Alles over de 1 serie (part I)
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
130i dre
compleet interieur zit er in.
intrax verstelbaar onderstel coilover ook achter.
18 inch straat banden.
Drexler sper.
recaro race stoel verstelbaar.
veerpootbrug voor orgineel bmw.
265pk
130i cup
Koni onderstel niet verstelbaar.
Interieur eruit
Complete kooi fia goedgekeurd
sparco race stoel
sparco stuur
Drexler sper
Standaard overbrenging.
Motor bak achterdiff verzegeld.
deuren kofferklep polyester met plastic glas.
veerpoot brug custom made.
lichter accu
272pk
pirelli slicks 235/625/18
andere achterdemper.
Aircopomp eraf.
compleet interieur zit er in.
intrax verstelbaar onderstel coilover ook achter.
18 inch straat banden.
Drexler sper.
recaro race stoel verstelbaar.
veerpootbrug voor orgineel bmw.
265pk
130i cup
Koni onderstel niet verstelbaar.
Interieur eruit
Complete kooi fia goedgekeurd
sparco race stoel
sparco stuur
Drexler sper
Standaard overbrenging.
Motor bak achterdiff verzegeld.
deuren kofferklep polyester met plastic glas.
veerpoot brug custom made.
lichter accu
272pk
pirelli slicks 235/625/18
andere achterdemper.
Aircopomp eraf.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Vandaag half uurtje gereden in een 120d van 45.000 euro hahaha
Erg strak sturend karretje hoor, wel spijkerhard geveerd als je duffe station's bent gewent, maar daar hou ik wel van. Standaard onderstel is dus ook al snel sportief genoeg.
Verder is ie ongeveer net zo snel als mijn gechipte golf, met chip zou het wel een verekte rap autootje worden denk ik. De motor is ook lekker stil en pakt gretig op, maar heeft toch wel een stuk groter turbogat dan m'n golf. Qua windgeruis op de snelweg vind ik het ook wat tegenvallen voor een auto van deze generatie, een Renault Megane van 2003 is echt veel stiller.
Klaverbladen en op en afritten zijn wel bijzonder hard te nemen, daar komt het rwd wel tot z'n recht, voor het gevoel was dat bijna RS4 waardig, maar als je echt hard gaat merk je dat ie wel wil overhellen, ja ze moeten hem wel een beetje comfortabel houden natuurlijk.
Nee ik ga geen 25k (2dehands 120d) kapot slaan aan een auto die weer IETS beter is dan wat ik nu heb, pffff wat een lange zoektocht word dat toch
Erg strak sturend karretje hoor, wel spijkerhard geveerd als je duffe station's bent gewent, maar daar hou ik wel van. Standaard onderstel is dus ook al snel sportief genoeg.
Verder is ie ongeveer net zo snel als mijn gechipte golf, met chip zou het wel een verekte rap autootje worden denk ik. De motor is ook lekker stil en pakt gretig op, maar heeft toch wel een stuk groter turbogat dan m'n golf. Qua windgeruis op de snelweg vind ik het ook wat tegenvallen voor een auto van deze generatie, een Renault Megane van 2003 is echt veel stiller.
Klaverbladen en op en afritten zijn wel bijzonder hard te nemen, daar komt het rwd wel tot z'n recht, voor het gevoel was dat bijna RS4 waardig, maar als je echt hard gaat merk je dat ie wel wil overhellen, ja ze moeten hem wel een beetje comfortabel houden natuurlijk.

Nee ik ga geen 25k (2dehands 120d) kapot slaan aan een auto die weer IETS beter is dan wat ik nu heb, pffff wat een lange zoektocht word dat toch

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Zelfs met sportonderstel is de 1er nog comfortabel genoeg. De 1er zal dan zo goed als niet meer overhellen en kun je de klaverbladen nog harder nemen zeg maar...
Heb onlangs de 130i uitgeprobeerd, was iig zeer onder de indruk (zie draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4229).
Wat zoek je eigenlijk voor auto Louis? Als je een sportieve en fun-to-drive auto zoekt, ruimte maakt je niets uit, en je maakt veel kilometers dan is de 1er eigenlijk de beste keus.
Heb onlangs de 130i uitgeprobeerd, was iig zeer onder de indruk (zie draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4229).
Wat zoek je eigenlijk voor auto Louis? Als je een sportieve en fun-to-drive auto zoekt, ruimte maakt je niets uit, en je maakt veel kilometers dan is de 1er eigenlijk de beste keus.
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Ik zoek een auto die snel is, 1 op 20 haalt, op diesel rijdt, rechtop staande achterklep heeft, (praktisch voor mij) niet te zwaar is +-1300kg, niet te lawaaig is, rwd of quattro heeft, jong model.
Kortom mijn 155pk golf4 grijs kenteken heeft alles behalve fwd en geen jong model meer. Maar hij kost me 19 euro in de maand aan wegenbelasting en heeft een dagwaarde van misschien 4000 euro. Economisch gezien belachlijk om te switchen van auto omdat er zo veel geld bij moet voor 2 voordeelpuntjes waar je ook zo weer flauw van bent.
Back on topic, even wachten nog tot de 120d rond de 15k kost
Kortom mijn 155pk golf4 grijs kenteken heeft alles behalve fwd en geen jong model meer. Maar hij kost me 19 euro in de maand aan wegenbelasting en heeft een dagwaarde van misschien 4000 euro. Economisch gezien belachlijk om te switchen van auto omdat er zo veel geld bij moet voor 2 voordeelpuntjes waar je ook zo weer flauw van bent.
Back on topic, even wachten nog tot de 120d rond de 15k kost

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Ja dan zul je toch even moeten wachten, een jaar of twee denk ik, de op dit moment goedkoopste huisselectie 120d kost nog 27k
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=
Bij Smudde Almelo een voor 23k met 152k km op de teller
http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... rtzkpvzstc
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=
Bij Smudde Almelo een voor 23k met 152k km op de teller
http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... rtzkpvzstc
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Een foto (PS) uit AutoBild van de nieuwe 1er:
[img:2271:1406]http://xs514.xs.to/xs514/07151/1er_coupe.jpg[/img]
Als ie zo wordt met een sterke zescilinder denk ik dat ik de E92 3er wel laat staan... 8)
[img:2271:1406]http://xs514.xs.to/xs514/07151/1er_coupe.jpg[/img]
Als ie zo wordt met een sterke zescilinder denk ik dat ik de E92 3er wel laat staan... 8)
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Kort kontje, lange motorkap: één van de design-herkenningspunten van BMW, al jaren het geval Romo... Heelas is de achterkant wat dikker en langer geworden bij sommige modellen ofwel "butt-heavy", maar dit lijkt nu eindelijk gecorrigeerd.romo schreef:Ik weet het niet; er lijkt iets mis met de verhoudingen van deze 1er coupe.
1 De kont te kort
2 De verhouding tussen de hoogte van de portieren/zijschermen tov de zijramen/daklijn, ziet er niet lekker uit.
Maar, ik geef toe, mischien IRL allemaal veel beter.
Wat die zijkant betreft: wel lekker als de zijkant hoog opgetrokken wordt, heb je toch meer het idee dat je in de auto zit. Stoel laag zetten en het coupe-gevoel is helemaal in orde (Z4-coupe is wat zitpositie helemaal top in de laagste stand).
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Joop schreef:Kort kontje, lange motorkap: één van de design-herkenningspunten van BMW, al jaren het geval Romo... Heelas is de achterkant wat dikker en langer geworden bij sommige modellen ofwel "butt-heavy", maar dit lijkt nu eindelijk gecorrigeerd.romo schreef:Ik weet het niet; er lijkt iets mis met de verhoudingen van deze 1er coupe.
1 De kont te kort
2 De verhouding tussen de hoogte van de portieren/zijschermen tov de zijramen/daklijn, ziet er niet lekker uit.
Maar, ik geef toe, mischien IRL allemaal veel beter.
Wat die zijkant betreft: wel lekker als de zijkant hoog opgetrokken wordt, heb je toch meer het idee dat je in de auto zit. Stoel laag zetten en het coupe-gevoel is helemaal in orde (Z4-coupe is wat zitpositie helemaal top in de laagste stand).
Ik vind het te veel koets, te weinig dak/raam
Lange motorkap en korte kont is prima, maar wel in verhouding met elkaar, die is hier echt zoek, ziet er lachwekkend uit bijna.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Zal wellicht niet een echte foto zijn, maar voorzijde komt overeen met gefacelifte 1er en de rest van de auto is reeds bekend (zie spypics van de rode auto tijdens fotosessie). Hij kan toch niet echt heel veel anders zijn.Macboy schreef:we kunnen niet op dit plaatje afgaan. ik vind het nu al geweldig overigens.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Gaat een toppertje worden
[img:1024:768]http://i158.photobucket.com/albums/t104 ... G_1810.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i158.photobucket.com/albums/t104 ... G_1810.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Nog een andere gevonden:
Hij lijkt op deze nog iets langgerekter dan op de foto uit AutoBild
[img:750:382]http://xs414.xs.to/xs414/07152/1er_chop.jpg[/img]
Hij lijkt op deze nog iets langgerekter dan op de foto uit AutoBild
[img:750:382]http://xs414.xs.to/xs414/07152/1er_chop.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten