Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Sperdy » 04 mar 2013, 11:58

Robin schreef:
Petrolhead Tom schreef:..Verder begint ie bij 64k in D(dat was 66k en 'n beetje voor deze PDK Ausführung) en de testwagen kwam op:

€ 98.714,- :shock: in Duitsland!
..
Robin, ik heb hier een offerte voor mij liggen van een behoorlijk aangeklede Cayman S voor 101k.
Da's dus behoorlijk goedkoper dan vroegah' :)
Verschil in lichtvoetigheid niet zo groot tov. 1M? Robin, mijn Spyder is ruim 250kg lichter dan een 1M. Dat verschil is giga qua lichtvoetigheid tov. een 1M. Voel je bij de eerste 10 meter al. 1M is dan als een boot, zonder dolle. Een Spyder weer naast een Alfa 4C, dan is de Spyder weer boot etc. etc.
Ga maar eens proefrijden .. :foto:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Sperdy » 04 mar 2013, 12:00

Robin schreef:Wat ik er niet uit kon opmaken of 'n LSD standaard is? Wie weet dat?
Nee, is volgens niet standaard.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door GTRene » 04 mar 2013, 12:02

ik dacht te lezen dat de Cayman werd weg gezet (NL) voor 1330kg ?

dat zou leuk zijn :D

DLD zetten ze er vaak 100kg bij op.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door GTRene » 04 mar 2013, 12:11

wat uitspraken
AutoExpress (5 sterren)
Ook AutoExpress roemt de Cayman als het sportwagen ‘koopje’ van het jaar, maar zij relateert deze kwalificatie vooral aan het weggedrag van de middenmotor Porsche. Op bochtige wegen is ‘ie helemaal in zijn element, volledig in balans en met een overdaad aan grip, zelfs wanneer de Cayman flink op z’n staart wordt getrapt. Daar tegenover stuur je de Cayman ook met gemak door de binnenstad, waar ‘ie juist verandert in een relaxte en gebruiksvriendelijke cruiser. AutoExpress roept de Cayman daarom nu vast uit tot “Britain’s best sportscar“.

CAR (5 sterren)
Waar de andere autobladen de Cayman vooral vergelijken met de 911 Carrera, legt CAR ook het verband met de vorige generatie van de coupé: “First off, it’s fast: quicker than a Cayman R and even a manual 991 Carrera to 62mph. Get brutal with the power and you’ll easily overcome the chassis’s benign balance and provoke big slides from the tail.” Daarnaast prijst CAR ook de handmatige versnellingsbak en het gemak waarmee je van de Cayman je daily driver kan maken.

Uiteindelijk komt CAR tot een treffend oordeel: “Fast, well-built, sporty and safe, the new Porsche Cayman is a soulful and emotional drive. The brakes, transmission, handling and cabin are all top-of-the-class material, and though it’s spec-sensitive, the new Cayman is basically a brilliant car.“

EVO (5 sterren)
Ook Richard Meaden van EVO begint zijn rijtest van de Cayman met een kanttekening bij het uiterlijk: “The all-new, second-generation Porsche Cayman. We’ve all seen the pre-launch press images, but until you stand next to one and appreciate the stance, proportion, detailing and all-round rightness of the design it’s hard to credit just how desirable it really is.”

Maar EVO zou EVO niet zijn als ze vooral de prestaties van de auto onder de loep nemen. Naast de standaardopmerkingen over de motor (soepel en snel), het vermogen (breed beschikbaar) en de versnellingsbakken (sensationeel) staat EVO ook iets langer stil bij de elektrische stuurbekrachtiging van de Cayman, een hot topic bij Porsches sinds de lancering van de 991. Volgens EVO is het systeem in de Cayman beter en meer communicatief dan in de Boxster en de 911. Het slotoordeel: “That this Cayman feels good enough to challenge Porsche’s more expensive 911 tells you how sensational it is.“

PistonHeads
Ons aller favoriet Chris Harris had onder de vlag van PistonHeads al kort zijn gedachten laten gaan over de nieuwste Porsche, maar sinds de aankondiging van de Cayman als het onderwerp van zijn DRIVE video van aankomende woensdag – die natuurlijk ook te zien zal zijn op Vierenzestig.nl – is het artikel offline gehaald. We zullen het dus moeten doen met de fraaie preview hierboven.

TopGear (9,5/10)
Al genoeg van alle superlatieven over de nieuwe Cayman? Dan moet je zeker TopGear‘s rijtest niet lezen, want zij gaan helemaal uit hun plaat: “It’s terrific. Exceptional. I’ve spent the afternoon driving both the 3.4-litre S (pictured) and the regular 2.7 and both handle and drive with such control and dexterity. The ride on huge 20-inch wheels is close to sublime and the damping, well, both cars were equipped with Porsche’s optional PASM system and felt wonderfully fluent. Peel into a fast corner and it’s rock solid, play with the throttle mid-corner and you can feel the car moving the balance around. With a couple of exceptions (more on which anon), the new Cayman has moved the game on in every area.“

What Car? (5 sterren)
Ten slotte is What Car? aan de beurt: zij prijzen het lage gewicht van de auto en daardoor het wendbare weggedrag, vooral op bochtige wegen. De prestaties zijn voorspelbaar snel en de besturing geeft de bestuurder veel vertrouwen. De centrale vraag die What Car? beantwoordt, is of je een nieuwe Cayman zou moeten kopen: “Absolutely. The Cayman is one of the best-handling sports cars available at any price, as well as one of the most useable. It’s even great value because the range-topping S model undercuts a 911 Carrera by £23,000, yet is barely any less rapid.”

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55701
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Robin » 04 mar 2013, 12:14

Sperdy schreef: Verschil in lichtvoetigheid niet zo groot tov. 1M? Robin, mijn Spyder is ruim 250kg lichter dan een 1M. Dat verschil is giga qua lichtvoetigheid tov. een 1M.
Ferdinand, de geteste Cayman woog 1432kg dat is 50 kg minder dan de 1M. Dus.

Heb zonet nog even wat drifts neergezet. Dan heb ik al weer genoeg fun met die boot van mij. Pfff...
Heb je die van jou al weer zomerklaar?:)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55701
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Robin » 04 mar 2013, 12:15

GTRene schreef:ik dacht te lezen dat de Cayman werd weg gezet (NL) voor 1330kg ?

dat zou leuk zijn :D

DLD zetten ze er vaak 100kg bij op.
Ja, en ze WEGEN 'm:)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door GTRene » 04 mar 2013, 12:19

das ook weer zo, vaak leuk in testen van autoreview te lezen, het opgegeven gewicht en het gewogen gewicht...en dat laatste is bij de meeste auto's regelmatig zo'n 150kg meer :shock:
bij sommige slechts 30 of 50 doch ligt er natuurlijk ook aan wat voor opties e.d.

hier een artikel van een porsche related site, van eind 2012 dus weet niet of het klopt
Het leeggewicht bedraagt 1312 kg, wie kiest voor PDK mag daar 30 kg aan toevoegen. De S is 10 kg zwaarder, respectievelijk 1322 kg en 1352 kg met PDK. Porsche claimt een brandstofbesparing van 15% t.o.v. de huidige modellen, waarmee het verbruik komt op 8,2l/100km (Cayman) en 8,8l/100km (Cayman S). Grotere wielkasten zorgen ervoor dat de Cayman voortaan standaard geleverd kan worden met 19-inch wielen. 20-inch wielen zijn optioneel.

De nieuwe Porsche Cayman en Cayman S staan vanaf maart 2013 bij de officiële Porsche-dealers. De prijzen beginnen dan bij 67.000 euro voor de Cayman (2,7-liter, 275pk, 280 Nm) en 81.800 euro voor de Cayman S (3,4-liter, 325pk, 360Nm). Wie de auto wil uitrusten met PDK betaalt respectievelijk 68.200 euro en 82.100 euro.
dat klinkt redelijk mooi...en Porsche wijkt niet vaak echt ver af van opgegeven specs dacht ik.
Laatst gewijzigd door GTRene op 04 mar 2013, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Sperdy » 04 mar 2013, 12:19

De mijne is alleen maar zomerklaar .. in de winter rij ik niet :kikker:
1425kg? Ja, dat is EU Robin, dus met passagier en halve tank (of zoiets?). EU is een 1M rond 1550kg. Verschil is dus iets van 125kg. Voor wat het waard is :) Haal ik ook maar uit de foldertjes.
Ik denk dat overigens dat je wél verbaasd zult zijn over het grote karakterverschil tov. een 1M. Daarmee zeg ik natuurlijk niets over de fun in een 1M. Als ik nu een 1M zou hebben, zou ik 'm nooit inruilen op een nieuwe Cayman S.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55701
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Robin » 04 mar 2013, 12:29

Sperdy schreef:De mijne is alleen maar zomerklaar .. in de winter rij ik niet :kikker:
1425kg? Ja, dat is EU Robin, dus met passagier en halve tank (of zoiets?). EU is een 1M rond 1550kg. Verschil is dus iets van 125kg. Voor wat het waard is :)
Ze hebben de Cayman gewogen en dan kom je op 1432kg, zo hebben vele 1M bezitters hun 1M ook gewogen en dan kom je rond de 1500kg de één iets meer de ander zelfs 1480kg-1510kg Dus ok 60/70kg.(hangt ook van de tank af) Maar das geen 250kg zoals blijkbaar die van jou. Doe er wat mee:)

Maar ok de 1M is dus 'n boot. Dat we dar nu pas achter komen. :lol:

ah nu zie ik 1312 plus 30 is 1332 plus 100= 1432kg. Tja dan hebben ze bij AMS toch misschien niet gewogen:) Deze had alle opties. Maar bij Porsche zijn die Leichtbau. Ja ik ga uit van 'n lege fully loaded S dan zit je op 1332 en 'n 1M op 1490. Da's dus 160kg! :(

Het verschil tussen DF en een lompe boot. :duh:

*zoekt touw*

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55701
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Robin » 04 mar 2013, 12:57

Sperdy schreef:Als ik nu een 1M zou hebben, zou ik 'm nooit inruilen op een nieuwe Cayman S.
Wat dacht je zelf? Ik zit hier theoretisch te neuzelen en te DroogFappen. Denk je nou écht dat ik 82k ---> 90-95k (met opties uit ga geven voor 'n 2 persoons auto(tje). No way. Met de kop eraf is misschien andere koek, maar dan moet ie echt wel met kop en schouders boven de 1M uitsteken. En dat weet ik niet. Ik hoef ook geen 997S met kop eraf tov de 1M trouwens.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Jussi » 04 mar 2013, 13:30

Met kop eraf?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Petrolhead Tom » 04 mar 2013, 13:39

Jussi schreef:Met kop eraf?
Typisch Nederlandse uitspraak voor: een auto met een klein beetje ervaring die de eerste knal aan afschrijving al heeft gehad.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Downforce Hans » 04 mar 2013, 13:56

Robin schreef:
Sperdy schreef:Als ik nu een 1M zou hebben, zou ik 'm nooit inruilen op een nieuwe Cayman S.
Wat dacht je zelf? Ik zit hier theoretisch te neuzelen en te DroogFappen. Denk je nou écht dat ik 82k ---> 90-95k (met opties uit ga geven voor 'n 2 persoons auto(tje). No way. Met de kop eraf is misschien andere koek, maar dan moet ie echt wel met kop en schouders boven de 1M uitsteken. En dat weet ik niet. Ik hoef ook geen 997S met kop eraf tov de 1M trouwens.
DroogFappen is door Bram omgezet naar een nieuwe DF woord namelijk Macboy-en.........gelieve dat woord dan hier ook voor te gebruiken. :thnx:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55701
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Robin » 04 mar 2013, 14:07

Petrolhead Tom schreef:
Jussi schreef:Met kop eraf?
Typisch Nederlandse uitspraak voor: een auto met een klein beetje ervaring die de eerste knal aan afschrijving al heeft gehad.
Inderdaad, zo had ik al eens 'n E90 M3 Marie Antoinette en de 1M is ook 'n Marie Antoinette:)

@Hans, ja dat las ik. Punt is dat 't niet bleef bij DroogFappen bij MacBoy--->M135i.

DroogFappen dekt de lading beter bij velen hier(waaronder ik zei de gek) op dit ding bijvoorbeeld.
Als Ilija dat ding nou niet besteld had, had ik ook gezegd Macboyen:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27092
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door romo » 04 mar 2013, 20:03

Deze even in en aan gezeten........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Und was kostet der Spass (Letwel dit is een non S met opties)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Excuse the crappy iPhone pics :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door GTRene » 04 mar 2013, 20:07

:gek: voor de non S...

ik dacht dat ze er ook een S zouden hebben staan?
of was dat ding net aan het rondrijden...

heet het nog steeds BPM??
is toch afgeschaft en nu iets van Co2 tax oid?

ErikS
Berichten: 18971
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door ErikS » 04 mar 2013, 20:11

Prachtig!!!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27092
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door romo » 04 mar 2013, 20:11

Alleen een non S

Ik vind het IRL een pron apparaat :mrgreen:

Ik heb zelf een S geconfigureerd, wat heet gewoon op papier, want die configurator stamt uit de middeleeuwen;

kom ik op €97K,

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Mark Nauta » 04 mar 2013, 20:12

Wit is super! doe maar wit met matgrijze 991 Carrera S wielen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27092
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door romo » 04 mar 2013, 20:14

Mark Nauta schreef:Wit is super! doe maar wit met matgrijze 991 Carrera S wielen.

Das idd subliem !

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9071
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Joop » 04 mar 2013, 22:08

...met een paar opties knalt zelfs zo'n 'normale' Cayman al naar de ton...

...wel een hele fraaie die witte overigens. :clap:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55701
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Robin » 04 mar 2013, 23:23

Er is toch wel 1 reden om er vanaf te zien.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Sperdy » 05 mar 2013, 12:36

Joop schreef:...met een paar opties knalt zelfs zo'n 'normale' Cayman al naar de ton...

...wel een hele fraaie die witte overigens. :clap:
Niemand merkt het op, klaarblijkelijk nog niet zo veel kopers geweest :) maar deze Cayman is duizenden euro goedkoper dan de vorige versie. Ik heb een toetielampionie S prijsopgave van 101k voor een S. Met die opties was het vorige model zeker 115k+ geweest. Een instap Cayman was voorheen ook al meer dan een ton aangekleed.

Conclusie: deze auto is spotgoedkoop :coffee: ... :zwijntje: ........ :dood:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55701
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Robin » 05 mar 2013, 13:07

Een 2CV is ook sneller dan een kinderfietsje.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door Sperdy » 05 mar 2013, 14:41

Hierboven met Robin eens :D
Net naast een gele gestaan. Is een goeie kleur voor dat ding! Paar antraciet velgen, en klaar is porsiekees :df:
Mooie kar, maar o wat een twijfel. Een 991 911 is ook heel cool en mijn Spyder? nog steeds een geweldige auto. Dus het blijft zoals het was en iedereen doet een plas ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bokkepoot, dave van marion, Erik dB, JdvPolo en 10 gasten