Horloge / Horloges topic
- RVV
Re: Horloge / Horloges topic
http://www.europeanwatch.com/14585.htm#_self" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze bedoel je?
Is toch ook al weer een poosje op de markt toch? Jaartje of 12?
Mooi ding, wel eens overwogen, maar net een stapje te hoog voor mezelf.
Deze bedoel je?
Is toch ook al weer een poosje op de markt toch? Jaartje of 12?
Mooi ding, wel eens overwogen, maar net een stapje te hoog voor mezelf.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De DS van jouw is hoger, ik denk wel 2 milimeter.
De 5165(voorloper) kwam al uit in 1996 dacht ik(37mm en nog kleiner), de 5167 5 jaar(?) terug. 40mm is 'n mooie maat.

De 5165(voorloper) kwam al uit in 1996 dacht ik(37mm en nog kleiner), de 5167 5 jaar(?) terug. 40mm is 'n mooie maat.
- dale vito
wel alarm, geen JlC (naja, het uurwerk wel..)

- dale vito
leuke lijst Robin, al had ik ipv de Aquanaut een Nautilus genomen..Robin schreef: Dus shortlist binnen nu en 'n half jaar:
-PAM 233 of liever 270
-PAM 372 afwachten
-JLC MCD Alarm zie hierboven
-Patek 5167a tropical
En waarschijnlijk wordt 't die laatste....

-
Centenkwestie.dale vito schreef:leuke lijst Robin, al had ik ipv de Aquanaut een Nautilus genomen..Robin schreef: Dus shortlist binnen nu en 'n half jaar:
-PAM 233 of liever 270
-PAM 372 afwachten
-JLC MCD Alarm zie hierboven
-Patek 5167a tropical
En waarschijnlijk wordt 't die laatste....

De nieuwe Nautilus, de grootste, 3 wijzers + datum is een groot icoon.5711 is de referentie dacht ik. Ook al vind ik de RO mooier qua lunette, band en moest wennen aan die nokken bij de '3'en de '9', maar ok.
Ding gaat ook al 35 jaar mee in de basis, dus ja. Graag. Een Aquanaut is wat neutraler qua looks en 't prijskaartje is geiniger. de Aquanaut op staal vind ik oerlelijk(die band), maar dat tropical(rubber dus) vind ik echt mooi met staal combineren. Een originele Sub met origineel rubberen band (wishful thinking) lijkt me top.
Patek Nautilus (5711), keizer der stalen horloges. Met afstand.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^Mooi, simpel en strak.............afknapper dat ie ovaal is................jammer IMHO........
- duifjes.com
al koste die 25 euro dan nog niet........erggg lelijk ding...
[/quote]
- dale vito
Schitterend inderdaad die Nautilus.
Robin, misschien kan je hier wat mee. Stuk goedkoper dan een Aquanaut: http://rubberb.com/frontpage/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin, misschien kan je hier wat mee. Stuk goedkoper dan een Aquanaut: http://rubberb.com/frontpage/" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Icoon of niet,bedroefd lelijk horloge vind ik het.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ding heeft idd een zweem van een foute 70er jaren Tiroler film.............. 

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- SteV6
Heren,
Wie weet waar je in Nederland een Skagen Danmark 233XLTMB kan laten repareren? Het glas is gesneuveld ...
Stephan
Wie weet waar je in Nederland een Skagen Danmark 233XLTMB kan laten repareren? Het glas is gesneuveld ...
Stephan
-
Alma in Alkmaar, of Stamm in Bleiswijk denk ik, maar dat is niet voor particulieren...SteV6 schreef:Heren,
Stephan
Skagen heeft geen echte NL importeur meer(was Friederichs Heemstede als ik mij goed herinner) , alles gaat via Duitsland, Keulen als ik me herinner. Waardeloos.
Als je bij mij zou langskomen maar zou 'm naar Alma sturen denk ik.
Is de Skagen in NL gekocht?
- SteV6
Nee, cadeau gekregen van kennis uit de VS. Boekje met adres in de VS. Maar om een horloge nu zomaar daarheen te sturen ... geen goed gevoel bij.Robin schreef:Alma in Alkmaar, of Stamm in Bleiswijk denk ik, maar dat is niet voor particulieren...
Skagen heeft geen echte NL importeur meer(was Friederichs Heemstede als ik mij goed herinner) , alles gaat via Duitsland, Keulen als ik me herinner. Waardeloos.
Als je bij mij zou langskomen maar zou 'm naar Alma sturen denk ik.
Is de Skagen in NL gekocht?
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Ik heb dit, waarschijnlijk prachtige, topic helaas niet helemaal doorgenomen, maar ik zie op wat voorgaande pagina's dat er veel gedetailleerde en vrij 'kleine' horloges gepost worden.
Wat vinden mensen hier van horloges a la TW Steel of Chotovelli? Chotovelli hoorde ik vanmiddag van een vriend op school, dit merk maakt in mijn ogen schitterende horloges die wel wat weg hebben van TW Steel.
Enkele voorbeelden van Chotovelli:

Zelf heb ik een TW Steel TW 11:

Dit horloge draag ik eigenlijk iedere dag. Als ik wat geld over had had ik het wel geweten, dan kwam er een nette Chotovelli naast om een beetje af te wisselen
Wat vinden mensen hier van horloges a la TW Steel of Chotovelli? Chotovelli hoorde ik vanmiddag van een vriend op school, dit merk maakt in mijn ogen schitterende horloges die wel wat weg hebben van TW Steel.
Enkele voorbeelden van Chotovelli:
Zelf heb ik een TW Steel TW 11:
Dit horloge draag ik eigenlijk iedere dag. Als ik wat geld over had had ik het wel geweten, dan kwam er een nette Chotovelli naast om een beetje af te wisselen

-
Niet mijn smaak 

- Joy
Een kunstenaar die afgedankte polshorloges weer een 2e leven weet te geven. Herken de onderdelen:

-
Wow, dat ziet er echt gaaf uit!
Zeker die eerste vind ik echt vet..
Zal wel aardig wat moeten kosten?
Zeker die eerste vind ik echt vet..
Zal wel aardig wat moeten kosten?
- Macboy
Fantastisch zeg !!
Over 3 weken vertrek ik weekend naar Genève. Patek Philippe museum maar weer eens bezoeken
Over 3 weken vertrek ik weekend naar Genève. Patek Philippe museum maar weer eens bezoeken

-
Even om m'n pols. De nieuwe Portugieser Yachtclub chronograaf met eigen manufactuurwerk. Prachtig die wijzerplaat en prachtig die minuten en uren monocounter bij de 12. Zeer high-mech. Was niet meer zo into IWC maar dit ding is SKITTEREND en machtig tegelijk. In staal met zwarte plaat ook prima, wie weet komt ie er eens:

- romo
Ik ben helemaal into IWC, vind het mooi, maar een beetje druk, lijkt ook erg fors.........
Was afgelopen weekend even in Münster, zag wel dat de verkoop prijzen sky high zijn gegaan, mijn eigen klok ligt nu in de schappen voor bijna €19K
Mooi spul weer gezien, het blijft een fantastische tic, die klokken business..........
Was afgelopen weekend even in Münster, zag wel dat de verkoop prijzen sky high zijn gegaan, mijn eigen klok ligt nu in de schappen voor bijna €19K

Mooi spul weer gezien, het blijft een fantastische tic, die klokken business..........
-
Mooie klok Kees. Toch gaaf om eens in het echt te zienNutkees schreef:Zo, vond het tijd om ook maar eens een knappe klok aan te schaffen zaken gaan toch goed dus moet kunnen!
Erg blij mee kan ik melden!!!

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
@Ruben
In het echt nog veel mooier he! vooral die wijzerplaat vind ik nog steeds te gek!
In het echt nog veel mooier he! vooral die wijzerplaat vind ik nog steeds te gek!

-
@Nutkees, die is inderdaad prima. Feli alsnog. Ben alleen niet zo'n fan van de kroon model 'ui'.
Dit is 'n 5004 toch?(álleen dacht ik dat die het datumpje zwart met witte cijfers had en de 5002 zwart op wit. Deze heeft geen '9'en heeft die driehoek IN de '12' dus zou ik denken 5004 want voorloper 5002 heeft dat andersom. Verder heeft ie wel de 'dikke'cijfers van de 5002. Nu weet ik 't ook niet meer. Het is toch 'n 5004?
Info hier:
http://www.erelyx.com/blog/article/iwc- ... 02-vs-5004" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is 'n 5004 toch?(álleen dacht ik dat die het datumpje zwart met witte cijfers had en de 5002 zwart op wit. Deze heeft geen '9'en heeft die driehoek IN de '12' dus zou ik denken 5004 want voorloper 5002 heeft dat andersom. Verder heeft ie wel de 'dikke'cijfers van de 5002. Nu weet ik 't ook niet meer. Het is toch 'n 5004?
Info hier:
http://www.erelyx.com/blog/article/iwc- ... 02-vs-5004" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Juist de kroon maakt hem wat speelser dan de gemiddelde IWC ( die toch vrij behouden zijn imho )
Vind het een erg gave uitvoering.
Alleen is ie in het (wit)goud wat minder betaalbaar..
Vind het een erg gave uitvoering.
Alleen is ie in het (wit)goud wat minder betaalbaar..