: Kapje moet ik nog doen, maar ziet er ook zo eigenlijk nog prima uit



- Martijn M
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Staat er mooi bij! Mooi resultaat.
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Ziet er weer fris uit !
Interieur van deze Z4 blijft mooi door zijn eenvoud.
Mag ik van jou in de categorie SUV's de Cayenne..................
Aparte cardholder nodig voor al die pasjes.

Interieur van deze Z4 blijft mooi door zijn eenvoud.
Mag ik van jou in de categorie SUV's de Cayenne..................


Aparte cardholder nodig voor al die pasjes.

-
- Berichten: 6757
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
21 jaar alweer…. Blijft een tijdloos model 

- JP
- Berichten: 34214
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Z4 heb je goed opgeknapt
vorige eigenaar was niet zo van een beetje TLC aan voiture 


- Martijn_bmw
- Berichten: 28521
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Gaaf Pascal! Idd zo’n uitgebreide poetsbeurt doet altijd veel voor de uitstraling
- Joël D.
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Goed bezig Paskal, leuk om te zien!

Ik voel me niet aangesproken.JP schreef: 26 mar 2024, 18:37 Z4 heb je goed opgeknaptvorige eigenaar was niet zo van een beetje TLC aan voiture
![]()

- Eeuwe
- Berichten: 4981
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Goed bezig Paskal, de Z4 staat er weer super gaaf bij!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13001
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Z4 gedetailed
Dat is ook precies wat ik dacht!

- StefanW
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Heel mooi Pascal!
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Dank voor de complimenten. Zo'n detailbeurt kost altijd wel een paar uurtjes, maar het is wel werk wat voldoening geeft door het fraaie resultaat
. Het helpt ook wel als je de auto met alle detailspullen gewoon kunt laten staan als je er klaar mee bent. De polijstpads maak ik overigens wel even goed schoon in de padwasher. Volgende avond weer een uurtje polijsten en zo heb je het gevoel dat het geen megaklus is waar je vele uren aan een stuk mee bezig bent.

- Joël D.
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Dat is bij mij wel het probleem. Ik moet het in één keer afmaken en daar heb ik nooit echt zin in gehad.
- Arthur
- Berichten: 43036
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Wanneer kan ik mijn auto brengen, Paskal?Paskal schreef: 27 mar 2024, 10:14 Dank voor de complimenten. Zo'n detailbeurt kost altijd wel een paar uurtjes, maar het is wel werk wat voldoening geeft door het fraaie resultaat. Het helpt ook wel als je de auto met alle detailspullen gewoon kunt laten staan als je er klaar mee bent. De polijstpads maak ik overigens wel even goed schoon in de padwasher. Volgende avond weer een uurtje polijsten en zo heb je het gevoel dat het geen megaklus is waar je vele uren aan een stuk mee bezig bent.

- matthyssie
- Berichten: 6218
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Super Paskal!!! Ben nu al benieuwd naar de volgende update!
- yorick
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Mooi werk Paskal! Een nieuwe auto is pas echt van jou, zodra hij een grondige reiniging heeft gekregen. In het geval van mijn huidige daily, is dat zo ongeveer de enige schoonmaak beurt die hij heeft gekregen.
Ik heb ook nog wel een mooi poetsprojectje in de aanbieding. Iets minder dankbare kleur, maar wel een onwijs groot verschil tussen voor en na mogelijk
witte uni lak van de 5, lijkt aangebracht te zijn met stoepkrijt.
Ik heb ook nog wel een mooi poetsprojectje in de aanbieding. Iets minder dankbare kleur, maar wel een onwijs groot verschil tussen voor en na mogelijk

- LaurensM
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Mooie auto Paskal.
Voor mij komt het in de jaren begin 2000 het qua design/'kwaliteit'/analoog vd digitaal allemaal erg mooi bij elkaar bij BMW.
Jouw Z4 wordt ook mooi 'oud' wat mij betreft. Ook mooi dat het dashboard vrij basic is. Allicht dat de audio ed wat verouderd is, maar je zit waarschijnlijk niet met een verouderd scherm. Hierdoor blijft het verouderingsproces volgens mij mooi verscholen.
Detailling beurtje vind ik ook leuk om te doen. Je leert de auto in alle details kennen en de resultaten zijn vaak enorm!
Veel plezier.
Vraagje, vanuit mij: waarom een Z4 en bijv. geen Boxster uit die tijd? Heb zelf een Boxster S uit 2001. Nog steeds erg blij mee, heb toen ook een z4 actief overwogen. Voor mij telde het feit dat het een Porsche was, maar vooral het rijden en het geluid: dat is echt onovertroffen. Wat minder vind ik in de Boxster de zit positie.
Voor mij komt het in de jaren begin 2000 het qua design/'kwaliteit'/analoog vd digitaal allemaal erg mooi bij elkaar bij BMW.
Jouw Z4 wordt ook mooi 'oud' wat mij betreft. Ook mooi dat het dashboard vrij basic is. Allicht dat de audio ed wat verouderd is, maar je zit waarschijnlijk niet met een verouderd scherm. Hierdoor blijft het verouderingsproces volgens mij mooi verscholen.
Detailling beurtje vind ik ook leuk om te doen. Je leert de auto in alle details kennen en de resultaten zijn vaak enorm!
Veel plezier.
Vraagje, vanuit mij: waarom een Z4 en bijv. geen Boxster uit die tijd? Heb zelf een Boxster S uit 2001. Nog steeds erg blij mee, heb toen ook een z4 actief overwogen. Voor mij telde het feit dat het een Porsche was, maar vooral het rijden en het geluid: dat is echt onovertroffen. Wat minder vind ik in de Boxster de zit positie.
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Uiteraard geen carplay oid in de Z4, maar met Hifi-systeem met 10 luidsprekers en de mogelijkheid om naar de radio te streamen hoor je mij niet klagen over de audio.
Ik heb ook naar een E89 en Boxster (986) gekeken. De E89 vond ik met zijn stalen dak toch niet wat ik zocht in een cabrio. Heb ook een Boxster S gereden, maar met name het plastic interieur en de zitpositie stonden me toch el tegen. Ik kon geen lekkere zitpositie vinden in de 981 vinden terwijl ik in de E85 met zijn veelvoudig verstelbare sportstoelen direct heerlijk zat.
Tuurlijk klinkt zo'n Boxster geweldig en is hij een stuk rapper dan de Z4, maar een fatsoenlijke 981 S met aantoonbare historie kost snel het dubbele van een Z4 en dat vond ik het niet waard. Ook de (potentiële) onderhoudskosten van een Boxster zijn een stuk hoger dan bij een E85 die qua techniek eenvoudig is en waarvan de onderdelen simpelweg goedkoop zijn. Daarnaast heb ik natuurlijk al een Porsche staan
.
Ik heb ook naar een E89 en Boxster (986) gekeken. De E89 vond ik met zijn stalen dak toch niet wat ik zocht in een cabrio. Heb ook een Boxster S gereden, maar met name het plastic interieur en de zitpositie stonden me toch el tegen. Ik kon geen lekkere zitpositie vinden in de 981 vinden terwijl ik in de E85 met zijn veelvoudig verstelbare sportstoelen direct heerlijk zat.
Tuurlijk klinkt zo'n Boxster geweldig en is hij een stuk rapper dan de Z4, maar een fatsoenlijke 981 S met aantoonbare historie kost snel het dubbele van een Z4 en dat vond ik het niet waard. Ook de (potentiële) onderhoudskosten van een Boxster zijn een stuk hoger dan bij een E85 die qua techniek eenvoudig is en waarvan de onderdelen simpelweg goedkoop zijn. Daarnaast heb ik natuurlijk al een Porsche staan

-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
en in deze kleur niet te versmaden 
ik was niet zo’n fan van het stuurgevoel in mijn Z4 (maar als je uit een MX5 komt ligt de lat hoog) maar verder natuurlijk een te gek karretje met een fijne 6 in lijn. en zeker met de sport stoelen en hifi, dat waren precies de punten die ik bij de mijne aangepast/verbeterd had
ik was niet zo’n fan van het stuurgevoel in mijn Z4 (maar als je uit een MX5 komt ligt de lat hoog) maar verder natuurlijk een te gek karretje met een fijne 6 in lijn. en zeker met de sport stoelen en hifi, dat waren precies de punten die ik bij de mijne aangepast/verbeterd had
- LaurensM
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Mooi werk Paskal. Mooie auto.
BMW stoelen zijn inderdaad top, helemaal tov oudere Boxster. Ik heb in de boxster ook goede audio set qua speakers, maar ben wel aan het kijken naar een nieuwe 'radio'. Porsche biedt een mooie upgrade aan voor 986 en 996, maar die is nogal duur.
Als ik rijd met de boxster ben ik altijd verbaasd over de geweldige soepele motor. Hij pakt enorm lekker op. Je mist op lage toeren wel de bite van moderne turbo motoren. Hij trekt ook enorm lekker door naar de hogere toeren met een magnifiek geluid....
Met het dak open, dan zijn alle negatieve punten snel vergeten... Ouderhoudskosten, zitpositie,....
BMW stoelen zijn inderdaad top, helemaal tov oudere Boxster. Ik heb in de boxster ook goede audio set qua speakers, maar ben wel aan het kijken naar een nieuwe 'radio'. Porsche biedt een mooie upgrade aan voor 986 en 996, maar die is nogal duur.
Als ik rijd met de boxster ben ik altijd verbaasd over de geweldige soepele motor. Hij pakt enorm lekker op. Je mist op lage toeren wel de bite van moderne turbo motoren. Hij trekt ook enorm lekker door naar de hogere toeren met een magnifiek geluid....
Met het dak open, dan zijn alle negatieve punten snel vergeten... Ouderhoudskosten, zitpositie,....
- Godspeed
- Berichten: 2289
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
Heel mooi resultaat! Dat is altijd waar je het voor doet 

- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
twee jaar met de Cayenne
Er is weer een jaar voorbij dus wellicht aardig om eens wat updates te schrijven van de autootjes. Om te beginnen de Cayenne; de rest volgt komende dagen. Ik zag dat het alweer 1,5 jaar geleden was dat ik iets over de Cayenne had geschreven. Inmiddels heb ik hem alweer 2 jaar in bezit.
Gebruik:
De Cayenne wordt nog steeds voornamelijk gebruikt als caravantrekker, solo vakantie-auto en weekend-auto. Sinds de C2 er is wordt hij nog maar sporadisch door de week gebruikt. Toch al met al een kleine 30.000 km afgelegd in de afgelopen 2 jaar. Het laatste serieuze ritje was medio december voor een skivakantie in Oostenrijk (op zijn iele 18" wieltjes) waar de paardje heerlijk konden draven op de Autobahn
.
Motor:
Zoals ik eerder al eens schreef is dit één van de belangrijkste redenen geweest om deze Cayenne te kopen. Ook na twee jaar blijft het geweldig om hem in de garage te starten
. Met 400 pk en 500 Nm is het geen stakker en hij trekt dan ook moeiteloos alles wat er achter hangt en dat is van alles zoals hieronder te zien is. De motor heeft geen slag verkeerd geslagen en in al die kilometers geen druppel olie verbruikt. Bezine verbruikt hij daarentegen wel iets meer dan gemiddeld
. Solo rond de 1:9, maar de hut erachter gaat het rap richting de 1:5. Met de 100 liter tank kom ik gelukkig ook dan nog een aardig eind.
Comfort:
Met dank aan de luchtvering is de auto zeer comfortabel te rijden: dempers op comfort en rijstand op normaal en drempels passeer je alsof ze er niet zijn bij wijze van spreke. Hiermee is hij een stuk comfortabeler dan de X5. Heb je zin om wat bochtjes iets sportiever te nemen dan pas je de dempers en rijhoogte aan (afzonderlijk of middels druk op de sport-knop) waarna je met absurde snelheid hard en vlak (met dank aan de actieve stabi's) door de bochtten kunt gaan. Het zitcomfort is met dank aan de tig-voudig verstelbare stoelen ook geweldig.
Onderhoud:
De Michelins in het maatje 295/35/21 waren op zijn eind dus was het tijd voor wat vers rubber. Dit keer gekozen voor Continental Contisports (met N-codering) aangezien die wat slijtvaster zouden zijn dan de Michelins. Ondanks de forse maat was ik toch inclusief montage voor net iets meer dan 900€ klaar. Daarnaast was het tijd voor zijn eerste beurtje bij de dealer. Ivm de approved garantie ontkom je er niet aan om dat daar te laten doen. Vooraf kreeg ik netjes een priijsopgave van de beurt zodat je weet waar je aan toe bent. Een erg leuke verrassing was het feit dat ik als vervangauto onderstaande 7 maand jonge 992 T mee kreeg. Het moge duidelijk wezen dat ik me 3 dagen uitermate goed heb vermaakt
. Toch een mooie bijkomstigheid dat je op die manier gratis (uiteraard wel tanken) een paar dagen in zo'n machtige toch best kostbare (>200k€) machine mag rijden. In het verleden heb ik een 84-er 911 Turbo gehad dus het was uitermate leuk om eens in een moderne 911 te rijden.
De factuur van de beurt kwam uiteindelijk exact uit op het vooraf opgegeven bedrag ondanks dat ze als extra werk de afvoeren van het schuifdak schoon hadden gemaakt. Op de rest gaven ze 13,5% korting om zo op het juiste bedrag uit te komen dus alle lof voor Porsche centrum Gelderland
. De factuur zat net onder de 1.000€ waarmee ik het onderhoud voor de Cayenne bijna goedkoop zou noemen (eens per twee jaar).
Conclusie:
Ik ben nog uitermate tevreden met de Cayenne. Hij heeft geen slag verkeerd geslagen en het is een geweldige comfortabele en snelle allrounder. Het blijft iedere keer een feestje om ermee op pad te zijn. De teller staat nu iets boven de 120k dus ik kan er nog wel even mee vooruit.
Gebruik:
De Cayenne wordt nog steeds voornamelijk gebruikt als caravantrekker, solo vakantie-auto en weekend-auto. Sinds de C2 er is wordt hij nog maar sporadisch door de week gebruikt. Toch al met al een kleine 30.000 km afgelegd in de afgelopen 2 jaar. Het laatste serieuze ritje was medio december voor een skivakantie in Oostenrijk (op zijn iele 18" wieltjes) waar de paardje heerlijk konden draven op de Autobahn

Motor:
Zoals ik eerder al eens schreef is dit één van de belangrijkste redenen geweest om deze Cayenne te kopen. Ook na twee jaar blijft het geweldig om hem in de garage te starten


Comfort:
Met dank aan de luchtvering is de auto zeer comfortabel te rijden: dempers op comfort en rijstand op normaal en drempels passeer je alsof ze er niet zijn bij wijze van spreke. Hiermee is hij een stuk comfortabeler dan de X5. Heb je zin om wat bochtjes iets sportiever te nemen dan pas je de dempers en rijhoogte aan (afzonderlijk of middels druk op de sport-knop) waarna je met absurde snelheid hard en vlak (met dank aan de actieve stabi's) door de bochtten kunt gaan. Het zitcomfort is met dank aan de tig-voudig verstelbare stoelen ook geweldig.
Onderhoud:
De Michelins in het maatje 295/35/21 waren op zijn eind dus was het tijd voor wat vers rubber. Dit keer gekozen voor Continental Contisports (met N-codering) aangezien die wat slijtvaster zouden zijn dan de Michelins. Ondanks de forse maat was ik toch inclusief montage voor net iets meer dan 900€ klaar. Daarnaast was het tijd voor zijn eerste beurtje bij de dealer. Ivm de approved garantie ontkom je er niet aan om dat daar te laten doen. Vooraf kreeg ik netjes een priijsopgave van de beurt zodat je weet waar je aan toe bent. Een erg leuke verrassing was het feit dat ik als vervangauto onderstaande 7 maand jonge 992 T mee kreeg. Het moge duidelijk wezen dat ik me 3 dagen uitermate goed heb vermaakt

De factuur van de beurt kwam uiteindelijk exact uit op het vooraf opgegeven bedrag ondanks dat ze als extra werk de afvoeren van het schuifdak schoon hadden gemaakt. Op de rest gaven ze 13,5% korting om zo op het juiste bedrag uit te komen dus alle lof voor Porsche centrum Gelderland

Conclusie:
Ik ben nog uitermate tevreden met de Cayenne. Hij heeft geen slag verkeerd geslagen en het is een geweldige comfortabele en snelle allrounder. Het blijft iedere keer een feestje om ermee op pad te zijn. De teller staat nu iets boven de 120k dus ik kan er nog wel even mee vooruit.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28521
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
Leuk geschreven stuk Paskal! Kan mij voorstellen dat het genieten is met zo’n dikke V8 Cayenne.
Die vervangende auto ook erg leuk
wat moesten ze allemaal doen dan dat beurtje 3 dagen vv oplevert?
Onderhoud kan je idd gewoon goedkoop noemen voor zo’n dure dikke auto! Onze Cupra Born moest laatst voor zijn eerste beurtje (2jr oud) kostte 650eur…
Die vervangende auto ook erg leuk

Onderhoud kan je idd gewoon goedkoop noemen voor zo’n dure dikke auto! Onze Cupra Born moest laatst voor zijn eerste beurtje (2jr oud) kostte 650eur…
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
Zo'n beurtje stelt natuurlijk allemaal niks voor met wat verse olie, filtertjes en wat zaken nalopen. Aangezien ik niet echt in de buurt woon (>1u enkele reis), breng ik hem vaak rond lunchtijd op dag 1, dag 2 ingepland voor beurtje en einde dag 3 pik ik hem dan veelal op. Met zo'n vervangende wagen had de beurt nog wel wat langer mogen duren 

- Sabberjoch
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
Interesse werd gelijk gewekt door die leenauto, maar bij Groningen kost een 911 als lener 240 piek per dag. Duur geintje dan om dat 3 dagen te hebben staan. Voor een vast tarief van 240 was het nog de overweging waard, dan zou ik zelfs hopen dat er wat op backorder staat 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot], Will F. en 8 gasten