E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 08 mei 2008, 21:28

Blijft een gaaf ding zeg!

Maar het blijft ook maar blik. Ook ik zit al maanden te denken om de M3 weg te doen, maar dan? Voor dat geld is er niks beters te koop.

Succes met je keus!

N.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 08 mei 2008, 21:29

Ah wat blijft het een mooie wagen zeg! Moet zeggen dat jouw Coupe wel een van de mooisten is die ik gezien heb, nette velgen, nette verlaging en mooie airbox. Die airbox heb ik ook gekocht maar stuur je ff een PB met een paar vraagjes erover.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 23:28

Prachtig die verlaging :shock: Fabian houden man.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40291
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 mei 2008, 23:48

Wel extra uitkijken met drempeltjes he 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 09:30

Heren met alle respect, maar Fabian zal dit niet doen omdat ie het leuk vindt natuurlijk. We kunnen niet in ieders portemonnee kijken.

Maar wat een vette bak zeg ! Plaatst mijn CTR idee wel even in ander perspectief, maar ben bang dat dit mijn budget te boven zal gaan.

We houden PB contact
autoweek schreef:Bij deze Z3 draait het om dat ene knopje in de middenconsole. Daarop staat ASC+T, maar voor het zelfde geld had er "pret/geen pret" op kunnen staan. Met dat ene knopje kun je namelijk de traction control uitschakelen. Met de traction control uit is de Z3 te rijden als een kart. Gas erop en laat maar komen die achterkant! Links-rechts combinaties worden buitengewoon spannend. Ga op zoek naar het juiste gasmoment en je wordt beloond met een zich heerlijk "zettende" auto die je het gevoel geeft dat je een groot coureur bent. Overmoed schaadt echter; wie te vroeg te veel gas geeft, gaat onverbiddelijk achterstevoren, maar zelfs dan is er nog geen man overboord, want op dat moment is het tijd voor een ander coureurskunstje: in zijn één, gas er vol op en de auto tolt met rokende achterbanden weer in de originele rijrichting. Dat kan gewoon met 192 pk
op de achterwielen. Tja, die 2,8-liter-in-lijn van BMW is nu eenmaal een prachtbron. Hij geeft zijn vermogen vanaf stationair mooi progressief af en dat merk je zowel bij het zojuist beschreven bochten draaien als bij de acceleraties. De zet van 0-100 is in maar 7,5 tellen achter de rug. Over het verbruik hebben we ons voor één keer maar geen zorgen gemaakt. Uitslag: 1:8,3. We kennen de 2.8 zes-in-lijn van BMW als een erg prettig klinkend machien, maar we hebben de indruk dat er dit keer nog eens wat extra aandacht aan is besteed. Dat racy sfeertje krijg je er gewoon bij. Niet zo racy is het stuur van de Z3. Het ziet er weliswaar sportief uit, maar het is z- groot dat het net zo goed voor reservewiel kan doorgaan. Gelukkig zijn er fraaie alternatieven, zoals het BMW M-stuur.
Van binnen is de 2.8 net even wat anders dan zijn viercilinder broers. Hij heeft wat meer chroom. Dat staat rondom de klokken best leuk, maar voor de lichtknop hadden wij liever wat anders gezien. Leer is standaard in de 2.8. In de Z3 zit je lekker laag en da"s goed voor de snelheidsbeleving: hoe lager je zit, des te sneller lijkt het te gaan. Mensen met lange stelten zullen de zitting van het standaard meubilair aan de korte kant vinden; voor hen zijn de sportstoelen uit de M-roadster verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22512
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 09 mei 2008, 22:19

We hebben eens gemeet binnen de garantie termijn van mijn Qpe, altijd handig een specialist erbij :D Fabian zijn Z is absoluut een top ding en verkeerd in absolute superstaat 8) Enige wat jammer is (betrekkelijk dan :wink: ) dat ie geen uitgebreid leder pakket en geen panorama dakje heeft :)

Met een nieuwe functie en een lease bak die niks kost zal de reden van verkoop geen financiele kwestie zijn. Volgens mij komt er een hardcore Ring apparaat voor in de plaats 8)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 09 mei 2008, 22:26

Een CSL 8) :?:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 09 mei 2008, 22:41

nope, vast een echte M coupe :wink:

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 09 mei 2008, 23:55

Het is een erg mooie auto Fabian, vind dat niet zo vaak bij een Z3 maar nette coupe's mogen er wel zijn :). Heb 'm volgens mij wel eens zien rijden hier.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40291
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 mei 2008, 23:58

Niels schreef: Met een nieuwe functie en een lease bak die niks kost zal de reden van verkoop geen financiele kwestie zijn. Volgens mij komt er een hardcore Ring apparaat voor in de plaats 8)
LOL.. en ik ben juiste helemaal klaar met al die leasebakken en blij dat ik eindelijk prive kan rijden wat ik wil, ook voor 14% bijtelling doe ik t niet meer.

Gebruikersavatar
Alfistroel
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:24
Locatie: Oosterhout

Bericht door Alfistroel » 10 mei 2008, 13:45

Niels schreef:Met een nieuwe functie en een lease bak die niks kost zal de reden van verkoop geen financiele kwestie zijn. Volgens mij komt er een hardcore Ring apparaat voor in de plaats 8)
Ik vrees een Batavus!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3811
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Bericht door Paskal » 10 mei 2008, 15:08

Niels schreef:We hebben eens gemeet binnen de garantie termijn van mijn Qpe, altijd handig een specialist erbij :D Fabian zijn Z is absoluut een top ding en verkeerd in absolute superstaat 8) Enige wat jammer is (betrekkelijk dan :wink: ) dat ie geen uitgebreid leder pakket en geen panorama dakje heeft :)

Met een nieuwe functie en een lease bak die niks kost zal de reden van verkoop geen financiele kwestie zijn. Volgens mij komt er een hardcore Ring apparaat voor in de plaats 8)
Niet dus.... en volgens mij is het zo goed als onmogelijk om van afstand in iemands huishoudboekje te kijken dus ik kijk altijd uit met uitspraken in de trant van financiële redenen e.d. Weet wel dat Fab de motor en QP niet wegdoet omdat ie het leuk vindt.....

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 10 mei 2008, 15:11

Laten we deze weg niet verder ingaan.
Als Fabian iets wil delen omtrent zijn motivatie dan zien we dat vanzelf.
Zo niet dan getuigt het van weinig respect om te gaan gissen.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 10 mei 2008, 17:22

T is gewoon heel simpel.

Ik rij nu 2 maanden in een leaseauto, ik heb er nog GEEN moment aan gedacht om te zeggen: laat ik ff de QP pakken. T is voor mij heel simpel, leaseauto kost niets, QP kost geld. Ja, de QP rijdt geweldig, top, super. Maar om er ECHT lol mee te hebben moet ik het circuit op. Ik geniet overigens alleen al intens door er gewoon naar te kijken, blijft de geilste auto ooit gemaakt voor mij qua vormgeving en lijnen.

Dan ben ik er dus klaar mee. Eruit ermee. Niets meer niets minder. Financieel hoeft het niet, maar het is wel mooi meegenomen dat er wat geld over is dan op de bank en dat ik maandelijks een leuke cent extra over hou een wegenbelasting en verzekering. (en daarnaast geen lasten meer heb door mijn leaseauto)

Ik heb mijn vervoer altijd aangepast aan de situatie op dat moment. Van BMW 7-serie's tot een kale ongeblazen Vito, tot Transporter, Peu 205'jes en de QP.

Dat de motor eruit gaat is gewoon omdat ik geen tijd meer heb om zo intens te Ringen en circuitrijden alsdat ik deed. Als ik het doe wil ik het goed doen, dat gaat niet, dus dan eruit. Heel simpel.

Koop wel wat anders leuks terug om mee te spelen op 2 wielen, een leuke Supermotard ofzo. Wie weet een cabrio'tje voor erbij. Dat zie ik dan allemaal wel weer.

Iedereen tevreden nu :?: Ik ga me namelijk niet tegen iedereen mijn beweegredenen verdedigen waarom ik ergens voor kies (zoals veel anderen dat hier wel doen, tot vervelens aan toe) :idea:

Kusje :P

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 10 mei 2008, 21:14

Volkomen duidelijk Fabian.
Rationele beslissingen worden op een autoforum altijd met wat scepsis ontvangen want auto's zijn nu eenmaal passie.
Maar niet altijd dus... :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22512
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 10 mei 2008, 21:38

Laten stilstaan is idd niet de bedoeling en als er gewoon geen drang naar is om mee te rijden dan moet je gewoon afscheid nemen. Ik ken het gevoel en ik had het met mijn motor. Altijd helemaal gek van motorrijden geweest maar de laatste jaren is het alleen nog gaaf op het circuit en verder niet. Veel circuit rijden met de motor brengt me te veel risico's met zich mee dus dan maar exit :wink: Veranderd niets qua liefhebberij maar je moet wel realistisch blijven.

Mocht je de Qpe verkopen dan kun je altijd sms-en om even een rondje in die van mij te doen mocht ik in de buurt zijn :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40291
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 mei 2008, 08:15

Naja, je kan de leasebak ook op kmregistratie rijden he, blijft er sowieso geld over voor de QP te rijden ;)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 11 mei 2008, 17:10

Knot schreef:Naja, je kan de leasebak ook op kmregistratie rijden he, blijft er sowieso geld over voor de QP te rijden ;)
Daar schiet ik weinig mee op he, 8km heen, 8km terug :wink:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 11 mei 2008, 17:21

Fabian schreef:
Knot schreef:Naja, je kan de leasebak ook op kmregistratie rijden he, blijft er sowieso geld over voor de QP te rijden ;)
Daar schiet ik weinig mee op he, 8km heen, 8km terug :wink:
Kan je niet beter een fiets leasen dan? :D

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 11 mei 2008, 17:34

Neuh, mijn voordeel van het verkrijgen van een auto van de zaak is juist dat ik mn privekilomters "kostenloos" kan rijden.

Voor mn werk heb ik hem echt niet nodig.......

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 19 mei 2008, 22:12

Morgen is de auto eindelijk klaar.

Mag wel na 3 weken......Wachten was op de nieuwe bumper kennelijk.

EN nu maar hopen dat het in 1x goed gespoten is.

Dan de verkoop in......sorry jongens :wink:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 20 mei 2008, 14:48

En zojuist een belletje dat hij morgen pas klaar is, zucht.

De monteur die hem af moet bouwen is vrij vanmiddag, foutje in de planning.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 20 mei 2008, 14:49

Die ene dag kan er ook nog wel bij :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 20 mei 2008, 14:55

Succes met de verkoop Fabian, maar dat moet wel lukken met dit fraaie exemplaar.

Michel

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 21 mei 2008, 18:14

Zucht :(

Auto laten staan. Kom aanlopen en ik voelde de woede al opkomen toen ik 10 meter van de auto verwijderd was :twisted:

Ziet er niet uit. Gewoon pruts werk.

Ik was overkritisch werd er tegen me gezegd aan de balie toen ik kwam melden dat ik mijn auto niet mee zou nemen. Maar uiteindelijk toen ik alle plekken aanwees moest hij me wel gelijk geven dat er wat dingen niet in orde waren. (niet in orde, niet in orde, gewoon barslecht!)

Het spuitwerk was gewoon slecht, het voorwerk nog slechter.

Op de rand van de motorkap met de voorruit, gewoon niet goed geschuurd, 2 laklagen overelkaar zichtbaar (hoogteverschil van halve mm denk ik) en niet geheel dekkend gespoten.

Verschillende stofdelen onder de lak, en verschillende kuiltjes in de lak van de motorkap. Op sommige plekken nog wat schuurkrassen zichtbaar.

De rand van de bumper, die onder de motorkap valt, gewoon niet dekkend geraakt. Grondverf schijnt er nog door. Eea werd helemaal zichtbaar toen ik de motorkap opendeed, kun je voorstellen hoe slecht het was.....

De lak is bijzonder grof van stuctuur in tegenstelling tot de originele lak die mooi glad is. Als je thuis je muur latext met structuurverf of hoogglans zeg maar......Kleurverschil valt wel mee, echter door de structuur van de lak kleurt hij heel anders op. Niet mooi dus.

Heb de auto laten staan. In overleg met de werkplaats gaan ze kijken wat ze eraan gaan doen. Heb nog 1 maal aangegeven dat het gewoon GOED moet zijn, en dat dit gewoon niet kan. Ik neem hem pas mee als hij goed is. De auto gaat verkocht worden, zo is deze niet verkoopbaar. Iedereen ziet dit, dit kan gewoon niet op zo'n auto.

Mocht ik maar naar mn eigen spuiter van de verzekeraar......hij zit verdomme nog geen 100 mter verder...laat er wekelijks wel een auto spuiten, altijd in 1x goed! Waarom kan niet iedereen dat gewoon? :(

Om moedeloos van de worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], BMeinders, ron36 en 9 gasten