Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd
- Ferdi
- Berichten: 3093
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Ik heb de GG versie onder mijn 205, bevalt prima.
Geloof dat Ion dezelfde heeft gehad
Geloof dat Ion dezelfde heeft gehad
- PeerH
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
- Locatie: Veghel - 106 Rallye S1
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Ik ook inderdaad. Superbanden!
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Inderdaad met GG/medium gereden. Voor krijg je ze goed warm, achter wat moeilijker. Voor reed ik met bandenspanning van 1,7, achter met 1,5 om wat meer warmte in de banden te krijgen.
Overigens doe je er verstandig aan om wat camber te zetten, gezien de ongelijke slijtage van de voorbanden....
Overigens doe je er verstandig aan om wat camber te zetten, gezien de ongelijke slijtage van de voorbanden....
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Ja dat staat allemaal in de planning, ik ben alleen bang dat het er na de zomer pas van gaat komen... Coilover conversie met camberplates enzo.
Ik ben maar student en heb net een E30 gekocht en vandaag even m'n gasinstallatie afgetikt en laten keuren bij de RDW. Als m'n motofiets niet snel verkocht word dan gaat het met de saxo allemaal heeeel rustig aan. Ik wil alleen wel proberen op Semi's te rijden deze zomer en nog wat kleine onderstel dingetjes voor elkaar te krijgen.

Ik ben maar student en heb net een E30 gekocht en vandaag even m'n gasinstallatie afgetikt en laten keuren bij de RDW. Als m'n motofiets niet snel verkocht word dan gaat het met de saxo allemaal heeeel rustig aan. Ik wil alleen wel proberen op Semi's te rijden deze zomer en nog wat kleine onderstel dingetjes voor elkaar te krijgen.

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Volgens mij kan je dat beter eens andersom proberen, achter wat harder starten. Dan kom je namelijk dichter bij je target pressure en zouden ze wat beter moeten zijn. De meeste FWD racewagens bijvoorbeeld starten achter ook harder als voor.indobesar schreef:Inderdaad met GG/medium gereden. Voor krijg je ze goed warm, achter wat moeilijker. Voor reed ik met bandenspanning van 1,7, achter met 1,5 om wat meer warmte in de banden te krijgen.
Overigens doe je er verstandig aan om wat camber te zetten, gezien de ongelijke slijtage van de voorbanden....
-
- Berichten: 18936
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Op 106 xclusive staat een D2 schroefset te koop incl de hele ratteplan.Youp schreef:Ja dat staat allemaal in de planning, ik ben alleen bang dat het er na de zomer pas van gaat komen... Coilover conversie met camberplates enzo.
Ik ben maar student en heb net een E30 gekocht en vandaag even m'n gasinstallatie afgetikt en laten keuren bij de RDW. Als m'n motofiets niet snel verkocht word dan gaat het met de saxo allemaal heeeel rustig aan. Ik wil alleen wel proberen op Semi's te rijden deze zomer en nog wat kleine onderstel dingetjes voor elkaar te krijgen.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Erik Stoffelsen schreef:Op 106 xclusive staat een D2 schroefset te koop incl de hele ratteplan.Youp schreef:Ja dat staat allemaal in de planning, ik ben alleen bang dat het er na de zomer pas van gaat komen... Coilover conversie met camberplates enzo.
Ik ben maar student en heb net een E30 gekocht en vandaag even m'n gasinstallatie afgetikt en laten keuren bij de RDW. Als m'n motofiets niet snel verkocht word dan gaat het met de saxo allemaal heeeel rustig aan. Ik wil alleen wel proberen op Semi's te rijden deze zomer en nog wat kleine onderstel dingetjes voor elkaar te krijgen.
Ik heb net een paar maanden oude Bilstein Group N dempers, ik ben van plan om zelf coilovers te maken.

-edit-
Ohja, zojuist de E30 in gebruik genomen! 8)
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Dat kan ik nu niet meer doen, daar de Rallye verkocht is.Bert ///M3 schreef:Volgens mij kan je dat beter eens andersom proberen, achter wat harder starten. Dan kom je namelijk dichter bij je target pressure en zouden ze wat beter moeten zijn. De meeste FWD racewagens bijvoorbeeld starten achter ook harder als voor.indobesar schreef:Inderdaad met GG/medium gereden. Voor krijg je ze goed warm, achter wat moeilijker. Voor reed ik met bandenspanning van 1,7, achter met 1,5 om wat meer warmte in de banden te krijgen.
Overigens doe je er verstandig aan om wat camber te zetten, gezien de ongelijke slijtage van de voorbanden....
Bertikipedia zeg dus; hogere bandenspanning achter, zorgt voor meer overstuurd karakter, dus meer warmte in de banden?
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Youp, ik zat me te bedenken dat Robert (Robertdj), jij en ik ongeveer dezelfde auto's hebben met de nodige modificaties. Is het niet wat om eens te kijken of een van ons al niet de ideale set-up heeft zodat we alle drie weten wat een modificatie ongeveer oplevert en waar je beter niet je geld aan kan uitgeven?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Dat kan zeker georganiseerd worden. 

- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Is puur een consumentenonderzoek he... Dus niet dat we gekke dingen gaan doen, gewoon een beetje onderstel en remmen testen.Youp schreef:Dat kan zeker georganiseerd worden.

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Waar blijven de driftfilmpjes? :shakeit:
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Komt goed.Mrton schreef:Is puur een consumentenonderzoek he... Dus niet dat we gekke dingen gaan doen, gewoon een beetje onderstel en remmen testen.Youp schreef:Dat kan zeker georganiseerd worden.


Met de E30 doe ik nog even lekker rustig aan.Martijn Koevoets schreef:Waar blijven de driftfilmpjes? :shakeit:

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Meestal mik je op een ideale spanning, daar meet je je koude druk aan af.indobesar schreef:Dat kan ik nu niet meer doen, daar de Rallye verkocht is.Bert ///M3 schreef:Volgens mij kan je dat beter eens andersom proberen, achter wat harder starten. Dan kom je namelijk dichter bij je target pressure en zouden ze wat beter moeten zijn. De meeste FWD racewagens bijvoorbeeld starten achter ook harder als voor.indobesar schreef:Inderdaad met GG/medium gereden. Voor krijg je ze goed warm, achter wat moeilijker. Voor reed ik met bandenspanning van 1,7, achter met 1,5 om wat meer warmte in de banden te krijgen.
Overigens doe je er verstandig aan om wat camber te zetten, gezien de ongelijke slijtage van de voorbanden....
Bertikipedia zeg dus; hogere bandenspanning achter, zorgt voor meer overstuurd karakter, dus meer warmte in de banden?
Bij een FWD zien de achterbanden lang niet zo veel belasting dus daarom worden ze sowieso niet zo warm. Vandaar dat FWD's meestal een hogere startspanning hebben aan de achterkant. RWD belast de voorbanden onder remmen en sturen en de achterbanden onder acceleratie, dan loopt het meestal gelijkmatiger op.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Vandaag de E30 APK gekeurd en nieuwe silentblocks besteld voor de achteras. Tevens heb ik verzwaarde achterveren besteld omdat ik vind dat de balans nu toch wel wat ver naar achter is komen te liggen met een 70 liter LPG tank er bij en iets te slappe vering achter.... 

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Vandaag kreeg ik een telefoontje van Biesheuvel.... 8)


Direct na m'n stage even opgepikt, ik zit daar toch in de buurt... Net naar een collega van me geweest die een werkplaatsje heeft thuis en daar de bijrijdersstoel er in gebeund om te kijken of ik nog tegen problemen aanliep. Morgen ochtend rij ik naar m'n werk om even de bijrijdersstoel te voorzien van degelijke vulplaten en juist af te stellen en ik gok dat 20 minuten later de bestuurdersstoel er ook in zit. 8)
Direct na m'n stage even opgepikt, ik zit daar toch in de buurt... Net naar een collega van me geweest die een werkplaatsje heeft thuis en daar de bijrijdersstoel er in gebeund om te kijken of ik nog tegen problemen aanliep. Morgen ochtend rij ik naar m'n werk om even de bijrijdersstoel te voorzien van degelijke vulplaten en juist af te stellen en ik gok dat 20 minuten later de bestuurdersstoel er ook in zit. 8)
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Tadaa! 8)






-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Mooi hoor, nu heb je wel alle nadelen (geen achterbank, lastige gordels en instap) van mijn auto en toch nóg een hoop gewicht.
Ik voorspel dat er nog een hoop gaat sneuvelen in dit interieur...
Wel een mooie kleur gordels. Ik zit met rode sjonniedingen en wil ze eigenlijk zwart hebben, maar dit grijs is ook erg fraai.

Wel een mooie kleur gordels. Ik zit met rode sjonniedingen en wil ze eigenlijk zwart hebben, maar dit grijs is ook erg fraai.
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
zitten de schoudergordels niet veel te laag bevestigd? Mijn Willans instructies hamerde op niet meer dan 15-20 graden onder horizontaal naar achteren.
:

- Jules
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
vette stoelen maar ze passen niet echt bij dat stuur en de rest van het interieur
(deurpanelen tapijt etc.)

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Mrton schreef:Mooi hoor, nu heb je wel alle nadelen (geen achterbank, lastige gordels en instap) van mijn auto en toch nóg een hoop gewicht.Ik voorspel dat er nog een hoop gaat sneuvelen in dit interieur...
Wel een mooie kleur gordels. Ik zit met rode sjonniedingen en wil ze eigenlijk zwart hebben, maar dit grijs is ook erg fraai.
Daar heb je ook helemaal gelijk in.


Ze mogen onder een hoek van 45 graden staan volgens de instructies van L-Tec.Oscar29 schreef:zitten de schoudergordels niet veel te laag bevestigd? Mijn Willans instructies hamerde op niet meer dan 15-20 graden onder horizontaal naar achteren.:


Dat verdwijnt nog wel... 8)Jules schreef:vette stoelen maar ze passen niet echt bij dat stuur en de rest van het interieur(deurpanelen tapijt etc.)
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
De E30 is afgelopen weekend voorzien van nieuwe silentblokken achter en verzwaarde (trekhaak) achterveren. Hij rijdt nu echt perfect!
En toch nog maar even van de sneeuw gebruik gemaakt om mijn rijkunsten op een ongevaarlijke manier te verbeteren....

En toch nog maar even van de sneeuw gebruik gemaakt om mijn rijkunsten op een ongevaarlijke manier te verbeteren....

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Gaaf filmpje! Mooie stoelen in je saxo!!!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + E30 320i
Ohja, wat betreft de Saxo.... Die staat er sinds de Bilstein dempers en H&R veren zo bij...


Achter is het prima zo, voor moet hij eigenlijk nog íets omlaag.... Maar dat kan pas wanneer ik met een coilover conversie ga beginnen ofzo....
Achter is het prima zo, voor moet hij eigenlijk nog íets omlaag.... Maar dat kan pas wanneer ik met een coilover conversie ga beginnen ofzo....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten