Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 30 mar 2007, 10:34

Andre schreef:130i cup op assen

[img:800:533]http://members.chello.nl/adevo/130icup1.jpg[/img]

De race trailer van richard zie je ook nog op de achtergrond
mooie actie! jammer van die koplampen 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2007, 10:58

Joop schreef:Nog een paar spypics van de coupe:
[img:600:400]http://farm1.static.flickr.com/182/4381 ... 387d_o.jpg[/img]
[img:600:400]http://farm1.static.flickr.com/153/4381 ... bb4f_o.jpg[/img]

Wat staat die auto ja gruwelijk hoog op de poten :shock: Zitten de transportblokken er nog onder ofzo ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2007, 11:06

Francisco schreef:Natuurlijk. Een wereld van verschil!

Ga maar na:

1 serie met wieldoppen vs 1 serie met 17 inch

1 serie met kerstlicht vs 1 serie met standaart licht

Dus jij gaat me nu vertellen dat het niet hebben van angel eyes net zo'n deal breaker is als een 1 serie met wieldoppen.

Ieder zijn meug, maar zo relevant vind ik dat niet. Als kennelijk DE UNIEKE eigenschap van de 1 serie de angel eyes zijn. Waarom dan geen Panda met Xenon. De rest van de eigenschappen wegen kennelijk minder zwaar voor jou.
Fransico, je zit een beetje raar te kletsen, :wink: Xenon is gewoon een must, en niet alleen vanwege de looks, lichtopbrengst is zoveel beter dan van standaard licht, daarnaast is het perfect om de linkerbaan een beetje schoon te sweepen en voorliggers wakker te schudden dat jij er aan komt. Die angel eye's zijn een beetje de kers op de taart in de lichtunit, MAAR het gaat om de xenon. En het groot licht BI Xenon. Nou dan gaat er echt een wereld voor je open.

Wie geen geld voor Xenon over heeft en het make up effect als argument gebruikt om ze niet te kopen zegt gewoon "ik wil wel een 1 serie rijden maar ik zit aan de max. want xenon kan ik niet betalen". MAW DAN PAS ben je een wannabee BMW Fapper eerste klas.

En het verhaal wieldoppen versus velgen slaat natuurlijk nergens op, het gaat om 15 inch velgen VERSUS 17 of 18 inch velgen.

Nogmaal het gaat niet om de angel eyes het gaat om de xenon.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2007, 11:08

Ik zou nooit een 1 serie zonder xenon kopen, sterker nog nooit een auto zonder xenon als dat als optie mogelijk is. Maar ik zeg er gelijk bij dat ik pre xenon auto's met xenon niet echt mooi vind.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 mar 2007, 11:10

Xenon an sich kan me dan weer niet interesseren buiten het feit dat het prettig is bij verkoop.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2007, 11:18

S3 had xenon 3 jaar mee gereden, Arosa geen xenon KUT licht, Arosa ging weg Cooper S kwam eerst xenon aangevinkt op de optielijst, wereld gaat weer voor je open. S3 ging weg, 323i sedan geen xenon, mijn god wat een drama..auto plat, 325i touring gekocht, maar ik had hem laten staan als er geen xenon opzat. 120d eerste xenon aangevinkt, 130i eerst xenon aangevinkt. M3 heeft gelukkig standaard xenon..

ik weet nog goed dat toen de 130i uitkwam er een speciaal paket opzat, iets van 9000 euro aan opties voor een habbekrats, alleen GEEN xenon (grootste blunder van BMW toen). Was ook niet mogelijk, ja achteraf, kostprijs 2800 euro, bijna gedaan omdat het paket mij aansprak, maar gelukkig bij zinnen gekomen en gewoon standaard 130i gekocht met M paket en gelijk als eerste de optie xenon aangevinkt.

Ik koop dus geen auto niet als xenon niet mogelijk is, ik rij sinds 2000 met xenon, alles zonder vind ik alsof je met perkeer licht rondrij.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 30 mar 2007, 11:27

Ben het helemaal met je verhaal eens Rico. Xenon is op nieuwe autos gewoon een must. mijn persoonlijke voordelen:

- Beter licht
- VEEL mooier
- mensen gaan eerder aan de kant
- Ik heb bi-xenon en dat werk nog effectiever tegen trage linksplakkers

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 mar 2007, 11:34

Met het verdwijnen van de projectorlenzen op de 'normale' lampen zou het zomaar kunnen zijn dat de lichtopbrengst bij halogeen ook niet is wat het was of in elk geval had kunnen zijn. Dan is het niet alleen optisch een miskleun.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 30 mar 2007, 12:09

aha. tja heb nu ook Xenon en het is mooier dan standaart en ja mensen gaan eerder opzij.

Maar ik maak er (nog) geen punt van. Ik zie ook niet wat het met driving fun te maken heeft. Net zo als automatische klima. I couldn't care less. Als er maar airco op zit. Terwijl mijn laatste 4-5 auto's ook klima hadden.

Jongens hou er maar over op want ik zie HET LICHT™ niet :roll:

Wees gewoon blij dat de 1 serie wat aan mij is gaan groeien. Met name door het feit dat ESP bij BMW wel uit kan. Het teken van een fabrikant die zijn klanten wel als "drivers' ziet en niet als makke schapen die voor zichelf behoed moeten worden.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 30 mar 2007, 12:39

ben over mijn halogeen lampen totaal niet te spreken. Vorige coupe had nog reflectoren voor redelijke goed lichtopbrengst. Huidige coupe heeft projectoren, ziet er misschien uit als xenon, maar zet er een halogeenlampje in en de lichtopbrengst is 0,0. Volgende auto gewoon xenon. Heb ook al keus gemaakt om gewoon weer een 3er coupe te kopen, dus xenon standaard op de E92.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 mar 2007, 16:58

Rico je slaat de spijker bijna op zijn kop. Het ging er mij nu net om dat behoudens de voordelen van xenon, de koplampunits er TOTAAL anders uit zien (lees bagger lelijk) op een 1-serie zonder xenon. Helemaal met dat m-pakket. Geen angel eyes is dan echt triest.

Die 130i geldt ook voor de 1 anniversary. Weet je nog? Die had ook alle opties voor mij, behalve sportstoelen en xenon. Sukkels bij bmw. Later kwam de 1-serie graphite en toen hadden ze het ook in de gaten dat sportstoelen std horen en xenon als optie erbij...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 mar 2007, 17:01

Hier even duidelijk verschil. Vooral linksboven en linksonder.

Wel op het plaatje klikken !

[img:1024:741]http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... /xenon.jpg[/img][/b]

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 mar 2007, 17:03

Ik heb de nieuwe 1-serie vandaag nog even aan de hand gevoeld. De kwaliteit is er echt DIK op voorruit gegaan. Dat ding op het dasboard is nu ook niet meer van plastic. De deuren slaan zwaarder dicht, bekleding deuren is veel beter, interieur verder ook.

Top !

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 31 mar 2007, 17:33

Duidelijk hè... Xenon dus, maar dat had ik, geloof ik, al ergens tussen de regels door genoemd.

Bij deze nog een keer.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 31 mar 2007, 18:43

Ik zie het verschil echt nouwelijks :D Ik zou die 2000E in mijn zak steken..lichtopbrengst boeit me ook niets, ik heb ze aan omdat het wettelijk moet, niet omdat ik zicht tekort kom (staan toch overal lantaarnpalen). Vanuit mijn perspectief zou het echt onbegrijpelijk zijn om dat geldt stuk te slaan op een stel lampjes.. bewijst maar weer dat er enorme verschillen kunnen zijn in beleving, aangezien toch best veel mensen het als een "must" zien. Grappig!

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 31 mar 2007, 18:50

Ik zie ook bijna geen verschil.
Kreeg vandaag een telefoontje van een BMW dealer in de buurt dat ie een 120d had staan voor een proefrit, door al die verhalen op internet over de 120d was ik erg benieuwd geworden. Dus van de week eens even checken hoe dat rijdt :D

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 01 apr 2007, 13:50

120d leuke kar. maar ga niet met het hele gewicht van internet ernaartoe. je verwacht bijna sportwagen extase als je alles geloofd wat erover geschreven is.

en die foto's illustreren prcies wat ik bedoel. ik zie geen reden, 0,000000 % argumentatie om de een af te schideren als jammer en de andere auto als het einde van design taal te bestempellen. miereneuken in het kwadraat.

en he macboy is het jou ook opgevallen dat ze bij bmw eindelijk fatsoenlijk geld in het interiuer gestoken hebben?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 01 apr 2007, 15:46

Als je het verschil zo niet ziet moet je het verlichting maar eens ontsteken. Een 1-serie of 3-serie met Xenon en angel eyes ziet er een stuk chiquer en moderner uit dan een exemplaar met halogeenverlichting, waarbij de hele lichtunit een diffuus geelkleurig licht uitstraalt.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 apr 2007, 16:00

@Fransisco: ja niet normaal wat een vooruitgang. Dis de 1-serie zoals ie altijd had moeten zijn :)

@Damir en rest: tja, als je het niet ziet, dan zie je het niet, maar kijk ook even naar de andere plaatjes hierboven waarin de lichten aan zijn.

Er is op het internet geen enkele foto te vinden van een 1-serie zonder Xenon met lichten aan :!:

Als iemand die kan vinden, aub even naar mij mailen, want als je met lichten aan het verschil niet ziet ben je gewoon merkenblind (lees anti-bmw) ;)


Oh ja, Xenon kost 'maar' EUR 1000 bij bmw (inc koplampsproeiers) en das wel wat anders dan EUR 2000 Damir.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 apr 2007, 16:01

Maar goed, back ontopic: kwaliteit is echt omhoog gegaan :)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 02 apr 2007, 16:07

Ik geef Mac 100 % gelijk.

Een 1-serie zonder xenon ziet er dus echt gewoon lelijk en middeleeuws uit, puur de lichtunits dan hé, en dat heeft weer invloed op de rest van de auto.

Ander punt zijn de Angel eyes, nog steeds een geweldig concept, jammer dat het zoveel geimiteerd word maar orgineel BMW blijf ik het geweldig vinden, alleen daarvoor zie ik die 2000 pegels al graag mijn zak uit vliegen. 8)

Verder gister in de nieuwe 1 3-drs gezeten, wat een vet ding, één van de weinige hatches die me echt het gevoel geven in een auto te zitten, en een stap voorwaarts heeft ie zeker gemaakt

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 02 apr 2007, 16:30

Begint over motoren en eindigt bij xenon........weinig offtopic zeg maar :wink:

Vroeg me al af hoe die 17 pagina's gevuld werden maar nu is het me duidelijk. Welk hoofdstuk van de 1-serie volgt na de verlichting :D

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 apr 2007, 20:36

Vandaag bestickerd en op weg naar het raceteam.

[img:2048:1536]http://members.chello.nl/adevo/DSC00031.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 apr 2007, 20:47

he mooi man Andre !

Hoe kom je zo aan die sponsor van karting ?

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 02 apr 2007, 20:48

Hoe rijdt die cupauto nu ivgl met je eigen aangepaste 130i?

Wat zijn de wijzigingen voor de cupauto in grote lijnen? (interieur eruit, kooi erin, ander rubber kan ik zo al zien)

Wat voor onderstel?
Is er ook iets gedaan aan het motormanagement?
Uitlaat?

Paasraces zijn de eerste races van het seizoen neem ik aan?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joost H., LaurensM, SlowCo en 5 gasten