Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3093
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Ferdi » 28 jan 2010, 18:32

Ik heb de GG versie onder mijn 205, bevalt prima.

Geloof dat Ion dezelfde heeft gehad

Gebruikersavatar
PeerH
Berichten: 819
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
Locatie: Veghel - 106 Rallye S1

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door PeerH » 28 jan 2010, 22:16

Ik ook inderdaad. Superbanden!

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door indobesar » 29 jan 2010, 07:34

Inderdaad met GG/medium gereden. Voor krijg je ze goed warm, achter wat moeilijker. Voor reed ik met bandenspanning van 1,7, achter met 1,5 om wat meer warmte in de banden te krijgen.

Overigens doe je er verstandig aan om wat camber te zetten, gezien de ongelijke slijtage van de voorbanden....

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 29 jan 2010, 11:26

Ja dat staat allemaal in de planning, ik ben alleen bang dat het er na de zomer pas van gaat komen... Coilover conversie met camberplates enzo.

Ik ben maar student en heb net een E30 gekocht en vandaag even m'n gasinstallatie afgetikt en laten keuren bij de RDW. Als m'n motofiets niet snel verkocht word dan gaat het met de saxo allemaal heeeel rustig aan. Ik wil alleen wel proberen op Semi's te rijden deze zomer en nog wat kleine onderstel dingetjes voor elkaar te krijgen.

:)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Bert ///M3 » 29 jan 2010, 11:51

indobesar schreef:Inderdaad met GG/medium gereden. Voor krijg je ze goed warm, achter wat moeilijker. Voor reed ik met bandenspanning van 1,7, achter met 1,5 om wat meer warmte in de banden te krijgen.

Overigens doe je er verstandig aan om wat camber te zetten, gezien de ongelijke slijtage van de voorbanden....
Volgens mij kan je dat beter eens andersom proberen, achter wat harder starten. Dan kom je namelijk dichter bij je target pressure en zouden ze wat beter moeten zijn. De meeste FWD racewagens bijvoorbeeld starten achter ook harder als voor.

ErikS
Berichten: 18936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door ErikS » 29 jan 2010, 12:17

Youp schreef:Ja dat staat allemaal in de planning, ik ben alleen bang dat het er na de zomer pas van gaat komen... Coilover conversie met camberplates enzo.

Ik ben maar student en heb net een E30 gekocht en vandaag even m'n gasinstallatie afgetikt en laten keuren bij de RDW. Als m'n motofiets niet snel verkocht word dan gaat het met de saxo allemaal heeeel rustig aan. Ik wil alleen wel proberen op Semi's te rijden deze zomer en nog wat kleine onderstel dingetjes voor elkaar te krijgen.

:)
Op 106 xclusive staat een D2 schroefset te koop incl de hele ratteplan.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 29 jan 2010, 15:36

Erik Stoffelsen schreef:
Youp schreef:Ja dat staat allemaal in de planning, ik ben alleen bang dat het er na de zomer pas van gaat komen... Coilover conversie met camberplates enzo.

Ik ben maar student en heb net een E30 gekocht en vandaag even m'n gasinstallatie afgetikt en laten keuren bij de RDW. Als m'n motofiets niet snel verkocht word dan gaat het met de saxo allemaal heeeel rustig aan. Ik wil alleen wel proberen op Semi's te rijden deze zomer en nog wat kleine onderstel dingetjes voor elkaar te krijgen.

:)
Op 106 xclusive staat een D2 schroefset te koop incl de hele ratteplan.

Ik heb net een paar maanden oude Bilstein Group N dempers, ik ben van plan om zelf coilovers te maken. :)

-edit-

Ohja, zojuist de E30 in gebruik genomen! 8)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door indobesar » 29 jan 2010, 16:40

Bert ///M3 schreef:
indobesar schreef:Inderdaad met GG/medium gereden. Voor krijg je ze goed warm, achter wat moeilijker. Voor reed ik met bandenspanning van 1,7, achter met 1,5 om wat meer warmte in de banden te krijgen.

Overigens doe je er verstandig aan om wat camber te zetten, gezien de ongelijke slijtage van de voorbanden....
Volgens mij kan je dat beter eens andersom proberen, achter wat harder starten. Dan kom je namelijk dichter bij je target pressure en zouden ze wat beter moeten zijn. De meeste FWD racewagens bijvoorbeeld starten achter ook harder als voor.
Dat kan ik nu niet meer doen, daar de Rallye verkocht is.
Bertikipedia zeg dus; hogere bandenspanning achter, zorgt voor meer overstuurd karakter, dus meer warmte in de banden?

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Mrton » 29 jan 2010, 19:02

Youp, ik zat me te bedenken dat Robert (Robertdj), jij en ik ongeveer dezelfde auto's hebben met de nodige modificaties. Is het niet wat om eens te kijken of een van ons al niet de ideale set-up heeft zodat we alle drie weten wat een modificatie ongeveer oplevert en waar je beter niet je geld aan kan uitgeven?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 29 jan 2010, 19:05

Dat kan zeker georganiseerd worden. :)

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Mrton » 29 jan 2010, 19:08

Youp schreef:Dat kan zeker georganiseerd worden. :)
Is puur een consumentenonderzoek he... Dus niet dat we gekke dingen gaan doen, gewoon een beetje onderstel en remmen testen. :whistle:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door MartijnGizmo » 29 jan 2010, 19:12

Waar blijven de driftfilmpjes? :shakeit:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 29 jan 2010, 19:16

Mrton schreef:
Youp schreef:Dat kan zeker georganiseerd worden. :)
Is puur een consumentenonderzoek he... Dus niet dat we gekke dingen gaan doen, gewoon een beetje onderstel en remmen testen. :whistle:
Komt goed. ;) Gewoon een keer gezellig met z'n allen naar een DF trackday! :D
Martijn Koevoets schreef:Waar blijven de driftfilmpjes? :shakeit:
Met de E30 doe ik nog even lekker rustig aan. :thumbup:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Bert ///M3 » 29 jan 2010, 19:46

indobesar schreef:
Bert ///M3 schreef:
indobesar schreef:Inderdaad met GG/medium gereden. Voor krijg je ze goed warm, achter wat moeilijker. Voor reed ik met bandenspanning van 1,7, achter met 1,5 om wat meer warmte in de banden te krijgen.

Overigens doe je er verstandig aan om wat camber te zetten, gezien de ongelijke slijtage van de voorbanden....
Volgens mij kan je dat beter eens andersom proberen, achter wat harder starten. Dan kom je namelijk dichter bij je target pressure en zouden ze wat beter moeten zijn. De meeste FWD racewagens bijvoorbeeld starten achter ook harder als voor.
Dat kan ik nu niet meer doen, daar de Rallye verkocht is.
Bertikipedia zeg dus; hogere bandenspanning achter, zorgt voor meer overstuurd karakter, dus meer warmte in de banden?
Meestal mik je op een ideale spanning, daar meet je je koude druk aan af.

Bij een FWD zien de achterbanden lang niet zo veel belasting dus daarom worden ze sowieso niet zo warm. Vandaar dat FWD's meestal een hogere startspanning hebben aan de achterkant. RWD belast de voorbanden onder remmen en sturen en de achterbanden onder acceleratie, dan loopt het meestal gelijkmatiger op.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 06 feb 2010, 01:27

Vandaag de E30 APK gekeurd en nieuwe silentblocks besteld voor de achteras. Tevens heb ik verzwaarde achterveren besteld omdat ik vind dat de balans nu toch wel wat ver naar achter is komen te liggen met een 70 liter LPG tank er bij en iets te slappe vering achter.... :)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 11 feb 2010, 23:03

Vandaag kreeg ik een telefoontje van Biesheuvel.... 8)

Afbeelding

Afbeelding

Direct na m'n stage even opgepikt, ik zit daar toch in de buurt... Net naar een collega van me geweest die een werkplaatsje heeft thuis en daar de bijrijdersstoel er in gebeund om te kijken of ik nog tegen problemen aanliep. Morgen ochtend rij ik naar m'n werk om even de bijrijdersstoel te voorzien van degelijke vulplaten en juist af te stellen en ik gok dat 20 minuten later de bestuurdersstoel er ook in zit. 8)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 12 feb 2010, 19:02

Tadaa! 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:df:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Xave30 » 12 feb 2010, 19:03

:D

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Mrton » 12 feb 2010, 20:24

Mooi hoor, nu heb je wel alle nadelen (geen achterbank, lastige gordels en instap) van mijn auto en toch nóg een hoop gewicht. :whistle: Ik voorspel dat er nog een hoop gaat sneuvelen in dit interieur...

Wel een mooie kleur gordels. Ik zit met rode sjonniedingen en wil ze eigenlijk zwart hebben, maar dit grijs is ook erg fraai.

Gebruikersavatar
Oscar29
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
Locatie: Bolton, UK

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Oscar29 » 12 feb 2010, 20:52

zitten de schoudergordels niet veel te laag bevestigd? Mijn Willans instructies hamerde op niet meer dan 15-20 graden onder horizontaal naar achteren. :?:

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1909
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Jules » 12 feb 2010, 21:01

vette stoelen maar ze passen niet echt bij dat stuur en de rest van het interieur :mrgreen: (deurpanelen tapijt etc.)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 16 feb 2010, 14:31

Mrton schreef:Mooi hoor, nu heb je wel alle nadelen (geen achterbank, lastige gordels en instap) van mijn auto en toch nóg een hoop gewicht. :whistle: Ik voorspel dat er nog een hoop gaat sneuvelen in dit interieur...

Wel een mooie kleur gordels. Ik zit met rode sjonniedingen en wil ze eigenlijk zwart hebben, maar dit grijs is ook erg fraai.

Daar heb je ook helemaal gelijk in. ;) Maar dat gebeurt waarschijnlijk ná m'n roadtrip deze zomer. :D
Oscar29 schreef:zitten de schoudergordels niet veel te laag bevestigd? Mijn Willans instructies hamerde op niet meer dan 15-20 graden onder horizontaal naar achteren. :?:
Ze mogen onder een hoek van 45 graden staan volgens de instructies van L-Tec. :) Daarbij ben ik nog niet tevreden met hoe de stoelen staan, ze moeten nog lager en de bestuurdersstoel moet nog wat naar voren. Dan wordt het alleen maar beter. :)
Jules schreef:vette stoelen maar ze passen niet echt bij dat stuur en de rest van het interieur :mrgreen: (deurpanelen tapijt etc.)
Dat verdwijnt nog wel... 8)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 16 feb 2010, 14:36

De E30 is afgelopen weekend voorzien van nieuwe silentblokken achter en verzwaarde (trekhaak) achterveren. Hij rijdt nu echt perfect!

En toch nog maar even van de sneeuw gebruik gemaakt om mijn rijkunsten op een ongevaarlijke manier te verbeteren....



:mrgreen:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Petrolhead Tom » 16 feb 2010, 14:45

Gaaf filmpje! Mooie stoelen in je saxo!!!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v + E30 320i

Bericht door Youp » 16 feb 2010, 16:18

Ohja, wat betreft de Saxo.... Die staat er sinds de Bilstein dempers en H&R veren zo bij...

Afbeelding

Afbeelding

Achter is het prima zo, voor moet hij eigenlijk nog íets omlaag.... Maar dat kan pas wanneer ik met een coilover conversie ga beginnen ofzo....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Chaert-RS, EvdP, Gijzert, Mark 320iS, Redis, Reihen 6, vigilante en 15 gasten