Diesel ja... maar die civic en prius zijn ook benzine toch?Merijn schreef:Uhm... Als ik effe prijzen bekijk van de Grande Punto 130 PK diesel, dan beginnen die toch echt bij de 24 ruggen.

De Excel keuze dus. Uitrekenen en op basis van wat getalletjes beslissen. Net als de buurman die een goede inruilprijs krijgt op de nieuwe Nissan PrimeraRico v Velzen schreef:
-Je hebt een groep die volledig een "fuck de overheid" houding heeft en principeel om de staatskas zo min mogelijk te spekken en direct geld in de zak wil houden kiest voor een hybride. Aan het millieu hebben ze compleet schijt. Dat ze concessies doen aan het uiterlijk, so be it..Maar deze laatste groep is wel op de een of andere manier autoliefhebber en realiseert zich dat een hybride niet sexy is, en zien de noodzaak van een sexy mobiel ernaast in.
Dat proberen de hybriderijders juist iedereen duidelijk te maken. Maar ik zie het juist andersom, die motieven zijn leuk maar je moet er wel een paar jaar dagelijks in rijden. Leuk tot het nieuwe eraf is toch. Zie de opties op sommige auto's, de meeste opties kan ik prima missen. Ik had eerst leer in m'n auto en nu niet. Lekker belangrijk. Als de volgende het wel heeft is dat mooi maar na twee maanden weet je niet meer beter.Het is dus niet zozeer de keuze voor een type auto prius of civic, maar een keuze voor één van bovenstaande motieven.. de hybride auto is slechts ene invulling daarvan.
Die argumenten hebben het vooral over hoeveel er te besparen is. Niet over de autokeuze.Maar je gaat voorbij aan de individuele argumenten zoals boven staat vermeld.
Some say he has some sort of Hybrid fetish. And that he eats BigMacs for dinner. All we know is, he's called the Macdonaldonian...Rico v Velzen schreef:Oja ik ben 1 groep vergeten.. de Alpina stiksel hybride fapper. Vrij zeldzaam soort, meestal te vinden in BMW showrooms, in hogere sferen van leren interieurs.. dit type kun je ook in een huifkar zetten, mits er maar veel leer en stiksels inzitten.
(Ze besparen wel wat meer door gunstige leaseregeling etc.)Rico v Velzen schreef:10% procent minder bijtelling gaat wel elke maand 4 jaar lang door natuurlijk.
Tom jij zit in een redelijk luxe positie, maar er zijn mensen die die 10% besparing flink voelen in het voordeel van hun portemonnee. Is het dan een keuze om die 10% toch naar de overheid toe te brengen of die 10% besteden aan andere leuke dingen ?
Die Hybrid valt dan ook af, rijdt op benzine toch ?Merijn schreef:Het is gewoon een afweging, Tom. Wil je de hoofdprijs betalen en tóch niet zo luxe kunnen rijden, of kies je ervoor om een goedkoop alternatief, bomvol met luxe te rijden, die geen vette worst van tafel trekt, maar wel 1500 euro per jaar voor je oh-zo-leuke hobby-autootje vrijmaakt.
In mijn leasecategorie (tot 700 euro per maand) is tegenwoordig geen fatsoenlijke diesel (ja, ik moet diesel rijden als ik geen hybrid neem) te krijgen die een beetje sportief rijdt, oogt en handle'd. Je zult enorme concessies moeten doen en zelfs dan is het moeilijk. Als ik dan moet kiezen, dan kies ik toch liever voor zo'n 'saaie' Hybrid, waarmee ik op de eerste plaats veel voor weinig krijg als het om leasebedrag gaat en op de 2e plaats ook nog eens een hoop geld in de zak houdt, aangezien de bijtelling een stuk lager is.
Voor mij is het gewoon een financiele afweging. Ik zou veel liever een Leon FR diesel of iets anders in die categorie rijden, maar dat zit er voor dit geld gewoon niet in. En daarbij vind ik de Civic echt een leuke auto om te zien. Als alleen de Prius in de lage bijtellingscategorie zou vallen, had ik zeker niet de keuze gemaakt om die te gaan rijden!
Tom schreef:Rico dat begrijp ik, maar dat spreekt toch ook niemand tegen?
Dat is dus ABSOLUUT niet zo. Als medewerker van een leasemaatschappij weet ik dat dat tegenwoordig (bij de grote bedrijven) absoluut de belangrijkste drijfveer is (onder druk van "de groene maatschappij").allen schreef:@Rico: Stop toch met die onzin. Een bedrijf of particulier kiest een auto naargelang z'n budget. Niet meer, niet minder. Milieu en overheid zijn echt onzinsmoesjes. ...
Heb je mn eerdere reactie al gelezen: zelfs dan tel ik nog maar bij over 26,5K ipb 37K. Scheelt nog steeds serieus geld.( voor mij tenminste, das voor iedereen hier anders en voor sommige zelfs geen issue)Martijn schreef:Ik lach me iig nu alvast een breuk wanneer het lagere bijtellingstarief toch niet zo'n lang leven blijkt te hebben....
Of denken jullie dat Vader Staat zit te slapen in Den Haag? Als milieu/CO2-uitstoot de maatstaf was hadden ze ook voor andere auto's met een A-label dat lagere tarief geïntroduceerd (ALLE A-label auto's) It's all about the money.
Maargoed, eenieder die zich zo prettig voelt in zijn accuhok: veel plezier ermee. Ik wil er niet dood in gevonden worden en daar blijf ik bij.
@Fabian: wanneer de particulier de keuze heeft interesseert hem het milieu geen ene ruk. (behalve die handvol miljö-hippies, maar die rijden helemaal geen auto) Dat het door je MVO-baas door je strot geramd wordt is heel wat anders imho. Al heb ik nog geen werkgever gezien die je een hybride verplicht (weer een reden om daar niet te solliciteren in dat geval)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten