Paskal schreef: 25 aug 2022, 12:14
Eric Z schreef: 25 aug 2022, 10:46Vrienden hadden mensen uit UA in huis. Communicatie is moeizaam, maar de mentaliteit is heel anders. Die willen niet hun hand op houden maar een bijdrage leveren. Ondanks dat het niet de beste baantjes zijn waren ze vrij snel aan de slag. Konden prima omgaan met hun eigen kinderen. Het meerendeel wat in Ter Apel zit laat je je kids niet mee alleen als ik zie wat daar rondloopt…
Ook dat verschilt per Oekraïner uiteraard. Mijn buren hebben sinds 2,5 mnd een Oekraïens gezin met kind van 2 en 3 honden in huis. Quote van de buurvrouw: "zodra er iets gedaan moet worden draaien ze zich om / geven ze niet thuis". Buurtjes zijn nu op vakantie en ondergetekende mag daar dus met de zitmaaier het gras maaien. Dat laatste vind ik uiteraard geen punt, maar de houding van dat gezin is wel
Verschil zal er zeker zijn, misschien hebben die vrienden dan gewoon een boel mazzel gehad.
Daar zijn ze nu na zo’n 3maanden overigens weer vertrokken. 1stel is nog contact mee maar zitten nu ergens anders in NL, andere stel was niet echt een klik mee en zijn weer terug naar UA.
Was ook geen compleet gezien maar een stel broers en een stel bestaande uit broer en zus dacht ik.
Ondanks dat alles redelijk soepel verliep zijn ze opgelucht dat ze weer weg zijn. Het is toch een flinke verandering die je in huis haalt.