Dutch supercar challenge.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
ja, en geef je net genoeg gas om nipt te winnen, gaat je motor ook wat langer mee en valt het niet zo op, verder doe je dan als een acteur dat het ein kampf ums leben war zu gewinnen en je prijs staat op de schoorsteenmantelluco hornsveld schreef:Nou dan schrijf je toch in met en F1 auto![]()


Tuurlijk Rene, maar het gaat nu al 17 pagina's lang over die kg/pk regel.
Als je het er dan niet mee eens bent, dan klim je in de pen en schrijf je een officieel protest, de rest is dan aan de organisatie.
Doet die er niks mee moet je zelf je conclusie daaruit trekken en of opstappen of gewoon rijden en stoppen met ageren, want het begint nu (naar mijn bescheiden mening) een beetje op zeiken te lijken.
Als je het er dan niet mee eens bent, dan klim je in de pen en schrijf je een officieel protest, de rest is dan aan de organisatie.
Doet die er niks mee moet je zelf je conclusie daaruit trekken en of opstappen of gewoon rijden en stoppen met ageren, want het begint nu (naar mijn bescheiden mening) een beetje op zeiken te lijken.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Daar was ik ook al een beetje bang voor. Het zal de gemiddelde DF populatie (en de gemiddelde DSC populatie trouwens ook waarschijnlijk) aan hun reet roesten hoe het nou echt met die naleving van de pk/gewicht regel gesteld staat. Van de DF-ers begrijp ik die afstand. Over het niet steunen/oppakken van de kant van de DSC-ers ben ik lange tijd verbijsterd geweest. Maar ik zit nu in een relativerende fase. Ik ga veel minder posten in dit topic en kom pas met een conclusie als er nieuwe ontwikkelingen en feiten zijn. Mocht het zo zijn dat de rijders zich na alle berichtgeving en na al het onderzoek nog steeds voor de gek willen laten houden (en aldus zichzelf voor de gek houden), dan geef ik ze het label dat daarbij hoort en zul je iemand (mij) luid horen schaterlachen zodra iemand het over de DSC heeft in relatie tot serieuze autosport.luco hornsveld schreef:Tuurlijk Rene, maar het gaat nu al 17 pagina's lang over die kg/pk regel.
Als je het er dan niet mee eens bent, dan klim je in de pen en schrijf je een officieel protest, de rest is dan aan de organisatie.
Doet die er niks mee moet je zelf je conclusie daaruit trekken en of opstappen of gewoon rijden en stoppen met ageren, want het begint nu (naar mijn bescheiden mening) een beetje op zeiken te lijken.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Misschien is de concurrentie in de DSC wel wakker Hielke, maar is het een beetje een boter op je hoofd verhaal.
Als ik al hoor dat diverse GTR's en andere auto's ook niet legaal zijn. Het is natuurlijk niet slim om te klagen dat de rest illegaal rijd om vervolgens zelf straf te krijgen als ze jou powerlog er uit pikken
Als ik al hoor dat diverse GTR's en andere auto's ook niet legaal zijn. Het is natuurlijk niet slim om te klagen dat de rest illegaal rijd om vervolgens zelf straf te krijgen als ze jou powerlog er uit pikken

- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
+2luco hornsveld schreef:Tuurlijk Rene, maar het gaat nu al 17 pagina's lang over die kg/pk regel.
Als je het er dan niet mee eens bent, dan klim je in de pen en schrijf je een officieel protest, de rest is dan aan de organisatie.
Doet die er niks mee moet je zelf je conclusie daaruit trekken en of opstappen of gewoon rijden en stoppen met ageren, want het begint nu (naar mijn bescheiden mening) een beetje op zeiken te lijken.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik geloof dat ik al een keer op mijn woorden ben terug gekomen Bert. Ik herhaal het nog een keer. De GTR rijders uit het Hoge Noorden waren er van overtuigd dat ze illegaal rondreden. Dat heb ik ook gemeld. Die constatering en melding mag je Friese naïviteit/goedgelovigheid/whatever noemen. Uit metingen nadien (via AIM en Racelogic) bleek dat die GTR (in ieder geval in dit jaar) niet genoeg vermogen heeft om illegaal te kunnen zijn. Weg boter.Bert ///M3 schreef:Misschien is de concurrentie in de DSC wel wakker Hielke, maar is het een beetje een boter op je hoofd verhaal.
Als ik al hoor dat diverse GTR's en andere auto's ook niet legaal zijn. Het is natuurlijk niet slim om te klagen dat de rest illegaal rijd om vervolgens zelf straf te krijgen als ze jou powerlog er uit pikken
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Is ook niet specifiek tegen de rijders uit het hoge noorden Hielke.Hielke schreef:Ik geloof dat ik al een keer op mijn woorden ben terug gekomen Bert. Ik herhaal het nog een keer. De GTR rijders uit het Hoge Noorden waren er van overtuigd dat ze illegaal rondreden. Dat heb ik ook gemeld. Die constatering en melding mag je Friese naïviteit/goedgelovigheid/whatever noemen. Uit metingen nadien (via AIM en Racelogic) bleek dat die GTR (in ieder geval in dit jaar) niet genoeg vermogen heeft om illegaal te kunnen zijn. Weg boter.Bert ///M3 schreef:Misschien is de concurrentie in de DSC wel wakker Hielke, maar is het een beetje een boter op je hoofd verhaal.
Als ik al hoor dat diverse GTR's en andere auto's ook niet legaal zijn. Het is natuurlijk niet slim om te klagen dat de rest illegaal rijd om vervolgens zelf straf te krijgen als ze jou powerlog er uit pikken
Maar als hun dat doen, zullen er wel meer zijn. Dat de auto niet illegaal is omdat de gedachte PK's er niet in zitten is 1, maar de intentie was er blijkbaar wel anders bouw je geen 500 PK motor daar kunnen we kort over zijn.
Nu rijd team X daar met zijn illegale auto rond, word daarbovenop nog eens om zijn oren gereden door die GT3's die het nog even bonter maken. Wat doe je dan, klagen over illegale auto's terwijl je er zelf ook in rijd?
Ik ook, maar blijkbaar een gros van de rijders niet, maar de enige die daaraan wat kan veranderen is de organisatie.Nandor schreef:Kom ik 17 pagina's te laat of kan iemand me uitleggen wat de lol is van het winnen met een illegale auto?
Ik zou me eerder schamen dan trots zijn......
N.
En verder is het een nobel streven, maar de realiteit is vaak anders, zeker in aansprekende klasses en sporten.
Ik vermoed dat alle F1 teams op of over de grens gaan betreffende de legaliteit van de auto's.
Evenals wielrenners en atletiekbeoefenaars, hoe vaak is er geen doping in het spel.
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
In dat geval zijn er flinke bedragen aan verbonden, eer speelt dan niet zo'n rol meer...luco hornsveld schreef:Ik ook, maar blijkbaar een gros van de rijders niet, maar de enige die daaraan wat kan veranderen is de organisatie.Nandor schreef:Kom ik 17 pagina's te laat of kan iemand me uitleggen wat de lol is van het winnen met een illegale auto?
Ik zou me eerder schamen dan trots zijn......
N.
En verder is het een nobel streven, maar de realiteit is vaak anders, zeker in aansprekende klasses en sporten.
Ik vermoed dat alle F1 teams op of over de grens gaan betreffende de legaliteit van de auto's.
Evenals wielrenners en atletiekbeoefenaars, hoe vaak is er geen doping in het spel.
En laten er in de DSC ook steeds grotere bedragen een rol spelen.Neluhz schreef:In dat geval zijn er flinke bedragen aan verbonden, eer speelt dan niet zo'n rol meer...luco hornsveld schreef:Ik ook, maar blijkbaar een gros van de rijders niet, maar de enige die daaraan wat kan veranderen is de organisatie.Nandor schreef:Kom ik 17 pagina's te laat of kan iemand me uitleggen wat de lol is van het winnen met een illegale auto?
Ik zou me eerder schamen dan trots zijn......
N.
En verder is het een nobel streven, maar de realiteit is vaak anders, zeker in aansprekende klasses en sporten.
Ik vermoed dat alle F1 teams op of over de grens gaan betreffende de legaliteit van de auto's.
Evenals wielrenners en atletiekbeoefenaars, hoe vaak is er geen doping in het spel.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
LOL
Tja jan jij bent waarschijnlijk iemand die het allemaal niet zoveel boeit. Daar ben je niks minder om hoor integendeel ik wou dat ik zelf meer zo was.
Mijn vader was vroeger heel anders die zorgde altijd dat ik in competatief materiaal reed in een competatieve klasse. En tja zo ben ik opgevoed kan er ook niks aan doen.
Toen ik vroeger met jos verstappen bij de kart junioren reed. Kreeg jos meer klappen van zijn vader dan eten. Daar is ie een bikkel harde auto coureur van geworden. En zo zie je een stukje van zijn vader nu ook weer terug in Jos.
Ik zou het niet kunnen zoals jitze voor spek en bonen mee rijdt in de stoet. Ik waardeer het wel dat je daar de moed voor kan opbrengen. Ik kan dat helaas niet.
Tja jan jij bent waarschijnlijk iemand die het allemaal niet zoveel boeit. Daar ben je niks minder om hoor integendeel ik wou dat ik zelf meer zo was.
Mijn vader was vroeger heel anders die zorgde altijd dat ik in competatief materiaal reed in een competatieve klasse. En tja zo ben ik opgevoed kan er ook niks aan doen.
Toen ik vroeger met jos verstappen bij de kart junioren reed. Kreeg jos meer klappen van zijn vader dan eten. Daar is ie een bikkel harde auto coureur van geworden. En zo zie je een stukje van zijn vader nu ook weer terug in Jos.
Ik zou het niet kunnen zoals jitze voor spek en bonen mee rijdt in de stoet. Ik waardeer het wel dat je daar de moed voor kan opbrengen. Ik kan dat helaas niet.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik weet over het algemeen vrij goed wat ik heb opgeschreven Jan. Ook begrijp ik de strekking van mijn eigen bijdragen. Ik vind het daarom veel boeiender om te weten wat jij ervan vindt. Inhoudelijk. Dus niet met termen als mongolide. Lucht je hart aub. Meelopers zijn er genoeg.Jan Ozephius schreef:@ Hielke en Dreetje.
DF-populatie, Friese naiviteit, blablablabla.
Alsof je mongolide bent als je niet met jullie mee praat.
Mijn welgemeende advies: probeer eens objectief al jullie eigen inbreng over het DSC te lezen en vraag je af waarover het allemaal gaat.
En als je toch aan het vertellen bent vertel dan aub ook of we dit weekend mogen verwachten dat de Mini's in het Sport 2 veld mee kunnen komen qua rechtelijn acceleratie. Jullie wilden dat gaan uitzoeken geloof ik. Tot dusver heb ik er nog niets over gehoord.
Na je reactie, als mocht blijken dat je ons inderdaad niet begrepen hebt in de discussie over de regelnaleving in de DSC, dan leg ik het je nog een keer uit.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Zullen we gewoon verder gaan met de discussie als het verloop van de volgende race bekend is?
Ik begrijp de frustratie van André wel, maar van Elk heeft ondertussen enkele teams per post op de regels gewezen en ook op zijn site duidelijk gemaakt dat de pk/gewichtsverhoudingen nageleefd moeten gaan worden en dat teams hier zelf voor moeten zorgen.
Ik weet niet precies wat je nog meer wilt maar het lijkt mij verstandig om eerst te zien of en hoe van Elk zijn woord houdt en wat dat betekent voor het verloop van de wedstrijden. De laatste paar pagina's komen op mij over als zuur gelöl in de ruimte.
Ik begrijp de frustratie van André wel, maar van Elk heeft ondertussen enkele teams per post op de regels gewezen en ook op zijn site duidelijk gemaakt dat de pk/gewichtsverhoudingen nageleefd moeten gaan worden en dat teams hier zelf voor moeten zorgen.
Ik weet niet precies wat je nog meer wilt maar het lijkt mij verstandig om eerst te zien of en hoe van Elk zijn woord houdt en wat dat betekent voor het verloop van de wedstrijden. De laatste paar pagina's komen op mij over als zuur gelöl in de ruimte.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Nee.Tomaz schreef:Zullen we gewoon verder gaan met de discussie als het verloop van de volgende race bekend is?
Ik vraag niks onbehoorlijks. Ik zou gewoon nu graag willen weten wat er tot heden gedaan is om het krachtsverschil in de Sport 2 klasse naar normale proporties terug te brengen. Jan en Jitze zelf hebben gezegd dat er overleg over zou worden gehouden. Ze hoeven mij ook niet te antwoorden. Heb me net zitten bedenken dat een antwoord geven wel eens heel moeilijk kan worden omdat de teams op dit moment waarschijnlijk op het circuit zitten. In dat geval horen, zien of lezen we het achteraf wel.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
zou dit ook mogen meedoen leuke singel-seater?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lcmcvyf2fyrw
630kg en 420pk met BMW M3? motor...wow wat zal dat lopen
[img:640:480]http://pic.autoscout24.net/images-big/5 ... 575001.jpg[/img]
[img:640:480]http://pic.autoscout24.net/images-big/5 ... 575003.jpg[/img]
[img:640:480]http://pic.autoscout24.net/images-big/5 ... 575004.jpg[/img]
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lcmcvyf2fyrw
630kg en 420pk met BMW M3? motor...wow wat zal dat lopen

[img:640:480]http://pic.autoscout24.net/images-big/5 ... 575001.jpg[/img]
[img:640:480]http://pic.autoscout24.net/images-big/5 ... 575003.jpg[/img]
[img:640:480]http://pic.autoscout24.net/images-big/5 ... 575004.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
@Hielke: Even serieuze vraag, naast vriend van André, wat is precies jouw rol binnen 't DSC? Je hebt meerdere keren calculaties losgelaten op Corvettes. Overweeg je serieus om een team op te zetten als het DSC meer georganiseerd wordt, zoals jij zou willen? Of ben je net als ik gewoon geinteresseerd in deze supercar challenge als autosportliefhebber en dus toeschouwer (vanaf de zijlijn)?
Kortom, serieuze vraag van mij.
Kortom, serieuze vraag van mij.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Check. Weer even bijgelezen na mijn verblijf in Monaco en tot de conclusie gekomen dat Van Elk de NASCAR-aanpak hanteert: er gebeurt dus wel wat, maar achter de schermen en achteraf (zoals hierboven samengevat door Tomaz). Prima, de familie France is er in de VS schatrijk mee geworden.Hielke schreef:Daar was ik ook al een beetje bang voor. Het zal de gemiddelde DF populatie (en de gemiddelde DSC populatie trouwens ook waarschijnlijk) aan hun reet roesten hoe het nou echt met die naleving van de pk/gewicht regel gesteld staat. Van de DF-ers begrijp ik die afstand. Over het niet steunen/oppakken van de kant van de DSC-ers ben ik lange tijd verbijsterd geweest. Maar ik zit nu in een relativerende fase. Ik ga veel minder posten in dit topic en kom pas met een conclusie als er nieuwe ontwikkelingen en feiten zijn.luco hornsveld schreef:Tuurlijk Rene, maar het gaat nu al 17 pagina's lang over die kg/pk regel.
Als je het er dan niet mee eens bent, dan klim je in de pen en schrijf je een officieel protest, de rest is dan aan de organisatie.
Doet die er niks mee moet je zelf je conclusie daaruit trekken en of opstappen of gewoon rijden en stoppen met ageren, want het begint nu (naar mijn bescheiden mening) een beetje op zeiken te lijken.

Verder zal het mij net als Hielke aan m'n reet roesten. Ik vond 't leuk om uit te zoeken vanwege mijn interesse in het internationale GT-racen en de vergelijking met de DSC, maar verder gaat mijn bemoeienis niet. Ten aanzien van het verwijt van gebrek aan objectiviteit aan André en Hielke voel ik me in ieder geval totaal niet aangesproken, ook al steun ik hun argumentatie, die immers door geen enkel weldenkend mens is te verwerpen. Meer buitenstaander dan mij met toch een aardig ingevoerde kijk op de dingen in de autosport zul je niet hebben, dus met mijn objectiviteit zit het wel snor...
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Dutch er zijn meer mensen die vraagstukken hebben.
http://www.supercarchallenge.nl/forum_r ... postID=158
http://www.supercarchallenge.nl/forum_r ... postID=158
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
- Locatie: O'haske
Gewoon publiceren die powerlog gegevens, dat kan het imago nog een beetje redden van de DSC..Bij mij in ieder geval
Want wat ik afgelopen pinksterweekend heb gezien daar springen de tranen je toch van in de ogen. Het verschil is nog nooit zo groot geweest..
Euser/de Wit doet mee in een auto die 1.48 rijdt op zandvoort al doet hij niet mee voor de punten hij staat wel boven aan het podium.. De nr. 2 rijdt een tijd van 1.52 laag.. en de nr. 3 zit op een tijd van 1.54 laag.. en dat zit hem echt niet alleen in de betere remmen of weggligging.. Gewoon pk's aanboord en te weinig gewicht mee.. Klaar..
Powerlog gegevens gewoon uitdelen na de eerste training.. Dan kan dit duidelijk gemaakt worden naar de teams toe..
Want wat ik afgelopen pinksterweekend heb gezien daar springen de tranen je toch van in de ogen. Het verschil is nog nooit zo groot geweest..
Euser/de Wit doet mee in een auto die 1.48 rijdt op zandvoort al doet hij niet mee voor de punten hij staat wel boven aan het podium.. De nr. 2 rijdt een tijd van 1.52 laag.. en de nr. 3 zit op een tijd van 1.54 laag.. en dat zit hem echt niet alleen in de betere remmen of weggligging.. Gewoon pk's aanboord en te weinig gewicht mee.. Klaar..
Powerlog gegevens gewoon uitdelen na de eerste training.. Dan kan dit duidelijk gemaakt worden naar de teams toe..