opel speedster 2.2-16V + Mini Cooper S

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tom V

Re: opel speedster 2.2-16V

Bericht door Tom V » 04 feb 2010, 00:40

allen schreef:Ik was niet van plan panne te krijgen hoor... :mrgreen:
Dat is wat je jezelf elke ochtend toezegt toch?

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 04 feb 2010, 08:58

:thumbup:

allen

Bericht door allen » 04 feb 2010, 09:14

Rot op klierkoppen. Jullie mogen niet off topic van Maik. Laten we het maar weer snel over z'n lightweight rommel hebben voordat hij weer boos is. Maik kan niet zo goed tegen forumvervuiling. :oops:

Maik

Bericht door Maik » 04 feb 2010, 10:03

SteV6 schreef:Ik denk dat de software matige aanpassingen in de aansturing van de gasklep al wonderen zullen verrichten voor het fellere gevoel. Misschien nog wel meer dan die 2 balansasjes. Heb jij die SW er al in zitten Maik? Of heeft Peter die nog niet vrijgegeven?

Stephan

Die software met de tweak van de gasklep is nog niet vrij. Ik wacht op een minimeet bij Peter thuis :wink:
Met die software zal de reaktie op het gaspedaal qua klimmen van de toeren wel een stuk verbeteren, maar het zakken in toeren niet. Zoals je in het fimpje van Mark kan zien sluit de gasklep met standaard SW namelijk wel onmiddellijk bij gas los. Dat de motor zo langzaam zakt in toeren ligt volgens mij puur aan de massatraagheid in het blok. En daar moet het 50% lichtere vliegwiel (niet de balansassen dus, zoals ik zei leveren die eigenlijk alleen maar vermogen op en misschien ietsjepietsje verbetering van respons) wonderen gaan verrichten 8)

Maik

Bericht door Maik » 04 feb 2010, 10:03

allen schreef:Rot op klierkoppen. Jullie mogen niet off topic van Maik. Laten we het maar weer snel over z'n lightweight rommel hebben voordat hij weer boos is. Maik kan niet zo goed tegen forumvervuiling. :oops:
Allen, sod off uit mijn betrouwbare lightweight topic :jenna:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2010, 10:55

:lol:

allen

Bericht door allen » 04 feb 2010, 11:10

Nu vraag je er om Maik. Zal ik iedereen dan maar het lachwekkende verhaal vertellen van een Chineesje achter de witte sokken held voor het stoplicht in Maastricht stond. Die held gaf een paar keer in z'n vrij gas, en hopla, daar viel een hitteschild op de grond. Nu kon ik wel waarschuwen, maar meneer geloofde me niet en reed weg. Dag hitteschild. 8)

Maar ik vind je lichtgewicht blingspul best mooi hoor. Bouw maar rustig door. Wie weet krijg ik over 23 jaar nog spijt, als je je wagen motorisch eindelijk op orde hebt. Voor nu is het een spannend design met een saai vrachtwagenblok. :hosanna:

Btw, even een serieuze opmerking. Overweeg eens een directer stuurhuisje. Imho gaat dat echt veel doen voor je rijplezier (dit is dus voor de afwisseling goed bedoeld!)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 feb 2010, 15:24

:hmmm:

En dat voor iemand die zijn eigen speedster hitteschild eraf GEWASSEN heeft.
En ook nog eens 50k kilometers erop gezet heeft in een dik jaartje; zo beroerd was die vrachtwagenmotor. :hosanna:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 feb 2010, 15:39

Allen heeft wel gelijk over dat stuurhuis, want die komt uit de zelfde truck, ze hebben alleen dat hoepel handeltje eraf gehaald!

Michel

Maik

Bericht door Maik » 04 feb 2010, 17:26

Weten jullie wel hoe zwaar een speedster stuurt met 205 voorbanden erop? :wink:
Nee, dank u, het standaard stuurhuis wat ook op de lotusjes zit bevalt mij prima. Kort zat voor mijn smaak.
Die paar honderd pieken die een korter stuurhuis kost pomp ik liever in een tweedehands blokje 8)

Dominique

Bericht door Dominique » 08 feb 2010, 22:41

Maik schreef::shocking: :shakeit: En dan NOG iets groener!! :beer:
Leuk, zo'n Kawazaki Speedster.... :twisted:

Dominique

Bericht door Dominique » 08 feb 2010, 23:00

Maik schreef:
SteV6 schreef:Ik denk dat de software matige aanpassingen in de aansturing van de gasklep al wonderen zullen verrichten voor het fellere gevoel. Misschien nog wel meer dan die 2 balansasjes. Heb jij die SW er al in zitten Maik? Of heeft Peter die nog niet vrijgegeven?

Stephan
Die software met de tweak van de gasklep is nog niet vrij. Ik wacht op een minimeet bij Peter thuis :wink:
Met die software zal de reaktie op het gaspedaal qua klimmen van de toeren wel een stuk verbeteren, maar het zakken in toeren niet. Zoals je in het fimpje van Mark kan zien sluit de gasklep met standaard SW namelijk wel onmiddellijk bij gas los. Dat de motor zo langzaam zakt in toeren ligt volgens mij puur aan de massatraagheid in het blok. En daar moet het 50% lichtere vliegwiel (niet de balansassen dus, zoals ik zei leveren die eigenlijk alleen maar vermogen op en misschien ietsjepietsje verbetering van respons) wonderen gaan verrichten 8)
De Z22SE blijft een lange slag blok met lange kruktappen en daarbij lange drijfstangen om de dwars krachten in de cilinder in de hand te houden en zal daarom nooit zo reageren als bv. de gas handle van een motor. De verhouding van de massa der bewegende delen tov de cilinderinhoud staat dat niet toe. 's gewoon natuurkunde...
Je kunt het wel iets verbeteren door massa weg te nemen, en vooral die luie, milieu bewuste fly-by-wire trottle respons te hacken! :evil:
Maik schreef:Als het goed is sterk genoeg ja :lol:
Het komt van een "gerenomeerd" Engels bedrijf... Hmmmm, Engels... :roll:
Ik weet ook niet of het verstandig is onderdelen uit zo'n super betrouwbaar GM blokje te gaan vervangen door Engelse rotzooi waarvan we reeds weten dat het niets als garagebezoekjes gaat brengen. Jouw auto eerst maar weer? :thumbup:

Maik

Bericht door Maik » 06 mar 2012, 22:51

Schopje...

Tijd voor weer eens een kleine update:
De speedster gaat zeer binnenkort uitelkaar voor een compressorombouwtje. Dus we verlaten dan toch maar het NA traject en zijn gezwicht voor the dark side :dood:
Pk's moeten er zo'n 260-270 worden, dus weer even genoeg als het goed is....

En dan nog een beetje impulsief dit ding afgelopen zondag aanschaft, zaterdag ophalen:

Afbeelding

Afbeelding

Het is de droomauto van MdV en deze kwam voorbij voor een mooie prijs, dus de Lupo moet wijken voor deze.
Vind ik zelf ook niet zo erg want het is eigenlijk gewoon een heel gaaf karretje :bro:

Het is een Cooper S Chili uitvoering, zo ongeveer full options.
Hij is uit 2002 met 95kkm ervaring.
Wat er in ieder geval op zit:
Leder
Stoelverwarming
Xenon
Panoramadak
Clima
Parkeersensoren (handig op zo'n grote bak)
En nog wel wat zooi denk ik, maar daar kom ik nog wel achter. Alleen navi zit er niet op, waar ik niet al te rouwig om ben...
Eens kijken hoe deze gaat bevallen :)

Blijco

Bericht door Blijco » 06 mar 2012, 22:56

wakosdieLupo ??

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 23:00

fraaie mini, niks mis mee :D

eneuh 260<>270pk uit de speedster geeft weer leven in de zaak na zo'n lange staat van dienst :wink:
nice.

Maik

Re: opel speedster 2.2-16V + Mini Cooper S

Bericht door Maik » 06 mar 2012, 23:04

Lupo vraagprijs is 1450 euronen :)
1999 en 81kkm, blauw en met 1.4 16V 75pk.
Je krijgt er ook gratis 2 deuken bij! :)

Rene, dat zal wel weer even wennen worden ja...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 mar 2012, 00:40

Handig voor je dat ie een open dakje heeft :tooth: Mooi ding verders!
GTRene schreef:fraaie mini, niks mis mee :D

eneuh 260<>270pk uit de speedster geeft weer leven in de zaak na zo'n lange staat van dienst :wink:
nice maar ik zou er meteen een V8 in gooien
:whistle:

Mooie plannen voor de Speedster :D

Emiel

Bericht door Emiel » 07 mar 2012, 08:23

Mooie aanschaf Maik! zowel de compressor als de mini cooper met compressor.

Je bent wel ineens helemaal van NA af he ? ;-)

Maar compressor is nog steeds beter als een turbo :bag:

Knot

Bericht door Knot » 07 mar 2012, 09:00

Mooi ding die Cooper S en lekker in de opties!

allen

Bericht door allen » 07 mar 2012, 09:02

Vraagprijs nog wel?! :crazy:

Iemand een boswachter kopen van me? Ga ik daarna wel met Maik in onderhandeling om voor 1k dat hok op te halen en plan ik even een set Ohlins en een SP'er voor Lewinsky in! :wave:

Maik

Bericht door Maik » 07 mar 2012, 10:02

@Emiel: ja, dat zat ik mij ook laatst te bedenken, er staan hier nu (oke, straks) alleen maar drukgevulde torren hier voor de deur :? (Golf TSI, Speedster SC en Mini SC).

@Knot: de opties zijn best leuk ja, en nu maar hopen dat het niet kapot gaat... panoramadakmechanisme is net vervangen voor meer dan 2000euro bv, maargoed, die zou nu dan weer 10jaar mee moeten gaan :coffee:
Zit ook een mooie leercombi in Knot! :wink:

Afbeelding

@Allen: :hot: En vraagprijs ja, Nederlanders houden van afdingen nou eenmaal, maar dat zal jou wel onbekend zijn...

Knot

Bericht door Knot » 07 mar 2012, 10:46

Bij deze lakkleur past het prima toch? ;)

Maik

Bericht door Maik » 12 mar 2012, 22:02

Nog maar even een iets uitgebreider verhaal wijden aan de Mini Cooper S die we zondag officieel in ons bezit kregen.
Het is een zwarte Cooper S met Chili pakket, en wat dat precies allemaal inhoudt weet ik nog steeds niet :)
Wat er in ieder geval op zit en of het opties zijn of standaard uitrusting weet ik dus niet:
- Climatronic
- Cruise control
- Leder in blauw/zwart
- Verwarmde voorstoelen
- Bandendruk checksysteem
- Park distance control
- Multifunctioneel stuurwiel
- Panoramadak (helemaal goed!)
- Xenon

Km-stand nu is 95kkm, en daar gaan er niet heel veel bijkomen per jaar waarschijnlijk.
De voorremmen worden waarschijnlijk het eerste klusje wat eraan gaat komen, ze voelen nog niet 100% lekker aan (al wel een stuk beter nu ik er wat stevig er mee ben gaan remmen) en de schijven lijken ook wat dun te worden wat ik zo snel kon zien. Allemaal niet zo erg, dan kan er gelijk wat meer circuitbestendig spul onder voor het geval de Mini de Speedster een keer moet vervangen op een circuitdag (Speedster heeft alleen nog nooit echt met panne gestaan).

Of wordt het eerste klusje toch het installeren van het nieuwe carbon dashboard wat ik gelijk maar aangeschaft had? :) Misschien wat fout, maar ik vond de standaard grijze panelen met nep-geborsteld-effect wat plastikkerig overkomen, dus heb maar een setje JCW CF dashpanelen gekocht (was ook niet zo heel prijzig). Eens kijken hoe dat er in het echt uit gaat zien, maar zo ziet het er op foto uit:

Afbeelding

Het rijden is echt leuk met de Mini. Toch wel anders dan de speedster, maar het kartgevoel is hier ook zeker wel aanwezig. Ik moet er nog even echt een keer voor gaan zitten om te voelen hoe de Mini zich in het grensbereik gedraagt, maar dat het kontje een beetje om kan komen zonder moeite geloof ik wel :wink:
En wat mij nog het meest verbaasde aan het karretje: de snelheid. Het ding voelt echt serieus snel aan voor z'n specs. De eerste 2 versnellingen zijn wat lang (ruim 70 in I en 115 in II), maar dat maakt het bakje goed in de versnellingen erna die dan weer lekker dicht opelkaar zitten.
Hier gaan we nog wel wat lol mee beleven.

En wat ziet hij er toch smakelijk uit, vooral na een wasbeurtje :wink: :

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog maar eens kijken wat de verdere aanpassingen gaan worden :wink:
Heel veel gaan het er niet worden, voor het modden hebben we natuurlijk de speedster...

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 mar 2012, 22:25

Hi Maik, Leuke kar erbij gekocht, voor de vrouw..uhuh... :hmmm: :roflol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 mar 2012, 22:53

Ze blijven leuk :thumbup:

Plaats reactie