Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Knot

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Knot » 25 aug 2022, 09:52

Dimitri schreef: 25 aug 2022, 09:23 Op wat mensen na die het concept van een supermarkt niet helemaal begrepen en ín de winkel van alles gingen proeven.
Ik doe dat ook altijd met een 6pack pils, even 1'tje proeven of het echt lekker genoeg is om te kopen :lollerdelol:

Maar zonder dollen, 300 op 3000 te gek voor woorden natuurlijk, compleet doorgeslagen.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 aug 2022, 09:56

Het gaat nog gekker worden ben ik bang

Knot

Bericht door Knot » 25 aug 2022, 09:57

Maar waarom die hype rond Ter Apel, lijkt wel een langlopende aandachttrekker te worden zo.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 aug 2022, 10:00

Rody, je zou er voor de gein eens langs moeten rijden. Hele kluit mensen wat met elkaar op de vuist gaat, ene grote teringzooi van maken, overlast, stelen en inbreken

BartMS
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i

Bericht door BartMS » 25 aug 2022, 10:04

Lijkt er op dat ze in den haag ze wel willen voldoen aan de "europese eis" maar dat niet willen waar men er mogelijk last van heeft dus stoppen ze ze in een uithoek, liever pijn voor 3000 dan voor 30.000+ ofzo? Lijkt me dat je gewoon elke gemeente een x aantal moet laten opvangen a.d.h.v. het aantal inwoners in die gemeente ofzo. Dan heeft iedereen er evenveel last/profijt van.

Knot

Bericht door Knot » 25 aug 2022, 10:09

frank de jonge schreef: 25 aug 2022, 10:00 Rody, je zou er voor de gein eens langs moeten rijden. Hele kluit mensen wat met elkaar op de vuist gaat, ene grote teringzooi van maken, overlast, stelen en inbreken
Het is voor mij niet bepaald om de hoek he maar geloof je meteen.

Als ik daar zou wonen vrees ik dat het elke dag muilperen uitdelen is.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 25 aug 2022, 10:46

Kom nog wel eens ergens op de motor, ooit ook langs zoiets gereden. Geen idee waar precies.
Heel veel jonge mannen, wat kinderen met fietsjes maar geen vrouw buiten te bekennen. Was kleinschaliger dus je voelt je niet per se onveilig. Maar het is toch vreemd hoe die verhoudingen liggen.

Niet gek ver hier vandaan is dan kleinschalige opvang gedaan. Niets van gemerkt zelf, maar kom ook weinig daar.

Vrienden hadden mensen uit UA in huis. Communicatie is moeizaam, maar de mentaliteit is heel anders. Die willen niet hun hand op houden maar een bijdrage leveren. Ondanks dat het niet de beste baantjes zijn waren ze vrij snel aan de slag. Konden prima omgaan met hun eigen kinderen. Het meerendeel wat in Ter Apel zit laat je je kids niet mee alleen als ik zie wat daar rondloopt…

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2022, 10:56

frank de jonge schreef: 25 aug 2022, 10:00 Rody, je zou er voor de gein eens langs moeten rijden. Hele kluit mensen wat met elkaar op de vuist gaat, ene grote teringzooi van maken, overlast, stelen en inbreken
En dan te bedenken dat organisaties als het COA en de toch wel links-georienteerde media zoveel mogelijk ellende onder de pet houden. Ik denk dat een fractie van het echte verhaal binnen die poorten naar buiten komt, alles voor de beeldvorming die niet negatief mag zijn.

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 25 aug 2022, 11:01

Waarschijnlijk is dit gewoon draagvlak regelen om meer geld daar in de duwen.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 25 aug 2022, 12:14

Eric Z schreef: 25 aug 2022, 10:46Vrienden hadden mensen uit UA in huis. Communicatie is moeizaam, maar de mentaliteit is heel anders. Die willen niet hun hand op houden maar een bijdrage leveren. Ondanks dat het niet de beste baantjes zijn waren ze vrij snel aan de slag. Konden prima omgaan met hun eigen kinderen. Het meerendeel wat in Ter Apel zit laat je je kids niet mee alleen als ik zie wat daar rondloopt…
Ook dat verschilt per Oekraïner uiteraard. Mijn buren hebben sinds 2,5 mnd een Oekraïens gezin met kind van 2 en 3 honden in huis. Quote van de buurvrouw: "zodra er iets gedaan moet worden draaien ze zich om / geven ze niet thuis". Buurtjes zijn nu op vakantie en ondergetekende mag daar dus met de zitmaaier het gras maaien. Dat laatste vind ik uiteraard geen punt, maar de houding van dat gezin is wel :hmmm:
Laatst gewijzigd door Paskal op 25 aug 2022, 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 25 aug 2022, 12:16

Paskal schreef: 25 aug 2022, 12:14
Eric Z schreef: 25 aug 2022, 10:46Vrienden hadden mensen uit UA in huis. Communicatie is moeizaam, maar de mentaliteit is heel anders. Die willen niet hun hand op houden maar een bijdrage leveren. Ondanks dat het niet de beste baantjes zijn waren ze vrij snel aan de slag. Konden prima omgaan met hun eigen kinderen. Het meerendeel wat in Ter Apel zit laat je je kids niet mee alleen als ik zie wat daar rondloopt…
Ook dat verschilt per Oekraïner uiteraard. Mijn buren hebben sinds 2,5 mnd een Oekraïens gezin met kind van 2 en 3 honden in huis. Quote van de buurvrouw: "zodra er iets gedaan moet worden draaien ze zich om / geven ze niet thuis". Buurtjes zijn nu op vakantie en ondergetekende mag daar dus met de zitmaaier het gras maaien. Dat laatste vind ik uiteraard geen punt, maar de houding van dat gezin is wel :hmmm:
Daar maak je toch gewoon afspraken over?
En anders betalen ze voor de opvang. Ze krijgen maandelijks een bedrag van de gemeente waar ook het gastgezin van betaald kan worden.

Zo was het bij ons wel het geval.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 25 aug 2022, 12:19

De Euro's zijn bijzaak en doen er niet toe. In mijn ogen zou het niet nodig moeten zijn om daar afspraken over te maken. Buurtjes hebben ook een forse tuin en als dank voor het feit dat zij daar onderdak krijgen zou ik niet meer dan normaal vinden dat ze zo nu en dan een handje helpen. Blijkbaar is dat bij dat gezin te veel gevraagd ondanks dat ze de hele dag niks te doen hebben.

Vrouwlief werkt in Maarheeze en daar zit ook een forse opvang voor zo'n 1.500 man (Budel). Als je alleen al leest (en dat is waarschijnlijk het topje van de ijsberg) hoe de samenleving in zo'n dorp te lijden heeft onder die opvang (met cijfers aantoonbaar) dan kan ik me best voorstellen dat kleinere gemeenschappen niet op dergelijke hoeveelheden asielzoekers zitten te wachten.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 25 aug 2022, 12:24

Paskal schreef: 25 aug 2022, 12:19 In mijn ogen zou het niet nodig moeten zijn om daar afspraken over te maken. Buurtjes hebben ook een forse tuin en als dank voor het feit dat zij daar onderdak krijgen zou ik niet meer dan normaal vinden dat ze zo nu en dan een handje helpen. Blijkbaar is dat bij dat gezin te veel gevraagd ondanks dat ze de hele dag niks te doen hebben.

Vrouwlief werkt in Maarheeze en daar zit ook een forse opvang voor zo'n 1.500 man (Budel). Als je alleen al leest (en dat is waarschijnlijk het topje van de ijsberg) hoe de samenleving in zo'n dorp te lijden heeft onder die opvang (met cijfers aantoonbaar) dan kan ik me best voorstellen dat kleinere gemeenschappen niet op dergelijke hoeveelheden asielzoekers zitten te wachten.
En daar wringt het nu net. De Oekrainers die net 2,5 maand in een vreemde cultuur zijn wordt van verwacht dat ze precies begrijpen wat ze wel en niet moeten doen in een gastgezin.

Geen idee welke organisatie ze begeleid maar in Dalfsen is dat destijds perfect geregeld. Wekelijks bezoek van een vrijwilliger die er voor het gastgezin als ook voor de gast zijn. Die hebben ervaring in het vluchtelingenwerk en weten wat belangrijk is.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 25 aug 2022, 12:31

Paskal schreef: 25 aug 2022, 12:14
Verschil zal er zeker zijn, misschien hebben die vrienden dan gewoon een boel mazzel gehad.
Daar zijn ze nu na zo’n 3maanden overigens weer vertrokken. 1stel is nog contact mee maar zitten nu ergens anders in NL, andere stel was niet echt een klik mee en zijn weer terug naar UA.
Was ook geen compleet gezien maar een stel broers en een stel bestaande uit broer en zus dacht ik.

Ondanks dat alles redelijk soepel verliep zijn ze opgelucht dat ze weer weg zijn. Het is toch een flinke verandering die je in huis haalt.

Knot

Bericht door Knot » 25 aug 2022, 13:07

Lijkt me niet meer dan normaal dat ze flink meehelpen met het huishouden, het is geen hotel, komop zeg!

Gijzert

Bericht door Gijzert » 25 aug 2022, 13:19

Knot schreef: 25 aug 2022, 13:07 Lijkt me niet meer dan normaal dat ze flink meehelpen met het huishouden, het is geen hotel, komop zeg!
Je hebt blijkbaar geen idee wat voor getraumatiseerde mensen er deze kant op gekomen zijn....
Anders zou je zo'n algemeen statement niet maken.

Maar ach. Dit is DF. Waar de nuance vaak ver te zoeken is.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 25 aug 2022, 13:32

Maar in een hoekje zitten met de duim in de mond maakt het niet beter.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 25 aug 2022, 13:40

matthyssie schreef: 25 aug 2022, 13:32 Maar in een hoekje zitten met de duim in de mond maakt het niet beter.
Klopt. Echter komen ze niet in aanmerking voor psychische hulp in Nederland.
Daarbij zijn jij en ik niet opgeleid om te zeggen dat schoonmaken bij een GAST-gezin goed voor iemand is. (Eens dat een dagbesteding erg belangrijk is.)

Elise

Bericht door Elise » 25 aug 2022, 15:47

Dimitri schreef: 25 aug 2022, 09:23 Het gaat mijns inziens vooral om de verhouding bewoners/asielzoekers. Die is in Ter Apel helemaal doorgeslagen. Ik woon in het centrum van een middelgrote stad, hemelsbreed 100 meter van een leegstaande gevangenis. Deze is de laatste jaren eigenlijk continu gebruikt als opvanglocaties voor asielzoekers. Ik heb er letterlijk 0 overlast van.. Op wat mensen na die het concept van een supermarkt niet helemaal begrepen en ín de winkel van alles gingen proeven.

Maar dan heb je het dus over 400 vluchtelingen die in het centrum van een stad komen te wonen. Niet 2000 asielzoekers (en alles wat buiten slaapt) op een populatie van 10.000, zoals in Ter Apel.

Ook zijn hier altijd legio vrijwilligers die bij van alles helpen, zoals inburgering of taalmaatje worden. Dat soort oplossingen zullen ook zeker helpen om minder snel te vervallen in criminaliteit en overlast.
Als ik de Telegraaf mag geloven maakt het dus helemaal niet uit wat de verhouding is, ook in Amsterdam is het foute boel.
’Criminele asielzoekers terroriseren Amsterdam’

Dus in Amsterdam moet je geen huis kopen om maar even on-topic te blijven...

328Ti

Bericht door 328Ti » 25 aug 2022, 16:01

Moedig van jullie om onderdak te bieden aan deze mensen. Chapeau!

Philipoo

Bericht door Philipoo » 29 aug 2022, 09:11

Baboulah schreef: 22 aug 2022, 11:11
Jaws schreef: 21 aug 2022, 11:34Waarom verleent Nederland de meeste verblijfsvergunningen ter wereld ( in absolute aantallen!), terwijl we zo’n klein land zijn?
Omdat veel nederlanders vinden dat iedereen gelijk is, en gelijke kansen hoort te krijgen en dat soort bullshit, ze willen iedereen met open armen verwelkomen want dat is zo humaan ofzo, maar hoe inhumaan het is voor het eigen volk denken die vieze linkse lui dan weer niet aan.....

Overigens ben ik niet tegen het opvangen van de ECHTE vluchtelingen, maar met opvangen houdt in dat als het veilig is gewoon terug sturen, en geen paspoort geven etc zoals onze overheid altijd weer doet om welke domme reden dan ook....
Bram schreef:
Bram, doe eens een lesje maatschappijleer, dit gaat niet goed

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 aug 2022, 10:34

Als iemand denkt dat hij meer is dan een ander op basis van inkomen, afkomst, pappa’s inkomen of gebakken lucht, dan is één lesje maatschappijleer niet genoeg vrees ik :tooth:

Eric Z

Bericht door Eric Z » 29 aug 2022, 12:09

Ben je goed met sloophamers Bram? Want eerst moet je door een flinke plaat beton voor er ook maar een lesje wil landen bij hem denk ik. :sealed:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 aug 2022, 13:24

Bram schreef: 29 aug 2022, 10:34 Als iemand denkt dat hij meer is dan een ander op basis van inkomen, afkomst, pappa’s inkomen of gebakken lucht, dan is één lesje maatschappijleer niet genoeg vrees ik :tooth:
:lollerdelol:

JP

Bericht door JP » 12 sep 2022, 12:35

JP schreef: 24 jun 2022, 16:09 Iemand ervaring met het volgende ?

Mijn ouders hebben een ± 30jaar geleden het huis gekocht van een ouder (mijn opa dus) Opa bleef wel bij hun/ons inwonen.

Nu is opa 9 jaar gelden overleden, krijgen de ouders een brief (met opa eveneens aangeschreven) of ze een optie willen op het kopen van de voortuin, een ±42m2 Blijkbaar was het vroeger 'normaal' tot je een huis kocht vanaf de voorgevel +1.5m, naar achteren. Tot 1981 deed de gemeentelijke plantsoendienst ook de voortuin (op onregelmatige basis) bijhouden.
Zoals gezegd stopte de gemeente met onderhoud, en hebben de ouders dit stilzwijgend overgenomen. Een belletje in die tijd naar de gemeente en zij melden dat het verjaard was en als hun eigendom mocht worden beschouwd.
Trouwens zou het huis volgens die gemeentemuts kadastraal nog steeds op 'opa' zijn naam staan. Oh en of ze die post uit die tijd niet bewaard hadden?

Nu dik 40jaar later ruikt de gemeente dus blijkbaar geld, want zelfs de opmerking, de buurman kan jouw voortuin kopen kwam voorbij.
Ze vragen een €2500 voor die 42m2 voor iets waar ze dus in al totaal al 49jaar wonen.

Of mogen wij de gemeente voor 40jaar onderhoud een rekening sturen à symbolisch bedrag €1.25 per maand (maal 2080 maanden = €2600) Staan we quite...... :coffee:
Gemeentes doen geme(ent)e dingen….update

Volgens hun heeft de overheid geen verjaring.
Ze blijven pushen om te kopen anders gaan ze voor elk jaar €75 “administratiekosten” tellen…. :coffee:

Plaats reactie