Dutch supercar challenge.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dennis, ik heb binnen 't DSC helemaal geen rol. Ik fungeer vaak als klankbord voor Andre's frustraties, begin me dan in dingen te verdiepen, raak dan zelf geirriteerd, en maak het vervolgens nog veel erger door vervolgens met eigen verzinsels te komenDennis Cavallino schreef:@Hielke: Even serieuze vraag, naast vriend van André, wat is precies jouw rol binnen 't DSC? Je hebt meerdere keren calculaties losgelaten op Corvettes. Overweeg je serieus om een team op te zetten als het DSC meer georganiseerd wordt, zoals jij zou willen? Of ben je net als ik gewoon geinteresseerd in deze supercar challenge als autosportliefhebber en dus toeschouwer (vanaf de zijlijn)?
Kortom, serieuze vraag van mij.

Mbt de Corvette plannen van Cor: Mijn berekeningen waren vooral een reactie op de prijsopgaaf van Kroymans voor hun "race-Corvette". 150.000 ex. Btw voor een nagenoeg standaard auto (inkoopprijs Kroymans ongeveer 25.000 euro) zijn gewoon absurd. Ik wilde uit nieuwschierigheid wel eens weten of ik kon beredeneren voor welk bedrag dat wel kon. Al heel vroeg werd me duidelijk dat Cor niet heel serieus met z'n plannen was maar toen had ik er inmiddels al zoveel lol in dat ik ben blijven doordenken. De relatie met het eggie bestond toen al lang niet meer.
Gelukkig maar want naar nu blijkt zou je wel helemaal van de pot gerukt zijn als je serieus naar de reglementen kijkt wanneer je een auto gaat opbouwen. Past ie mooi in de pk/gewicht verhouding (zie de Kroymans Aston Martins) dan pies je totaal naast de pot omdat je door zwaar illegale andere auto's voor lul wordt gezet. Ipv kordaat ingrijpen richting de overtreders word jij als naïveling (Kroymans dus) naar een lagere klasse met Seat Leon's en ouwe BMW-tjes teruggezet. Lekker voor het imago van het merk. Dubbel genaaid noem ik dat.
Mmmm, spreek ik toch weer m'n frustratie uit terwijl dat als buitenstaander die er geen ene cent in heeft gestoken helemaal niet hoeft. De betrokkenen vinden het immers wel goed. Ze krijgen de klasse die ze verdienen moet ik dan maar denken.
-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35
Wat ik mij nog herinner uit de tijd van de start van het DSC is dat Dick de klasse ooit in het leven heeft geroepen om te racen met auto's die vanwege allerlei klasse-eisen overal buiten de boot vielen. Een indeling op basis van Gewicht/Pk verhouding was destijds ook de enig juiste keuze om eerlijk te kunnen strijden met deze zeer uiteenlopende auto's. Kanttekening daarbij is dat 'eerlijk' altijd subjectief blijft. Want als er geen regels zijn omtrent spoorbreedte en aerodynamica van auto's is ook de Gewicht/Pk verhouding nooit helemaal eerlijk.
De regel was in ieder geval eerlijk genoeg om een klasse te starten met een bijzonder attractief en gemêleerd startveld en races waar doorgaans keurig werd gereden. Dat het concept een succes is blijkt wel uit het feit dat de klasse na 9 jaar nog steeds groeit. De meeste klassen houden het absoluut niet zo lang vol of zijn op sterven na dood. In de tijd dat ik rondreed in de DSC was er regelmatig een mobiele rollerbank aanwezig en werden de auto's steeksproefgewijs gemeten. Dat volstond destijds. Een steeksproefgewijze insteek vwb de metingen is ook voldoende om valsspelers buiten spel te zetten. Dat er sancties moeten zijn als je 'betrapt' wordt is duidelijk.
Als Dick allerlei extra restricties gaat opleggen dan helpt hij zijn eigen redenen om de klasse te starten om zeep!
Er is geen totaaloplossing voor dit probleem. Het wordt nooit 100% eerlijk. Waar het om gaat is dat er wordt gestreden. Dat wil het publiek en dat willen volgens mij ook de meeste rijders. Ik weet nog een wedstrijd in gedachten af te spelen waarbij ik zeker 20 minuten op minder dan 5 meter van Alex Schoep reed. Ik moest op de rechte stukken uit zijn slipstream vandaan omdat mijn olietemperatuur te hoog werd. Maar ik kon 'm nergens met goed fatsoen passeren. Toen ik 'm uiteindelijk bij het uitkomen van de Ramshoek in de GT chicane wilde passeren spinde ik en kwam ik via een 360 door de grindbak het rechte stuk op! Dat was mijn leukste race ooit! Met Albert heb ik dat ook nog eens in mindere mate meegemaakt op Assen. Een permanent gat dat je niet dichtrijdt. Met de tanden in het stuur proberen het gaatje te verkleinen, ondertussen langzamere deelnemers zo efficient mogelijk inhalend in de hoop dat je concurrent meer last heeft om ze te passeren of een slechtere timing ... Dat is voor mij racen. En dat dat niet 100% eerlijk gebeurd ... Lekker belangrijk! Bijna iedereen in de DSC rijdt geheel of gedeeltelijk uit eigen zak. Volgens mij is er geen team dat werkelijk zwarte cijfers schrijft met zijn racehobby. De prijs aan het einde van een weekend is een beker van EUR 10.
Dus wie neemt wie nu in de zeik?
De regel was in ieder geval eerlijk genoeg om een klasse te starten met een bijzonder attractief en gemêleerd startveld en races waar doorgaans keurig werd gereden. Dat het concept een succes is blijkt wel uit het feit dat de klasse na 9 jaar nog steeds groeit. De meeste klassen houden het absoluut niet zo lang vol of zijn op sterven na dood. In de tijd dat ik rondreed in de DSC was er regelmatig een mobiele rollerbank aanwezig en werden de auto's steeksproefgewijs gemeten. Dat volstond destijds. Een steeksproefgewijze insteek vwb de metingen is ook voldoende om valsspelers buiten spel te zetten. Dat er sancties moeten zijn als je 'betrapt' wordt is duidelijk.
Als Dick allerlei extra restricties gaat opleggen dan helpt hij zijn eigen redenen om de klasse te starten om zeep!
Er is geen totaaloplossing voor dit probleem. Het wordt nooit 100% eerlijk. Waar het om gaat is dat er wordt gestreden. Dat wil het publiek en dat willen volgens mij ook de meeste rijders. Ik weet nog een wedstrijd in gedachten af te spelen waarbij ik zeker 20 minuten op minder dan 5 meter van Alex Schoep reed. Ik moest op de rechte stukken uit zijn slipstream vandaan omdat mijn olietemperatuur te hoog werd. Maar ik kon 'm nergens met goed fatsoen passeren. Toen ik 'm uiteindelijk bij het uitkomen van de Ramshoek in de GT chicane wilde passeren spinde ik en kwam ik via een 360 door de grindbak het rechte stuk op! Dat was mijn leukste race ooit! Met Albert heb ik dat ook nog eens in mindere mate meegemaakt op Assen. Een permanent gat dat je niet dichtrijdt. Met de tanden in het stuur proberen het gaatje te verkleinen, ondertussen langzamere deelnemers zo efficient mogelijk inhalend in de hoop dat je concurrent meer last heeft om ze te passeren of een slechtere timing ... Dat is voor mij racen. En dat dat niet 100% eerlijk gebeurd ... Lekker belangrijk! Bijna iedereen in de DSC rijdt geheel of gedeeltelijk uit eigen zak. Volgens mij is er geen team dat werkelijk zwarte cijfers schrijft met zijn racehobby. De prijs aan het einde van een weekend is een beker van EUR 10.
Dus wie neemt wie nu in de zeik?
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Uitslag SS1 qualificatie
1 238 SS1 DONOVAN Michael GB Porsche 997 GT3 2:32.357 10 2:32.357 165.472
2 203 SS1 THUIS Henk NL Porsche 997 GT3 2:33.055 6 2:33.055 0:00.698 164.717
3 242 SS1 HABETS Jochen B Renault Megane Troph 2:33.300 9 2:33.300 0:00.943 164.454
4 241 SS1 WIJNEN René B Renault Megane Troph 2:34.825 11 2:34.825 0:02.468 162.834
5 215 SS1 ERTAN Erol NL Renault Megane Troph 2:35.163 7 2:35.163 0:02.806 162.479
6 208 SS1 WILLEMS Jan/BRUCKL Martin NL/AU Porsche 997 GT3 2:35.645 10 2:35.645 0:03.288 161.976
7 204 SS1 OLIJ Ruud NL BMW V8 GTR 2:36.097 11 2:36.097 0:03.740 161.507
8 201 SS1 VAN DER KOLK Peter NL BMW 1-serie 2:36.617 9 2:36.617 0:04.260 160.971
9 202 SS1 VEN DEN BERG Richard NL BMW WTC M3 2:36.900 8 2:36.900 0:04.543 160.681
10 211 SS1 KOEHLER Nol NL Porsche 997 GT3 2:37.429 11 2:37.429 0:05.072 160.141
11 221 SS1 KUIJER Carlo NL Astra GTS 3.5 V6 2:37.886 9 2:37.886 0:05.529 159.677
12 219 SS1 DEN OTTER Robert NL Porsche 997 GT3 2:38.533 10 2:38.533 0:06.176 159.026
13 247 SS1 WEBB Martin NL BMW E46 GTR 2:38.937 11 2:38.937 0:06.580 158.621
14 214 SS1 FRIJNS Rob NL Porsche 997 GT3 2:39.135 10 2:39.135 0:06.778 158.424
15 231 SS1 GRIFFIOEN Sjaco/STOX Peter NL/NL Porsche GT3 2:39.184 11 2:39.184 0:06.827 158.375
16 209 SS1 SCHULZ Dirk D Porsche 997 GT3 2:42.592 10 2:42.592 0:10.235 155.056
17 240 SS1 MORITZ Bert NL Marcos Mantis 2:44.550 9 2:44.550 0:12.193 153.211
18 218 SS1 DE VRIES Edo NL Porsche 997 GT3 2:44.701 10 2:44.701 0:12.344 153.070
1 238 SS1 DONOVAN Michael GB Porsche 997 GT3 2:32.357 10 2:32.357 165.472
2 203 SS1 THUIS Henk NL Porsche 997 GT3 2:33.055 6 2:33.055 0:00.698 164.717
3 242 SS1 HABETS Jochen B Renault Megane Troph 2:33.300 9 2:33.300 0:00.943 164.454
4 241 SS1 WIJNEN René B Renault Megane Troph 2:34.825 11 2:34.825 0:02.468 162.834
5 215 SS1 ERTAN Erol NL Renault Megane Troph 2:35.163 7 2:35.163 0:02.806 162.479
6 208 SS1 WILLEMS Jan/BRUCKL Martin NL/AU Porsche 997 GT3 2:35.645 10 2:35.645 0:03.288 161.976
7 204 SS1 OLIJ Ruud NL BMW V8 GTR 2:36.097 11 2:36.097 0:03.740 161.507
8 201 SS1 VAN DER KOLK Peter NL BMW 1-serie 2:36.617 9 2:36.617 0:04.260 160.971
9 202 SS1 VEN DEN BERG Richard NL BMW WTC M3 2:36.900 8 2:36.900 0:04.543 160.681
10 211 SS1 KOEHLER Nol NL Porsche 997 GT3 2:37.429 11 2:37.429 0:05.072 160.141
11 221 SS1 KUIJER Carlo NL Astra GTS 3.5 V6 2:37.886 9 2:37.886 0:05.529 159.677
12 219 SS1 DEN OTTER Robert NL Porsche 997 GT3 2:38.533 10 2:38.533 0:06.176 159.026
13 247 SS1 WEBB Martin NL BMW E46 GTR 2:38.937 11 2:38.937 0:06.580 158.621
14 214 SS1 FRIJNS Rob NL Porsche 997 GT3 2:39.135 10 2:39.135 0:06.778 158.424
15 231 SS1 GRIFFIOEN Sjaco/STOX Peter NL/NL Porsche GT3 2:39.184 11 2:39.184 0:06.827 158.375
16 209 SS1 SCHULZ Dirk D Porsche 997 GT3 2:42.592 10 2:42.592 0:10.235 155.056
17 240 SS1 MORITZ Bert NL Marcos Mantis 2:44.550 9 2:44.550 0:12.193 153.211
18 218 SS1 DE VRIES Edo NL Porsche 997 GT3 2:44.701 10 2:44.701 0:12.344 153.070
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Sterk. Principes, daar hou ik van.Andre schreef:Nee ik had wel de mogelijkheid om deze race alleen te rijden maar zag er niks in met de huidige regels zoals die daar nu gelden.
Is toch te zot voor woorden nog steeds he. GT3's wederom 1 en 2. Mag ik dan concluderen dat de andere heren GT3 rijders mindere rijders zijn, of probelemen hadden?? Of is er in de kwalificatietijden ook stratijd opgenomen, of gebeurd dat alleen tijdens de race met pitstops??
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Uit de volgorde in de startopstelling van de rijders voor de race, en het type auto dat je veel voorbij ziet komen, kun je vwb de Dutch Supercar Challenge helemaal niets meer concluderen.
Ze houden mekaar daar mbt de spelregels volledig voor de gek. Uitspraken over tactiek, rijstijl, preparatie van de auto, kortom alles wat met een normale raceklasse te maken heeft, zijn geklets in de ruimte. De grootste oplichter heeft de meeste kans op de overwinning. Deze materie is alom bekend. Slechts een handjevol mensen heeft geprobeerd er iets aan te doen.
Zeg je er iets over dan krijg je dooddoeners als "niet zo zeuren, we willen gewoon plezier en lol hebben" als antwoord terug. Het is overduidelijk, ik snap veel dingen nog steeds niet.
Ze houden mekaar daar mbt de spelregels volledig voor de gek. Uitspraken over tactiek, rijstijl, preparatie van de auto, kortom alles wat met een normale raceklasse te maken heeft, zijn geklets in de ruimte. De grootste oplichter heeft de meeste kans op de overwinning. Deze materie is alom bekend. Slechts een handjevol mensen heeft geprobeerd er iets aan te doen.
Zeg je er iets over dan krijg je dooddoeners als "niet zo zeuren, we willen gewoon plezier en lol hebben" als antwoord terug. Het is overduidelijk, ik snap veel dingen nog steeds niet.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
ZATERDAGRACE DSC AFGEBROKEN DOOR ZWARE CRASH
Voor de tweede keer dit seizoen is een race van de Dutch Supercar Challenge gecanceld. Was het tijdens het eerste raceweekend op de Duitse Nürburgring nog de mist die voorkwam dat het veld van start kon gaan, vandaag zorgde een zware crash waarin onder andere Joost den Ouden, Laurens Gooshouwer, Willy Angenent en nota bene de safetycar betrokken waren ervoor dat de race al na twintig minuten werd afgebroken.
De race begon goed, met veel gevechten in de verschillende divisies. Het was Arjan van der Zwaan die het beste wegkwam bij de start. Hij werd de eerste gevolgd door Cor Euser en het duo Riley/Flux. Een spannend schouwspel ontstond waarin Cor Euser na een aantal ronden aan het langste eind dacht te trekken. Aan het einde van het rechte stuk na Eau Rouge wist Euser de DTM Audi TTR van Van der Zwaan in te halen waarna de Marcos-coureur een aantal seconden weg kon lopen bij zijn naaste concurrenten.
[img:500:333]http://www.supercarchallenge.nl/userima ... G_4541.JPG[/img]
Na twintig minuten ging het echter fout achterin het veld. Omdat de Porsche van Jan Willems op een gevaarlijk punt in de banden tot stilstand was gekomen werd besloten om de safetycar de baan op te sturen. Deze maakte echter de fout door niet voor Euser maar voor Arjan van der Zwaan de baan op te komen. Euser rijdt door en creëert al binnen een aantal bochten een flink gat ten opzichte van zijn concurrentie. De wedstrijdleiding besluit daarop om de safetycar terug te laten vallen in het veld en om op die manier een ronde later alsnog Euser op te vangen.
[img:500:333]http://www.supercarchallenge.nl/userima ... G_4530.JPG[/img]
In het begin gaat iedereen makkelijk langs de safetycar, maar uiteindelijk gaat het een halve ronde later toch fout. Op Blanchimont, het snelste stuk van het circuit, rijdt de nog safetycar langzaam om het veld voorbij te laten. Een gastrijder, achteraan gestart en rijdend met een Lamborghini Galardo GT3, schrikt als hij de safetycar voor zich ziet en gaat vol in de rem. Joost den Ouden, rijdend met een BMW Compact, kan de Lamborghini niet ontwijken en knalt vol achterop de auto. Den Ouden gaat een paar keer over de kop, en komt hierbij ook met de safetycar in aanraking. In de ontstane situatie raken ook de BMW’s van Laurens Gooshouwer en Willy Angenent en de Marcos Mantis van het duo de Wit/Bemudez de Castro zwaar beschadigd, omdat ook zij schrokken van het hele gebeuren en sommige auto’s elkaar niet meer konden ontwijken.
[img:500:335]http://www.supercarchallenge.nl/userima ... 1_4162.JPG[/img]
Een flinke chaos is het gevolg, waarbij ook de medische dienst uit moet rukken om hulp te verlenen aan de coureurs en de bestuurders van de safetycar, die bij het incident ook zwaar beschadigd is geraakt. Naar verluid maken de betrokken coureurs het goed, maar een aantal mensen zijn wel voor een medische keuring naar het medisch centrum gebracht. Door de vele brokstukken op de baan en de toestand van de coureurs heeft de wedstrijdleiding besloten om de verdere wedstrijd te cancelen. De race van morgen (zondag) wordt aangevangen in dezelfde startopstelling als de zaterdagrace.
=============
Best heftig..
Voor de tweede keer dit seizoen is een race van de Dutch Supercar Challenge gecanceld. Was het tijdens het eerste raceweekend op de Duitse Nürburgring nog de mist die voorkwam dat het veld van start kon gaan, vandaag zorgde een zware crash waarin onder andere Joost den Ouden, Laurens Gooshouwer, Willy Angenent en nota bene de safetycar betrokken waren ervoor dat de race al na twintig minuten werd afgebroken.
De race begon goed, met veel gevechten in de verschillende divisies. Het was Arjan van der Zwaan die het beste wegkwam bij de start. Hij werd de eerste gevolgd door Cor Euser en het duo Riley/Flux. Een spannend schouwspel ontstond waarin Cor Euser na een aantal ronden aan het langste eind dacht te trekken. Aan het einde van het rechte stuk na Eau Rouge wist Euser de DTM Audi TTR van Van der Zwaan in te halen waarna de Marcos-coureur een aantal seconden weg kon lopen bij zijn naaste concurrenten.
[img:500:333]http://www.supercarchallenge.nl/userima ... G_4541.JPG[/img]
Na twintig minuten ging het echter fout achterin het veld. Omdat de Porsche van Jan Willems op een gevaarlijk punt in de banden tot stilstand was gekomen werd besloten om de safetycar de baan op te sturen. Deze maakte echter de fout door niet voor Euser maar voor Arjan van der Zwaan de baan op te komen. Euser rijdt door en creëert al binnen een aantal bochten een flink gat ten opzichte van zijn concurrentie. De wedstrijdleiding besluit daarop om de safetycar terug te laten vallen in het veld en om op die manier een ronde later alsnog Euser op te vangen.
[img:500:333]http://www.supercarchallenge.nl/userima ... G_4530.JPG[/img]
In het begin gaat iedereen makkelijk langs de safetycar, maar uiteindelijk gaat het een halve ronde later toch fout. Op Blanchimont, het snelste stuk van het circuit, rijdt de nog safetycar langzaam om het veld voorbij te laten. Een gastrijder, achteraan gestart en rijdend met een Lamborghini Galardo GT3, schrikt als hij de safetycar voor zich ziet en gaat vol in de rem. Joost den Ouden, rijdend met een BMW Compact, kan de Lamborghini niet ontwijken en knalt vol achterop de auto. Den Ouden gaat een paar keer over de kop, en komt hierbij ook met de safetycar in aanraking. In de ontstane situatie raken ook de BMW’s van Laurens Gooshouwer en Willy Angenent en de Marcos Mantis van het duo de Wit/Bemudez de Castro zwaar beschadigd, omdat ook zij schrokken van het hele gebeuren en sommige auto’s elkaar niet meer konden ontwijken.
[img:500:335]http://www.supercarchallenge.nl/userima ... 1_4162.JPG[/img]
Een flinke chaos is het gevolg, waarbij ook de medische dienst uit moet rukken om hulp te verlenen aan de coureurs en de bestuurders van de safetycar, die bij het incident ook zwaar beschadigd is geraakt. Naar verluid maken de betrokken coureurs het goed, maar een aantal mensen zijn wel voor een medische keuring naar het medisch centrum gebracht. Door de vele brokstukken op de baan en de toestand van de coureurs heeft de wedstrijdleiding besloten om de verdere wedstrijd te cancelen. De race van morgen (zondag) wordt aangevangen in dezelfde startopstelling als de zaterdagrace.
=============
Best heftig..
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Wat ik overigens raar vind. Op het DSC forum zie je dit topic:
http://www.supercarchallenge.nl/forum_r ... postID=157
Hier vraagt Ricardo van der Ende om een gaststoeltje. Daar in dat topic meld Jordy van Kouwen het volgende:
http://www.supercarchallenge.nl/forum_r ... postID=157
Hier vraagt Ricardo van der Ende om een gaststoeltje. Daar in dat topic meld Jordy van Kouwen het volgende:
Het ongeluk van vandaag ontstond door een gastrijder. Hoe kan dit nou?Wellicht is het inmiddels al gemeld, maar het is vanaf dit jaar niet meer toegestaan om willekeurig professionele coureurs in te laten stappen. Dit omdat het kampioenschap hierdoor teveel beinvloed kan worden. Immers, mis je een paar puntjes, dan huur je topcoureur Pietje Klaas even in en sta je opeens wel op het podium.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ze willen toch racen hielke.
En zonder knaken kan je je autosport activiteiten staken.
Die jongens hopen dat er toch iemand belt om met hun samen te rijden. Ze weten zelf ook wel dat ze daar niet thuis horen dat weet een duncan ook wel. (die laat dsc schieten voor een 130i cup race bijv.) Maar ik denk dat ze rijden om gewoon km te maken en hopen op iets beters.
En zonder knaken kan je je autosport activiteiten staken.
Die jongens hopen dat er toch iemand belt om met hun samen te rijden. Ze weten zelf ook wel dat ze daar niet thuis horen dat weet een duncan ook wel. (die laat dsc schieten voor een 130i cup race bijv.) Maar ik denk dat ze rijden om gewoon km te maken en hopen op iets beters.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wees blij dat er een beetje aandacht is voor autosport op nationaal niveau, dat straalt ook door naar de andere klassen die er zijn in nederland.Energy schreef:Stelde niet veel voor. Veel gelul met coureurs en elke keer dezelfde vragen.
Ik vind dit zo langzamerhand een beetje DSC afzeikdraadje worden, waarom toch?
Ja en dat gebeurd in geen ankele anders sport of klasseHielke schreef:Waarom?
Omdat ze het verdienen! Zoveel poeha, zoveel blabla, maar intussen elkaar, de kijker, en daarmee de hele autosport met list en bedrog voor de gek houden.


wake up, dat gebeurd overal.
Maar omdat er 1 Df er klaagt, rennen we er allemaal als een kip zonder kop achteraan?
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dat gebeurt in andere klasses ook, maar zo respectloos het reglement in de DSC door rijders en organisatoren zelf met voeten wordt getreden gebeurt in geen enkele andere klasse. Dat is anti-autosport.
En wie loopt er in de DSC dan allemaal nog meer achter die ene DF-er aan Luco? Jij hebt het over allemaal, ik ken er niet eens ééntje. Noem eens een andere naam aub.
De DSC rijders krijgen en verdienen de kneuzenklasse die ze hebben zolang ze niet serieus werk van het naleven van de reglementen willen maken. Dat heeft niets met het verschil in talent, strijdlust, kapitaalkrachtigheid of whatever te maken. Dat heeft alles met sportiviteit te maken.
Als ze nou onderling hun praktijken botvierden was er niks aan de hand. Maar geregeld borrelt er hier weer een "raceverhaal" omhoog dat ons moet doen laten geloven dat er wel van een echt sportief duel sprake was. Terwille van de echte autosport (en die is er in ruime mate) doe ik dan m'n plicht en hak met de botte bijl.
En wie loopt er in de DSC dan allemaal nog meer achter die ene DF-er aan Luco? Jij hebt het over allemaal, ik ken er niet eens ééntje. Noem eens een andere naam aub.
De DSC rijders krijgen en verdienen de kneuzenklasse die ze hebben zolang ze niet serieus werk van het naleven van de reglementen willen maken. Dat heeft niets met het verschil in talent, strijdlust, kapitaalkrachtigheid of whatever te maken. Dat heeft alles met sportiviteit te maken.
Als ze nou onderling hun praktijken botvierden was er niks aan de hand. Maar geregeld borrelt er hier weer een "raceverhaal" omhoog dat ons moet doen laten geloven dat er wel van een echt sportief duel sprake was. Terwille van de echte autosport (en die is er in ruime mate) doe ik dan m'n plicht en hak met de botte bijl.