even een kleine update, weinig spannends verder voor de e91 afgezien van het panoramadak dat niet meer dicht wilde toen het begon te regenen

. heb het gelijk laten "reviseren" waarbij een nieuw glijmechanisme (cartridge) wordt gemonteerd, was wel een erg duur geintje maar het werkt weer als nieuw. de 320d tikt inmiddels de 3 ton aan en heeft weer een beurtje verdiend. Ook heb ik 'em helemaal gekleid, gepolijst en in de was gezet waardoor die er gelijk weer een stuk jonger uitziet.
De remmen waren aardig ver versleten, ondanks dat de BC aangaf dat de blokken nog 25kkm mee moesten gaan. Ik heb de schijven, blokken en sensoren rondom vervangen. het geheel rijdt (en remt) een stuk frisser en voelt weer strak aan. ook gelijk een oliebeurtje gedaan en de filters vervangen (brandstoffilter komt er deze week onder). De gloeibougies had ik gelijk bij aanschaf al alle 4 vervangen waardoor die een stuk beter start, voornamelijk merkbaar bij kouder weer en nu dus niet echt van toepassing.
de auto bevalt verder uitstekend en vind ik verrassend comfortabel, wat wellicht ook ligt aan mijn referentiekader (z3 met redelijk hard onderstel). gemiddeld verbruik over de afgelopen 10.000km is zo'n 1 op 14,5 wat ik best netjes vind als je bedenkt dat die toch al 10 jaar oud is, 3 ton op de klok en het een automaat is. Wel moet ik erbij zeggen dat dit bijna allemaal buiten de bebouwde kom is.
update voor de Z3 komt er binnenkort aan, afgelopen tijd niet stil gezeten.