Alle (on)zin over Hybride !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Berichten: 9440
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 08 aug 2008, 17:24

Merijn schreef:Uhm... Als ik effe prijzen bekijk van de Grande Punto 130 PK diesel, dan beginnen die toch echt bij de 24 ruggen. :)
Diesel ja... maar die civic en prius zijn ook benzine toch? :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 17:43

Ik blijf dit een hele interessante discussie vinden.

Ik kan ook niet echt een kamp kiezen, Tom en consorten hebben goede argumenten, maar de hybride rijders ook.

In tegenstelling tot een suffe primera met sportpaket van de buurman die alleen maar gekozen is vanwege de hoogste inruilprijs op de oude auto, is de trend om te kiezen voor een hybride die in de basis net zo suf lijkt als die primera niet ingegeven door een hoge inruilprijs maar door compleet andere motieven.

En die motieven zijn voor iedere hybride rijders anders. Ik denk dat hybride rijders in 3 groepen zijn in te delen.

-Je hebt een groep die vanuit een stukje idealisme, zoals een "groene wereld, begin bij jezelf" motief voor een hybride kiezen. Ik schat die groep heel klein in onder de huidige DF'ers. Deze groep boeit het geen reet uit hoe het er uit ziet. diezelfde groep reed 25 jaar geleden in een renault 4 of eend met stop kernenergie

-Je hebt een groep die kiest voor het inovatieve concept van de hybride gekoppeld aan het zuinige rijden. Het millieu doet ze niet zoveel. Dit zijn mensen die kiezen voor nieuwe snufjes, en daarmee ook nog eens een voordeel willen behalen. Ze maken er een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden ook al rijden ze op de tanpas van de baas.

-Je hebt een groep die volledig een "fuck de overheid" houding heeft en principeel om de staatskas zo min mogelijk te spekken en direct geld in de zak wil houden kiest voor een hybride. Aan het millieu hebben ze compleet schijt. Dat ze concessies doen aan het uiterlijk, so be it..Maar deze laatste groep is wel op de een of andere manier autoliefhebber en realiseert zich dat een hybride niet sexy is, en zien de noodzaak van een sexy mobiel ernaast in.

Het is dus niet zozeer de keuze voor een type auto prius of civic, maar een keuze voor één van bovenstaande motieven.. de hybride auto is slechts ene invulling daarvan.

De grote groep anti hybride rijders focussen zich teveel op de verkeerde argumenten om NIET te kiezen voor een hybride. Ze hebben een leuk rijdende auto, die in principe voldoende DF bied elke dag. Zie Tom met de 330i of Wouter met de Punto turbo. Heb je dat autoverhaal voor jezelf lekker ingevuld dan verklaar je iedereen die voor een hybride kiest ook voor gek. Maar je gaat voorbij aan de individuele argumenten zoals boven staat vermeld.

De hybride rijders van nu gaan zorgen voor een revolutie onder de autoproducenten. Straks worden alleen nog maar CO2 gehaltes van 140g/km toegestaan.. anders krijgt een auto niet eens meer een typegoedkeuring.. Dan is een hybride voor bijna iedereen een voldongen feit.. alleen zal de keuze dan ook reuze zijn.. hippe merken gaan hippe hybrides maken, met leuke prestaties voor in de file. Dan is de keus niet meer een lelijke opa hybride.. maar de keuze, welke hybride gaat het snelst en heeft de leukste wegligging.

Afgeven op de huidige hybride rijders is niet zo slim omdat je zelf straks over -tig jaar ook in hetzelfde schuitje zit. Ben je dan net zo stom als de huidige hybride generatie ? Nee natuurlijk niet.. het is een ontwikkeling waar je niet aan voorbij kunt gaan..

Oja ik ben 1 groep vergeten.. de Alpina stiksel hybride fapper. Vrij zeldzaam soort, meestal te vinden in BMW showrooms, in hogere sferen van leren interieurs.. dit type kun je ook in een huifkar zetten, mits er maar veel leer en stiksels inzitten. :lol:

Tom
Berichten: 22308
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 08 aug 2008, 18:01

Rico v Velzen schreef:
-Je hebt een groep die volledig een "fuck de overheid" houding heeft en principeel om de staatskas zo min mogelijk te spekken en direct geld in de zak wil houden kiest voor een hybride. Aan het millieu hebben ze compleet schijt. Dat ze concessies doen aan het uiterlijk, so be it..Maar deze laatste groep is wel op de een of andere manier autoliefhebber en realiseert zich dat een hybride niet sexy is, en zien de noodzaak van een sexy mobiel ernaast in.
De Excel keuze dus. Uitrekenen en op basis van wat getalletjes beslissen. Net als de buurman die een goede inruilprijs krijgt op de nieuwe Nissan Primera ;)
Het fuck de overheid argument vind ik wat slap. Als je echt schijt hebt aan de overheid dan zorg je dat je in de wao komt en van de uitkering gaat leven, of verhuizen naar het buitenland. Dat noem ik een fuck de overheid mentaliteit. Niet die tien procent minder bijtelling. Dan houd je jezelf voor de gek. Toen ik nog een auto van de zaak reed, al was die niet zo duur, heb ik er geen moment over gedacht om km-registratie bij te houden.. van die bijtelling heb ik nooit wakker gelegen. Zolang je niet in de echt dure klasses rijd is het natuurlijk een lachertje.
Het is dus niet zozeer de keuze voor een type auto prius of civic, maar een keuze voor één van bovenstaande motieven.. de hybride auto is slechts ene invulling daarvan.
Dat proberen de hybriderijders juist iedereen duidelijk te maken. Maar ik zie het juist andersom, die motieven zijn leuk maar je moet er wel een paar jaar dagelijks in rijden. Leuk tot het nieuwe eraf is toch. Zie de opties op sommige auto's, de meeste opties kan ik prima missen. Ik had eerst leer in m'n auto en nu niet. Lekker belangrijk. Als de volgende het wel heeft is dat mooi maar na twee maanden weet je niet meer beter.
Maar je gaat voorbij aan de individuele argumenten zoals boven staat vermeld.
Die argumenten hebben het vooral over hoeveel er te besparen is. Niet over de autokeuze.
Niemand die hier nu een hybride wil zal dat kiezen als de regeling niet gunstig was.

Ik zou best een hybride willen rijden hoor, pak een leuke hatchback (ibiza, fiat gp, 1 serie, whatever) die prima stuurt en nette prestaties heeft.. dan zou ik het ook willen als het goedkoop is. Maar de Prius en Civic doen mij net zoveel als een Primera of Avensis... helemaal niets. Zal allemaal nog wel komen die leukere auto's maar tot die tijd snap ik niet dat een autoliefhebber in zo'n bejaardenkar gaat rijden. Zal geen ramp zijn natuurlijk want ze rijden prima, maar een paar jaar lang er vrijwillig voor kiezen omdat je denkt door 10% minder bijtelling te betalen de overheid te naaien.....

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 08 aug 2008, 18:08

Rico v Velzen schreef:Oja ik ben 1 groep vergeten.. de Alpina stiksel hybride fapper. Vrij zeldzaam soort, meestal te vinden in BMW showrooms, in hogere sferen van leren interieurs.. dit type kun je ook in een huifkar zetten, mits er maar veel leer en stiksels inzitten. :lol:
Some say he has some sort of Hybrid fetish. And that he eats BigMacs for dinner. All we know is, he's called the Macdonaldonian...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 18:15

10% procent minder bijtelling gaat wel elke maand 4 jaar lang door natuurlijk.

Tom jij zit in een redelijk luxe positie, maar er zijn mensen die die 10% besparing flink voelen in het voordeel van hun portemonnee. Is het dan een keuze om die 10% toch naar de overheid toe te brengen of die 10% besteden aan andere leuke dingen ?

Dat kan een DF auto zijn, maar netzo goed om je treintjes hobby op zolder te bekostigen. Of af en toe uit eten te gaan.. onze prioriteiten liggen wat meer bij het geld uitgeven aan auto's, andere mensen geven hun geld leiver uit aan dingen die zij leuk vinden.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 08 aug 2008, 18:24

10% Besparen doe je dan vooral voor jezelf. Onder het mom van 'f*ck de overheid' is vooral jezelf voor de gek houden. Die korting op de bijtelling is een door de overheid verzonnen maatregel om vooral meer mensen in een zogenaamd milieuvriendelijke auto te krijgen. Zeggen dat je aan het milieu denkt slaat ook geen hout, daar die accu's ook niet het eeuwige levensduur hebben. 20 Jaar dezelfde auto rijden, ipv iedere 4 jaar een nieuwe hybride is volgens mij milieuvriendelijker. :idea:

Hybrides worden derhalve alleen uit financieel oogpunt gekocht. Niets meer, niets minder.

Tom
Berichten: 22308
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 08 aug 2008, 18:51

Rico v Velzen schreef:10% procent minder bijtelling gaat wel elke maand 4 jaar lang door natuurlijk.

Tom jij zit in een redelijk luxe positie, maar er zijn mensen die die 10% besparing flink voelen in het voordeel van hun portemonnee. Is het dan een keuze om die 10% toch naar de overheid toe te brengen of die 10% besteden aan andere leuke dingen ?
(Ze besparen wel wat meer door gunstige leaseregeling etc.)

Maar dan komt dat besef wel erg laat als tot voorkort elk gaatje van het leasebudget opgemaakt moest worden aan opties e.d. :)

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 08 aug 2008, 19:00

Merijn schreef:Het is gewoon een afweging, Tom. Wil je de hoofdprijs betalen en tóch niet zo luxe kunnen rijden, of kies je ervoor om een goedkoop alternatief, bomvol met luxe te rijden, die geen vette worst van tafel trekt, maar wel 1500 euro per jaar voor je oh-zo-leuke hobby-autootje vrijmaakt.

In mijn leasecategorie (tot 700 euro per maand) is tegenwoordig geen fatsoenlijke diesel (ja, ik moet diesel rijden als ik geen hybrid neem) te krijgen die een beetje sportief rijdt, oogt en handle'd. Je zult enorme concessies moeten doen en zelfs dan is het moeilijk. Als ik dan moet kiezen, dan kies ik toch liever voor zo'n 'saaie' Hybrid, waarmee ik op de eerste plaats veel voor weinig krijg als het om leasebedrag gaat en op de 2e plaats ook nog eens een hoop geld in de zak houdt, aangezien de bijtelling een stuk lager is.

Voor mij is het gewoon een financiele afweging. Ik zou veel liever een Leon FR diesel of iets anders in die categorie rijden, maar dat zit er voor dit geld gewoon niet in. En daarbij vind ik de Civic echt een leuke auto om te zien. Als alleen de Prius in de lage bijtellingscategorie zou vallen, had ik zeker niet de keuze gemaakt om die te gaan rijden!
Die Hybrid valt dan ook af, rijdt op benzine toch ? :lol: 8)

Gebruikersavatar
Jeroen Bosman
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50

Bericht door Jeroen Bosman » 08 aug 2008, 21:16

Een Honda Civic Duracell editie is 100 KG zwaarder, dus bullshit is het zeker niet :). verder sluit ik me geheel aan bij Allen of Tom, als je de overheid wil naaien om in zo'n apparaat te gaan rijden... Is dat van hetzelfde kaliber als een half uur minder betalen in de parkeermeter dan dat je werkelijk gaat parkeren.

Bovendien is Macboy zakkenvuller van de bovenste plank en die zit echt niet verlegen om die paar tientjes.

Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik de Civic er " beter" uit vind zien dan de Pruis.

Het leasepolldraadje verhaal heb ik mij nimmer schuldig aan gemaakt, heb slechts 'e'en leaser gehad, maar die gebruikte ik meer als plantenbak. Maar deze had alsnog meer DF dan wat hier geopperd wordt.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 08 aug 2008, 21:33

*zucht*

Ik heb niets met de overheid te maken, alleen met mijzelf en mijn eigen omgeving. Dit is juist precies waarom ik zelf nooit in discussie ga over welke auto ik wel of niet ga nemen. Dat heb ik tot nog toe eigenlijk nooit gedaan. Met geen enkele auto. En dit topic proves my point meer dan ooit. En dan maakt het niet uit wát voor auto je kiest er is altijd iemand die wel wat te zeiken heeft.

Omdat iedereen een mening denkt te hebben en dan ook nog eens denkt gelijk te hebben. Met andere woorden: zoek het allemaal maar lekker uit :D

Ik rijd over een paar maanden een Civic en een Elise en wat jullie er van denken interesseert me (zoals al eerder gezegd) geen ene f*ck ;) Ik ga hier dus ook verder geen energie meer aan verspillen :P

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 08 aug 2008, 21:40

Precies Stéphane, energiezuinig denken. Scheelt weer CO2 met al dat geblaas en gezucht. :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 08 aug 2008, 21:44

Stéphane schreef:Ik heb niets met de overheid te maken, alleen met mijzelf en mijn eigen omgeving.
Dit is dus het enige juiste antwoord waarom je voor deze of een andere auto kiest. :!:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 23:35

Dat fuck de overheid moet je natuurlijk niet te letterlijk nemen.. de enige manier om de overheid echt hard te fucken is geen auto meer rijden..

Maar er is een stuk vrijheid om te kiezen uit maximaal belasting betalen op je leaser. OF minder belasting betalen en daar een auto voor krijgen die vergelijkbaar is met een "saaie" Avensis of Primera.

Een lease auto is in eerste instantie een vervoermiddel die je uit hoofde van je functie nodig hebt voor je werk danwel als secundaire arbeidsvoorwaarde kunt beschouwen. Dat er een groep mensen op het internet rondloopt die de leasebak regeling met de baas in het verleden aangreep om voor weinig in een sportief bakkie te gaan rijden doet daar niets aan af.

Maar bekijk het eens vanuit de baas zijn standpunt.. Waarom zou je als baas de autohobby van je personeel willen bekostigen in de vorm van het snelle sportieve leasebakkie. dat leasebakkie waarvoor jij als werkgever elke paar maand een reprimande van de leasemaatschappij mag ontvangen wegens buitensporige onderhoudskosten/stiekeme chipproblemen etc..(bij wijze van)

Ga je dan als werkgever niet eens achter de oren krabben en financieel aantrekkelijkere auto's promoten voor je personeelsleden ? Auto's die het als dailydriver voor je personeel het prima doen ? En dan blijkt dat er ook nog eens voor zowel de werkgever als voor de werknemer een fiks financieel voordeel te zijn.. in de vorm van minder bijtelling voor de werknemer en in de vorm van gunstigere leasetarieven voor de werkgevers. Want diezelfde werkgevers mogen wel elke maand de rekening overmaken.

En als je een wagenpark hebt van 100 auto's als werkgever en per auto 100 euro per maand kunt besparen op de leasekosten. 10000 euro per maand, 120000 euro per jaar.. dan is de keus snel gemaakt natuurlijk.

Een significante kostenbesparing voor alle schakels in de leasekolom.

Je kunt ook redeneren dat je helemaal niet moet zeuren als leaserijder als je een hybride krijgt voorgeschoteld van je baas. Als je een hobby auto wil rijden doe je dat ook maar vanuit je prive situatie. De baas hoeft daar niet voor te lijden.

En dan ziet de leaserijder ook ineens zijn voordelen want door de besparing die hij maakt met een hybride komen er meer financiele middelen vrij om de prive auto hobby te bekostigen. En dat is ook precies wat je ziet gebeuren op DF. DE hybride is gewoon een bedrijfsmiddel, zoals in de basis elke leasebak is bedoeld.

Tom
Berichten: 22308
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 08 aug 2008, 23:45

Rico dat begrijp ik, maar dat spreekt toch ook niemand tegen?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 08 aug 2008, 23:53

@Rico: ook dan heb je meer jezelf dan de overheid. Stop toch met die onzin. Een bedrijf of particulier kiest een auto naargelang z'n budget. Niet meer, niet minder. Milieu en overheid zijn echt onzinsmoesjes. Eindeloze discussie. Ik laat het er maar bij. Val in herhaling merk ik...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 23:55

Tom schreef:Rico dat begrijp ik, maar dat spreekt toch ook niemand tegen?

Het probleem is Macboy op dit forum :lol: Eerst loopt ie iedereen gek te maken met een 123d in het wit en porno stiksels en dan is de hybride ineens de hemel.

Ik snap Macboy wel :wink: , maar zijn situatie vertroebelt de discussie een beetje.

Want ineen lijkt het of iedereen die een lease hybride heeft voor dezelfde keuze stond. En dat is natuurlijk niet waar.

Mij lijkt de keuze van Fabian, Michel, Rob en nog wat mensen heel zuiver om te kiezen voor de hybride. Macboy overdrijft een beetje, die doet voorkomen dat de leasehybride ineens het doel is met stikselfap leer, maar het is uiteindelijk niet meer dan het middel.

Dat heeft Macboy ook al diverse keren aangeven door te stellen dat hij er een leuke prive auto naast wil hebben bv een e36 323ti. Alleen moet de focus op die leuke prive auto liggen en wat minder op de hybride leaser, want dan is die in vergelijk tot een 123d achtig iets natuurlijk surogaat.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 aug 2008, 00:02

Allen natuurlijk draait alles om budget, dat word toch nergens ontkent in deze discussie ?

Het is vooral wat is het budget je waard in relatie tot het gebruik.

Is het gebruik dagelijks in het karrespoor.. dan is het budgetair gezien het niet echt waard, een dikke aangeklede leaser.. tenminste voor bepaalde mensen niet die kiezen voor een hybride..

Dan hebben die mensen zichzelf er toch niet mee ?

Als men tevreden is over een hybride voor het bepaalde budget.. wat is er dan mis ? Omdat er toevallig een paar mensen zijn die hard roepen dat het saaie opa auto's zijn ?


Iets is zo saai als je hetzelf ervaart. Meningen van anderen zijn daarin niet bepalend lijkt me.

Wouter81
Berichten: 9440
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 09 aug 2008, 00:08

Conclusie: Uiteindelijk is het allemaal de schuld van die advocaat. :)

Tom
Berichten: 22308
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 09 aug 2008, 00:18

Macboy was toch die DFer die een mooie Audi A3 heeft met xenon en de juiste opties en ontzettend baalde dat er geen xenon in het 120d pakket zat en er daarna wel een mogelijkheid was met de juiste opties en hij die dus eigenlijk had kunnen leasen? :P

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 09 aug 2008, 08:48

allen schreef:@Rico: Stop toch met die onzin. Een bedrijf of particulier kiest een auto naargelang z'n budget. Niet meer, niet minder. Milieu en overheid zijn echt onzinsmoesjes. ...
Dat is dus ABSOLUUT niet zo. Als medewerker van een leasemaatschappij weet ik dat dat tegenwoordig (bij de grote bedrijven) absoluut de belangrijkste drijfveer is (onder druk van "de groene maatschappij").

Niet lullen dus :wink:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 09 aug 2008, 11:04

Dan bestel je toch een 1 serie oid in het groen ?

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 09 aug 2008, 12:06

Ik lach me iig nu alvast een breuk wanneer het lagere bijtellingstarief toch niet zo'n lang leven blijkt te hebben....

Of denken jullie dat Vader Staat zit te slapen in Den Haag? Als milieu/CO2-uitstoot de maatstaf was hadden ze ook voor andere auto's met een A-label dat lagere tarief geïntroduceerd (ALLE A-label auto's) It's all about the money.

Maargoed, eenieder die zich zo prettig voelt in zijn accuhok: veel plezier ermee. Ik wil er niet dood in gevonden worden en daar blijf ik bij.

@Fabian: wanneer de particulier de keuze heeft interesseert hem het milieu geen ene ruk. (behalve die handvol miljö-hippies, maar die rijden helemaal geen auto) Dat het door je MVO-baas door je strot geramd wordt is heel wat anders imho. Al heb ik nog geen werkgever gezien die je een hybride verplicht (weer een reden om daar niet te solliciteren in dat geval ;-) )

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 09 aug 2008, 12:14

Zo moelijk is het toch niet?

De eerste draagbare telefoons wogen 5 kilo en zagen eruit als een transistorradio.
Zo is het nu ook met die Hybrides....ze zien er niet uit en zijn vaak overmatig geproportioneerd en presteren nog ondermaats.
Met het verstrijken van de tijd komt dat allemaal wel goed zodat we over 10 jaar allemaal nog eens hartelijk kunnen lachen om dit draadje!

In de tussentijd heb ik wel respect voor de mensen die nu al zo'n ding rijden want zelf zou ik, zittend achter het stuur, er nog niet dood in gezien willen worden ....:mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7254
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 09 aug 2008, 12:35

Martijn schreef:Ik lach me iig nu alvast een breuk wanneer het lagere bijtellingstarief toch niet zo'n lang leven blijkt te hebben....

Of denken jullie dat Vader Staat zit te slapen in Den Haag? Als milieu/CO2-uitstoot de maatstaf was hadden ze ook voor andere auto's met een A-label dat lagere tarief geïntroduceerd (ALLE A-label auto's) It's all about the money.

Maargoed, eenieder die zich zo prettig voelt in zijn accuhok: veel plezier ermee. Ik wil er niet dood in gevonden worden en daar blijf ik bij.

@Fabian: wanneer de particulier de keuze heeft interesseert hem het milieu geen ene ruk. (behalve die handvol miljö-hippies, maar die rijden helemaal geen auto) Dat het door je MVO-baas door je strot geramd wordt is heel wat anders imho. Al heb ik nog geen werkgever gezien die je een hybride verplicht (weer een reden om daar niet te solliciteren in dat geval ;-) )
Heb je mn eerdere reactie al gelezen: zelfs dan tel ik nog maar bij over 26,5K ipb 37K. Scheelt nog steeds serieus geld.( voor mij tenminste, das voor iedereen hier anders en voor sommige zelfs geen issue)

En particulier bla bla bla, het zal wel, maar ik verkoop hier ongekend veel gebruikte hybrides aan particulieren. Dus vertel me niet dat het ze niets interesseert.

Maar goed, ieder zn ding.

Ik rij iig voor €170 per maand inclusief eigen bijdrage in een heerlijke comfi auto.

(voor degene die nog steeds niet geloven dat het gewoon echt goed rijdt: maak es een proefrit, ik merk niet dat ik een accu-hok zit, behalve dat ie vanzelf afslaat voor het stoplicht, en weet je: eigenlijk is dat nog zo logisch en doodnormaal als de pests als je er eenmaal aan gewend bent)

In het weekend is het speelgoed tijd 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 aug 2008, 12:48

BMW's slaan ook af voor het stoplicht :twisted: :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten