Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Macboy

Bericht door Macboy » 18 mei 2007, 03:33

Rico, neem nu gewoon een S5 :)

chique heer in het verkeer !

markk

Bericht door markk » 18 mei 2007, 07:33

Met een M3 nog op de stoep gaat dat ook niet werken want wat ik ook bedenk niks kan die M3 CS overtreffen.
Onzin. Tuurlijk een M3 is uber en een CS zal nog wel wat scherper zijn. Maar het blijft gewoon een snelle sportsedan / GT.

Viel gisteren weer even op. Uiteraard de laatste tijd veel met de M3 gereden maar gisteren even weggeweest naar Noordwijk in de BoxsterS en 's avonds met de EVO wezen rijden. Een BoxsterS is zou veel meer sportauto, zo veel scherper qua stuurgedrag, zoveel meer prikkelend in de beleving. EVO RS is daar weer een overtreffende trap in. Soms ben ik gewoon bang in die auto.

Begrijp me niet verkeerd Rico. De M3 CS die je hebt is bloedmooi en ik denk dat je een grote fout begaat door hem weg te doen. Maar de ultieme stuurauto is het absoluut niet. Er is nog zoveel meer te krijgen dan een M3 dat m.i. meer DF geeft. In dezelfde, hogere maar ook zeker lagere prijsklasse.

Mark.

Maik

Bericht door Maik » 18 mei 2007, 08:32

Niet eens zo'n slechte optie Mark, een boxster. Als je het mij vraagt heeft die een meer "heren"uitstraling dan een M3 en doordat het een cabrio is nodigt die misschien over het algemeen minder uit tot "trappen". En het is inderdaad een ECHTE sportauto, weer eens wat anders dan een bmw :)

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 08:57

Mark met alle respect maar dat zijn not net 2 auto's die ik gezien mijn verhaal niet als vervanger wil. ik bedoel ook niet te zeggen dat een M3 HET BESTE IS maar ik heb nu geen alternatief voor ogen omdat ik het nog niet weet wat ik wil.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 mei 2007, 09:04

Wij reden woensdagavond in redelijke drukte met mooi weer vanaf een bekende grote rotonde richting[censuur] Ik had een groene Kawa Ninja (hoeveel cc is me niet duidelijk, maar was niet de allerallersnelste) voor me en de rotonde uitaccellererend(hij redelijk plat) zat ik al in z'n nek te hijgen. LOL ff doortrekken voordat het bermtoerismeverkeer opdoemt naar 2x 100 hij liep een meter of 20 weg. Remmen. Clio links, waarschijnlijk full options behalve achteruitkijkspiegels. Ninja wacht 30 seconden en gaat er rechts scheurend omheen. Ik denk, da's de macht van een bike, en ik ben 'n net heersschap met een niet zo'n nette auto. LOL. Clio bleef, bepakt en bezakt met de halve Aldi qua boodschappen aan boord. Toen ik ook maar. Gaat zo makkelijk he. Ik zei tegen GF die constant aan t doorlullen was hoe de natuur er toch mooi groen bijstaat en hoe vlak en groot de snelwegen hier zijn(y)dat ik ff probeer de Ninja te pakken in het met vlagen druk verkeer. Vond zij best. Adrenalin-seeker m'n gf. :P Beetje doortrekkend tussen de blokken keurig gereformeerd links 118kmh rijdend in treintjes met uitschieters naar 2x 120 een paar maal kwam Ninja Turtle in my vicinity. Want die werd ook geblokt door die zwermen blik met wielen.

Anschluss! MAAR Ninja accelereert heftig van 100 naar 220 en ik probeer dat ook. Toch 30 meter. Kut. 100pk te weinig. :P GF zegt dat ik 't niet hoef te proberen (GF heeft motorrijbewijs dus ik als haiden(..) en zij-de gelovige Rossi-heeft gelijk. Ik ga 150en is relaxed en prima. We praten over 't milieu en over de poolkappen en dat Gore een wijs man is hoe hij hele volksstammen met z'n verhalen om de tuin kan leiden en money opstrijkt. RECHT STUK. Ik ga ff 261en zeg ik terwijl GF nog een slok van d'r biologische spa blauw uit de kraan neemt en 'Highway to Hell' van AC DC een tandje zachter zet.

Ninja weer visual contact. Ninja is 'te' laat met doortrekken en ik stuif 'm voorbij als een sidewinder door de straten van Tel Aviv. Vergat nog te melden dat ik dat in de begrenser deed. Da's balen. So easy in de begrenser. Ding lijkt gemaakt op 300.

Later in de file kan ie mij voorbij rollen door 't midden. Knikje en thumbs up wederzijds.

Hele voorval doorde nog geen 5 minuten. Leuk.
Laatst gewijzigd door Robin op 18 mei 2007, 09:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 18 mei 2007, 09:05

Macboy schreef:Rico, neem nu gewoon een S5 :)

chique heer in het verkeer !
Volgens mij zoekt Rico iets met RIJplezier ...

leonard

Bericht door leonard » 18 mei 2007, 09:25

Robin WEET dat dit de leuke dingen zijn van een snelle auto!! en dit ga je dus missen Rico!!

allen

Bericht door allen » 18 mei 2007, 09:46

@Rico: roddels ergens ander gelezen en dacht de snelste manier om het ff te checken is dichtbij de bron zoeken en deze uitlokken. Niet gelukt? Jammer, want ik vind een e46 lelijk :lol:
Heb er nog dagelijks ruzie om met m'n kleine broer die een e36 aftands vind en me uitlacht met het verschil tussen onze onderhoudskosten.

Als je nu eens echt Driving Fun zoekt, ga dan eens naar van der Kooi. Een Caterham begint al vanaf 25-27k. Dan heb je een simpele 1.6 maar de lol is gegarandeerd veel hoger dan je m3.

raymondw

Bericht door raymondw » 18 mei 2007, 10:04

Aernoudt schreef:Volgens mij zoekt Rico iets met RIJplezier ...
:mrgreen: :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 18 mei 2007, 10:09

markk schreef: Begrijp me niet verkeerd Rico. De M3 CS die je hebt is bloedmooi en ik denk dat je een grote fout begaat door hem weg te doen. Maar de ultieme stuurauto is het absoluut niet. Er is nog zoveel meer te krijgen dan een M3 dat m.i. meer DF geeft. In dezelfde, hogere maar ook zeker lagere prijsklasse.

Mark.
En zo is het!

En nee, de Bravo hoort niet in de categorie van de laatste zin thuis :P

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 18 mei 2007, 10:21

allen schreef:...

Als je nu eens echt Driving Fun zoekt, ga dan eens naar van der Kooi. Een Caterham begint al vanaf 25-27k. ...
Staat een leuke blauwe te koop (widebody) op dit moment (gebruikte). Zeker een hoge fun-factor :D

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 10:44

Robin prachtig verhaal, serieus. Ninja turtle LOL

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 11:02

Mark en Hielke ik roep ook niet dat een M3 een ultieme stuurauto is hé :wink:

Een Coopertje S is meer stuurauto dan een M3 om even mijn eigen ervaring op te sommen.

Het is natuurlijk leuk dat iedereen al weer bezig is met the NEXT thing.

Wat is de vervanger van de M3 het ultieme Driving fun voor Rico.. dan zeg ik lees mijn bijdrage's in deze thread nog eens door. Gezien de hele toestand is voor mij de vraag of ik wel een auto moet zoeken die ultieme Driving fun bied, de M3 bied mij persoonlijk al ultieme Driving fun, maar ondertussen is wel bekend wat voor mij de gevolgen daarvan zijn en nee daar hoeven we niet opnieuw over uit te wijden daar heb ik al genoeg over geschreven.

Wat moet ik nou met zo'n EVO ? Dat schiet toch helemaal niet op ? Dat lost toch niet het probleem op wat ik heb geschetst ?

Donkervoorts achtigen precies hetzelfde... zijn allemaal dikke scheurijzers, prachtig allemaal, maar om te "scheuren" kan ik net zo goed de M3 houden. Dat opvallende en dagelijks onbruikbaar spul is niks voor mij. Een roadster? ook niet.. Leuk als je kunt kiezen uit 4 auto's elk eentje voor je gemoedrust van dat moment maar zoiets is niks voor mij.

Robin heeft het best wel voor mekaar met zo'n 335i serieus, maar ik hoef geen 335i.

Sinds jaren heb ik geen concrete opvolger voor een auto die ik heb in het hoofd. Ik wist altijd precies wat de volgende auto zou worden. A3 turbo opvolger moest en zou de S3 worden. Arosa 16V opvolger moest en zou een Cooper S worden.. 120d next thing een 130i.. De M3 moest niet beslist de opvolger van de 130i worden maar omdat dit zo uitkwam gebeurde dat gewoon. Opvolger van de M3 ? Ik weet het gewoon niet.

Zolang ik die M3 heb kan ik me daar ook niet op focussen. Ook al is een Van der Velden edition Leon sneller op Zandvoort en veegt een 130i dre edtion een M3 elke drift aan of laat een 335i reen M3 voor dood achter bij de stoplichten..

Als ik precies wist wat ik wilde ging ik wel de auto inruilen bij een dealer, dat is altijd de weg van de minste weerstand om een andere auto te kopen.

Mischien moet ik de cirkel an altijd maar een betere snellere opvolger doorbreken en straks inderdaad een e60 525i kopen.. (en nee dit zoek ik ook niet).

Pas als ik de M3 verkocht heb en niet eerder ga ik me bezig houden met een opvolger en niet eerder. Ik zit mezelf anders gewoon voor de gek te houden.

En word de M3 niet verkocht ? Dan ook geen opvolger simpel.

markk

Bericht door markk » 18 mei 2007, 11:21

Rico, ik reageerde alleen even op je quote dat een M3 CS moeilijk te overtreffen is. Ik interpreteerde dat in de zin van DF en dat ben ik gewoon niet met je eens.

Dat als je niet op wilt vallen je geen witte EVO of gele BoxsterS moet kopen dat snap ik wel.

Een zwarte of grijze BoxsterS (of CaymanS) daarentegen... ;-)

Mark.

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 11:35

markk schreef:Rico, ik reageerde alleen even op je quote dat een M3 CS moeilijk te overtreffen is. Ik interpreteerde dat in de zin van DF en dat ben ik gewoon niet met je eens.

Mark.
Mark dat will ik ook zeker niet betwisten !

Met overtreffen bedoel ik de auto als totaal package voor mij persoonlijk (voordat er weer mensen gaan zeggen dat er veel betere totaal packages zijn)

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 11:37

Nog even over spijt...

Ik heb nog nooit spijt van een aankoop van een auto gehad en ik heb ook nooit spijt van een verkoop van een auto gehad.

Het enige wat me gespeten heeft was de 323i die na 5 maand plat als een dubbeltje was. Vond ik echt jammer van die auto.

Floris

Bericht door Floris » 18 mei 2007, 11:43

Jemig wat een verhaal Rico, een en ander lijkt mij nogal uit zijn verband gerukt. Cops die een soort heksenjacht ontketenen op zo nu en dan te hard rijdende individuen, het moet niet gekker worden en klinkt mij nogal onwerkelijk in de oren.
Bottomline blijft dat het steeds drukker wordt 's-Lands wegen, controles intensiveren en hard rijden sociaal steeds minder geaccepteerd word. Wat nu te doen voor de M3 rijder? Ik zou mij erzelf eerlijk gezegd niet zoveel van aantrekken, ik kan rustig rijdend ook prima van een snelle auto genieten. En op de juiste plaatsen (waar het kan en de kans op gepakt te worden klein is) zo nu en dan van het potieel gebruik kunnen maken geeft voor mij al de juiste beleving.

Jij hebt hier duidelijk een ander gevoel over, en waar het op neer komt is dat je je tijdens het rijden in de M3 niet meer prettig voelt. Zo gauw je dat hebt en je hebt er ook nog een paar keer weloverwogen over nagedacht, en het nare gevoel blijft? Wegdoen die auto, zonde van het geld en er blijven genoeg andere leuke zaken over om van te genieten.

Hier bij mij in de straat heeft iemand 3 jaar een M3 gehad, nu in de plaats staat daarvoor een full-spec 530d touring. Hij zei ook dat de mogelijkheden van een M3 in Nederland niet meer gebruikt kunnen worden het is er te vol voor geworden. Uit een luxe, ruime en comfortabele auto haal jij hier waarschijnlijk een hoop meer rijplezier.

M3 en 325 eruit, inruilen op een full spec 5 touring of X5 en daarnaast een 120d erbij en dan de komende jaren niet meer wisselen hooguit een trackday auto erij die je dan prima kunt trekken met de 5 of X5.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 mei 2007, 12:23

Wat een onzin toch weer "de mogelijkheden van een M3 kunnen in Nederland niet meer gebruikt worden".........................

Er zijn auto`s zat die snel zijn, zowel in acceleratie als in de top, en dan bedoel ik echt niet alleen maar propellor automobielen. Daar is ruimte zat voor, wordt ook genoeg verkocht.
Waar het om gaat is hoe je er mee omgaat. Maar geldt dat niet voor elke auto? Voor elke fiets, brommer, motor, scootmobiel, stereo, computer........................?
Wat ik maar wil zeggen; niemand haalt de max uit zijn / haar bezittingen/producten..............................dat hoeft ook helemaal niet.
Als dat wel zo was dan zou een Aixam nog te veel van het goede zijn.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=h4oboqtt3iy

Floris

Bericht door Floris » 18 mei 2007, 12:50

@ Romo ik denk dat het onzin gehalte wel meevalt, het is namelijk gezegd door iemand die 3 jaar zo'n ding gehad heeft....

En tuurlijk zijn er nog genoeg plaatsen waar je in NL zo en nu en dan goed gas kunt geven zelfs met auto's die sneller zijn als een M3. Maar als je 3 jaar dagelijks in zo'n auto hebt gereden kan ik me goed voorstellen dat het allemaal niet zo snel meer hoeft te zijn. Gezeik met de cops en uberhaubt de ruimte in het dagelijks verkeer het lijkt of je het 'bin there done that' gevoel ervan krijgt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 mei 2007, 13:01

Floris schreef:@ Romo ik denk dat het onzin gehalte wel meevalt, het is namelijk gezegd door iemand die 3 jaar zo'n ding gehad heeft....

En tuurlijk zijn er nog genoeg plaatsen waar je in NL zo en nu en dan goed gas kunt geven zelfs met auto's die sneller zijn als een M3. Maar als je 3 jaar dagelijks in zo'n auto hebt gereden kan ik me goed voorstellen dat het allemaal niet zo snel meer hoeft te zijn. Gezeik met de cops en uberhaubt de ruimte in het dagelijks verkeer het lijkt of je het 'bin there done that' gevoel ervan krijgt.
Ik heb hem 3,5 jaar ( M3 dus), zonder problemen, geen gezeik, boetes die op 1 hand kan tellen..............................................

Floris

Bericht door Floris » 18 mei 2007, 13:21

Zoals ik eerder poste zou ik erzelf weinig moeite mee hebben om ook rustig(normaal) rijdend te kunnen genieten van een snelle auto, uiteraard ook in de wetenschap wat de mogelijkheden zijn en wel van het potentieel genietende waar dat wel kan.

Maar als dat gevoel er niet meer is, dan ben je er toch klaar mee? Dat jij en ik(waarschijnlijk want ik rijd prive nog steeds in een focking Smart!) daar geen problemen mee hebben, doet toch niks af aan het feit dat andere mensen dat wel zouden kunnen hebben. En als je daar dan niet lekker meer bij voelt, lijkt het mij logisch dat je een andere weg in slaat met je autoliefhebberij.

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 14:40

Even quote uit dat andere draadje
Rebel schreef:Ik vind vaag als je zegt dat het je niet boeit of de auto verkocht wordt ja of nee. Jou intentie is om hem te verkopen dus wil je hem kwijt. Dan moet je dat serieus aanpakken en op de meest efficiente manier doen.

Rob ik ben toch vrij op het op mijn manier te doen ?

Dat jij het op een andere manier hebt gedaan was jou keuze, ik ga verder niet betwisten wat de beste manier is.

Met wel of niet boeien bedoel ik dat ik de auto altijd nog wel kan inruilen.... op iets.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 mei 2007, 14:58

Rico ik rij op dit moment een nieuw type Lexus RX300 Executive uit okt. 2004 met slechts 46.000km op de teller.

1) hij kan niet hard met die 204 pk maar snel zat
2) heeeeeeeeerlijke cruisen
3) automaatje, groot navie etc.
4) Lexus zal nooit een ordinaire auto zijn, mij houden nooit aan en reed eerst al 6 weken zonder de auto op naam te stellen :-)

Ik blijf wel gewoon knallen zo nu en dan, als je voor dagelijks verkeer een 'gewone'auto hebt en daarnaast af en toe lekker kan sturen rijden geeft een veel beter feel good je ervaart namelijk weer hoe echt snel is ipv elke dag een M3 te rijden en het maar gewoontjes lijkt *(wat dus niet is)

Kortom ik vraag 48.500 wat wil je erbij doen 8)

Tom

Bericht door Tom » 18 mei 2007, 16:44

Net ook weer zoiets.
Vanmiddag ff auto gewassen voor volgende week (ga er deze week toch niet mee rijden en staat binnen), daarna ff naar een dorpje verder om bandenspanning in orde te maken. Terugrit heel de tijd rustig gereden, zat ook achter zo'n slome dokus (type 45 rijden op 50km weg en overal de tijd nemen). Nouja, bij een rotonde even een gat laten vallen, daarna lekker sportief die rotonde nemen(zonder te driften), uiteraard bij verlaten van de rotonde moest ik weer ff flink op de rem omdat die trut daar reed. Gelijk handje omhoog en vage gebaren.. vijf seconde later kijkt haar dochter die erlangs zat tot twee keer toe om, ik weet niet wat er aan het handje was maar ik deed niks fout. Een rotonde mag je in principe gewoon met 50km nemen, en de 10 minuten daarvoor had ik me ook aan de snelheid gehouden. Een stukje verderop ff terug naar twee en VOL erlangs gegaan. Niet dat het veel nut had op die weg want zat al snel op haar voorganger, maar toch. Toen ze weer achter me zat mooi dat elektrische zonneding omhoog gedaan zodat ik niet tegen die kop van d'r aan hoef te kijken :lol: Dom zielig volk zonder leven, opzoute met die aanstellerij.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 18 mei 2007, 17:07

Tom schreef:Net ook weer zoiets.
Vanmiddag ff auto gewassen voor volgende week (ga er deze week toch niet mee rijden en staat binnen), daarna ff naar een dorpje verder om bandenspanning in orde te maken. Terugrit heel de tijd rustig gereden, zat ook achter zo'n slome dokus (type 45 rijden op 50km weg en overal de tijd nemen). Nouja, bij een rotonde even een gat laten vallen, daarna lekker sportief die rotonde nemen(zonder te driften), uiteraard bij verlaten van de rotonde moest ik weer ff flink op de rem omdat die trut daar reed. Gelijk handje omhoog en vage gebaren.. vijf seconde later kijkt haar dochter die erlangs zat tot twee keer toe om, ik weet niet wat er aan het handje was maar ik deed niks fout. Een rotonde mag je in principe gewoon met 50km nemen, en de 10 minuten daarvoor had ik me ook aan de snelheid gehouden. Een stukje verderop ff terug naar twee en VOL erlangs gegaan. Niet dat het veel nut had op die weg want zat al snel op haar voorganger, maar toch. Toen ze weer achter me zat mooi dat elektrische zonneding omhoog gedaan zodat ik niet tegen die kop van d'r aan hoef te kijken :lol: Dom zielig volk zonder leven, opzoute met die aanstellerij.
Zo herkenbaar 8)

Plaats reactie