Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 apr 2007, 21:00

130i dre

compleet interieur zit er in.
intrax verstelbaar onderstel coilover ook achter.
18 inch straat banden.
Drexler sper.
recaro race stoel verstelbaar.
veerpootbrug voor orgineel bmw.
265pk

130i cup

Koni onderstel niet verstelbaar.
Interieur eruit
Complete kooi fia goedgekeurd
sparco race stoel
sparco stuur
Drexler sper
Standaard overbrenging.
Motor bak achterdiff verzegeld.
deuren kofferklep polyester met plastic glas.
veerpoot brug custom made.
lichter accu
272pk
pirelli slicks 235/625/18
andere achterdemper.
Aircopomp eraf.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 02 apr 2007, 21:15

Andre schreef:...
Aircopomp eraf.
Wat doe je dan als je in een verhit gevecht gewikkeld raakt...? :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 apr 2007, 21:20

Joop schreef: een verhit gevecht gewikkeld raakt
zeg dit eens heel snel 10x achter elkaar?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 02 apr 2007, 22:18

Macboy schreef:
Joop schreef: een verhit gevecht gewikkeld raakt
zeg dit eens heel snel 10x achter elkaar?
Daar krijg je het vanzelf al warm van... :lol:

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 03 apr 2007, 21:46

Vandaag half uurtje gereden in een 120d van 45.000 euro hahaha
Erg strak sturend karretje hoor, wel spijkerhard geveerd als je duffe station's bent gewent, maar daar hou ik wel van. Standaard onderstel is dus ook al snel sportief genoeg.

Verder is ie ongeveer net zo snel als mijn gechipte golf, met chip zou het wel een verekte rap autootje worden denk ik. De motor is ook lekker stil en pakt gretig op, maar heeft toch wel een stuk groter turbogat dan m'n golf. Qua windgeruis op de snelweg vind ik het ook wat tegenvallen voor een auto van deze generatie, een Renault Megane van 2003 is echt veel stiller.

Klaverbladen en op en afritten zijn wel bijzonder hard te nemen, daar komt het rwd wel tot z'n recht, voor het gevoel was dat bijna RS4 waardig, maar als je echt hard gaat merk je dat ie wel wil overhellen, ja ze moeten hem wel een beetje comfortabel houden natuurlijk. :wink:

Nee ik ga geen 25k (2dehands 120d) kapot slaan aan een auto die weer IETS beter is dan wat ik nu heb, pffff wat een lange zoektocht word dat toch :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 03 apr 2007, 22:46

Zelfs met sportonderstel is de 1er nog comfortabel genoeg. De 1er zal dan zo goed als niet meer overhellen en kun je de klaverbladen nog harder nemen zeg maar...

Heb onlangs de 130i uitgeprobeerd, was iig zeer onder de indruk (zie draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4229).

Wat zoek je eigenlijk voor auto Louis? Als je een sportieve en fun-to-drive auto zoekt, ruimte maakt je niets uit, en je maakt veel kilometers dan is de 1er eigenlijk de beste keus.

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 03 apr 2007, 23:40

Ik zoek een auto die snel is, 1 op 20 haalt, op diesel rijdt, rechtop staande achterklep heeft, (praktisch voor mij) niet te zwaar is +-1300kg, niet te lawaaig is, rwd of quattro heeft, jong model.

Kortom mijn 155pk golf4 grijs kenteken heeft alles behalve fwd en geen jong model meer. Maar hij kost me 19 euro in de maand aan wegenbelasting en heeft een dagwaarde van misschien 4000 euro. Economisch gezien belachlijk om te switchen van auto omdat er zo veel geld bij moet voor 2 voordeelpuntjes waar je ook zo weer flauw van bent.

Back on topic, even wachten nog tot de 120d rond de 15k kost :D

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 03 apr 2007, 23:50

Ja dan zul je toch even moeten wachten, een jaar of twee denk ik, de op dit moment goedkoopste huisselectie 120d kost nog 27k

http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=

Bij Smudde Almelo een voor 23k met 152k km op de teller
http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... rtzkpvzstc

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 03 apr 2007, 23:53

Nou ik toch even aan het zoeken ben... Rico je 130i M-Sport staat er nog.
'k Snap daar nou helemaal niets van (nou ja helemaal niets is ook niet waar, maarreh...).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2007, 00:00

Klopt en de beier heeft nog weer een volle 130i ingeruild, dezelfde prijs 24K gelopen saphir zwart.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 04 apr 2007, 00:06

'k zie 'm ja onderaan zonder foto. Wel erg compleet uitgerust, waarschijnlijk is die eerder weg dan de M-sport versie.

Blijkt toch maar weer dat het gros van de nederlandse bevolking veel te nuchter is voor dit soort auto's. Dat is echt doodzonde.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 apr 2007, 11:10

Joop daar heb je volkomen gelijk de meeste mensen betalen liever meer en gaan voor status en aanzien.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 04 apr 2007, 13:18

Andre schreef:Joop daar heb je volkomen gelijk de meeste mensen betalen liever meer en gaan voor status en aanzien.
Een auto voor de buurt zeg maar ;-) kijk mij eens rijden LOL

Michel

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 04 apr 2007, 13:21

:lol:

Maar is wel...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 04 apr 2007, 16:28

Ik zou geen seconde twijfelen. Die 130i is gewoon de auto met M-pakket, die 18" en xenon....

Wat een rijmonster :)

Zal ik kijken of ik toch benzine kan leasen?

(ja tuurlijk kan dat wel, maar kost iets te veel met 60k)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 04 apr 2007, 16:30

@Louis. Sorry vergeten

Maar een 118d met chip is toch exact hetzelfde voor minder geld? Wat vind je er dan van?

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 04 apr 2007, 18:45

Dan heb ik hetzelfde vermogen als dat ik nu heb, ongechiped is de 120d net zo snel als ik nu heb en dus word de 120d met chip wel aantrekkelijk. Maar ik wacht nog wel een jaartje voordat ik verder ga kijken. ze zijn nu nog veel te duur.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 09 apr 2007, 11:10

Een foto (PS) uit AutoBild van de nieuwe 1er:
[img:2271:1406]http://xs514.xs.to/xs514/07151/1er_coupe.jpg[/img]

Als ie zo wordt met een sterke zescilinder denk ik dat ik de E92 3er wel laat staan... 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 apr 2007, 11:20

Ik weet het niet; er lijkt iets mis met de verhoudingen van deze 1er coupe.

1 De kont te kort

2 De verhouding tussen de hoogte van de portieren/zijschermen tov de zijramen/daklijn, ziet er niet lekker uit.

Maar, ik geef toe, mischien IRL allemaal veel beter.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 09 apr 2007, 12:14

romo schreef:Ik weet het niet; er lijkt iets mis met de verhoudingen van deze 1er coupe.

1 De kont te kort

2 De verhouding tussen de hoogte van de portieren/zijschermen tov de zijramen/daklijn, ziet er niet lekker uit.

Maar, ik geef toe, mischien IRL allemaal veel beter.
Kort kontje, lange motorkap: één van de design-herkenningspunten van BMW, al jaren het geval Romo... Heelas is de achterkant wat dikker en langer geworden bij sommige modellen ofwel "butt-heavy", maar dit lijkt nu eindelijk gecorrigeerd.
Wat die zijkant betreft: wel lekker als de zijkant hoog opgetrokken wordt, heb je toch meer het idee dat je in de auto zit. Stoel laag zetten en het coupe-gevoel is helemaal in orde (Z4-coupe is wat zitpositie helemaal top in de laagste stand).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 apr 2007, 12:18

Joop schreef:
romo schreef:Ik weet het niet; er lijkt iets mis met de verhoudingen van deze 1er coupe.

1 De kont te kort

2 De verhouding tussen de hoogte van de portieren/zijschermen tov de zijramen/daklijn, ziet er niet lekker uit.

Maar, ik geef toe, mischien IRL allemaal veel beter.
Kort kontje, lange motorkap: één van de design-herkenningspunten van BMW, al jaren het geval Romo... Heelas is de achterkant wat dikker en langer geworden bij sommige modellen ofwel "butt-heavy", maar dit lijkt nu eindelijk gecorrigeerd.
Wat die zijkant betreft: wel lekker als de zijkant hoog opgetrokken wordt, heb je toch meer het idee dat je in de auto zit. Stoel laag zetten en het coupe-gevoel is helemaal in orde (Z4-coupe is wat zitpositie helemaal top in de laagste stand).

Ik vind het te veel koets, te weinig dak/raam

Lange motorkap en korte kont is prima, maar wel in verhouding met elkaar, die is hier echt zoek, ziet er lachwekkend uit bijna.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 09 apr 2007, 18:49

we kunnen niet op dit plaatje afgaan. ik vind het nu al geweldig overigens.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 10 apr 2007, 00:45

Macboy schreef:we kunnen niet op dit plaatje afgaan. ik vind het nu al geweldig overigens.
Zal wellicht niet een echte foto zijn, maar voorzijde komt overeen met gefacelifte 1er en de rest van de auto is reeds bekend (zie spypics van de rode auto tijdens fotosessie). Hij kan toch niet echt heel veel anders zijn.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 apr 2007, 00:55

Gaat een toppertje worden

[img:1024:768]http://i158.photobucket.com/albums/t104 ... G_1810.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 10 apr 2007, 01:04

Nog een andere gevonden:
Hij lijkt op deze nog iets langgerekter dan op de foto uit AutoBild

[img:750:382]http://xs414.xs.to/xs414/07152/1er_chop.jpg[/img]

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten