Een 2.8 heeft natuurlijk origineel al 280nm, door in andere inlaat verplaats is de powerband het maximale koppel komt later maar is hoger net als het top vermogen.
Onderin loopt die minder, maar in de praktijk heb ik daar niet veel van gemerkt.
Dit was wel een motor uit een auto met 60k uit een e39 528i, vrij fris dus nog.
Jij hebt toch ook een M52B28?
Of bedoel je de M52B28 ecu?
Ik denk niet dat de resultaten beter zijn, maar ook zeker niet slechter dan de mototronic.
Wel is de siemens ecu sneller en heeft betere sensoren en 2 lambda sondes.
Ook vind ik het een voordeel dat het EWS systeem mits het compleet is een hele goede startonderbreker is.
Wel is die siemens ecu lastig te chippen, een maatje van mij had zijn ecu weg gebracht naar een tuner, voor een M50 inlaat mapping, speedsignal delete en EWS delete.
Uit eindelijk is het niet gelukt maar ze hebben wel allemaal zooi aan de print plaat gesoldeerd
Fasttech is wel serieus en gaf ook aan dat het originele luchtfilter en uitlaat lijn vanaf het spruitstuk juist positief werken op het vermogen.
Ook heeft zijn rollenbank zware rollen en moet de auto echt werken om op toeren te komen waardoor je een betrouwbare meting krijgt.
Het klinkt het wel lekker met bijvoorbeeld een powerfilter en een complete RVS uitlaat
Er zit trouwens wel verschil in de 325i en 328i uitlaat.
Bij de 325i uitlaat komen de pijpen eerst samen gaan door een klein X-stuk en dan verdelen ze zich weer naar de kat.
Bij een 328i uitlaat gaan de pijpen eerst door de kat en daarna komt een groot X-stuk.
Met welk vliegwiel ga je rijden?