[31 juli 2008]DF @ CPZ deel V alweer
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Nee, achter je computer durf je wel staartmans.Elmar schreef:Ik snap HansGP maar al te goed. In mijn begindagen van trackdays kon ik mij ook storen in types met hun trackday tool die op minder dan een meter op je bumper voor een bocht zaten. Helaas maak ik tegenwoordig daar zelf ook schuldig aan. Het is niet dat ik dan aan het pushen ben en hoop dat mijn voorligger zo snel mogelijk plaats maakt. Je voelt je als "slipstreamer" zo zeker van je zaak dat je er dicht achter kruipt.
Door toch steeds meer bezoekers op de DF circuitdagen (waar blijven de inschrijvingen voor de Viva la France week?) verliest het "ons kent ons' gevoel.
Laat daarom duidelijk stellen wat door David al is gemeld, de langzamer deelnemer bepaalt zijn lijn. Laat je als langzamere deelnemer niet gek maken door die snellere. Maak je lijn (zelf een lijn als Jeroen E.) gewoon af en de snellere deelnemer zal je het echt niet kwalijk nemen.
Dus HonZ03, iedereen is door/voor jou gewaarschuwd, al had het weinig impact hier, veilig achter mijn PC.

Ach, het zal allemaal wel mee vallen en ik ben niet zo bang aangelegen maar voor andere mensen gelden weer andere normen.
Habib vond het de vorige keer volgens mij ook niet zo prettig en ging toen dacht ik ook vroeger weg.
Dat vind ik dan toch jammer want ook voor mensen zoals hij moet het een leuke dag zijn.
Alleen ik zie ineens een toename van "racers" en wordt dan bang dat er een aantal mensen lid worden van ons cluppie omdat ze dan ineens een paar trainings dagen er bij krijgen.
Dat zou ik wel jammer vinden.
Maar als ze zich gedragen dan vind ik alles prima.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
+1HANZ06 schreef:Nee, achter je computer durf je wel staartmans.Elmar schreef:Ik snap HansGP maar al te goed. In mijn begindagen van trackdays kon ik mij ook storen in types met hun trackday tool die op minder dan een meter op je bumper voor een bocht zaten. Helaas maak ik tegenwoordig daar zelf ook schuldig aan. Het is niet dat ik dan aan het pushen ben en hoop dat mijn voorligger zo snel mogelijk plaats maakt. Je voelt je als "slipstreamer" zo zeker van je zaak dat je er dicht achter kruipt.
Door toch steeds meer bezoekers op de DF circuitdagen (waar blijven de inschrijvingen voor de Viva la France week?) verliest het "ons kent ons' gevoel.
Laat daarom duidelijk stellen wat door David al is gemeld, de langzamer deelnemer bepaalt zijn lijn. Laat je als langzamere deelnemer niet gek maken door die snellere. Maak je lijn (zelf een lijn als Jeroen E.) gewoon af en de snellere deelnemer zal je het echt niet kwalijk nemen.
Dus HonZ03, iedereen is door/voor jou gewaarschuwd, al had het weinig impact hier, veilig achter mijn PC.![]()
Ach, het zal allemaal wel mee vallen en ik ben niet zo bang aangelegen maar voor andere mensen gelden weer andere normen.
Habib vond het de vorige keer volgens mij ook niet zo prettig en ging toen dacht ik ook vroeger weg.
Dat vind ik dan toch jammer want ook voor mensen zoals hij moet het een leuke dag zijn.
Alleen ik zie ineens een toename van "racers" en wordt dan bang dat er een aantal mensen lid worden van ons cluppie omdat ze dan ineens een paar trainings dagen er bij krijgen.
Dat zou ik wel jammer vinden.
Maar als ze zich gedragen dan vind ik alles prima.
Misschien ook een optie om de racers en niet racers apart te laten rijden in sessies?
Ben je van de angst van sommige af en ben je evt problemen voor.
Alhoewel ik dan liever met de niet racers rij.
Racen doe ik al genoeg en een dagje leuk "boenderen" is ook leuk.
*Boenderen= gewoon leuk wat rondjes rijden en wat dingen uitproberen en mensen mee laten rijden.
Ben je van de angst van sommige af en ben je evt problemen voor.
Alhoewel ik dan liever met de niet racers rij.
Racen doe ik al genoeg en een dagje leuk "boenderen" is ook leuk.
*Boenderen= gewoon leuk wat rondjes rijden en wat dingen uitproberen en mensen mee laten rijden.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Dat hoeft nu ook weer niet, gaat er om dat het dadelijk niet alleen maar racers zijn ipv DFers met hun straatauto en straatbanden, nu zal ik echt wel lekker mee kunnen komen met de Dax dus daar ben ik niet bang voor het zijn meer de inhaalaktie's en snijden met 2mm ruimte wat er bij vijverberg gebeurde.. met alleen DFers ben ik daar absoluut niet bang voor, maar mijn vriendin gaat ook rijden met de Dax en moet er niet aan denken dat er wat gebeurt door een of andere aktie 

- JohanH
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
- Locatie: Leeuwarden
Het was een voorbeeld om aan te geven hoe het overkomt als je ervoor rijdt Luco. Misschien is 'niet handige' wel beter te omschrijven als 'onverwachte', het hoeft niet meteen mis te gaanluco hornsveld schreef:Met alles respect Johan, als je in de audi S een niet handige actie uitvoert heb je toch al een probleem en hang je daar al snel in de vangrail, ook zonder een bumperklever achter je.
Hoop overigens niet dat het gebeurd he.


Ik had destijds bij het vrijrijden zoiets van houd die mensen in hun eigen raceklasse (die was er dus ook, maar men wilde meer sessies rijden), maar voor deze DF dag is dat niet nuttig. Zoals je zelf al aangeeft is deze dag voor het boenderen

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
En precies zo moet het ook blijven!Johan Hutting schreef:Zo lang iedereen zo rondrijdt heb ik er geen enkel bezwaar tegen dat er cupracers meedoen. Juist die instelling en de sfeer is voor mij een reden om hier mee te rijden ipv. de andere mogelijkheden tot circuitrijden in Nederland e.o..
Wij hebben namelijk ook geen zin om dagen te organiseren waarbij de helft van de deelnemers met een slecht gevoel of nog erger met schade naar huis gaat.
Dus als je nou van iemand het idee hebt dat die onverantwoorde risico's neemt, bijvoorbeeld met inhalen, dan kun je dat altijd tegen me komen zeggen of tegen iemand anders van de organisatie, dan doen we daar zeker wat mee.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 19:50
- Locatie: Wijk en Aalburg, Holland
Mijne Heren,
Onder voorbehoud dat de spuiter de auto morgen klaar heeft wil ik Donderdag ook graag komen rijden met een Peugeot 205.
Moet ik daar nog wat voor doen ?
Groet, Frank
Onder voorbehoud dat de spuiter de auto morgen klaar heeft wil ik Donderdag ook graag komen rijden met een Peugeot 205.
Moet ik daar nog wat voor doen ?
Groet, Frank
Laatst gewijzigd door Dimma op 29 jul 2008, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Tristan , ik denk niet dat hij het over jou heeftTristan schreef:Mijn auto is straatlegaal en ben niet de persoon die denkt dat hij alleen op het circuit rijdt. Dus niet alles over 1 kam scheren a.u.b.....

En zou het niet leuk vinden om daar niet te mogen komen omdat de Cup auto`s er niet meer welkom zijn ivm problemen die bij andere clubs wel spelen ! Kunnen natuurlijk lang er breed hier over blijven ouwehoeren maar je zal toch wel gemerkt hebben dat een groot gedeelte ZAC rijders toch net iets teveel aan het racen zijn op zulke dagen, en niet erg aantrekelijk is voor iemand die met een dure straatauto komt , waaronder veel D&F leden !
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Aad, wat is D&F?Aad Hoogendoorn schreef:Tristan , ik denk niet dat hij het over jou heeft Wink ikzelf rij ook met een racer en nog een paar van D&F ( waar onder jijzelf)wat tot nu toe geen problemen gaf, en wil ik ook graag zo houden , ben zelf ook altijd graag aanwezig bij D&F
En zou het niet leuk vinden om daar niet te mogen komen omdat de Cup auto`s er niet meer welkom zijn ivm problemen die bij andere clubs wel spelen ! Kunnen natuurlijk lang er breed hier over blijven ouwehoeren maar je zal toch wel gemerkt hebben dat een groot gedeelte ZAC rijders toch net iets teveel aan het racen zijn op zulke dagen, en niet erg aantrekelijk is voor iemand die met een dure straatauto komt , waaronder veel D&F leden !

Dolce & Fabana ?

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Dwars & FapanaMetchu schreef:Aad, wat is D&F?Aad Hoogendoorn schreef:Tristan , ik denk niet dat hij het over jou heeft Wink ikzelf rij ook met een racer en nog een paar van D&F ( waar onder jijzelf)wat tot nu toe geen problemen gaf, en wil ik ook graag zo houden , ben zelf ook altijd graag aanwezig bij D&F
En zou het niet leuk vinden om daar niet te mogen komen omdat de Cup auto`s er niet meer welkom zijn ivm problemen die bij andere clubs wel spelen ! Kunnen natuurlijk lang er breed hier over blijven ouwehoeren maar je zal toch wel gemerkt hebben dat een groot gedeelte ZAC rijders toch net iets teveel aan het racen zijn op zulke dagen, en niet erg aantrekelijk is voor iemand die met een dure straatauto komt , waaronder veel D&F leden !![]()
Dolce & Fabana ?
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 feb 2008, 21:58
- Locatie: BMW 320is - Porsche 964
Voila zie, ik ga straks de auto aanpikken en vertrek al richting Haarlem.... blijf daar overnachten samen met een vriend (lekker gezellig
) en zo ben ik morgenvroeg zeker op tijd en uitgerust ter plaatse. We gaan ons wel beke moeten inhouden dan vanavond 8)
En wat het probleem met dat "racen" betreft tussen de gewone wagens door, laat de vlaggers dit in de gaten houden en eventueel misbruiken doorseinen naar de organisator die dan op zijn beurt de desbetreffende wagen van het circuit haalt en een verwittiging geeft. Bij 2de maal zou ik zeggen langs de kant blijven en gedaan met zot doen voor die dag ?
Is natuurlijk een extra verantwoordelijkheid en hier zullen zeker discussies over ontstaan... maar hey, der moet 1 iemand de baas zijn hé op zo'n dag. My 2 cents.
Groetjes aan allen en tot morgen !
Steven

En wat het probleem met dat "racen" betreft tussen de gewone wagens door, laat de vlaggers dit in de gaten houden en eventueel misbruiken doorseinen naar de organisator die dan op zijn beurt de desbetreffende wagen van het circuit haalt en een verwittiging geeft. Bij 2de maal zou ik zeggen langs de kant blijven en gedaan met zot doen voor die dag ?
Is natuurlijk een extra verantwoordelijkheid en hier zullen zeker discussies over ontstaan... maar hey, der moet 1 iemand de baas zijn hé op zo'n dag. My 2 cents.
Groetjes aan allen en tot morgen !
Steven
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Mijn E30 325 is jarenlang een cursus/trackday/ringauto geweest. Nu is het gewoon dezelfde auto, met wat kleine aanpassingen een 'echte raceauto (mits mijn garage op tijd klaar is vandaag...) en ik kan één ding garanderen. Als mijn auto iets doms doet, dan ligt dat niet aan de auto, maar aan mezelf, of mijn racemaatje.
Conclusie: of het nu raceauto's zijn of niet, je weet nooit wie er achter het stuur zit. Ik rijd tijdens een trackday 't zelfde in een 535i als in een 325. Een rondje warm rijden, een paar snelle rondes en dan afkoelen, waarbij ik zo ver mogelijk buiten de ideale lijn rijd (en dan nog haal je mensen in...).
Degene achter 't stuur is degene die bepalend is voor het succes en plezier tijdens een circuitdag.
Voor mij is morgenochtend een mooie gelegenheid om de auto, die 2 jaar geen circuit heeft gezien, te testen en om wat mensen mee te nemen. Als er een lege ronde in zit, wil ik best even kijken wat een tijd zou kunnen zitten zaterdag, maar verder ga ik vooral iemand mee laten rijden en dus kijken hoe de auto rijdt en aanvoelt op Zandvoort, zodat ik zaterdag niet voor verrassingen kom te staan.
Ik hoop echt niet dat iemand last van mij of mijn racemaatje heeft. Snelheidsverschillen ben ik wel gewend, op de Ring was dat altijd erg extreem. Ben je net een GT3 aan het uitremmen, word je zelf ingehaald door een VW Polo 1.0 met een local aan het stuur, buitenom.
Gelukkig rijden we allemaal dezelfde kant op!
Conclusie: of het nu raceauto's zijn of niet, je weet nooit wie er achter het stuur zit. Ik rijd tijdens een trackday 't zelfde in een 535i als in een 325. Een rondje warm rijden, een paar snelle rondes en dan afkoelen, waarbij ik zo ver mogelijk buiten de ideale lijn rijd (en dan nog haal je mensen in...).
Degene achter 't stuur is degene die bepalend is voor het succes en plezier tijdens een circuitdag.
Voor mij is morgenochtend een mooie gelegenheid om de auto, die 2 jaar geen circuit heeft gezien, te testen en om wat mensen mee te nemen. Als er een lege ronde in zit, wil ik best even kijken wat een tijd zou kunnen zitten zaterdag, maar verder ga ik vooral iemand mee laten rijden en dus kijken hoe de auto rijdt en aanvoelt op Zandvoort, zodat ik zaterdag niet voor verrassingen kom te staan.
Ik hoop echt niet dat iemand last van mij of mijn racemaatje heeft. Snelheidsverschillen ben ik wel gewend, op de Ring was dat altijd erg extreem. Ben je net een GT3 aan het uitremmen, word je zelf ingehaald door een VW Polo 1.0 met een local aan het stuur, buitenom.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten