Joy schreef:Feit is dat we er met z'n allen denk ik wel over uit zijn dat 'Touristenfahrt' in zijn huidige hoedanigheid op zijn laatste benen loopt. Het hele gebeuren is uit z'n voegen aan het barsten en dat vraagt om een nieuwe aanpak. Ik kan me niet voorstellen dat we nog jaren op dezelfde manier doorgaan met alsmaar meer bezoekers, om de haverklap puin ruimen en mensen zwaar gewond danwel dood afvoeren. Ik bedoel, ook als Ringliefhebber gaat er toch een keer een lampje branden van waar zijn we eigenlijk mee bezig ?
Het commentaar op de soms chaotische vrij-rijden-dagen is niet van de lucht maar gek genoeg schuiven we na een zware crash op de Ring weer zonder problemen aan voor nog een rondje. Makes no sense does it ?

Toch ben ik het hier niet mee eens, ik zie het niet gestaaft met cijfers, zeker de vergelijking met vrijrijden, gaat hier mank, want dan zouden er een schip vol auto's van de baan moeten raken op een beetje mooie zondag, vergeet niet dat de aantallen auto's die deelnemen op zo'n drukke mooie zondag, een paar decimalen hoger ligt dan op een trackday, als dit vermenigvuldigd, "mogen" er heel wat auto's crashen, voordat je procentueel het aantal haalt dat op een "veilige" DF trachday wordt gehaald.
Ik kom nu zo'n 6 jaar per jaar zo'n 6 x per jaar op de drukkere dagen op de NS, mede omdat ik een mooi weer rijder ben, en de zondag voor mij het makkelijkste vrij te plannen dag is, tuurlijk is de snelheid toegenomen, auto's worden nu eenmaal sneller, maar dit is ook het beeld op een trackday, 6 jaar geleden waren d'r in mijn ogen ook net zoveel baansluitingen, en kwamen de lijkwagens ook van de baan, dit gebeurd nog en dit zal op deze baan ook zo blijven, het is niet voor niks de "Grüne Hölle" , de snelheden liggen hoger dan op een ander circuit en veel punten mis je het overzicht, mede dit maakt de baan bijzonder, maar ook bijzonder gevaarlijk, ga ook met Perry en Yorick mee, dat het ongeluk puur aan de markering ligt, en dat elk ongeluk nu onder een vergrootglas ligt en een aantal jaren terug was dit nog duidelijk minder, zeker nu er ook nog eens bewust gefilmd mag worden.
Wil je het negatief bekijken, dan zul je dit ook zien, wil je het positief bekijken zul dit ook zo beleven, tis net de economie
Vind dit ongeluk trouwens ook niks met deze discussie te maken hebben.
Dat de huidige GMBH de verkeerde beslissingen neemt en heeft genomen staat hier los van, maar ik laat mij daardoor niet wegjagen.