Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Paskal
Auto: meerdere

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 03 okt 2011, 22:39

Aannames, aannames en nog eens aannames..... en vervolgens gekopieerde verhalen van andere fora die het weer van horen zeggen hebben etc... Heel jammer weer :( Paar reacties ondanks dat ik er eigenlijk weinig zin in had.

- Was er de afgelopen 4 dagen ook en ben ook voorbij de Baustelle gereden en schrok me compleet een ongeluk. Nee, op het moment dat ik er langs kwam was er 100% zeker geen gele lamp aan of gele vlag te zien dus je wordt in 1x met zo'n bord geconfronteerd.
- niet alles voor de waarheid aannemen wat op andere fora geschreven wordt door mensen die er ook niet bij waren. Ongeval van vandaag was niet op dezelfde plaats en zeker niet met 8 wagens. Helaas motorrijders bij betrokken :(

Joy

Bericht door Joy » 03 okt 2011, 22:55

Feit is dat we er met z'n allen denk ik wel over uit zijn dat 'Touristenfahrt' in zijn huidige hoedanigheid op zijn laatste benen loopt. Het hele gebeuren is uit z'n voegen aan het barsten en dat vraagt om een nieuwe aanpak. Ik kan me niet voorstellen dat we nog jaren op dezelfde manier doorgaan met alsmaar meer bezoekers, om de haverklap puin ruimen en mensen zwaar gewond danwel dood afvoeren. Ik bedoel, ook als Ringliefhebber gaat er toch een keer een lampje branden van waar zijn we eigenlijk mee bezig ?
Het commentaar op de soms chaotische vrij-rijden-dagen is niet van de lucht maar gek genoeg schuiven we na een zware crash op de Ring weer zonder problemen aan voor nog een rondje. Makes no sense does it ? :hmmm:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 okt 2011, 23:39

Joy schreef:Feit is dat we er met z'n allen denk ik wel over uit zijn dat 'Touristenfahrt' in zijn huidige hoedanigheid op zijn laatste benen loopt. Het hele gebeuren is uit z'n voegen aan het barsten en dat vraagt om een nieuwe aanpak. Ik kan me niet voorstellen dat we nog jaren op dezelfde manier doorgaan met alsmaar meer bezoekers, om de haverklap puin ruimen en mensen zwaar gewond danwel dood afvoeren. Ik bedoel, ook als Ringliefhebber gaat er toch een keer een lampje branden van waar zijn we eigenlijk mee bezig ?
Het commentaar op de soms chaotische vrij-rijden-dagen is niet van de lucht maar gek genoeg schuiven we na een zware crash op de Ring weer zonder problemen aan voor nog een rondje. Makes no sense does it ? :hmmm:
+100

KW

Bericht door KW » 03 okt 2011, 23:53

Michel Huisman schreef: Boven bij de hoofdingang stond op de matrixbord aangegeven dat men daar voorzichtig moest zijn. Bij Bergwerk knipperde de gele lamp.

Dat we niet roomser zijn dan de paus weten we allemaal wel voor onszelf, maar het 'terecht' vinden (alsof je daar recht op hebt..?) om na een tijdje weer vol gas te geven kun je ook als 'een beetje dom' beschouwen.

't Is maar hoe je het bekijkt eh..
Als dat op het matrixbord aangegeven stond en bij Bergwerk de oranje lamp knipperde (alsof die lampen zo opvallen op een zonnige dag, ik heb menig lamp compleet gemist omdat ze niet fel genoeg zijn) heb ik niks gezegt, maar in de filmpjes die daar net voor de ravage gemaakt zijn waren ze iig niet aan en stond er geen gele vlag of andere waarschuwing.

In dat geval is het 'dommer' om zo'n Baustelle niet op een goede manier en tijdig aan te kondigen dan om volle pollen door te blazen.
Laatst gewijzigd door KW op 04 okt 2011, 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 04 okt 2011, 00:59

Ik denk dat je gelijk hebt Joy...

Zondag de 25e was ik nog op de RIng bij schitterend weer; maar als je ziet hoe druk het is en dat iedereen na een sluiting als een dolle weer die baan op probeert te komen dan kun je op de volgende sluiting zitten wachten...

Lekker 's ochtends vroeg of laat in de middag je rondjes doen, dan is het merendeel al weer lekker naar huis toe...

Het begrip Touristenfahrten heeft bij mij dit jaar ook al een andere betekenis gekregen; het lijkt wel of er steeds agressiever gereden wordt.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 okt 2011, 03:03

Joop schreef:Het begrip Touristenfahrten heeft bij mij dit jaar ook al een andere betekenis gekregen; het lijkt wel of er steeds agressiever gereden wordt.
Je hebt natuurlijk wel een betere tijd weg te zetten, dan clarkson in zijn jag, anders ben je een watje.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 okt 2011, 08:22

Joy schreef:Feit is dat we er met z'n allen denk ik wel over uit zijn dat 'Touristenfahrt' in zijn huidige hoedanigheid op zijn laatste benen loopt. Het hele gebeuren is uit z'n voegen aan het barsten en dat vraagt om een nieuwe aanpak. Ik kan me niet voorstellen dat we nog jaren op dezelfde manier doorgaan met alsmaar meer bezoekers, om de haverklap puin ruimen en mensen zwaar gewond danwel dood afvoeren. Ik bedoel, ook als Ringliefhebber gaat er toch een keer een lampje branden van waar zijn we eigenlijk mee bezig ?
Op zijn laatste benen? Zou het? Natuurlijk is het drukker geworden en natuurlijk zijn er ongelukken, maar ik heb ook de indruk dat het nu meer bekend wordt; 'iedereen' heeft tegenwoordig een onboard cam, een iPhone, Twitter, Facebook of een andere manier om het aan de grote klok te hangen. Daarbij zijn de risico's van autosport tegenwoordig wat minder geaccepteerd dan vroeger, toen er bijvoorbeeld in de F1 ieder seizoen wel een paar doden vielen.

Je hebt een paar bekende filmpjes met klappers uit de jaren '70 op de Ring. Dat is toch ook niet misselijk, dus of het nou zoveel erger is geworden....? Ik denk vooral dat we tegenwoordig iets andere eisen aan de veiligheid stellen. Natuurlijk is dat deels terecht, maar autosport zal/moet natuurlijk nooit zo veilig worden als schaken of dammen.

steve smith

Bericht door steve smith » 04 okt 2011, 08:28

Perry, misschien moet je eens wat vaker komen buurten hier. Joy en Joop hebben wat mij betreft volledig gelijk. Groeten vanaf NS.

Enrico

Bericht door Enrico » 04 okt 2011, 08:35

smiley schreef:
Joop schreef:Het begrip Touristenfahrten heeft bij mij dit jaar ook al een andere betekenis gekregen; het lijkt wel of er steeds agressiever gereden wordt.
Je hebt natuurlijk wel een betere tijd weg te zetten, dan clarkson in zijn jag, anders ben je een watje.
Al jaaren is het beat-jeremyfahrten.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 okt 2011, 08:43

steve smith schreef:Perry, misschien moet je eens wat vaker komen buurten hier. Joy en Joop hebben wat mij betreft volledig gelijk. Groeten vanaf NS.
Dat kan. Die post van mij staat niet voor niks vol met vraagtekens natuurlijk, ik vroeg het me af.

TF trekt me verder ook niet zo. Ik kom wel naar DF-dagen, maar dat zijn er helaas wat minder dan we allemaal zouden willen.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2011, 08:51

in de tijd dat de meesten geen gordels hadden e.d. :D
en wat sloegen vele types snel over de kop, terwijl bv de porsches o.a. dat niet deden zo ik zag en andere wel heel vlot op het dak gingen.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 okt 2011, 09:18

Exact. Dat is onder andere de reden dat het mij minder trekt. Sinds 2008 maar 4 keer geweest en die lijn zet zich voort.

Knot

Bericht door Knot » 04 okt 2011, 09:27

In november lekker een dagje sturen met DF en daarna trekt het mij inderdaad ook niet meer zo. Wordt steeds gevaarlijker, prijzen stijgen de pan uit, gekke park eromheen waar ik helemaal niks mee heb. Zouden voorlopig wel eens de laatste rondjes kunnen worden.

yorick

Bericht door yorick » 04 okt 2011, 13:00

Dat het rijden op de ring gevaarlijk is neem ik voor lief. De baan is gewoon uniek, liever 1 keer ring dan 3 keer een trackday elders. Het grote voordeel van TF is voor mij de openingstijden. Geen maanden vooruit geplande trackdays. Nu ik zelf wat rondjes ervaring heb stoor ik me ook aan de drukte en baansluitingen, maar dat is gewoon niet anders.

Dat er ongelukken gebeuren door slechte markering is schandalig slecht van degenen die daar verantwoordelijk voor zijn.

Toch, voor mij geen jaarkaart meer volgend seizoen. Pa en ma willen me het huis uit :duh:

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 04 okt 2011, 13:28

Voor ons ook de reden om bijna niet meer naar de TF te gaan. Dit jaar welgeteld 6 rondes gereden geloof ik :shock: Die 2 dagen dat ik geweest ben had ik veel meer rondes willen rijden, maar moesten we ook veel eerder huiswaards door de baansluitingen...

In november met DF lekker naar de ring, daar beleef ik veel meer plezier aan dan die overvolle idiote TF dagen!

stefan740

Bericht door stefan740 » 04 okt 2011, 16:10

Zolang je niet op een zaterdag/zondag gaat is er prima te rijden.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 okt 2011, 16:10

Na al het speculeren over het hoe en waarom van de Ringtaxi-crash duikt er nu ook een filmpje op.
http://www.driving-fun.com/2298/home/ne ... bezig.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

stefan740

Bericht door stefan740 » 04 okt 2011, 16:14

Ja die heeft gewoon 25 meter minder ruimte en dus is het boem ho. Ik vroeg me tijdens het kijken af of er niet iemand naar voren had kunnen rennen met een vlag...

Tristan

Bericht door Tristan » 04 okt 2011, 16:16

stefan740 schreef:Ja die heeft gewoon 25 meter minder ruimte en dus is het boem ho. Ik vroeg me tijdens het kijken af of er niet iemand naar voren had kunnen rennen met een vlag...
Met grote kans dat je zelf voor je sokken gereden wordt.

stefan740

Bericht door stefan740 » 04 okt 2011, 17:18

Je kan vrijwel overal langs het circuit gewoon achter de vangrail langs lopen, dan is het wel qua gevaar wel te doen imho.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 okt 2011, 17:45

Begrijp er geen klote van...

Die wegwerkers daar doen niet anders dan vangrails vervangen. Uit eigen levensbehoud zouden die als geen ander moeten weten wat de gevolgen van een slechte signalering kunnen zijn?
Ben ook erg benieuwd waarom die ringtaxi hierbij betrokken is geraakt?

PD power

Bericht door PD power » 04 okt 2011, 17:46

Toch ben ik het hier niet mee eens, ik zie het niet gestaaft met cijfers, zeker de vergelijking met vrijrijden, gaat hier mank, want dan zouden er een schip vol auto's van de baan moeten raken op een beetje mooie zondag, vergeet niet dat de aantallen auto's die deelnemen op zo'n drukke mooie zondag, een paar decimalen hoger ligt dan op een trackday, als dit vermenigvuldigd, "mogen" er heel wat auto's crashen, voordat je procentueel het aantal haalt dat op een "veilige" DF trachday wordt gehaald.

Ik kom nu zo'n 6 jaar per jaar zo'n 6 x per jaar op de drukkere dagen op de NS, mede omdat ik een mooi weer rijder ben, en de zondag voor mij het makkelijkste vrij te plannen dag is, tuurlijk is de snelheid toegenomen, auto's worden nu eenmaal sneller, maar dit is ook het beeld op een trackday, 6 jaar geleden waren d'r in mijn ogen ook net zoveel baansluitingen, en kwamen de lijkwagens ook van de baan, dit gebeurd nog en dit zal op deze baan ook zo blijven, het is niet voor niks de "Grüne Hölle" , de snelheden liggen hoger dan op een ander circuit en veel punten mis je het overzicht, mede dit maakt de baan bijzonder, maar ook bijzonder gevaarlijk, ga ook met Perry en Yorick mee, dat het ongeluk puur aan de markering ligt, en dat elk ongeluk nu onder een vergrootglas ligt en een aantal jaren terug was dit nog duidelijk minder, zeker nu er ook nog eens bewust gefilmd mag worden.

Wil je het negatief bekijken, dan zul je dit ook zien, wil je het positief bekijken zul dit ook zo beleven, tis net de economie :mrgreen:

Vind dit ongeluk trouwens ook niks met deze discussie te maken hebben.
Dat de huidige GMBH de verkeerde beslissingen neemt en heeft genomen staat hier los van, maar ik laat mij daardoor niet wegjagen.

Fedmas
Auto: G21 330e

Bericht door Fedmas » 04 okt 2011, 17:48

stefan740 schreef:Ja die heeft gewoon 25 meter minder ruimte en dus is het boem ho. Ik vroeg me tijdens het kijken af of er niet iemand naar voren had kunnen rennen met een vlag...
Het was net gebeurt, denk dat hiervoor te weinig tijd was

Marius

Bericht door Marius » 04 okt 2011, 18:00

Wat ik niet begrijp is dat op bijna alle ring-fora wel voorspeld werd dat dit een druk weekend zou worden. Waarom gaan mensen dan nog steeds (rijden?). Indien je een beetje ervaring hebt met de ring, weet je gewoon dat het dan wachten is op problemen.
In dit geval werden de problemen veroorzaakt door een wel heel belabberd aangegeven werk aan de weg situatie; de volgende keer is het (helaas) 'gewoon' weer een gespinde auto in/na een bocht of erger, een motorliefhebber die er vanaf gestuiterd is.

Overigens vind ik dit ongeluk nog redelijk mild afgelopen, en ik snap dan ook niet waarom er zo een fuzz om gecreerd wordt. Ok, de gmbh heeft overduidelijk gefaald in het duidelijk aangeven van de signalering. Maar is het niet in het belang van de 'ringers' zelf, die nu op haar achterste poten trachten dit alles zo publiek mogelijk te maken met als mogelijk gevolg dat wij zelf straks er niet meer kunnen rijden op de TF-wijze, om eea niet van de daken te schreeuwen. Iets met je eigen glazen ingooien....

PD power

Bericht door PD power » 04 okt 2011, 18:13

Marius, je hebt een punt, anderzijds, is er niks mis met openheid, misschien wordt het juist nu wel opgeblazen, omdat er al heel vaak krampachtig mee om gegaan wordt, daarnaast is de Antipatie tegen de gmbh ook heel groot ,en de fout van de organisatie natuurlijk gewoon niet aanvaardbaar.

Misschien kan juist een stuk openheid er wel voor zorgen dat mensen een spiegel voor gehouden krijgen, waardoor men misschien wat respektvoller de NS berijd.

Anderzijds hoe erg ook, het hoort toch wat bij de NS.

Plaats reactie