Zet in je eigen auto eens twee forse kerels van 100kg achterin en ga dan eens hard rijden zou ik zeggen

Voor dat prijsverschil red je dat echt niet.GTRene schreef:wat is een M3 CSL qua onderstel nou anders dan een gewone M3 e46, bedoel stel dat je die onderstel dingen precies zo maakt als bij de CSL ook banden/velgen/onderstel e.d. dan nog het rempakket en de airbox en tuning er op en wat kuipstoelen, dan moet je toch al aardig in de buurt komen, bedoel verschil is dan niet zo groot meer, dan kan je toch voor relatief leuk geld een beetje ala CSL rijden?
Een hele belangrijke is het carbonnen dak wat nogal invloed zou moeten hebben voor het zwaartepunt.Bert ///M3 schreef:Voor dat prijsverschil red je dat echt niet.GTRene schreef:wat is een M3 CSL qua onderstel nou anders dan een gewone M3 e46, bedoel stel dat je die onderstel dingen precies zo maakt als bij de CSL ook banden/velgen/onderstel e.d. dan nog het rempakket en de airbox en tuning er op en wat kuipstoelen, dan moet je toch al aardig in de buurt komen, bedoel verschil is dan niet zo groot meer, dan kan je toch voor relatief leuk geld een beetje ala CSL rijden?
Kijk maar wat je allemaal vervangen moet om een standaard E46 M3 naar CSL spec te krijgen:
-Airbox, originele van BMW motorsport dat is bijna ook de enige die knap werkt, kost nieuw ca. 3600 euro
-CSL nokkenas
-CSL uitlaatsysteem
-Alpha N software
-Carbon bumpers CSL
-Kunstof motorkap & kofferklep CSL
-Race ABS pomp (zou je al hebben als je met een M3 CS begint)
-Achterruit
-Veren, dempers en stabi's
-Velgen + Mischelin PSC
-CSL interieur
Ben ik vast nog een hoop zaken vergeten.
Je kan een gewone E46 M3 met een wat meer open uitlaat en andere software vrij eenvoudig naar 360-370 PK krijgen. Klap er wat lichtgewicht goodies op, andere stoelen en dan ben je ook wat kilo's kwijt maar het word qua package nooit geen CSL.
Volgens mij heeft Andre al eens zoiets ondernomen met een M3 CS,
Toch is een geupgrade M3 E46 wel leuk ! Die van mij is door Maikel gebouwd en daar zitten een aantal CSL "achtige" goodies op en onder. Carbon kofferklep, interieur eruit, twee Recaro's, kooi, carbon airbox, CSL remmen, onderstel met PU rubbers, best wel dikke stabi's en instelbaar onderstel. Dagelijks zitten er Michelin PSS onder, maar zodra ze weer eens een lange periode droog weer opgeven gaan subiet de Michelin Cup's er weer ff onder. Die veranderen de auto van een redelijk snelle M3 in een bochtenmonster. Ik gebruik de auto voor de hobby, maar als het nodig is stap ik er net zo makkelijk in pak in ivm met mijn werk. Zal nooit een CSL zijn/worden maar wel veel DF. Overigens geen radio, en die mis ik tot nu toe ook niet.markk schreef:e46 m3 naar CSL specs proberen te krijgen is idd redelijk lastig/duur. En dan nog is het geen CSL.
Gewoon lekker laten zoals ie is. Prima, of eigenlijk veel meer dan dat, auto. Enkel geen sport/circuit/hardcore racer.
(Maar dat is een CSL ook niet
Mark.
Hoe lang is een stukje touw? De kwaliteit van het aanbod is net zo wisselend als de prijzen. Jaargang (wel of geen facelift), kms (onder de ton scheelt flink), onderhoud (preventieve lager wissel; ook op de facelift zijn het slijtagedelen), opties, handbak of SMG, schade verleden zijn van belang.Jesper schreef:Wat is tegenwoordig eigenlijk een eerlijke prijs voor een nette e46 m3 met een redelijk nette km stand? De prijzen op internet lopen namelijk nogal behoorlijk uiteen...
Roderik_ schreef:Het verschil +20pk -200kg is echt heel groot hoor.
Zet in je eigen auto eens twee forse kerels van 100kg achterin en ga dan eens hard rijden zou ik zeggen
Dat probLeem heb ik elke keer als ik in me eigen auto stap. Meteen 15 pk en 10nm inleverenRoderik_ schreef:Het verschil +20pk -200kg is echt heel groot hoor.
Zet in je eigen auto eens twee forse kerels van 100kg achterin en ga dan eens hard rijden zou ik zeggen
Ja ok punt. Maar ben niet zo veel eisend. Voor of na facelift, een volle optielijst, of een km stand van onder de ton maakt me allemaal niet veel uit... Voornaamste is een M3 in goede en betrouwbare staat, de rest is bijzaak.FreudeamFahren schreef:Hoe lang is een stukje touw? De kwaliteit van het aanbod is net zo wisselend als de prijzen. Jaargang (wel of geen facelift), kms (onder de ton scheelt flink), onderhoud (preventieve lager wissel; ook op de facelift zijn het slijtagedelen), opties, handbak of SMG, schade verleden zijn van belang.Jesper schreef:Wat is tegenwoordig eigenlijk een eerlijke prijs voor een nette e46 m3 met een redelijk nette km stand? De prijzen op internet lopen namelijk nogal behoorlijk uiteen...
Onderkant is 10, bovenkant is 30.
Zelf vind ik het belangrijk om een indruk te krijgen van de eigenaar die de auto voor jou heeft gehad. Die indruk is jou interpretatie, dus niet zaligmakend, maar kan wel veelzeggend zijn. Ook kan die eigenaar je een indruk geven hoe hij de auto heeft onderhouden. Dat is naar mijn mening vaak lastiger bij een "autobedrijf" uitzonderingen daargelaten. Natuurlijk geven rekeningen ook een goed beeld maar een M3 uit 2002 van een echte liefhebber die de rekeningen (al dan niet van een specialist) voorhanden heeft, de auto tijdens de proefrit eerst opwarmt voordat hij je het potentieel laat voelen en waar je aan de auto kan zien dat het geen Mc Donalds verplaatsbare kliko is kan misschien een betere keuze zijn dan een M3 uit 2003 met 20k minder aan kilometers bij een autohandelaar die net de voorkant van de achterkant kan onderscheiden en hem de week ervoor bij een poetsbedrijf heeft opgehaald. Kan de perfecte M3 zijn, daar niet van, maar ik heb dan liever de M3 uit 2002.Ja ok punt. Maar ben niet zo veel eisend. Voor of na facelift, een volle optielijst, of een km stand van onder de ton maakt me allemaal niet veel uit... Voornaamste is een M3 in goede en betrouwbare staat, de rest is bijzaak.
Wel max 150k gelopen (hoe minder km hoe beter natuurlijk), handbak heeft de voorkeur, technisch/onderhoud moet goed in orde en gedocumenteerd zijn.
Ik kijk nu voornamelijk op mobile.de en zie daar soms op het oog gare ketels langskomen voor 20k en op het oog nette voor 13k + alles wat daar tussen zit. Dus wordt er niet veel wijzer van.
Misschien dat deze een bezoekje waard is?Jesper schreef:(...) Wel max 150k gelopen (hoe minder km hoe beter natuurlijk), handbak heeft de voorkeur, technisch/onderhoud moet goed in orde en gedocumenteerd zijn.
Ik kijk nu voornamelijk op mobile.de en zie daar soms op het oog gare ketels langskomen voor 20k en op het oog nette voor 13k + alles wat daar tussen zit. Dus wordt er niet veel wijzer van.
........................... instrumentenpaneel is bij 185dkm een vervangen, km stand is hoger dan afgebeeld!!!
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 18 gasten