Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 25 jul 2011, 10:09

Lol was inderdaad mooie 2e race reind. Ik had gewoon 30 min nodig om 2 sec dicht te rijden. Lol maar dat is juist wat ik wil. Heerlijk.

Ik heb even van plek 1 mogen genieten maar ik had een vettel momentje op assen. Net met de achterband op de groene strook wat resulteerde in een 360 spin. Ik verloor echter niet veel en ging als 2e de pits in voor de wissel.

Remmie

Bericht door Remmie » 25 jul 2011, 10:17

Echt geweldig die verhalen van Andre en Reind. Heb altijd het gevoel alsof ik zelf in de auto zit.
Leuk geschreven mannen.

Uit de verhalen maak ik op dat er weer goed gereden is :thumbup:

Jammer van het Wouter verhaal. Volgens mij heeft hij behoorlijke kwaliteiten en zou jammer
zijn als hij er mee moet stoppen door andermans toedoen.

Andre

Bericht door Andre » 25 jul 2011, 10:33

Remmie het is niet alleen wouter die er zat van is. Ik heb ook weinig zin om met rammers op de baan te zitten. Het kost allemaal genoeg geld. Dan ga ik liever meer driftdagen doen. Geeft meer plezier en minder irritatie.

Zolang ik nog quality races heb met reind en peter drent en han dan kan ik het nog opbrengen. Maar als mijn racen word vergald door 1 persoon is elke euro die het kost er een teveel. Ik wil gewoon de irritatie niet om samen met zulke mensen op 1 baan te zitten.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 jul 2011, 10:36

L@urens schreef:Lijkt wel een politiek spelletje zo... zit die Tappel ergens met z'n vinger in ofzo?
Ga daar maar vanuit. Racewereldje is klein. Tappel rijdt al 25 jaar op Assen, en heeft een automobielbedrijf. Ik geloof dat hij iets in de preparatie van auto's voor Assen doet.

Wedstrijd en baancommissie (in ieder geval de partijen die de verrichtingen van de rijders op de baan moeten controleren) horen volledige neutraliteit te betrachten. Dat is op Zandvoort niet het geval en op Assen ook niet. Waarschijnlijk op geen enkel circuit.

Reind

Bericht door Reind » 25 jul 2011, 11:18

Ik wil toch even reageren op de reactie van Hielke.

Hoewel ik het met je eens ben dat het een klein wereldje is en dat er vast op nationaal niveau vriendjespolitiek plaastvind kan ik met zekerheid zeggen dat dat hier niet het geval is. Zoveel belangen spelen er echt niet hoor.

In mijn ogen heeft de organistie gewoon moeite om met deze situatie om te gaan. Dat vind ik ook niet zo gek. Ten eerste zijn ze dit niet gewend omdat er in de Aprisco cup over het algemeen heel netjes word gereden. Ten tweede heb je altijd te maken met het ene woord tegen het ander. En ten derde beoordeeld de wedstrijdleiding incidenten aan de hand van beelden die niet van super kwalitiet zijn.

Feit is wel dat Tappel vaak betrokken is bij aanrijdingen. En de manier waarop hij op situaties reageerd naderhand snap ik ook niet. De wedstrijd leiding ziet dit ook en dat zal bij elke volgende aanrijding meespelen. En hij is ook gestraft. Of dat naar ratio is weet ik niet maar het is wel gedaan. En dat vind ik een goede zaak.

En Andre, jij moet weten dat elke klasse zijn dingetjes heeft en dat in verhouding de Aprisco cup een hele gezonde cup is. Ik zou het spijtig vinden als Wouter volgend jaar afhaakt. Wouter heeft nog niet zoveel race ervaring en doet het opzich heel goed.Ik reed mijn eerste seizoen ook de meeste schade, dat hoort er een beetje bij.

P.S. beelden komen snel!!!

Andre

Bericht door Andre » 25 jul 2011, 14:41

Nou Reind dat zit toch iets anders.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 jul 2011, 16:45

Is gewoon klote als de organisatie er te weinig aan doet, meteen uit de wedstrijd gooien is misschien nog wel het beste. Anders gaat het van kwaad tot erger.

Zo iemand komt meestal wel een keer de verkeerde tegen en dan is het klaar. Bij de DNRT zat er ook 1 tussen wat jaren geleden daar werd vanuit de organisatie ook niks aan gedaan. Die hebben ze er toen achterop het circuit af gereden, auto compleet kort. Afgesproken werk van een paar man die er gewoon klaar mee waren.

Luco

Bericht door Luco » 25 jul 2011, 16:52

Bert ///M3 schreef:Is gewoon klote als de organisatie er te weinig aan doet, meteen uit de wedstrijd gooien is misschien nog wel het beste. Anders gaat het van kwaad tot erger.

Zo iemand komt meestal wel een keer de verkeerde tegen en dan is het klaar. Bij de DNRT zat er ook 1 tussen wat jaren geleden daar werd vanuit de organisatie ook niks aan gedaan. Die hebben ze er toen achterop het circuit af gereden, auto compleet kort. Afgesproken werk van een paar man die er gewoon klaar mee waren.
Was dat toevallig een witte crosworth :strong:

Alfa Nord

Bericht door Alfa Nord » 25 jul 2011, 17:38

Mooie raceverslagen mannen! Ik had gisteren even willen komen kijken maar had helaas andere verplichtingen. Jammer van die Tappel, heb de vorige race ook al zulke dingen van hem gezien. Dat deed ie bij mij maar 1 keer overigens, daarna was het een rondje wachten en had ie een BMW Compact.... Tikje hier en daar wat per ongeluk gaat hoort erbij maar wat hij allemaal uithaalt kan echt niet, als je alleen op die manier kunt winnen ben je een grote looser in mijn ogen.
Moet ik Wouter zijn stoeltje maar overnemen Andre :df:

Andre

Bericht door Andre » 25 jul 2011, 19:48

Ypey daar kunnen we het altijd een keer over hebben. Begin maar vast met sparen.

Ze hebben wouter er mooi uitgewerkt zijn race seizoen is vergald. Wouter word door de organisatie gezien als het zwarte schaap, tappel die alleen nog de pacecar moet raken dan heeft ie het hele veld geraakt wordt de hand boven het hoofd gehouden en heeft dus eigenlijk gewoon een vrijbrief voor zijn rijstijl. Alles voor de kijk cijfers zullen we maar zeggen.

Sprak vandaag nog verschillende rijders die zeggen gewoon als tappel achter me zit dan laat ik hem gewoon voorbij. Die jongens zijn gewoon bang op weer schade. Een race gevecht met tappel loopt standaard af met schade dat weet je al van te voren.
Laatst gewijzigd door Andre op 25 jul 2011, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 25 jul 2011, 19:48

Ypey we houden wel even contact erover!!!!

Hielke

Bericht door Hielke » 25 jul 2011, 19:55

Alfa Nord in de aprisco cup.

En Tappel had het zonder hem ook al steeds moeilijker :tooth:

Reind

Bericht door Reind » 25 jul 2011, 20:05

Ik ben een filmpje in elkaar aan het fietsen. Zijn wel mooie beelden geworden. Al zeg ik het zelf.

Knot

Bericht door Knot » 25 jul 2011, 20:08

Ben benieuwd... heb je al een keer een reclame vrije avs gekregen van iemand?

Reind

Bericht door Reind » 25 jul 2011, 20:16

Geen commentaar

Luco

Bericht door Luco » 25 jul 2011, 20:26

Andre schreef:Sprak vandaag nog verschillende rijders die zeggen gewoon als tappel achter me zit dan laat ik hem gewoon voorbij. Die jongens zijn gewoon bang op weer schade. Een race gevecht met tappel loopt standaard af met schade dat weet je al van te voren.
Gewoon een keer erachter gaan zitten en hem er op een strategisch punt goed eraf zetten :angel:

Of even met alle rijders bij hem langs gaan, of met zijn allen naar de wedstrijdleiding, dat is dan het enige dat helpt, maar dan wel allemaal.

Marc32

Bericht door Marc32 » 25 jul 2011, 20:45

Ja, ook ik heb een bijzondere racedag ervaren. Voor mij de eerste keer in de regen racen vond ik spannend! maar tot mijn verbazing reed ik in de VT de 3e tijd en in de quali de 4e tijd. Huh??? ik miste ineens Reind Boone en Lekkerker bijvoorbeeld! Het enige wat ik aan mijn auto heb gedaan is de bandenspanning omhoog gebracht, iets hoger nog zelfs dan André. Ik had niet eens verse banden....ga me nu afvragen of mijn droogweer afstelling wel goed is....:( Wat ik als voorbereiding had gehad in de regen was een halve dag op Assen en een hele dag op Zandvoort in de regen. Daar heb ik veel opgestoken van de juiste lijnen...want dat scheelt heel erg veel.

Mijn start in R1 was niet goed. Ik start vaker niet goed. Mijn reactie vermogen is ok denk ik, maar ik lijk niet zo goed van mijn plek te komen als de anderen. moet ik toch eens op trainen..
Ik raakte al snel 3 plekken kwijt en kon er snel weer twee goed maken. Echter, bij een inhaalactie bij Gerard L.raakte we elkaar, naar mijn mening licht, waardoor hij in de rondte ging. Kut, dat is echt een rot gevoel. het stelde niets voor, ik had het gevoel dat Gerard na dat ik er naast zat, naar binnen kneep, maar hij zei dat ik juist overstuur had. gelukkig nam hij het na de race ( ik heb hem even een hand geschud )erg sportief op. Toch hoop ik dit niet nog een keer te doen. Het voelt niet goed.
ik kon de race als 6e eindigen en was tevreden, alleen ik zag nu Reind weer als een raket gaan...hoe kan dat nou, dacht ik nog.....heeft ie een beetje verstoppertje gespeeld???? ik weet het nu.
Overigens, tijdens de opwarm ronde was H.T. Lekker op dreef en spinde 360 graden. Ik vind zijn rijstijl ook erg ruw en zag ook dat ie meerder keren einde rechte stuk nog een extra baantje trok, waar tijdens de briefing nog zo voor werd gewaarschuwd dat dit niet te vaak moest gebeuren......kennelijk zat er veel water op de lens van de leiding....desalniettemin kan hij wel hard een rondje rijden....als ie vrij baan heeft, maar ik zal nooit met hem vechten voor een plek....

Race 2 was voor mij qua start iets beter, kon mijn positie goed vast houden en zag net voor strubben Peter D in de rondte gaan en zag idd H.T. Weer betrokken bij het incident....jammer....maar ik lag nu op P4 en reed gevoelsmatig echt het licht uit mijn ogen. H.T. Kwam al snel op mij af en ben letterlijk van het gas gegaan toen hij achter mij zat.....toen was het P5 .....ging ik dan nu eens op het podium komen???? Ik kon mijn rondetijden goed vasthouden en had het naar mijn zin. Ik zag heeeeel langzaam P Drent op mij afkomen en vocht voor wat ik waard was. Ook na de pitstop lag ik nog ruim voor en was klaar voor een gevecht mocht ie toch mijn in het laatste deel aanhaken. maar na die pitstop was het tempo van nummer 11 zo groot dat ik al na een paar ronden maar gewoon plaats heb gemaakt.....pfff....niet bij te houden......jammer, jammer, jammer....net geen podiumplekje....maar wel genoten.
Ook tijdens deze opwarmronde ging er eentje in de rondte...hahahaha, Han dit keer en als toetje deed Reind nog eens een show in de uitloop ronde....doe dat de volgende keer eens in de race mannen!!

En volgens mij sta ik nu 5 in het klassement zonder ooit een 5e plek te hebben gereden in de race.....ik doe iets nog niet goed.....:))

FrankS

Bericht door FrankS » 25 jul 2011, 20:50

Is het toekijken gewoon gratis? Ik kan op de website zo niets erover vinden... Effe lekker kijken op de Tribune van Assen gaat er wel in :)

Andre

Bericht door Andre » 25 jul 2011, 20:55

Marc je groeit heel snel in je rijden. Je zit er goed bij.

Marc32

Bericht door Marc32 » 25 jul 2011, 21:16

Dank je André, als jij het zegt....

ik heb er nog steeds erg veel plezier in. Ik hoop dan ook dat Wouter dat ook blijft houden. Ik ben ervan overtuigd dat een mooie race de volgende keer met een paar faire gevechten een hele hoop goedmaakt. De amokmaker er op aanspreken is naar mijn mening de enige manier. Het op dezelfde manier proberen op te lossen zal de sfeer er niet beter op maken. gedisciplineerd blijven zal zijn vruchten vroeg of laat afwerpen. Wouter kan heel hard rijden en is voor mij een beetje een voorbeeld want hij is net als ik vers in deze cup.
Laten we blijven hameren op de wedstrijdleiding om excessen te voorkomen. Dat gaat in ons voordeel werken...ze lezen hier ook mee.......

Kop op Wouter!!!! revancheer je op de baan!! je bent zo snel!! je hebt een geweldig team en mentor, dus dat gaat ook een keer goed en kom je lachend van de baan....

Reind

Bericht door Reind » 25 jul 2011, 21:24

Leuk verhaal Marc, je groeit idd snel. Licht contact in de regen resulteert snel in een spin. Dat wist ik wel maar ben er gister ook weer even aan herinnert. Op welke tijden ben je geëindigd?

Marc32

Bericht door Marc32 » 25 jul 2011, 21:33

Reind schreef:Op welke tijden ben je geëindigd?
Ik zat beide races zo rond de 1:25 achter de winnaar. Dat bedoel je toch?

Alfa Nord

Bericht door Alfa Nord » 25 jul 2011, 21:46

Andre schreef:Ypey we houden wel even contact erover!!!!
Best, ik spreek je binnenkort wel even.

Fabian

Bericht door Fabian » 25 jul 2011, 21:50

Zou wel heel jammer zijn als Wouter er mee stopt!!! :x

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2011, 22:51

Damn wat een verhalen weer jammer, kop op Wouter :thumbup:

Plaats reactie