Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
M@rcel

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door M@rcel » 05 mar 2012, 14:55

Is lang geleden dat ze bij Citizen mooie duikklokjes hadden.

Had vroeger jarenlang een simpele divemaster, is helaas nergens meer te krijgen.

Afbeelding

WJ

Bericht door WJ » 05 mar 2012, 22:13

Iemand ervaring met Steinhart horloges?

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 mar 2012, 09:41

zijn er hier meer eigenaren van een Christiaan vd Klaauw op het forum? Ik heb niet alle 176 pagina's terug gelezen, maar zag op 1 van de laatste pagina's de naam vallen. Mijn ervaring is dat vooral de liefhebbers/ kenners het merk überhaupt kennen.

Ik heb een Ariadne, de laatste uit zijn oorspronkelijke atelier. Ik had oorspronkelijk niet de laatste, maar mijn urenwijzer bleef hangen ergens achter, dit konden ze repareren, maar ik wilde per se een ander "in 1 keer goed" horloge, dit was enkele dagen voor de verhuizing en hij had er 1 zo goed als klaar, welke hij naar mijn wens geleverd heeft tijdens zijn verhuizing.

Ik ben na de aankoop nogmaals in het nieuwe atelier geweest, daar ondervond ik dat het bedrijf (deels, maar 'n oplopend deel) overgenomen is door 3 "investeerders" waarvan er 1, als ik me niet vergis, een meneer van Ebel was. Ik heb daar de nieuwe catalogus meegenomen en ik vind de nieuwe presentatie niet mijn smaak meer. Voorheen was de keuze niet zo reuze en voelde je je speciaal als je iets anders kon laten maken als een ander, nu lijkt het alsof ze alles in de catalogus proberen te proppen, met als gevolg dat ik goed moet zoeken om de mooie klokken eruit te vissen en ik kom dan telkens bij de "oude" designs uit.
Dit alles neemt niet weg dat als je daar bent er naar mijn mening de meest prachtige uurwerken staan en ik nog geen tel spijt heb van mijn aankoop!

Macboy

Bericht door Macboy » 06 mar 2012, 20:26

Leuk verhaal Roy ! Nu de bijpassende foto's nog. Die folder waar je het over had is die te bestellen ?

Daar waar Robin op de vorige pagina Van der Klaauw wat afkraakte bedoelt hij dat niet zo. Van der Klaauw heeft wat astrologie betreft natuurlijk een forse voorsprong op de rest van horlogeland. Daarmee is het echt een uniek merk en niks mis mee om dat economisch uit te buiten want anders moet zo'n merk er helemaal mee stoppen. Anders had er geld bij gemoeten en das natuurlijk helemaal verkeerd want dat betekent het einde van het merk.

Wat die Citizen hierboven betreft: die stalen diver is inderdaad prachtig maar heeft wel veel weg van Oris Divers en JLC/IWC (krijg een heel sterk deja vu gevoel maar weet niet meer welke). Prachtig die zwarte bezel lijkt wel keramisch ? Kost dat ding dan ?

dvh

Bericht door dvh » 06 mar 2012, 20:31

Iets van 700,- ofzo.
Niet heel erg duur dus. Vind het best een fraai ding zo op de foto.

Maar zoals vaak met horloges, je moet ze toch in het echt zien en om je pols hebben om er een goed oordeel over te kunnen geven.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 06 mar 2012, 21:32

Inderdaad een mooie horloge.
http://www.divingshop.nl/cgi-bin/a.pl?C ... &cf1=&art=
De draaibare duikring van het horloge geeft het al weg: Citizen heeft een nieuw duikhorloge op de markt gebracht. Een heugelijk feit, maar op zich niet bijzonder. Wat wel bijzonder is, is dat dit horloge er (via radiogolven) zelf voor zorgt dat het altijd tot op de seconde exact gelijk loopt. En dat hadden we in een duikhorloge nog niet eerder gezien!

Radiogestuurde horloges zijn ontegenzeggelijk handig. Alle radiogestuurde horloges maken minimaal één keer per dag contact met een zender om te controleren of ze nog wel op tijd lopen. Als dat niet zo is, passen ze zichzelf aan. De wat verder gevorderde modellen, zoals de BY2000, passen ook de datum automatisch aan. Heeft een maand 28, 29, 30 of 31 dagen – het horloge houdt er rekening mee. Voor de zekerheid is de sterkte van de ontvangst ook nog te controleren via indicatoren op de binnenring van het horloge.

De BY2000 is als duikhorloge ook handig. Het is tot 20 bar (200 meter) waterdicht, onder andere doordat de achterdeksel, kroon en een drukker aan de kast verschroeft zijn. Voordat men echter het diepe in duikt moet men het horloge eerst in de duikmodus zetten. Een kleine wigvormige wijzer moet naar de “Dive” stand worden gebracht om te voorkomen dat het horloge tijdens het duiken radiosignalen ontvangt en er zo belangrijke instellingen veranderd worden.

Ook milieutechnisch is de BY2000 helemaal in orde. Via het ECO-Drive systeem zet de wijzerplaat van het horloge licht (zon- en kunstlicht) om in energie, die vervolgens in de oplaadbare batterij opgeslagen wordt. Er hoeft dus nooit een batterij vervangen te worden, wat weer een klein beetje bijdraagt aan een beter milieu. Als de batterij volkomen opgeladen is heeft het een gangreserve van 180 dagen. In de spaar-modus is dat zelfs 2,5 jaar.

En dan is er nog het – niet geheel onbelangrijke – uiterlijk! De BY2000 oogt, vooral in de zwart blauwe uitvoering BY2000-55E, lekker stoer. De zonder de kroon meegemeten 41 millimeter brede kast en de band zijn gemaakt van lichtgewicht titanium, dat door Citizens speciale STC bewerking amper van staal te onderscheiden is. De afleesbaarheid is optimaal door het ontspiegelde mineraal glas en het gebruikte lichtgevende materiaal in de indexen en wijzers.

Het laatste belangrijke aspect, de prijs... Het horloge kost rond de € 695,-. Voor meer informatie kunt u de website van Citizen Nederland bezoeken:
http://www.horloge.info/nieuws/Citizen- ... orloge/513

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 09:33

@Macboy, ik vind Van der Klaauw ok, ik kan niets anders zeggen als plaatsgenoot. Ik vind alleen z'n modellen niet mijn smaak.

Anyway. In 1994 begonnen van m'n zuurverdiende centen toen voor 3 mille guldens 'n IWC Portofino automaatje met zwartlederen band gekocht. M'n eerste echte High End mechanische Zwitser en ik was er trots op.

Breitling hoefde ik niet, Rolex wilde ik niet(ja de Sub) , pa droeg Audemars Piguet toendertijd en ik moest wat en was gek op IWC, 'n technisch mannenmerk, toen nog tammetjes adverterend, klein, niet in 't oog springend, niet voor voetballers en celebrities etc.
Twee anderen volgden(Fliegerchrono en Doppelchrono, die laatste misschien esthaetisch wel het mooiste horloge wat ik ooit had) en daarna was 't Schluss met IWC voor mij.
In dacht ik 2006 en 2007 nog twee New Ingenieur staal staal gehad met het manufactuur 80110 caliber met Pellaton opwinding, maar die lunette(rand) beschadigde zo snel.... :(

Het merk sprak me in die tussenliggende jaren steeds minder aan, niet zozeer vanwege de modellering, maar vanwege hun agressieve positionering in de markt en dan ook nog eens verbouwde ETA uurwerken voor de hoofdprijs in hun aanvang/middensegment...
En de halve wereld ging opeens IWC dragen, mannen die net zoveel van horloges/techniek afweten als 'n koe van warm eten (c Andre)...beetje blaaskakenmerk naar mijn idee(zoals Rolex patsersmerk/mafiosomerk kan worden genoemd)

Maar de modellen bleven vaak mooi en stoer en macho en leuk.

Toen in 2008 er 'n andere 'New Vintage'naar het model van 1955,(maar niet heus, foutje van de marketing daar, want de modellen rond 1965 lijkt er meer op) Ingenieur op de markt kwam met het eigen werk 80111 Pellaton, was ik wel in de markt.
De knoop doorgehakt voor de 3233, morgen komt ie binnen. Oude liefde roest niet ofzo. Terug naar af. :D
Deze dus, m'n zesde IWC in 18 jaar tijd:
Afbeelding

Qua grootte vergeleken met 'n 40mm Rolex GMTII ceramic bijvoorbeeld:

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2012, 09:46

Mooi clean ding zeg!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 09:51

Inderdaad heel strak, no nonsense robuust dingetje:
Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 07 mar 2012, 19:51

Toevallig wil ik met iets posten over IWC kom jij met je verhaal :)

Check deze wonderschone IWC Sidérale Scafusia

http://www.iwc.com/en-us/collection/siderale/IW504101/

Prijs is niet weinig maar is wel het meest ingewikkelde horloge door IWC gebouwd waaran maar liefst 10 jaar is gewerkt en komt niet in een beperkte oplage (maar kost wel $ 750.000).

Nee geen typefout.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mar 2012, 20:00

Apart, maar een beetje groot, 46mm, beetje dik, 17mm, en de prijs ach das dan een meevaller............ :kikker: :D

Beetje druk ook..............

dvh

Bericht door dvh » 07 mar 2012, 20:03

Bizar.

Is het met horloges als met wijnen ? Je hebt wijn voor een euro, maar ook exclusieve onbetaalbare flesjes.
Maar uiteindelijk is iedereen het erover eens dat de wijn van 12-18 euro per fles gewoon het beste is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mar 2012, 20:04

dvh schreef:Bizar.

Is het met horloges als met wijnen ? Je hebt wijn voor een euro, maar ook exclusieve onbetaalbare flesjes.
Maar uiteindelijk is iedereen het erover eens dat de wijn van 12-18 euro per fles gewoon het beste is.
Voor €5 de fles heb je ook uitzonderlijk goede wijnen...............

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mar 2012, 20:10

Robin schreef:@Macboy, ik vind Van der Klaauw ok, ik kan niets anders zeggen als plaatsgenoot. Ik vind alleen z'n modellen niet mijn smaak.

Anyway. In 1994 begonnen van m'n zuurverdiende centen toen voor 3 mille guldens 'n IWC Portofino automaatje met zwartlederen band gekocht. M'n eerste echte High End mechanische Zwitser en ik was er trots op.

Breitling hoefde ik niet, Rolex wilde ik niet(ja de Sub) , pa droeg Audemars Piguet toendertijd en ik moest wat en was gek op IWC, 'n technisch mannenmerk, toen nog tammetjes adverterend, klein, niet in 't oog springend, niet voor voetballers en celebrities etc.
Twee anderen volgden(Fliegerchrono en Doppelchrono, die laatste misschien esthaetisch wel het mooiste horloge wat ik ooit had) en daarna was 't Schluss met IWC voor mij.
In dacht ik 2006 en 2007 nog twee New Ingenieur staal staal gehad met het manufactuur 80110 caliber met Pellaton opwinding, maar die lunette(rand) beschadigde zo snel.... :(

Het merk sprak me in die tussenliggende jaren steeds minder aan, niet zozeer vanwege de modellering, maar vanwege hun agressieve positionering in de markt en dan ook nog eens verbouwde ETA uurwerken voor de hoofdprijs in hun aanvang/middensegment...
En de halve wereld ging opeens IWC dragen, mannen die net zoveel van horloges/techniek afweten als 'n koe van warm eten (c Andre)...beetje blaaskakenmerk naar mijn idee(zoals Rolex patsersmerk/mafiosomerk kan worden genoemd)

Toen in 2008 er 'n andere 'New Vintage'naar het model van 1955,(maar niet heus, foutje van de marketing daar, want de modellen rond 1965 lijkt er meer op) Ingenieur op de markt kwam met het eigen werk 80111 Pellaton, was ik wel in de markt.
De knoop doorgehakt voor de 3233, morgen komt ie binnen. Oude liefde roest niet ofzo. Terug naar af. :D
Afbeelding

Afbeelding

Zuur verdiende centen :shocking: verkocht je zurebommen of zuurkool misschien of werkte je toen in Limburg in de mijnen...............
Je kan onmogelijk wanneer je achter je toonbank staat je geld zuur verdienen........zuur kijken is wat anders......
Beetje intemeppen tijden het aanwezig zijn op de zaak, naar buiten kijken om je auto in de gaten te houden.................nee mannetje dat is niet je geld zuur verdienen.......
Zonder moeite te hoeven doen komen de klanten bij je binnen wandelen........een luizenleven noemen wij dat in de Rotterdam. :sealed: :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 07 mar 2012, 20:13

In die branche zijn woorden ook daden....................

Aldus Ludwig Wittgenstein..................

Maar dat hebben ze in Rotterdam nog nooit begrepen............

dvh

Bericht door dvh » 07 mar 2012, 20:17

Downforce Hans schreef:
Robin schreef:@Macboy, ik vind Van der Klaauw ok, ik kan niets anders zeggen als plaatsgenoot. Ik vind alleen z'n modellen niet mijn smaak.

Afbeelding

Afbeelding

Zuur verdiende centen :shocking: verkocht je zurebommen of zuurkool misschien of werkte je toen in Limburg in de mijnen...............
Je kan onmogelijk wanneer je achter je toonbank staat je geld zuur verdienen........zuur kijken is wat anders......
Beetje intemeppen tijden het aanwezig zijn op de zaak, naar buiten kijken om je auto in de gaten te houden.................nee mannetje dat is niet je geld zuur verdienen.......
Zonder moeite te hoeven doen komen de klanten bij je binnen wandelen........een luizenleven noemen wij dat in de Rotterdam. :sealed: :mrgreen:
Lol !

:clap:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mar 2012, 20:35

romo schreef:In die branche zijn woorden ook daden....................

Na het bombardement hadden wij het niet zo op de Duitse medemens............. :vliegen:

romo

Bericht door romo » 07 mar 2012, 20:35

Downforce Hans schreef:

Na het bombardement hadden wij het niet zo op de Duitse medemens............. :vliegen:

Het is een Oostenrjker............... :lol:

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2012, 20:42

Robin hoeveel mm doorsnee is die IWC? Ik las ergens ook iets over een nieuwe flieger mark XVI ofzo die 41 mm doet.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mar 2012, 20:45

romo schreef:
Downforce Hans schreef:

Het is een Oostenrjker............... :lol:
1 pot nat........kwam de Fuhrer ook vandaan............

Luco

Bericht door Luco » 07 mar 2012, 20:51

romo schreef:Knap, voor de Grönefeld broers uit Oldenzaal;

Afbeelding

Grönefeld wordt horloge van het jaar
vrijdag 02 maart 2012 | 11:47 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 maart 2012 | 14:15

Het vorig jaar door Tim en Bart Grönefeld gepresenteerde klokje is tot winnaar uitgeroepen door de Engelstalige website Timezone.com.

OLDENZAAL - De One Hertz van het Oldenzaalse exclusieve horlogemerk Grönefeld is uitgeroepen tot horloge van het jaar.

Het vorig jaar door Tim en Bart Grönefeld gepresenteerde klokje is tot winnaar uitgeroepen door de Engelstalige website voor horlogeliefhebbers Timezone.com. Daarmee heeft het bedrijf veel bekendere, vaak Zwitserse exclusieve merken achter zich gelaten.

Ik weet de prijs niet meer maar het ging richting €350 K geloof ik.......... :shocking:

Meer info en de 6 finalisten;

http://www.timezone.com/extras/201202113249
Zag een stukje op tv ervan, horloge wordt persoonlijk door de broers naar de klant gebracht, ja hallo, mag het voor 350k :lol:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 mar 2012, 21:53

Ik ga even mijn best doen om wat foto's toe te voegen. Zijn niet zo'n mooie foto's, deze had ik toevallig gemaakt toen ik bedacht dat het wijs was dit te maken voor de verzekering...

maakt me overigens verder niet zo veel uit of anderen voor of tegenstander van het merk zijn, ik ben liefhebber ervan en ik vind het top!
Het mooie van dit klokje is voor mij dat ik het relatief veel kan dragen zonder scheve blikken van klanten of collega's. Die enkele klant die het opmerkt is zelf ook liefhebber en snapt dat je er wat geld aan spendeert!

Verder vind ik het bijzonder dat ik de maker van het horloge gesproken en gezien heb, kan niet iedereen zeggen met een groot merk en de relatieve exclusiviteit.
Bijlagen
P1010626.jpg
P1010626.jpg (37.92 KiB) 2774 keer bekeken
P1010622.jpg
P1010622.jpg (33.55 KiB) 2781 keer bekeken
P1010632.jpg
P1010632.jpg (30.82 KiB) 2781 keer bekeken
P1010629.jpg
P1010629.jpg (37.97 KiB) 2781 keer bekeken
P1010631.jpg
P1010631.jpg (34.44 KiB) 2781 keer bekeken
P1010628.jpg
P1010628.jpg (31.08 KiB) 2781 keer bekeken

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 mar 2012, 21:59

ik krijg niet alle bijlagen zoals ik ze bedoelt had, dus hier nog een poging met een laatste foto
Bijlagen
P1010622.jpg
P1010622.jpg (33.55 KiB) 2418 keer bekeken

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2012, 22:01

Lijkt qua lay out veel op mijn Omega speedmaster day/date hier zit zo te zien aan de rotor ook een valjoux 7750 in of eigenlijk een 7751 gezien de maan aanduiding. Prima uurwerk. Die Omega van mij is 15 jaar oud, nog nooit open geweest en amperan gang afwijking per dag!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 mar 2012, 22:13

De basis is een 7751

Plaats reactie