BMW E91 318d M-sportpakket
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: BMW E91 Touring
Ze hadden nog al wat van die wielen in voorraad
Weinig gelopen ook 
-
OnlineMartijn_bmw
Ze hadden bij mij iig een setje over 
Ja idd kmstand is 188k km
Ja idd kmstand is 188k km
- Tim N
Wat maken of breken wielen toch vaak een auto.... In dit geval ook weer snel terug naar de originelen graag.
(had jij er dan zo vaak mee tegen die trottoirbanden voor je huis gezeten martijn
)
(had jij er dan zo vaak mee tegen die trottoirbanden voor je huis gezeten martijn
-
OnlineMartijn_bmw
Nee ik heb er geen krasje bij gezet
Was het enige wat de vorige eigenaar wel had beschadigd...
-
OnlineMartijn_bmw
Zo van de F30 weer terug in de E91.
Wat vooral positief opvalt:
- Toch wel fijnere besturing, meer gevoel en precisie. (Hydro ipv electrisch)
- Dempers en veren zijn beter op elkaar afgestemd, iets straffer maar ook vooral lichtvoetiger. Misschien ook omdat er maar 4 pitten op de vooras leunen ipv 6....
- Zelf schakelen is toch ook wel leuk, meer betrokken bij het autorijden.
- Door de nieuwe velgen heb ik nu geen runflat banden meer, wat rijdt dat toch zoveel lekkerder en beter dan die knetter harde rft banden
Wat negatief opvalt:
- Wat is dat navi scherm klein als je eenmaal pro gewent bent
- Keyless entry was een fijne optie, die mis ik wel
- Uiteraard het gemis van de 6 cilinder sound en ultieme power van 330pk terug naar 185pk....
- Wat kleinere snufjes die de auto net wat moderner maken dan de e90 mis je wel
Verder toch ook wel redelijk met elkaar vergelijkbaar. Voelt even degelijk aan, stoelen zitten hetzelfde, functionaliteit komt grofweg overeen enz.
Verder waren de 193M's er niet meer bij dus moest een ander setje wielen uitzoeken... Eerst maar eens aankijken en misschien alsnog weer 193M zoeken voor de originaliteit maar dat is een redelijke opgave volgens mij...
De velgen die ik nu heb uitgezocht zijn de volgende geworden en ik vind het ook mooi staan

Wat vooral positief opvalt:
- Toch wel fijnere besturing, meer gevoel en precisie. (Hydro ipv electrisch)
- Dempers en veren zijn beter op elkaar afgestemd, iets straffer maar ook vooral lichtvoetiger. Misschien ook omdat er maar 4 pitten op de vooras leunen ipv 6....
- Zelf schakelen is toch ook wel leuk, meer betrokken bij het autorijden.
- Door de nieuwe velgen heb ik nu geen runflat banden meer, wat rijdt dat toch zoveel lekkerder en beter dan die knetter harde rft banden
Wat negatief opvalt:
- Wat is dat navi scherm klein als je eenmaal pro gewent bent
- Keyless entry was een fijne optie, die mis ik wel
- Uiteraard het gemis van de 6 cilinder sound en ultieme power van 330pk terug naar 185pk....
- Wat kleinere snufjes die de auto net wat moderner maken dan de e90 mis je wel
Verder toch ook wel redelijk met elkaar vergelijkbaar. Voelt even degelijk aan, stoelen zitten hetzelfde, functionaliteit komt grofweg overeen enz.
Verder waren de 193M's er niet meer bij dus moest een ander setje wielen uitzoeken... Eerst maar eens aankijken en misschien alsnog weer 193M zoeken voor de originaliteit maar dat is een redelijke opgave volgens mij...
De velgen die ik nu heb uitgezocht zijn de volgende geworden en ik vind het ook mooi staan

Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 05 jul 2017, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin van der Zwaard
Heb je nou je oude auto terug??
-
OnlineMartijn_bmw
Ja... die stond er nog.
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Replica wielen? Waar zijn de originele heen gegaan?
- Tim N
Nee sorry martijn dit staat echt niet. (tijdelijk prima, maar als je hem terug geruild hebt voor welke reden ook dan maar zonder wielen.
(heb wel een winterset te leen)
Snel naar 193m, styling 225 of ultiem 359 zoeken
(heb wel een winterset te leen)
Snel naar 193m, styling 225 of ultiem 359 zoeken
- Tim N
Antraciet (en zo staan er veel 193 op ebay kleinanzeichen, dus geen probleem lijkt mij)
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 1-223-1964
359
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 3-223-6063
En anders beter een setje 194 in 17"voor tijdelijk eronder. Staat wel op Mp een aantal
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 1-223-1964
359
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 3-223-6063
En anders beter een setje 194 in 17"voor tijdelijk eronder. Staat wel op Mp een aantal
-
OnlineMartijn_bmw
Je hebt inmiddels ook het andere topic gelezen zag ik 
Idd andere originele wielen zijn weg helaas, maar ik zoek wel rustig aan een nieuw setje 193M's vind persoonlijk voor de tussentijd dit wel aardig staan.
Woensdag nog een afspraak staan bij een uitlaten lasser voor een M performance (look) uitlaat met 2 pijpjes
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E9 ... _system_2/
Idd andere originele wielen zijn weg helaas, maar ik zoek wel rustig aan een nieuw setje 193M's vind persoonlijk voor de tussentijd dit wel aardig staan.
Woensdag nog een afspraak staan bij een uitlaten lasser voor een M performance (look) uitlaat met 2 pijpjes
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E9 ... _system_2/
- Bijlagen
-
- IMG_5270.JPG (116.46 KiB) 2029 keer bekeken
-
OnlineMartijn_bmw
Vind trouwens het 216 wiel ook erg mooi:
- Bijlagen
-
- IMG_5271.JPG (151.94 KiB) 1990 keer bekeken
-
allen
Ik zou voor de wielen gaan die je er eerst onder had zitten.
-
OnlineMartijn_bmw
Ze hadden replica M wielen van de F30 in 19" er onder omdat ze dat mooier vonden en toen het setje 193M los in de werkplaats lag kwam er een klant voor... dus vandaar dat ze weg zijn.Martin van der Zwaard schreef: 25 jun 2017, 10:45 Raar verhaal dat ze de wielen van een auto verkopen die in de voorraad staat. Of hadden ze de huidige wielen er op gezet omdat ze dat mooier vonden??
Zo stonden de 19".....
- Bijlagen
-
- IMG_5272.JPG (77.6 KiB) 1971 keer bekeken
- Arthur
Die vind ik nog iets beter dan die er nu onder zitten.
-
OnlineMartijn_bmw
Staat idd ook wel aardig opzich alleen 19" vind ik echt niet rijden... te weinig band/comfort over.
Ik zie dat het 335i topic al dicht is maar voor de laatste vraag nog even antwoord:
Zat wel garantie op voor een paar maanden waarvan er inmiddels ook al 2 om waren. Alles wat ze zelf konden doen in eigen werkplaats hebben ze geprobeerd aan de bak. Ook heb ik zelf contact gehad met ZF en die geven dezelfde dingen op om te doen, resetten, software laden, olie verversen en olie verversen met spoelen en filter.
Daarna zijn de "simpele oplossingen" op en kom je in een traject van revisie of vervanging volgens ZF Nederland. Dat loopt op van 3k-6k
Om dan niet in de discussie te vervallen welke slijtage is acceptabel bij 160.000km en wat niet, wat valt er überhaupt nog in de garantie enz hebben we gekeken naar een andere oplossing...
(met deze klacht zal hij vast de komende 2 maanden nog wel heel zijn gebleven. Ik had geen trek in die enorme kosten die ik in het verschiet zag dus vandaar deze keuze
)
Ik zie dat het 335i topic al dicht is maar voor de laatste vraag nog even antwoord:
Zat wel garantie op voor een paar maanden waarvan er inmiddels ook al 2 om waren. Alles wat ze zelf konden doen in eigen werkplaats hebben ze geprobeerd aan de bak. Ook heb ik zelf contact gehad met ZF en die geven dezelfde dingen op om te doen, resetten, software laden, olie verversen en olie verversen met spoelen en filter.
Daarna zijn de "simpele oplossingen" op en kom je in een traject van revisie of vervanging volgens ZF Nederland. Dat loopt op van 3k-6k
Om dan niet in de discussie te vervallen welke slijtage is acceptabel bij 160.000km en wat niet, wat valt er überhaupt nog in de garantie enz hebben we gekeken naar een andere oplossing...
(met deze klacht zal hij vast de komende 2 maanden nog wel heel zijn gebleven. Ik had geen trek in die enorme kosten die ik in het verschiet zag dus vandaar deze keuze
- Niels
- Auto: Prius+
Verrassende stap maar je hebt toch ff van een 335i kunnen genieten. Deze E91 blijft echt een hele mooie imho.
- Arthur
Gewoon een andere 335i zoeken, of is het nu gebeurd?
- JP
Jammer van de 335i inderdaad maar een e9* is/blijft mooier dan welke F3* dan ook. 
- Arthur
Niet mee eens. Maar goed, kwestie van smaak.
- Jeroen
Duidelijk! Ik snap de stap nu heel wat beter.Martijn_bmw schreef: 25 jun 2017, 12:00
Daarna zijn de "simpele oplossingen" op en kom je in een traject van revisie of vervanging volgens ZF Nederland. Dat loopt op van 3k-6k![]()
(met deze klacht zal hij vast de komende 2 maanden nog wel heel zijn gebleven. Ik had geen trek in die enorme kosten die ik in het verschiet zag dus vandaar deze keuze)
- Niels
- Auto: Prius+
Never, daarnaast is een E9x alleen echt mooi als het een volle facelift is het liefst met M-pakket.JP schreef: 25 jun 2017, 13:23 Jammer van de 335i inderdaad maar een e9* is/blijft mooier dan welke F3* dan ook.![]()
-
OnlineMartijn_bmw
Auto's zoeken blijft een hobby van me dus er komt zeker wel weer iets nieuws
en als ik de juiste 335i vind dan wil ik er weer een, dat blok is echt geweldig.
maar intussen kan ik ook zeker (weer) van deze genieten, blijft een super mooie auto en indd een kwestie van smaak maar zoals deze touring is samengesteld vind ik het om het even wat ik mooier vind e91 vs f30 als een f30 weer full M pakket etc is dan vind ik die wel weer mooier maar voorlopig zeker nog buiten budget voor mij
- Macboy
Je gaat nu dus alsnog een 335i sportline zoeken
Wat een verhaal maar verstandige keuze. En nu weer lekker zelf schakelen wat toch ook wel erg gaaf is. Velgen zijn op zich prima, zou er denk ik wel spacers op zetten of ligt dat aan mij ?
Wat een verhaal maar verstandige keuze. En nu weer lekker zelf schakelen wat toch ook wel erg gaaf is. Velgen zijn op zich prima, zou er denk ik wel spacers op zetten of ligt dat aan mij ?
-
OnlineMartijn_bmw
Klopt het schakelen blijft ook erg lekker, stuk meer betrokken bij het rijden 
Misschien een 335i sportline met handbak dan maar

Voor is de et waarde gelijk aan de oude wielen maar idd achter plaats ik woensdag nog 5mm spacers er tussen, dan staan ze net zo ver naar buiten als de oude breedset stonden.
Misschien een 335i sportline met handbak dan maar
Voor is de et waarde gelijk aan de oude wielen maar idd achter plaats ik woensdag nog 5mm spacers er tussen, dan staan ze net zo ver naar buiten als de oude breedset stonden.