E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Heren met alle respect, maar Fabian zal dit niet doen omdat ie het leuk vindt natuurlijk. We kunnen niet in ieders portemonnee kijken.
Maar wat een vette bak zeg ! Plaatst mijn CTR idee wel even in ander perspectief, maar ben bang dat dit mijn budget te boven zal gaan.
We houden PB contact
Maar wat een vette bak zeg ! Plaatst mijn CTR idee wel even in ander perspectief, maar ben bang dat dit mijn budget te boven zal gaan.
We houden PB contact
autoweek schreef:Bij deze Z3 draait het om dat ene knopje in de middenconsole. Daarop staat ASC+T, maar voor het zelfde geld had er "pret/geen pret" op kunnen staan. Met dat ene knopje kun je namelijk de traction control uitschakelen. Met de traction control uit is de Z3 te rijden als een kart. Gas erop en laat maar komen die achterkant! Links-rechts combinaties worden buitengewoon spannend. Ga op zoek naar het juiste gasmoment en je wordt beloond met een zich heerlijk "zettende" auto die je het gevoel geeft dat je een groot coureur bent. Overmoed schaadt echter; wie te vroeg te veel gas geeft, gaat onverbiddelijk achterstevoren, maar zelfs dan is er nog geen man overboord, want op dat moment is het tijd voor een ander coureurskunstje: in zijn één, gas er vol op en de auto tolt met rokende achterbanden weer in de originele rijrichting. Dat kan gewoon met 192 pk
op de achterwielen. Tja, die 2,8-liter-in-lijn van BMW is nu eenmaal een prachtbron. Hij geeft zijn vermogen vanaf stationair mooi progressief af en dat merk je zowel bij het zojuist beschreven bochten draaien als bij de acceleraties. De zet van 0-100 is in maar 7,5 tellen achter de rug. Over het verbruik hebben we ons voor één keer maar geen zorgen gemaakt. Uitslag: 1:8,3. We kennen de 2.8 zes-in-lijn van BMW als een erg prettig klinkend machien, maar we hebben de indruk dat er dit keer nog eens wat extra aandacht aan is besteed. Dat racy sfeertje krijg je er gewoon bij. Niet zo racy is het stuur van de Z3. Het ziet er weliswaar sportief uit, maar het is z- groot dat het net zo goed voor reservewiel kan doorgaan. Gelukkig zijn er fraaie alternatieven, zoals het BMW M-stuur.
Van binnen is de 2.8 net even wat anders dan zijn viercilinder broers. Hij heeft wat meer chroom. Dat staat rondom de klokken best leuk, maar voor de lichtknop hadden wij liever wat anders gezien. Leer is standaard in de 2.8. In de Z3 zit je lekker laag en da"s goed voor de snelheidsbeleving: hoe lager je zit, des te sneller lijkt het te gaan. Mensen met lange stelten zullen de zitting van het standaard meubilair aan de korte kant vinden; voor hen zijn de sportstoelen uit de M-roadster verkrijgbaar.
- Niels
- Berichten: 22512
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
We hebben eens gemeet binnen de garantie termijn van mijn Qpe, altijd handig een specialist erbij
Fabian zijn Z is absoluut een top ding en verkeerd in absolute superstaat 8) Enige wat jammer is (betrekkelijk dan
) dat ie geen uitgebreid leder pakket en geen panorama dakje heeft
Met een nieuwe functie en een lease bak die niks kost zal de reden van verkoop geen financiele kwestie zijn. Volgens mij komt er een hardcore Ring apparaat voor in de plaats 8)



Met een nieuwe functie en een lease bak die niks kost zal de reden van verkoop geen financiele kwestie zijn. Volgens mij komt er een hardcore Ring apparaat voor in de plaats 8)
- Knot
- Berichten: 40291
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
LOL.. en ik ben juiste helemaal klaar met al die leasebakken en blij dat ik eindelijk prive kan rijden wat ik wil, ook voor 14% bijtelling doe ik t niet meer.Niels schreef: Met een nieuwe functie en een lease bak die niks kost zal de reden van verkoop geen financiele kwestie zijn. Volgens mij komt er een hardcore Ring apparaat voor in de plaats 8)
- Alfistroel
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:24
- Locatie: Oosterhout
- Paskal
- Berichten: 3811
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Niet dus.... en volgens mij is het zo goed als onmogelijk om van afstand in iemands huishoudboekje te kijken dus ik kijk altijd uit met uitspraken in de trant van financiële redenen e.d. Weet wel dat Fab de motor en QP niet wegdoet omdat ie het leuk vindt.....Niels schreef:We hebben eens gemeet binnen de garantie termijn van mijn Qpe, altijd handig een specialist erbijFabian zijn Z is absoluut een top ding en verkeerd in absolute superstaat 8) Enige wat jammer is (betrekkelijk dan
) dat ie geen uitgebreid leder pakket en geen panorama dakje heeft
![]()
Met een nieuwe functie en een lease bak die niks kost zal de reden van verkoop geen financiele kwestie zijn. Volgens mij komt er een hardcore Ring apparaat voor in de plaats 8)
-
OnlineFabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
T is gewoon heel simpel.
Ik rij nu 2 maanden in een leaseauto, ik heb er nog GEEN moment aan gedacht om te zeggen: laat ik ff de QP pakken. T is voor mij heel simpel, leaseauto kost niets, QP kost geld. Ja, de QP rijdt geweldig, top, super. Maar om er ECHT lol mee te hebben moet ik het circuit op. Ik geniet overigens alleen al intens door er gewoon naar te kijken, blijft de geilste auto ooit gemaakt voor mij qua vormgeving en lijnen.
Dan ben ik er dus klaar mee. Eruit ermee. Niets meer niets minder. Financieel hoeft het niet, maar het is wel mooi meegenomen dat er wat geld over is dan op de bank en dat ik maandelijks een leuke cent extra over hou een wegenbelasting en verzekering. (en daarnaast geen lasten meer heb door mijn leaseauto)
Ik heb mijn vervoer altijd aangepast aan de situatie op dat moment. Van BMW 7-serie's tot een kale ongeblazen Vito, tot Transporter, Peu 205'jes en de QP.
Dat de motor eruit gaat is gewoon omdat ik geen tijd meer heb om zo intens te Ringen en circuitrijden alsdat ik deed. Als ik het doe wil ik het goed doen, dat gaat niet, dus dan eruit. Heel simpel.
Koop wel wat anders leuks terug om mee te spelen op 2 wielen, een leuke Supermotard ofzo. Wie weet een cabrio'tje voor erbij. Dat zie ik dan allemaal wel weer.
Iedereen tevreden nu
: Ik ga me namelijk niet tegen iedereen mijn beweegredenen verdedigen waarom ik ergens voor kies (zoals veel anderen dat hier wel doen, tot vervelens aan toe) :idea:
Kusje
Ik rij nu 2 maanden in een leaseauto, ik heb er nog GEEN moment aan gedacht om te zeggen: laat ik ff de QP pakken. T is voor mij heel simpel, leaseauto kost niets, QP kost geld. Ja, de QP rijdt geweldig, top, super. Maar om er ECHT lol mee te hebben moet ik het circuit op. Ik geniet overigens alleen al intens door er gewoon naar te kijken, blijft de geilste auto ooit gemaakt voor mij qua vormgeving en lijnen.
Dan ben ik er dus klaar mee. Eruit ermee. Niets meer niets minder. Financieel hoeft het niet, maar het is wel mooi meegenomen dat er wat geld over is dan op de bank en dat ik maandelijks een leuke cent extra over hou een wegenbelasting en verzekering. (en daarnaast geen lasten meer heb door mijn leaseauto)
Ik heb mijn vervoer altijd aangepast aan de situatie op dat moment. Van BMW 7-serie's tot een kale ongeblazen Vito, tot Transporter, Peu 205'jes en de QP.
Dat de motor eruit gaat is gewoon omdat ik geen tijd meer heb om zo intens te Ringen en circuitrijden alsdat ik deed. Als ik het doe wil ik het goed doen, dat gaat niet, dus dan eruit. Heel simpel.
Koop wel wat anders leuks terug om mee te spelen op 2 wielen, een leuke Supermotard ofzo. Wie weet een cabrio'tje voor erbij. Dat zie ik dan allemaal wel weer.
Iedereen tevreden nu

Kusje

- Niels
- Berichten: 22512
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Laten stilstaan is idd niet de bedoeling en als er gewoon geen drang naar is om mee te rijden dan moet je gewoon afscheid nemen. Ik ken het gevoel en ik had het met mijn motor. Altijd helemaal gek van motorrijden geweest maar de laatste jaren is het alleen nog gaaf op het circuit en verder niet. Veel circuit rijden met de motor brengt me te veel risico's met zich mee dus dan maar exit
Veranderd niets qua liefhebberij maar je moet wel realistisch blijven.
Mocht je de Qpe verkopen dan kun je altijd sms-en om even een rondje in die van mij te doen mocht ik in de buurt zijn

Mocht je de Qpe verkopen dan kun je altijd sms-en om even een rondje in die van mij te doen mocht ik in de buurt zijn

-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
OnlineFabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Zucht
Auto laten staan. Kom aanlopen en ik voelde de woede al opkomen toen ik 10 meter van de auto verwijderd was :twisted:
Ziet er niet uit. Gewoon pruts werk.
Ik was overkritisch werd er tegen me gezegd aan de balie toen ik kwam melden dat ik mijn auto niet mee zou nemen. Maar uiteindelijk toen ik alle plekken aanwees moest hij me wel gelijk geven dat er wat dingen niet in orde waren. (niet in orde, niet in orde, gewoon barslecht!)
Het spuitwerk was gewoon slecht, het voorwerk nog slechter.
Op de rand van de motorkap met de voorruit, gewoon niet goed geschuurd, 2 laklagen overelkaar zichtbaar (hoogteverschil van halve mm denk ik) en niet geheel dekkend gespoten.
Verschillende stofdelen onder de lak, en verschillende kuiltjes in de lak van de motorkap. Op sommige plekken nog wat schuurkrassen zichtbaar.
De rand van de bumper, die onder de motorkap valt, gewoon niet dekkend geraakt. Grondverf schijnt er nog door. Eea werd helemaal zichtbaar toen ik de motorkap opendeed, kun je voorstellen hoe slecht het was.....
De lak is bijzonder grof van stuctuur in tegenstelling tot de originele lak die mooi glad is. Als je thuis je muur latext met structuurverf of hoogglans zeg maar......Kleurverschil valt wel mee, echter door de structuur van de lak kleurt hij heel anders op. Niet mooi dus.
Heb de auto laten staan. In overleg met de werkplaats gaan ze kijken wat ze eraan gaan doen. Heb nog 1 maal aangegeven dat het gewoon GOED moet zijn, en dat dit gewoon niet kan. Ik neem hem pas mee als hij goed is. De auto gaat verkocht worden, zo is deze niet verkoopbaar. Iedereen ziet dit, dit kan gewoon niet op zo'n auto.
Mocht ik maar naar mn eigen spuiter van de verzekeraar......hij zit verdomme nog geen 100 mter verder...laat er wekelijks wel een auto spuiten, altijd in 1x goed! Waarom kan niet iedereen dat gewoon?
Om moedeloos van de worden.

Auto laten staan. Kom aanlopen en ik voelde de woede al opkomen toen ik 10 meter van de auto verwijderd was :twisted:
Ziet er niet uit. Gewoon pruts werk.
Ik was overkritisch werd er tegen me gezegd aan de balie toen ik kwam melden dat ik mijn auto niet mee zou nemen. Maar uiteindelijk toen ik alle plekken aanwees moest hij me wel gelijk geven dat er wat dingen niet in orde waren. (niet in orde, niet in orde, gewoon barslecht!)
Het spuitwerk was gewoon slecht, het voorwerk nog slechter.
Op de rand van de motorkap met de voorruit, gewoon niet goed geschuurd, 2 laklagen overelkaar zichtbaar (hoogteverschil van halve mm denk ik) en niet geheel dekkend gespoten.
Verschillende stofdelen onder de lak, en verschillende kuiltjes in de lak van de motorkap. Op sommige plekken nog wat schuurkrassen zichtbaar.
De rand van de bumper, die onder de motorkap valt, gewoon niet dekkend geraakt. Grondverf schijnt er nog door. Eea werd helemaal zichtbaar toen ik de motorkap opendeed, kun je voorstellen hoe slecht het was.....
De lak is bijzonder grof van stuctuur in tegenstelling tot de originele lak die mooi glad is. Als je thuis je muur latext met structuurverf of hoogglans zeg maar......Kleurverschil valt wel mee, echter door de structuur van de lak kleurt hij heel anders op. Niet mooi dus.
Heb de auto laten staan. In overleg met de werkplaats gaan ze kijken wat ze eraan gaan doen. Heb nog 1 maal aangegeven dat het gewoon GOED moet zijn, en dat dit gewoon niet kan. Ik neem hem pas mee als hij goed is. De auto gaat verkocht worden, zo is deze niet verkoopbaar. Iedereen ziet dit, dit kan gewoon niet op zo'n auto.
Mocht ik maar naar mn eigen spuiter van de verzekeraar......hij zit verdomme nog geen 100 mter verder...laat er wekelijks wel een auto spuiten, altijd in 1x goed! Waarom kan niet iedereen dat gewoon?

Om moedeloos van de worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ArjanS, bleu_dust, KoenM, mark123, Ti-Tourist (Erik) en 5 gasten