Zet in je eigen auto eens twee forse kerels van 100kg achterin en ga dan eens hard rijden zou ik zeggen
Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Roderik_
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 17 nov 2010, 21:55
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Het verschil +20pk -200kg is echt heel groot hoor.
Zet in je eigen auto eens twee forse kerels van 100kg achterin en ga dan eens hard rijden zou ik zeggen
Zet in je eigen auto eens twee forse kerels van 100kg achterin en ga dan eens hard rijden zou ik zeggen
- Bert ///M3
- Berichten: 9426
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Voor dat prijsverschil red je dat echt niet.GTRene schreef:wat is een M3 CSL qua onderstel nou anders dan een gewone M3 e46, bedoel stel dat je die onderstel dingen precies zo maakt als bij de CSL ook banden/velgen/onderstel e.d. dan nog het rempakket en de airbox en tuning er op en wat kuipstoelen, dan moet je toch al aardig in de buurt komen, bedoel verschil is dan niet zo groot meer, dan kan je toch voor relatief leuk geld een beetje ala CSL rijden?
Kijk maar wat je allemaal vervangen moet om een standaard E46 M3 naar CSL spec te krijgen:
-Airbox, originele van BMW motorsport dat is bijna ook de enige die knap werkt, kost nieuw ca. 3600 euro
-CSL nokkenas
-CSL uitlaatsysteem
-Alpha N software
-Carbon bumpers CSL
-Kunstof motorkap & kofferklep CSL
-Race ABS pomp (zou je al hebben als je met een M3 CS begint)
-Achterruit
-Veren, dempers en stabi's
-Velgen + Mischelin PSC
-CSL interieur
Ben ik vast nog een hoop zaken vergeten.
Je kan een gewone E46 M3 met een wat meer open uitlaat en andere software vrij eenvoudig naar 360-370 PK krijgen. Klap er wat lichtgewicht goodies op, andere stoelen en dan ben je ook wat kilo's kwijt maar het word qua package nooit geen CSL.
Volgens mij heeft Andre al eens zoiets ondernomen met een M3 CS,
- Martijn 327i
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 dec 2008, 07:49
- Auto: X3 M40i // M Performance
- Locatie: viewtopic.php?t=42978
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Klopt, alleen zo'n CSL is zo verrekte duur.
In Duitsland staan de echte mooie al rond de 100k te koop.
Daar koop je 3-4 supermooie normale M3's met heel lage km-stand voor.
Maar een CSL is wel een belegging die gaat renderen, je kunt er alleen eigenlijk niet meer mee rijden als je tenminste een echte waarde stijging mee wil maken
Die dingen beginnen gewoon al te exclusief te worden om hem te gaan gebruiken tenzij je een minder en al goedkoper exemplaar koopt.
In Duitsland staan de echte mooie al rond de 100k te koop.
Daar koop je 3-4 supermooie normale M3's met heel lage km-stand voor.
Maar een CSL is wel een belegging die gaat renderen, je kunt er alleen eigenlijk niet meer mee rijden als je tenminste een echte waarde stijging mee wil maken
Die dingen beginnen gewoon al te exclusief te worden om hem te gaan gebruiken tenzij je een minder en al goedkoper exemplaar koopt.
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
e46 m3 naar CSL specs proberen te krijgen is idd redelijk lastig/duur. En dan nog is het geen CSL.
Gewoon lekker laten zoals ie is. Prima, of eigenlijk veel meer dan dat, auto. Enkel geen sport/circuit/hardcore racer.
(Maar dat is een CSL ook niet
Mark.
Gewoon lekker laten zoals ie is. Prima, of eigenlijk veel meer dan dat, auto. Enkel geen sport/circuit/hardcore racer.
(Maar dat is een CSL ook niet
Mark.
- romo
- Berichten: 27160
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Prachtig.
Mark.
Mark.
- Niels
- Berichten: 22537
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Een hele belangrijke is het carbonnen dak wat nogal invloed zou moeten hebben voor het zwaartepunt.Bert ///M3 schreef:Voor dat prijsverschil red je dat echt niet.GTRene schreef:wat is een M3 CSL qua onderstel nou anders dan een gewone M3 e46, bedoel stel dat je die onderstel dingen precies zo maakt als bij de CSL ook banden/velgen/onderstel e.d. dan nog het rempakket en de airbox en tuning er op en wat kuipstoelen, dan moet je toch al aardig in de buurt komen, bedoel verschil is dan niet zo groot meer, dan kan je toch voor relatief leuk geld een beetje ala CSL rijden?
Kijk maar wat je allemaal vervangen moet om een standaard E46 M3 naar CSL spec te krijgen:
-Airbox, originele van BMW motorsport dat is bijna ook de enige die knap werkt, kost nieuw ca. 3600 euro
-CSL nokkenas
-CSL uitlaatsysteem
-Alpha N software
-Carbon bumpers CSL
-Kunstof motorkap & kofferklep CSL
-Race ABS pomp (zou je al hebben als je met een M3 CS begint)
-Achterruit
-Veren, dempers en stabi's
-Velgen + Mischelin PSC
-CSL interieur
Ben ik vast nog een hoop zaken vergeten.
Je kan een gewone E46 M3 met een wat meer open uitlaat en andere software vrij eenvoudig naar 360-370 PK krijgen. Klap er wat lichtgewicht goodies op, andere stoelen en dan ben je ook wat kilo's kwijt maar het word qua package nooit geen CSL.
Volgens mij heeft Andre al eens zoiets ondernomen met een M3 CS,
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wat is tegenwoordig eigenlijk een eerlijke prijs voor een nette e46 m3 met een redelijk nette km stand? De prijzen op internet lopen namelijk nogal behoorlijk uiteen...
- RS-Ron
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Toch is een geupgrade M3 E46 wel leuk ! Die van mij is door Maikel gebouwd en daar zitten een aantal CSL "achtige" goodies op en onder. Carbon kofferklep, interieur eruit, twee Recaro's, kooi, carbon airbox, CSL remmen, onderstel met PU rubbers, best wel dikke stabi's en instelbaar onderstel. Dagelijks zitten er Michelin PSS onder, maar zodra ze weer eens een lange periode droog weer opgeven gaan subiet de Michelin Cup's er weer ff onder. Die veranderen de auto van een redelijk snelle M3 in een bochtenmonster. Ik gebruik de auto voor de hobby, maar als het nodig is stap ik er net zo makkelijk in pak in ivm met mijn werk. Zal nooit een CSL zijn/worden maar wel veel DF. Overigens geen radio, en die mis ik tot nu toe ook niet.markk schreef:e46 m3 naar CSL specs proberen te krijgen is idd redelijk lastig/duur. En dan nog is het geen CSL.
Gewoon lekker laten zoals ie is. Prima, of eigenlijk veel meer dan dat, auto. Enkel geen sport/circuit/hardcore racer.
(Maar dat is een CSL ook niet
Mark.
Gr Ron
- Joy
- Berichten: 10892
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ook een CSL heeft baat bij aftermarket onderdelen en dan blijft een gewone M3 een voordeligere basis om mee te beginnen. CSL's zijn inmiddels al zo waardevol aan het worden dat je daar eigenlijk niet meer aan kan gaan sleutelen. Zoals Ron 'm heeft zou ook mijn idee zijn.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Hoe lang is een stukje touw? De kwaliteit van het aanbod is net zo wisselend als de prijzen. Jaargang (wel of geen facelift), kms (onder de ton scheelt flink), onderhoud (preventieve lager wissel; ook op de facelift zijn het slijtagedelen), opties, handbak of SMG, schade verleden zijn van belang.Jesper schreef:Wat is tegenwoordig eigenlijk een eerlijke prijs voor een nette e46 m3 met een redelijk nette km stand? De prijzen op internet lopen namelijk nogal behoorlijk uiteen...
Onderkant is 10, bovenkant is 30.
- Arthur
- Berichten: 43754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Klopt, dat lukt dan niet meer...
Roderik_ schreef:Het verschil +20pk -200kg is echt heel groot hoor.
Zet in je eigen auto eens twee forse kerels van 100kg achterin en ga dan eens hard rijden zou ik zeggen
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat probLeem heb ik elke keer als ik in me eigen auto stap. Meteen 15 pk en 10nm inleverenRoderik_ schreef:Het verschil +20pk -200kg is echt heel groot hoor.
Zet in je eigen auto eens twee forse kerels van 100kg achterin en ga dan eens hard rijden zou ik zeggen
-
DF-user-278
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Nee joh dat zijn gewoon de feestdagen! 
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja ok punt. Maar ben niet zo veel eisend. Voor of na facelift, een volle optielijst, of een km stand van onder de ton maakt me allemaal niet veel uit... Voornaamste is een M3 in goede en betrouwbare staat, de rest is bijzaak.FreudeamFahren schreef:Hoe lang is een stukje touw? De kwaliteit van het aanbod is net zo wisselend als de prijzen. Jaargang (wel of geen facelift), kms (onder de ton scheelt flink), onderhoud (preventieve lager wissel; ook op de facelift zijn het slijtagedelen), opties, handbak of SMG, schade verleden zijn van belang.Jesper schreef:Wat is tegenwoordig eigenlijk een eerlijke prijs voor een nette e46 m3 met een redelijk nette km stand? De prijzen op internet lopen namelijk nogal behoorlijk uiteen...
Onderkant is 10, bovenkant is 30.
Wel max 150k gelopen (hoe minder km hoe beter natuurlijk), handbak heeft de voorkeur, technisch/onderhoud moet goed in orde en gedocumenteerd zijn.
Ik kijk nu voornamelijk op mobile.de en zie daar soms op het oog gare ketels langskomen voor 20k en op het oog nette voor 13k + alles wat daar tussen zit. Dus wordt er niet veel wijzer van.
- Turbo johan
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:21
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik had ook niet veel eisen voor mijn M3.
Ik wou 1 die netjes was en technisch in goede staat.
Er zijn er echt veel waar een hoop aan geprutst is.
Ik wou liefst zwart leer en handbak.
Eigenlijk geen zilvere maar was de enige die in mijn budget paste.
Ik ben er erg blij mee.
Johan
Ik wou 1 die netjes was en technisch in goede staat.
Er zijn er echt veel waar een hoop aan geprutst is.
Ik wou liefst zwart leer en handbak.
Eigenlijk geen zilvere maar was de enige die in mijn budget paste.
Ik ben er erg blij mee.
Johan
- RS-Ron
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zelf vind ik het belangrijk om een indruk te krijgen van de eigenaar die de auto voor jou heeft gehad. Die indruk is jou interpretatie, dus niet zaligmakend, maar kan wel veelzeggend zijn. Ook kan die eigenaar je een indruk geven hoe hij de auto heeft onderhouden. Dat is naar mijn mening vaak lastiger bij een "autobedrijf" uitzonderingen daargelaten. Natuurlijk geven rekeningen ook een goed beeld maar een M3 uit 2002 van een echte liefhebber die de rekeningen (al dan niet van een specialist) voorhanden heeft, de auto tijdens de proefrit eerst opwarmt voordat hij je het potentieel laat voelen en waar je aan de auto kan zien dat het geen Mc Donalds verplaatsbare kliko is kan misschien een betere keuze zijn dan een M3 uit 2003 met 20k minder aan kilometers bij een autohandelaar die net de voorkant van de achterkant kan onderscheiden en hem de week ervoor bij een poetsbedrijf heeft opgehaald. Kan de perfecte M3 zijn, daar niet van, maar ik heb dan liever de M3 uit 2002.Ja ok punt. Maar ben niet zo veel eisend. Voor of na facelift, een volle optielijst, of een km stand van onder de ton maakt me allemaal niet veel uit... Voornaamste is een M3 in goede en betrouwbare staat, de rest is bijzaak.
Wel max 150k gelopen (hoe minder km hoe beter natuurlijk), handbak heeft de voorkeur, technisch/onderhoud moet goed in orde en gedocumenteerd zijn.
Ik kijk nu voornamelijk op mobile.de en zie daar soms op het oog gare ketels langskomen voor 20k en op het oog nette voor 13k + alles wat daar tussen zit. Dus wordt er niet veel wijzer van.
Ik zou gewoon eens gaan kijken bij een paar potentiele M3's zeker ook bij particulieren, wellicht kan je rond de 18k best een mooi exemplaar treffen.
Gr Ron
- Martijn 327i
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 dec 2008, 07:49
- Auto: X3 M40i // M Performance
- Locatie: viewtopic.php?t=42978
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Helemaal mee eens !
Ik heb mijn M3 en ook mijn vorige M3 bij een particulier gekocht.
Zeker bij dit soort auto's vind ik dat veel prettiger precies om bovenstaande redenen.
Het beeld wat ik heb van de vorige eigenaar is voor mij vaak bijna net zoveel zeggend als de auto zelf.
Ik heb mijn M3 en ook mijn vorige M3 bij een particulier gekocht.
Zeker bij dit soort auto's vind ik dat veel prettiger precies om bovenstaande redenen.
Het beeld wat ik heb van de vorige eigenaar is voor mij vaak bijna net zoveel zeggend als de auto zelf.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Mooi gesproken.
Zelf ook mijn beide auto's particulier gekocht.
Zelf ook mijn beide auto's particulier gekocht.
- Jim V.
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 08:32
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Hier hetzelfde, particulier gekocht..
Zeker fijn wanneer je hoort, ik had afgelopen week een kijker(een petje type), die stapte in voor een proefrit en trapte de auto meteen door naar 4000 toeren.. KOUDE MOTER en wilde meteen kijken wat de auto kon, waarbij ik heb gezegd: draai maar om want dit word niks, ik verkoop hem aan een liefhebber.
En toen we de historie doornamen stond er een bladzijde tusse met erop geschreven: MET KOUDE MOTOR ABSOLUUT NIET BOVEN 2500 TOEREN, en pas daarvoorbij als de olietemp. Meter op 90graden staat ZIT NIET VOOR NIETS EEN METER IN.
Gaf mij toch wel iets van vertrouwen moet ik zeggen.
Ook wanneer hij zei, die jonge van afgelope week wilde hem kopen voor bijna 2k meer dan jou.
Zeker fijn wanneer je hoort, ik had afgelopen week een kijker(een petje type), die stapte in voor een proefrit en trapte de auto meteen door naar 4000 toeren.. KOUDE MOTER en wilde meteen kijken wat de auto kon, waarbij ik heb gezegd: draai maar om want dit word niks, ik verkoop hem aan een liefhebber.
En toen we de historie doornamen stond er een bladzijde tusse met erop geschreven: MET KOUDE MOTOR ABSOLUUT NIET BOVEN 2500 TOEREN, en pas daarvoorbij als de olietemp. Meter op 90graden staat ZIT NIET VOOR NIETS EEN METER IN.
Gaf mij toch wel iets van vertrouwen moet ik zeggen.
Ook wanneer hij zei, die jonge van afgelope week wilde hem kopen voor bijna 2k meer dan jou.
- romo
- Berichten: 27160
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wat een onzin die 2500 RPM bij koude motor, dat ding is niet zo maar kapot, mag rustig meer toeren draaien. Gewoon rustig warm rijden, ook al doet ie een keer 3K of 3,5K, dat kan best, niet WOT uiteraard.
Dan zitten er ook nog ledjes in de toerenteller die het max toerental aangeven, nou die staat niet op 2,5 k bij een koud blok hoor....
Alles met beleid warm draaien, te wild is niet wat, te voorzichtig ook niet..........bij Porker zeggen ze trappen vanaf 80 gr, nou dat mag bij de M3 ook wel........
Dan zitten er ook nog ledjes in de toerenteller die het max toerental aangeven, nou die staat niet op 2,5 k bij een koud blok hoor....
Alles met beleid warm draaien, te wild is niet wat, te voorzichtig ook niet..........bij Porker zeggen ze trappen vanaf 80 gr, nou dat mag bij de M3 ook wel........
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Misschien dat deze een bezoekje waard is?Jesper schreef:(...) Wel max 150k gelopen (hoe minder km hoe beter natuurlijk), handbak heeft de voorkeur, technisch/onderhoud moet goed in orde en gedocumenteerd zijn.
Ik kijk nu voornamelijk op mobile.de en zie daar soms op het oog gare ketels langskomen voor 20k en op het oog nette voor 13k + alles wat daar tussen zit. Dus wordt er niet veel wijzer van.
- Niels
- Berichten: 22537
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
http://link.marktplaats.nl/m876562873" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me niet gek voor het geld.
Lijkt me niet gek voor het geld.
-
hanske
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
........................... instrumentenpaneel is bij 185dkm een vervangen, km stand is hoger dan afgebeeld!!!
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Had de broer ofzo van iemand hier die niet gehad en was er niet te spreken over. Flinke schade gehad?... Dat was ook een witte en daar zijn er niet veel van lijkt me.
Edit:
Kan er niets over terug vinden via de zoekfunctie.
Edit:
Kan er niets over terug vinden via de zoekfunctie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Haantje en 4 gasten
