De nieuwe eigenaar heeft er een topauto aan, vond het altijd interessant en leerzaam om door je M3 draadje te scrollen met alles wat je er de afgelopen jaren aan hebt gedaan.
'93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (exit)/'04 BMW 330i
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Alles heeft zijn plaats en tijd
De nieuwe eigenaar heeft er een topauto aan, vond het altijd interessant en leerzaam om door je M3 draadje te scrollen met alles wat je er de afgelopen jaren aan hebt gedaan.
De nieuwe eigenaar heeft er een topauto aan, vond het altijd interessant en leerzaam om door je M3 draadje te scrollen met alles wat je er de afgelopen jaren aan hebt gedaan.
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Congrats Joost. Heb het ook nog overwogen, maar wil toch wat jongers na de E36 323ti.
- Jim V.
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 08:32
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Zonde... maar inderdaad huisje boompje beesje is prioriteit nr 1
Het was inderdaad zeer leerzaam en leuk om door je topic te lezen.
Het was inderdaad zeer leerzaam en leuk om door je topic te lezen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Effe een flinke topic kick.
Inmiddels rijd ik nog steeds in de Audi rond, die ons altijd overal veilig heen heeft gebracht. Ondanks geen BMW, ben ik wel tevreden over de aankoop geweest, want ik kan niet ontkennen dat ik het model nog steeds dikke prima vind. Een tijdje geleden heb ik 18" DTM velgen van Peric overgenomen en inmiddels zijn deze met spacers en nieuwe zomersloffen gemonteerd. Er staat nu 185k op de klok, en ondanks wat mankementjes zijn hoge kosten me nog redelijk bespaard gebleven. Buiten de jaarlijkse kleine beurt, heb ik eigenlijk alleen dit jaar wat meer ondehoud moeten doen.
(O wacht, ik bedenk net dat de remleidingen rondom vorig jaar ook gedaan zijn)
Voor de APK van afgelopen maand heb ik achter even de blokken en schijven vervangen (ATE), en geheel volgens de wet van murphy kreeg ik een motormanagement melding en een ABS melding enkele weken voor de afspraak. De MM melding was volgens VCDS te wijten aan een probleem met de secundaire luchtinlaat en de ABS melding was een kapotte drukmodule op de ABS unit, die gelukkig op mijn bouwjaar nog van buitenaf vervangen kunnen worden. Vanaf 2005 zit deze module IN de ABS unit, en dat kost heel wat meer knaken. ABS sensor dus gekocht en meteen vervangen bij de APK, evenals een kapotte peilstokhouder (Audi kwaaltje).
Een paar weken geleden heb ik het raammechanisme van de passagiersdeur vervangen. De staalkabel was compleet gaar en draaide zichzelf vast bij op- en neer rollen van de raam. De raam kon dus bijna niet meer dicht als je 'm eenmaal open deed.
Deze zomer gaan we voor de tweede keer met de Audi een road trip maken naar de Adriatische kust, dus de laatste weken heb ik weer even de puntjes op de i gezet. Vandaag heb ik het secundaire luchtsysteem aangepakt. Ik heb de fouten nog gewist en zodoende kwam ik nog net de APK door, maar die melding komt gewoon terug na 5 keer starten of zo. Uiteindelijk via VCDS wat output tests gedaan en geconcludeerd dat de secundair luchtmotor naar z'n grootje was. Deze blaast tijdens koude start extra lucht in de uitlaat om zo de kats sneller op te warmen. Wat er dus gebeurt, is dat de combi klep, die via vacuum de doorgang afsluit tussen in- en uitlaat, vast gaat zitten door roet van de uitlaatgassen. Uiteindelijk blijft deze dus open staan, waardoor condens van de uitlaatgassen in de motor loopt. Het beste is om naast de motor ook meteen die combi klep te vervangen, die boven achterop het blok zit. Daar kun je redelijk bij, na het weghalen van enkele leidingen. Afijn, lang verhaal kort, het is weer gefixt.
Naast dit euvel vond ik het ook wel een goed idee om de bandenspanning van het thuiskomertje te controleren. Die was dus veel te laag. Tevens kwam ik erachter dat de wielboutsleutel miste uit de gereedschapsset.
Sta je dan langs de snelweg met de kapotte band, een lege thuiskomer en geen sleutel 17...
Via de sloperij een originele VAG sleutel gehaald, dus dat is nu ook weer compleet.
Dat was het wel even voorlopig. Auto verbruikt 0,0 olie en rijdt verder hartstikke prima. Ik ben m'n ogen wel aan het open houden voor iets anders (lees: leukers). Wordt 100% zeker weer een BMW en mijn huidige gedachten gaan uit naar een E87 of E90 3.0L blok. Het zal wel volgens jaar worden dat er echt iets komt, maar ik ben me nu alvast aan het orienteren wat zoals de opties zijn, alsmede vaststellen wat ik echt belangrijk vind qua opties in onze volgende familiekar. Zal geen touring worden verwacht ik zo. Al is die ruimte nu wel erg lekker.
Inmiddels rijd ik nog steeds in de Audi rond, die ons altijd overal veilig heen heeft gebracht. Ondanks geen BMW, ben ik wel tevreden over de aankoop geweest, want ik kan niet ontkennen dat ik het model nog steeds dikke prima vind. Een tijdje geleden heb ik 18" DTM velgen van Peric overgenomen en inmiddels zijn deze met spacers en nieuwe zomersloffen gemonteerd. Er staat nu 185k op de klok, en ondanks wat mankementjes zijn hoge kosten me nog redelijk bespaard gebleven. Buiten de jaarlijkse kleine beurt, heb ik eigenlijk alleen dit jaar wat meer ondehoud moeten doen.
Voor de APK van afgelopen maand heb ik achter even de blokken en schijven vervangen (ATE), en geheel volgens de wet van murphy kreeg ik een motormanagement melding en een ABS melding enkele weken voor de afspraak. De MM melding was volgens VCDS te wijten aan een probleem met de secundaire luchtinlaat en de ABS melding was een kapotte drukmodule op de ABS unit, die gelukkig op mijn bouwjaar nog van buitenaf vervangen kunnen worden. Vanaf 2005 zit deze module IN de ABS unit, en dat kost heel wat meer knaken. ABS sensor dus gekocht en meteen vervangen bij de APK, evenals een kapotte peilstokhouder (Audi kwaaltje).
Een paar weken geleden heb ik het raammechanisme van de passagiersdeur vervangen. De staalkabel was compleet gaar en draaide zichzelf vast bij op- en neer rollen van de raam. De raam kon dus bijna niet meer dicht als je 'm eenmaal open deed.
Deze zomer gaan we voor de tweede keer met de Audi een road trip maken naar de Adriatische kust, dus de laatste weken heb ik weer even de puntjes op de i gezet. Vandaag heb ik het secundaire luchtsysteem aangepakt. Ik heb de fouten nog gewist en zodoende kwam ik nog net de APK door, maar die melding komt gewoon terug na 5 keer starten of zo. Uiteindelijk via VCDS wat output tests gedaan en geconcludeerd dat de secundair luchtmotor naar z'n grootje was. Deze blaast tijdens koude start extra lucht in de uitlaat om zo de kats sneller op te warmen. Wat er dus gebeurt, is dat de combi klep, die via vacuum de doorgang afsluit tussen in- en uitlaat, vast gaat zitten door roet van de uitlaatgassen. Uiteindelijk blijft deze dus open staan, waardoor condens van de uitlaatgassen in de motor loopt. Het beste is om naast de motor ook meteen die combi klep te vervangen, die boven achterop het blok zit. Daar kun je redelijk bij, na het weghalen van enkele leidingen. Afijn, lang verhaal kort, het is weer gefixt.
Naast dit euvel vond ik het ook wel een goed idee om de bandenspanning van het thuiskomertje te controleren. Die was dus veel te laag. Tevens kwam ik erachter dat de wielboutsleutel miste uit de gereedschapsset.
Dat was het wel even voorlopig. Auto verbruikt 0,0 olie en rijdt verder hartstikke prima. Ik ben m'n ogen wel aan het open houden voor iets anders (lees: leukers). Wordt 100% zeker weer een BMW en mijn huidige gedachten gaan uit naar een E87 of E90 3.0L blok. Het zal wel volgens jaar worden dat er echt iets komt, maar ik ben me nu alvast aan het orienteren wat zoals de opties zijn, alsmede vaststellen wat ik echt belangrijk vind qua opties in onze volgende familiekar. Zal geen touring worden verwacht ik zo. Al is die ruimte nu wel erg lekker.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
He joost welkom back, (zag je van de week al ergens opduiken, mis je de EM nog wel eens?) best verhaal en je noemt het weinig gekkigheid, al lezende denk ik dan toch dat een zelf minder bekwaam sleutelaar het nog best in de papieren was gelopen al met al.
foto's?///Joost schreef: 29 jul 2017, 22:28 Een tijdje geleden heb ik 18" DTM velgen van Peric overgenomen en inmiddels zijn deze met spacers en nieuwe zomersloffen gemonteerd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Thanks. Ik heb wel wat bijgehouden met lezen, maar ik kon niet echt meer de tijd vinden om veel te posten. Misschien dat de autowissel daar ook flink aan heeft bijgedragen. Uiteindelijk werd het toch wel wat saaier voor mij...Tim N schreef: 29 jul 2017, 22:39 He joost welkom back, (zag je van de week al ergens opduiken, mis je de EM nog wel eens?) best verhaal en je noemt het weinig gekkigheid, al lezende denk ik dan toch dat een zelf minder bekwaam sleutelaar het nog best in de papieren was gelopen al met al.
Ik mis de M3 nog iedere dag. Niet alleen omdat ik de prijzen nu zie, maar ook omdat ik er zo veel werk in had gestoken. Maar ja, andere prioriteiten, dus ik ben er niet rouwig om.
Ik zat al te zoeken naar wat foto's van de Quattro, maar ik kon er zo geen vinden. Ik zal er morgen wat in dit topic zetten voor het nageslacht.
Maar goed, ik ga zeker weer wat actiever zijn hierzo. Leuk om gewoon nog steeds dezelfde mensen te zien, lol m.u.v. Rene. Die drama heb ik net effe gemist.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Die wielen staan echt goed. Past bij de modelserie is dus tijdscorrect. 
- Arthur
- Berichten: 43933
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Staan zeker goed 
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Staan netjes, normaal enkel op de DTM edition oid toch?
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
+1! Nette wagen zo. En de 1.8T blijft een fijne motor.
-
OnlineSander-E46
- Berichten: 2429
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
De dtm editie was van een generatie A4 later toch?indobesar schreef: 29 jul 2017, 23:27 Die wielen staan echt goed. Past bij de modelserie is dus tijdscorrect.![]()
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Thanks allemaal.
DTM wielen kwamen inderdaad op de A4 B7 van 2007, één jaar dus. 75 Geleverd in NL, dus de velgen zijn zeldzaam, maar zeker niet onvindbaar. B7 is in essentie dezelfde auto als de B6.
DTM wielen kwamen inderdaad op de A4 B7 van 2007, één jaar dus. 75 Geleverd in NL, dus de velgen zijn zeldzaam, maar zeker niet onvindbaar. B7 is in essentie dezelfde auto als de B6.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
In mijn zoektocht naar een opvolger van de 1.8TQ ben ik ik toch weer een beetje enthousiast geraakt over het wel en wee van de vierwielers, dus ik dacht dit weekend, laat ik het karretje eens goed oppoetsen. Ook niet verkeerd voor een eventuele verkoop dat ie eens een keer gepolijst wordt, maar zeker ook zo prettig om gewoon in een nette auto rond te rijden. 1 Avond en 1 middag bezig geweest met het zowel polijsten, als waxen van de auto. Polish en wax beide van Autoglym. Tire dressing van Meguiar's.
Een echte detailer zal ik nooit worden, en daarvoor vind ik zo'n 800 stappenplan ook een beetje zonde voor een DD en een 'gewone'A4, maar dit resultaat is al 100% beter dan hoe het was. Ze staat er weer puik bij.


Een echte detailer zal ik nooit worden, en daarvoor vind ik zo'n 800 stappenplan ook een beetje zonde voor een DD en een 'gewone'A4, maar dit resultaat is al 100% beter dan hoe het was. Ze staat er weer puik bij.

- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Knap ding hoor. De A4 avant blijft imho gewoon een heel goed ontwerp, zelfs het eerste type vind ik nog altijd mooi.
- Arthur
- Berichten: 43933
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
@Niels: ik heb je nog een ad gestuurd van een 2005 avant 3.2 quattro, handbak met 93kkm 
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Die is zwaarder dan mijn A8 waarschijnlijk 
- Arthur
- Berichten: 43933
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
1565kg via RDW. Zelfde MRB toch?
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
5kg lichter zelfs! Zeker met deze vakantie nu en de verbouwing zit er geen andere auto aan, daarnaast zou ik toch kijken naar iets wat ook wat voordeliger rijdt als ik toch in de markt ben. Ik wacht nog ff af welke kant het met diesels op gaat maar een A4 2.0TDI (met veel nieuwe onderdelen
) zou wel een optie kunnen zijn alhoewel ik wel meer naar een A6 neig dan... Overigens zou ik ook zeker eens rijden in een 159 JTD dan 
- Arthur
- Berichten: 43933
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Waar die A4 te koop staat staat die A6 TDI ook nog steeds
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Misschien moet je dan ook wachten om te zien welke kant het met benzinemotoren op gaat? Serieus Niels. Zeker waar jij woont boeit dat voorlopig niet. 
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Milieuzones boeien niet maar ik zie ze zo de MRB nog ff verder verhogen. Dus Lpg op de A8 is nog steeds een optie 
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Velgen staan goed Joost! 
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ondanks dat de Audi heerlijk rijdt, ben ik toch van plan om hem tzt in de verkoop te doen. Wij gaan eerst nog op een mooie autovakantie naar Slovenie en Kroatie, waarna ik hoogstwaarschijnlijk de auto aan ga bieden. De advertentie ligt al geschreven klaar. 
Het heeft allemaal geen haast, ook omdat ik nog niet zeker weet wat ik nu exact terug wil kopen. Tevens is de wagen piekfijn in orde (deze week nog even remblokken voor vervangen), dus ik moet er nog wel flink wat maanden tegenaan kunnen zonder noemenswaardig onderhoud. Maar goed, ik meld het toch maar even, in het geval een van jullie op zoek is naar een goed onderhouden Avant.
Edit: Check! Remblokken voor ook weer gedaan. Meteen ook een nieuw interieurfilter geplaatst. De familie kan weer vrij ademen op vakantie. Ik denk dat ie er zo wel klaar voor is...voor de grote reis naar zuid-oost Europa.


Het heeft allemaal geen haast, ook omdat ik nog niet zeker weet wat ik nu exact terug wil kopen. Tevens is de wagen piekfijn in orde (deze week nog even remblokken voor vervangen), dus ik moet er nog wel flink wat maanden tegenaan kunnen zonder noemenswaardig onderhoud. Maar goed, ik meld het toch maar even, in het geval een van jullie op zoek is naar een goed onderhouden Avant.
Edit: Check! Remblokken voor ook weer gedaan. Meteen ook een nieuw interieurfilter geplaatst. De familie kan weer vrij ademen op vakantie. Ik denk dat ie er zo wel klaar voor is...voor de grote reis naar zuid-oost Europa.


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, daNpy, Sander-E46 en 12 gasten

